Kategorie

Pierwsza jazda: nowa Kia Cee’d – koreański Golf

Tomasz Korniejew
KIA Cee'd - przód
KIA Cee'd - przód
Moto.wieszjak.pl
Najnowsza Kia Cee’d - model 2012, dojrzała pod każdym względem. Ma atrakcyjny design, zaawansowane zawieszenie i dobrej jakości wnętrze. Co więcej, można ją wyposażyć m.in. w biksenonowe reflektory, skórzana tapicerkę, czy nawigację z językiem polskim. Najnowszy Cee’d ma pełny oręż by bez kompleksów stanąć do walki z Golfem czy Focusem.

Kreowany przez KIA Motors na gwiazdę, stylista Peter Schreyer tym razem stworzył nadwozie jednoznacznie kojarzące się z popularnymi autami kompaktowymi o niemieckim rodowodzie – z Golfem i Astrą.

Nie trzeba być wnikliwym obserwatorem świata motoryzacji, by domyślić się że to podobieństwo nie jest przypadkowe. Producent stara się za wszelką cenę podkreślić, że KIA nie ma nic wspólnego dawnym wizerunkiem samochodów z Korei. To oznacza koniec z nudną stylizacją, tanim wnętrzem i ubogim wyposażeniem. Najnowszy Cee’d prezentuje się świetnie.

Zobacz też: Pierwsza jazda: Nowa Honda Civic 2012

W porównaniu do poprzednika nadwozie jest niższe o 1 cm, za to dłuższe o 5 cm. Mimo zastosowania całkowicie nowej platformy nie zmienił się rozstaw osi (265 cm). Dzięki zabiegowi zwężenia nadwozia o 1 cm i jednoczesnemu zwiększeniu rozstawu kół przednich o 1,7 cm, a tylnych o 3,2 cm sylwetka Cee’da wygląda bardziej muskularnie.

Wnętrze

Nastąpiła tu prawdziwa rewolucja. Kształt tablicy przyrządów przypomina ten z topowego modelu Kii – Optimy. Znacznie wzrosła jakość wykończenia. Lepsze są materiały oraz dokładność montażu poszczególnych elementów.

Tablica przyrządów nowej Kii Cee’d może być wyposażona w kolorowy wyświetlacz systemów nawigacji i Audio. Jednak najciekawszym akcentem wnętrza nowego Cee’da jest kolorowy wyświetlacz, który może zastąpić analogowy prędkościomierz. Wtedy wskazówka prędkościomierza i cyferblat są wyświetlane na ekranie za kierownicą. Pod nimi pokazywane są informacje komputera pokładowego. Zestawiając to z naszpikowaną przyciskami, obszytą skórą kierownicą, kokpit nowej Kii robi wrażenie.

W przeciwieństwie do poprzednika nowego Cee’da moża wyposażyć w wiele ciekawych opcji. Na przykład w system Flex Steer, dzięki któremu możemy zmieniać siłę wspomagania kierownicy i czułość układu w trzech trybach – Sport, normal i Comfort, Cee’da możemy też wyposażyć w kamerę cofania oraz system Kia Auto Park, który sam kręci kierownicą podczas parkowania równoległego.

Mimo niższego i węższego nadwozia przedział pasażerski koreańskiego kompaktu urósł. Zarówno z przodu, jak i z tyłu miejsca jest więcej. Zwiększyła się także przestrzeń na pakunki. Bagażnik nowego Cee’da ma objętość 380 l, to o 40 więcej niż u poprzednika.

Zobacz też: Test Citroen C4: francuskie wino w niemieckiej butelce

Napęd/układ jezdny

W gamie napędowej nowego Cee’da znajdzie  się pięć silników. Trzy wysokoprężne oraz dwa benzynowe. Najmniejszy diesel to silnik o pojemności 1,4l o mocy 90 KM, dostępna jest też  110-konna wersja tego silnika. Najmocniejszą jednostką wysokoprężną jest silnik o pojemności 1,6 l o mocy 128 KM.    

Podstawową jednostką benzynową jest silnik o pojemności 1,4 l o mocy 100 KM, z kolei najmocniejszą jednostką w gamie jest benzynowy silnik o pojemności 1,6 l rozwijający moc 135 KM.

Podczas pierwszych jazd testowych mieliśmy okazję przejechać się autem z najmocniejszym dostępnym silnikiem.

Według danych producenta, ważący 1193 kg KIA Cee’d przyspiesza od 0 do 100 km/h w 9,9 s. W praktyce jednostka jest ospała w dolnym zakresie obrotów, co wymusza na kierowcy lubiącym dynamiczny styl jazdy utrzymywanie silnika na wysokich obrotach i znaczną redukcję przełożenia przed wyprzedzaniem. To charakterystyczne dla niektórych aut japońskich, może od teraz także dla koreańskich?

Najnowsza   to samochód komfortowy i bardzo cichy. Podczas jazdy nawet z wyższymi prędkościami we wnętrzu Cee’da jest cicho. Duży plus za zawieszenie. Z przodu zastosowano tradycyjne kolumny MacPherson, natomiast z tyłu niezależne typu Multi-link.

