Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test: Toyota RAV4 2.5 Hybrid Executive - po prostu rodzinna!

Kuba Brzeziński
Test: Toyota RAV4 2.5 Hybrid Executive - po prostu rodzinna!
Test: Toyota RAV4 2.5 Hybrid Executive - po prostu rodzinna!
Kuba Brzeziński
Jest duża, rodzinna i… hybrydowa. A napęd spalinowo-elektryczny oznacza cichą jazdę w mieście, spory zapas mocy i oszczędność. Toyota RAV4 2.5 Hybrid Executive spaliła w teście średnio 5,6 litra benzyny! A to nie koniec jej zalet.

Toyota podczas projektowania piątej generacji modelu RAV4, poszła całkowicie innym tropem stylistycznym. Stworzyła geometryczne nadwozie stawiające na dużą ilość ostrych linii i masywność. SUV stał się dużo bardziej amerykański i dużo bardziej przypomina… Land Crusiera. To jednak nie koniec inspiracji. W projekcie tylnej części nadwozia widać mocne zapatrzenie na Lexusa. Plastikowa, błyszcząca wstawka w kolorze czarnym nawiązuje do RX-a, a tylna klapa do NX-a.

Zabieg stylistyczny jest o tyle udany, że RAV4 dojrzało. Jest doroślejsze i sprawia wrażenie jakby wyrosło z segmentu D. Chromowane felgi? Bez wątpienia rzucają się w oczy i stanowią ukłon w stronę klientów zza oceanu. Srebrne wstawki pojawiają się jednak nie tylko na obręczach, ale także m.in. klamkach. Jeżeli chodzi o wady designu Toyoty RAV4 2.5 Hybrid Executive, największe zastrzeżenia mam do lakieru. Wiśniowa barwa jest nieco „dziadkowa”. SUV zdecydowanie lepiej wyglądałby np. z biało-czarnym malowaniem dostępnym w linii Selection.

Toyota RAV4 2.5 Hybrid Executive - pokrętła przypominające wirnik!

Toyota zadbała o design nie tylko w przypadku nadwozia. W przeciwieństwie do poprzedników RAV4 wreszcie otrzymało fajnie wystylizowaną kabinę pasażerską. Deska rozdzielcza jest nowoczesna, ma serię ciekawie zaprojektowanych i ambientowo podświetlonych schowków, a do tego designerskie kratki nawiewów. Ruchomy jest w nich jedynie zarys. Bardzo ciekawie wyglądają również pokrętła nawiewów. Mają gumowe wykończenie i zostały ukształtowane zupełnie jak wirnik w turbosprężarce. Do tego są wielkie, a więc jak zwykle w Toyocie, można ich używać nawet w dwupalczastych rękawiczkach.

Zobacz również: Używane: Toyota Hybrid - awarie nie są takie oczywiste!

Fotele są duże, obszerne i… płaskie. Wyglądają jakby były zaprojektowane z myślą o rynku amerykańskim. Z drugiej strony nie da się im odmówić wygody - nawet podczas jazdy na dłuższych dystansach kierowcy czy pasażerów nie powinien boleć kręgosłup. A do tego w aucie testowym były podgrzewane i wentylowane. Jeżeli chodzi o kolejne zalety, kabina pasażerska jest naprawdę przestronna. Gdy kierowca ma ponad 190 cm wzrostu, za nim zmieści się równie wysoki pasażer i będzie miał wystarczająco dużo miejsca na nogi. Co do bagażnika, ten już w ustawieniu bazowym ma 580 litrów pojemności.

Test: Toyota RAV4 2.5 Hybrid Executive - po prostu rodzinna!

Kuba Brzeziński

Toyota RAV4 2.5 Hybrid Executive - pomyśleli o drobiazgach

Japończycy podczas projektowania kabiny pasażerskiej Toyoty RAV4 2.5 Hybrid Executive pomyśleli o bardzo fajnym gadżecie. W przednim podłokietniku ukryte są porty USB. Można podłączyć do nich kabel i ładować telefon. To jednak dopiero połowa informacji, bo porty te dysponują prądem o natężeniu na poziomie 2.1 ampera. W ten sposób oferują technologię fast charge! Jeszcze fajniejszy gadżet ukrywa się w lusterku wstecznym. Po przełączeniu zmienia się ono w… ekran pokazujący sytuację za pojazdem.

Największa wada kabiny pasażerskiej dotyczy oszczędności materiałowych. Plastiki są często twarde, rączka drzwi delikatnie potrzaskuje, a roleta bagażnika podczas jazdy po nierównościach praktycznie cały czas wibruje. A to jeszcze nie koniec. Kamera 360 stopni ma nieco zbyt „ubogą” jakość obrazu, a schowek na rękawiczki umieszczony przed kolanami pasażera jest pozbawiony podświetlenia. Japończycy zapomnieli jednak nie tylko o tym drobiazgu. Bo kluczyk choć działa bezdotykowo jest też zdecydowanie zbyt duży.

Zobacz również: Test Toyota C-HR 1.8 Hybrid E-CVT

Toyota RAV4 2.5 Hybrid Executive - hybrydowy, czyli…

To co najważniejsze w Toyocie RAV4 2.5 Hybrid Executive ukrywa się w dużej mierze pod maską. A mowa w tym momencie o hybrydowym układzie napędowym. Hybryda brzmi skomplikowanie. De facto jedynie sprawia takie wrażenie, bowiem Japończycy złożyli układ napędowy z bardzo prostych elementów. Podstawę stanowi wolnossący, 4-cylindrowy benzyniak o pojemności 2.5 litra dysponujący wtryskiem wielopunktowym. Poza tym inżynierowie zastosowali bezawaryjny agregat elektryczny i zestaw baterii. Skutek? RAV4 to nie samochód ery play station. To bardziej coś na kształt współczesnej interpretacji gry Contra znanej z platformy pegasus.

Test: Toyota RAV4 2.5 Hybrid Executive - po prostu rodzinna!

Kuba Brzeziński

Tak, hybryda ma rozbudowany układ sterujący. W zamian Toyota RAV4 2.5 Hybrid Executive została pozbawiona całej masy części eksploatacyjnych, a w tym sprzęgła, alternatora czy pasków napędowych. A to dobrze wróży na przyszłą eksploatację. Jak wygląda jazda klasyczną hybrydą? Początkowo kierowca uważnie obserwuje wskazania komputera sterującego i stara się jeździć jak najbardziej ekologicznie. To przypomina trochę walkę o rekord spalania. Po kilku dniach wchodzi jednak rutyna, zatem obserwowanie pracy układu nie ma szansy stać się męczące.

Co ciekawe, im bardziej intuicyjnie prowadzi się Toyotę RAV4 2.5 Hybrid Executive, tym lepsze wyniki można uzyskać. Przykład? Jednego z dni testowych pokonałem w mieście 50 kilometrów, z czego zasięg sygnalizowany przez komputer spadł mi tylko na połowę tego wskazania. Tym samym resztę dystansu pokonałem zeroemisyjnie i bez żadnych kosztów na elektryku. Podczas tygodnia testowego z hybrydową Toyotą komputer pokazywał spalanie na poziomie 5,2 litra paliwa. Wyliczenie na stacji benzynowej dało wynik nieco wyższy - 5,6 litra.

Zobacz również: Test Toyota RAV4 Hybrid 2,5 (197 KM) E-CVT

Toyota RAV4 2.5 Hybrid Executive - duży i… oszczędny!

Czy Toyota RAV4 2.5 Hybrid Executive dużo pali? Zdecydowanie nie. To najbardziej oszczędny model jakim w ostatnim czasie zdarzyło mi się jeździć! A wynik jest o tyle imponujący, że mówimy o 5-osobowym SUV-ie z przepastnym bagażnikiem i automatyczną przekładnią, który jeździł głównie w mieście. Znacie diesla, który byłby w stanie powtórzyć ten wyczyn? Ja chyba nie. Jeżeli chodzi o kulturę pracy, przy normalnej jeździe silnik hybrydowy nie generuje dużego hałasu. Zaczyna krzyczeć (dosłownie krzyczeć!) dopiero przy głębokim wciśnięciu pedału gazu. Wtedy też ilość mocy jest tak duża, że może zabuksować kołami - i to nie tylko przy starcie spod świateł!

Toyota RAV4 2.5 Hybrid Executive bez wątpienia nie jest autem lekkim. Minimalna masa samego pojazdu to 1700 kilogramów. O ile wagę czuć podczas hamowania czy przyspieszania, całkowicie traci na znaczeniu w czasie jazdy w zakręcie. A jako że układ kierowniczy jest zaskakująco precyzyjny, kierowca może dość szybko i pewnie wspinać się po tzw. „ślimakach” wjeżdżając na wiadukt. Zawieszenie pracuje sztywno, ale w tym samym sprężyście i niezwykle cicho. W efekcie dobrze radzi sobie z tłumieniem nierówności i nie generuje przy tym zbędnych hałasów ograniczających komfort podróżowania.

Test: Toyota RAV4 2.5 Hybrid Executive - po prostu rodzinna!