Elektryczny układ wspomagania kierownicy ze wspomnianym wcześniej systemem Flex Steer pozwala dopasować pracę układu kierowniczego w zależności od preferencji kierowcy. Po sprawdzeniu jego działania przyznajemy, że jest to jedna z najfajniejszych opcji w jakie można wyposażyć nowego Cee’da.

Zobacz też: Test: Volkswagen Golf VI: co dziś znaczy 1,4?

Podsumowanie

Ceny nowego Cee’da na polskim rynku nie są jeszcze znane. W styczniu gamę (obecnie dostępny jest także Cee'd kombi) uzupełni trzydrzwiowy ProCee’d. Udało nam się dowiedzieć, że cenowo najnowsze dziecko Kii będzie pozycjonowane mniej więcej po środku segmentu popularnych kompaktów. Jeżeli zapowiedzi o cenie okażą się prawdziwe to Cee’d ma wszelkie szanse, by stać się najchętniej kupowanym autem w klasie. Dzięki rozsądnej cenie przyciągnie do salonów klientów, którzy szczególną uwagę zwracają na koszt zakupu, a z drugiej strony dzięki jakości wykończenia, stylizacji oraz mnogości opcji na liście wyposażenia dodatkowego wytrąca argument tym, którzy twierdzą, że Cee’d może i jest tańszy, ale konkurenci z Niemiec oferują więcej. Tym bardziej, że najnowszą kompaktową Kię można wyposażyć w dotychczas niedostępne w modelu biksenonowe reflektory z systemem doświetlania zakrętów, system samodzielnie parkujący auto, kolorową nawigację, osiemnastocalowe obręcze kół ze stopów lekkich czy uwaga… zautomatyzowaną dwusprzęgłową przekładnię, czyli odpowiedź na niemieckie DSG.  

KIA Cee'd - tył
Moto.wieszjak.pl
KIA Cee'd - tył
Moto.wieszjak.pl
KIA Cee'd - tył
Moto.wieszjak.pl
KIA Cee'd - przód
Moto.wieszjak.pl
KIA Cee'd - przód
Moto.wieszjak.pl
KIA Cee'd - przód
Moto.wieszjak.pl
KIA Cee'd - tył
Moto.wieszjak.pl
KIA Cee'd - reflektor LED
Moto.wieszjak.pl
KIA Cee'd - kamera cofania
KIA
KIA Cee'd - kokpit
KIA
KIA Cee'd - kokpit
KIA
KIA Cee'd - fotele
KIA
KIA Cee'd - bagażnik
KIA
KIA Cee'd - wnętrze
KIA
KIA Cee'd - wnętrze
KIA
KIA Cee'd - "zegary"
KIA
KIA Cee'd - "zegary"
KIA
KIA Cee'd - wnętrze
KIA
KIA Cee'd - wnętrze
KIA
KIA Cee'd - skrzynia biegów
KIA
KIA Cee'd - wnętrze
KIA
KIA Cee'd - silnik
KIA
KIA Cee'd - koło
KIA
KIA Cee'd - wnętrze
KIA
KIA Cee'd - tył
KIA
Kia Cee'd - przód
KIA
Kia Cee'd - przód
KIA
KIA Cee'd - bok
KIA
Kia Cee'd - przód
KIA
KIA Cee'd - tył
KIA
Kia Cee'd - przód
KIA
KIA Cee'd - tył
KIA
KIA Cee'd - bok
KIA
Kia Cee'd - przód
KIA
KIA Cee'd - bok
KIA
Chcesz dowiedzieć się więcej, sięgnij po nasze publikacje
KOMPLET: VAT zmiany od 1 lipca 2021 + JPK_VAT +  VAT w e-commerce
KOMPLET: VAT zmiany od 1 lipca 2021 + JPK_VAT + VAT w e-commerce
Tylko teraz
99,00 zł
119,70
Przejdź do sklepu
Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    1 sty 2000
    19 wrz 2021
    Zakres dat:
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail

    Opel Vectra B: gdzie się podziały tamte pryw… auta?

    Opel Vactra B: w zeszłym roku minęło 25 lat od premiery tego modelu, w przyszłym minie 20 lat od zakończenia jego produkcji. Co warto wiedzieć o nim?

    Continental SportContact 7: sportowa nowość na rynku

    Continental SportContact 7 to opona przeznaczona do sportowych kompaktów, aut sportowych, supersportowych i tuningowanych.

    Branża transportowa... przeżywa renesans

    Branża transportowa jak i mechanicy przeżywają renesans. Usługi w tych dwóch sektorach są obecnie trudniej dostępne i przede wszystkim poszukiwane.

    Roczny koszt utrzymania samochodu? Policz go z... Yanosikiem

    Roczny koszt utrzymania samochodu – ile może wynosić? Yanosik postanowił odpowiedzieć na to pytanie i udostępnił właśnie nową funkcję w aplikacji.

    Ford Mondeo Mk4: Budżetowe auto Bonda

    Ford Mondeo MK4: jeździł nim James Bond, a Top Gear okrzyknął go samochodem roku 2007. W skrócie jest lepszy niż... Ferrari.