Kuba Brzeziński

RAV4 ma dużą ilość systemów asystujących. Co dużo ważniejsze, pracują one w tle i nie utrudniają życia kierowcy. Asystent pasa ruchu nie wyrywa kierownicy po każdym najechaniu na linię na jezdni w czasie oceny sytuacji przed wyprzedzaniem, a radar monitorujący sytuację przed maską nie krzyczy na prowadzącego zawsze wtedy, gdy ktoś z przodu bez wcześniejszego ostrzeżenia próbuje zjechać z drogi. Wady? Toyota jest mało zwrotna. A to w połączeniu z długim nadwoziem sprawia, że kierowca może być ciężko zawrócić na trzy razy w wąskiej uliczce w mniejszym mieście.

Toyota RAV4 2.5 Hybrid Executive - podsumowanie testu:

Kilka lat temu miałem okazję jeździć poprzednią generacją hybrydowej Toyoty RAV4. Jeżeli mam być szczery, nie do końca mi się podobała. Była ociężała, mało przemyślana i miała kabinę pasażerską wyglądającą jakby była zapożyczona z minivana. W tym jednak przypadku jest całkowicie inaczej! Nowy SUV wygląda groźnie, łatwo się prowadzi, dobrze trzyma się w zakrętach, nie zmusza do myślenia i intuicyjnie zachęca do eko-jazdy. Poza tym spala tylko 5,6 litra paliwa na 100 km, a to wynik o tyle imponujący, że mówimy o naprawdę dużym aucie rodzinnym! Tak, Toyota nadal jest nieco zimna. Taki rodzaj chłodu może być jednak naprawdę pociągający. Na tyle pociągający, że RAV4 2.5 Hybrid po prostu warto kupić.

Test: Toyota RAV4 2.5 Hybrid Executive - po prostu rodzinna!

Kuba Brzeziński

Toyota RAV4 2.5 Hybrid - dane techniczne:

  • Silnik: 2.5 Hybrid Dynamic Force 218 KM hybryda e-CVT (FWD)
  • Silnik spalinowy: R4, wolnossący z wielopunktowym wtryskiem MPI
  • Pojemność silnika spalinowego: 2494 cm3
  • Maksymalna moc silnika spalinowego: 176 KM (przy 5700 obr./min.)
  • Maksymalny moment obrotowy silnika spalinowego: 221 Nm (przy 3600–5200 obr./min.)
  • Łączna moc układu hybrydowego: 218 KM
  • Prędkość maksymalna: 180 km/h
  • Przyspieszenie 0 - 100 km/h: 8,4 s.
  • Skrzynia biegów: przekładnia e-CVT
  • Zbiornik paliwa: 50 litrów
  • Zużycie paliwa na 100 km w teście (cykl mieszany): 5,6 litra
  • Zużycie paliwa na 100 km - dane producenta (cykl mieszany): 4,6 litra
  • Długość: 4600 mm
  • Szerokość: 1855 mm
  • Wysokość: 1685 mm
  • Rozstaw osi: 2690 mm
  • Pojemność bagażnika: 580/1690 litrów
  • Cena: od 109 900 złotych

Toyota RAV4 2.5 Hybrid Executive - cena i wyposażenie:

  • Cena: 175 500 zł
  • Pakiet Toyota Safety Sense 2 z systemem eCall
  • Układ detekcji przeszkód (ICS)
  • System ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu pojazdu (RCTA) z funkcją
  • automatycznego hamowania
  • System monitorowania martwego pola w lusterkach (BSM)
  • System wspomagający pokonywanie podjazdów (HAC)
  • Monitor panoramiczny z systemem kamer 360 stopni (Panoramic View Monitor)
  • Czujniki parkowania z przodu i z tyłu
  • Kamera cofania z dynamicznymi liniami pomocniczymi
  • System wykrywania zmęczenia kierowcy (SWS)
  • System stabilizacji toru jazdy przyczepy (TSC)
  • 7 poduszek powietrznych
  • System bezkluczykowego dostępu do samochodu (Inteligentny kluczyk)
  • Wentylowane fotele przednie z pamięcią ustawień fotela kierowcy
  • Podgrzewane przednie fotele i skrajne siedzenia na tylnej kanapie
  • Klimatyzacja automatyczna dwustrefowa
  • Lusterko wsteczne z kolorowym wyświetlaczem cyfrowym
  • Elektrycznie unoszone drzwi bagażnika otwierane bezdotykowo
  • Ekran systemu multimedialnego (8’’), ekran TFT między zegarami (7’’)
  • System multimedialny Toyota Touch 2 z Bluetooth
  • Obsługa stacji radiowych w technologii cyfrowej (DAB)
  • Stacja do bezprzewodowego ładowania telefonu w konsoli centralnej
  • Automatyczne światła z czujnikiem zmierzchu oraz światła drogowe (AHB)
  • Inteligentne wycieraczki z czujnikiem deszczu
  • Podgrzewane lusterka zewnętrzne oraz kierownica
  • Podsufitka w jasnym kolorze
  • Chromowane klamki zewnętrzne

Test: Toyota RAV4 2.5 Hybrid Executive - po prostu rodzinna!
Kuba Brzeziński
Test: Toyota RAV4 2.5 Hybrid Executive - po prostu rodzinna!
Kuba Brzeziński
Test: Toyota RAV4 2.5 Hybrid Executive - po prostu rodzinna!
Kuba Brzeziński
Test: Toyota RAV4 2.5 Hybrid Executive - po prostu rodzinna!
Kuba Brzeziński
Test: Toyota RAV4 2.5 Hybrid Executive - po prostu rodzinna!
Kuba Brzeziński
Test: Toyota RAV4 2.5 Hybrid Executive - po prostu rodzinna!
Kuba Brzeziński
Test: Toyota RAV4 2.5 Hybrid Executive - po prostu rodzinna!
Kuba Brzeziński
Test: Toyota RAV4 2.5 Hybrid Executive - po prostu rodzinna!
Kuba Brzeziński
Test: Toyota RAV4 2.5 Hybrid Executive - po prostu rodzinna!
Kuba Brzeziński
Test: Toyota RAV4 2.5 Hybrid Executive - po prostu rodzinna!
Kuba Brzeziński
Test: Toyota RAV4 2.5 Hybrid Executive - po prostu rodzinna!
Kuba Brzeziński
Test: Toyota RAV4 2.5 Hybrid Executive - po prostu rodzinna!
Kuba Brzeziński
Test: Toyota RAV4 2.5 Hybrid Executive - po prostu rodzinna!
Kuba Brzeziński
Test: Toyota RAV4 2.5 Hybrid Executive - po prostu rodzinna!
Kuba Brzeziński
Test: Toyota RAV4 2.5 Hybrid Executive - po prostu rodzinna!
Kuba Brzeziński
Test: Toyota RAV4 2.5 Hybrid Executive - po prostu rodzinna!
Kuba Brzeziński
Test: Toyota RAV4 2.5 Hybrid Executive - po prostu rodzinna!
Kuba Brzeziński
Test: Toyota RAV4 2.5 Hybrid Executive - po prostu rodzinna!
Kuba Brzeziński
Test: Toyota RAV4 2.5 Hybrid Executive - po prostu rodzinna!
Kuba Brzeziński
Test: Toyota RAV4 2.5 Hybrid Executive - po prostu rodzinna!
Kuba Brzeziński
Test: Toyota RAV4 2.5 Hybrid Executive - po prostu rodzinna!
Kuba Brzeziński
Test: Toyota RAV4 2.5 Hybrid Executive - po prostu rodzinna!
Kuba Brzeziński
Test: Toyota RAV4 2.5 Hybrid Executive - po prostu rodzinna!
Kuba Brzeziński
Test: Toyota RAV4 2.5 Hybrid Executive - po prostu rodzinna!
Kuba Brzeziński
Test: Toyota RAV4 2.5 Hybrid Executive - po prostu rodzinna!
Kuba Brzeziński
Test: Toyota RAV4 2.5 Hybrid Executive - po prostu rodzinna!
Kuba Brzeziński
Test: Toyota RAV4 2.5 Hybrid Executive - po prostu rodzinna!
Kuba Brzeziński
Test: Toyota RAV4 2.5 Hybrid Executive - po prostu rodzinna!
Kuba Brzeziński
Test: Toyota RAV4 2.5 Hybrid Executive - po prostu rodzinna!
Kuba Brzeziński
Test: Toyota RAV4 2.5 Hybrid Executive - po prostu rodzinna!
Kuba Brzeziński
Test: Toyota RAV4 2.5 Hybrid Executive - po prostu rodzinna!
Kuba Brzeziński
Chcesz dowiedzieć się więcej, sprawdź »
Kodeks kierowcy. Zmiany 2022. Mandaty. Punkty karne. Znaki drogowe
Kodeks kierowcy. Zmiany 2022. Mandaty. Punkty karne. Znaki drogowe
Tylko teraz
Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Podwójne mandaty dla recydywistów od 17 września 2022 r.
    Podwójne mandaty dla recydywistów od 17 września 2022 r.? Dokładnie tak. Tego dnia w życie wejdzie też nowy taryfikator punktów karnych.
    Czy można tankować samochód na włączonym silniku?
    Czy można tankować samochód na włączonym silniku? To temat jednej z niekończących się dyskusji między kierowcami. Jaka jest odpowiedź?
    Nowe drogi w Polsce. Lato 2022
    Nowe drogi w Polsce? Lato 2022 r. już przywitało nas serią nowych szlaków drogowych, a w wakacje prace będą trwać dalej. Gdzie? O tym w tym tekście.