    Zakup uszkodzonego samochodu: 1/3 używek po szkodzie

    Zakup uszkodzonego samochodu? W 2019 roku 1/3 aut na rynku wtórnym miała odnotowaną szkodę. Obecnie odsetek ten zbliża się do połowy.

    Ford Kuga I 2.0 TDCI: Super Użytkowy Vóz

    Dobry SUV musi ładnie wyglądać, być przestronny i oferować poprawne osiągi połączone z niskim spalaniem. To wszystko oferuje Ford Kuga I.

    Toyota RAV4 Adventure: czarne akcenty i napęd 4x4 w standardzie

    Toyota RAV4 Adventure - japoński SUV doczekał się nowej wersji specjalnej. Auto wyróżniają czarne akcenty, srebrny dach i napęd AWD-i w standardzie.

    Zakaz wyprzedzania się dla ciężarówek. Czy to dobry pomysł?

    Zakaz wyprzedzania się dla ciężarówek - to nowy postulat kierowców. Tylko czy odebranie tej możliwości kierowcom TIR-ów to dobry pomysł?

    Toyota Avensis II: japoński dziadkowóz

    Stereotypowy emeryt wybiera Mercedesa. Właśnie. Stereotypowy. Starsi ludzie wbrew stereotypom równie chętnie sięgają po Toyotę.

    Czy trzeba zmieniać tablice rejestracyjne po zakupie auta 2022?

    Czy trzeba zmieniać tablice rejestracyjne po zakupie auta 2022? No i tu chyba mamy dobrą informację dla kierowców...

    Wtargnięcie pieszego na pasy: czyja wina?

    Wtargnięcie pieszego na pasy: czyja wina? To ważne pytanie w kontekście nowych przepisów, które obowiązują przed pasami od czerwca 2021 r.

    Wymiana jednej opony? Ubezpieczyciel musi zapłacić za dwie

    Wymiana jednej opony? To częsta propozycja w przypadku polis na ogumienie. Takie rozwiązanie nie ma sensu z punktu widzenia bezpieczeństwa.

    Renault Megane I: raz na wozie, raz pod wozem

    Renault Megane I generacji to samochód bez wątpienia udany, ale borykający się z kilkoma problemami. Starość tego samochodu bywa bardzo różna.

    Test: Audi S3 Limousine - 4,8 s. do setki w kompakcie!

    Test Audi S3 pokazał jedno. To wilk w owczej skórze. Bo choć nadwozie nie wygląda przesadnie agresywne. Układ napędowy już jest agresywny.

    Opel Astra F: używany hit po trzech dekadach na drogach

    Opel Astra F została zaprezentowana 30 lat temu. To od niej zaczął się sukces mierzony dziś 15 milionami sztuk. Co warto wiedzieć o używanym Oplu?

    Stacje ładowania: dogonimy Niemców dopiero po 2150 roku

    Stacje ładowania samochodów elektrycznych w Polsce nie powstają zbyt dynamicznie. A to prowadzi do wniosku, że Niemcy są o 130 lat do przodu.

    Półprzewodniki w samochodzie: ich brak to problemy produkcyjne

    Półprzewodniki w samochodzie: ich brak hamuje produkcję aut, a niska produkcja musi oznaczać niższy poziom sprzedaży. Co dalej?

    Auto dla studenta do 10 tys. zł. II część zestawienia

    Auto dla studenta do 10 tys. zł, bo choć budżet może wydawać się skromny, rynek wtórny daje ogromny wybór. Dziś pięć kolejnych propozycji.

    Cupra elektryczna? Wyłącznie elektryczna do 2030 roku!

    Cupra elektryczna? Tak, wszystko wskazuje na to, że piekło właśnie zamarzło. Rasowa, hiszpańska marka skupi się bowiem na e-napędach...

    Wyprzedzanie w tunelu. Co na to przepisy?

    Wyprzedzanie w tunelu: czy jest dozwolone, a jak tak to gdzie? Jak jest zabronione, to jaki grozi za nie mandat? Oto kompendium wiedzy.

    Auto dla studenta do 10 tys. zł. I część zestawienia

    Auto dla studenta do 10 tys. zł, bo choć budżet może wydawać się skromny, rynek wtórny daje ogromny wybór. Dziś pięć pierwszych propozycji.

    Czy nieopłacona polisa OC jest ważna?

    Czy nieopłacona polisa OC jest ważna? To zależy od tego czy kierowca nie wpłacił nawet złotówki tytułem OC, czy np. nie opłacił jednej z rat.

    Aplikacja Na Wypadek, czyli czy sprawca ma ważne OC?

    Aplikacja Na Wypadek została stworzona przez UFG. Pozwala sprawdzić czy w danym momencie auto sprawcy wypadku ma ważne OC.

    SERES w Polsce. Elektryczny SUV z Chin debiutuje

    SERES w Polsce, czyli nowa marka wkracza nad Wisłę z ofertą wysokiej jakości elektrycznych SUV-ów w atrakcyjnych cenach. Na początek SERES 3.