    Elektryczny Passat, czyli Volkswagen ID.Aero pokazany!
    Elektryczny Passat? Tak, elektryfikacja dotknie również tej ikony polskiej motoryzacji. Wersja zasilana prądem będzie nazwana Volkswagen ID.Aero.
    Ile paliwa zużywa klimatyzacja?
    Ile paliwa zużywa klimatyzacja? To latem ważne pytanie. Znamy na nie odpowiedź. Wiemy też czy lepiej jeździć na klimatyzacji czy z otwartymi szybami.
    Międzynarodowe prawo jazdy – co musisz wiedzieć?
    Międzynarodowe prawo jazdy. Co musisz o nim wiedzieć? Jak je zdobyć? I do czego tak właściwie może być potrzebne? Sprawdźmy.
    Koniec naklejek rejestracyjnych od 4 września 2022 r.
    Koniec naklejek rejestracyjnych od 4 września 2022 r. Nowe przepisy są już tuż za rogiem. Skąd wziął się ten pomysł i co oznacza dla kierowców?
    Mycie auta latem. O czym pamiętać?
    Mycie auta latem różni się od mycia samochodu zimą. Dlatego są pewne zasady, które właściciel samochodu powinien poznać i stosować.
    Koniec karty pojazdu od 4 września 2022 r.
    Koniec karty pojazdu od 4 września 2022 r.? Tak, przepisy w tej sprawie już są przesądzone. Co dawała karta pojazdu i co oznacza nowelizacja?
    Remont na A4 w wakacje 2022
    Remont na A4 w wakacje 2022 r., czyli rozkopane zostaną aż dwa odcinki tej autostrady. Które i jak wygląda organizacja ruchu?
    Najwięcej wypadków drogowych zdarza się w wakacje. Powody: nietrzeźwość i używanie smartfona w czasie jazdy
    Bezpieczeństwo na polskich drogach to temat powracający jak bumerang, szczególnie w okresie wakacyjnym. W 2021 roku do największej liczby wypadków doszło właśnie w czerwcu i lipcu, a w 2020 roku ten niechlubny rekord przypadł na sierpień. GfK na zlecenie start-upu ubezpieczeniowego Beesafe sprawdziło, co Polacy uważają za największe zagrożenie na drogach oraz jakie ich zdaniem działania kierowców przyczyniłyby się do poprawy poziomu bezpieczeństwa. Czy w te wakacje wyciągniemy wnioski ze statystyk?
    Obowiązkowa wymiana prawa jazdy czeka każdego kierowcę. Ale niektórzy mają lepiej
    Obowiązkowa wymiana prawa jazdy czeka każdego kierowcę. Kiedy dokładnie i czemu bezterminowe prawo jazdy musi zniknąć? Sprawdźmy.
    Ufać sprzedawcom samochodów? Te dane nie dają złudzeń...
    Ufać sprzedawcom samochodów? To pytanie, przed którym stanie każdy kupujący pojazd z drugiej ręki. Jak brzmi odpowiedź? Oto ciekawe dane.
    Zakazy dla ciężarówek w Polsce 2022 r.
    Zakazy dla ciężarówek w Polsce 2022 r. Czyli jakie pojazdy i w jakich godzinach zostały objęte ograniczeniem w ruchu? Sprawdźmy.
    Remont na A2 w wakacje 2022
    Remont na A2 w wakacje 2022 r. To największy element remontu dróg w Polsce w okresie od czerwca do sierpnia. Dotyczy województwa łódzkiego.
    Znika karta pojazdu i naklejka na szybę. Taniej zarejestrujesz auto od września 2022 r.
    Znika karta pojazdu i naklejka na szybę. Taniej zarejestrujesz auto od września 2022 r. Na czym konkretnie będą polegać te zmiany? Już opowiadamy.
    30 groszy na litrze taniej. Orlen ma pomysł na wysokie ceny paliw
    30 groszy na litrze taniej? Tak, to nowa promocja stworzona przez Orlen. Zanim jednak zatankujesz tańsze paliwo, musisz poznać trzy główne warunki.
    Wakacyjne zniżki cen paliw na Orlen
    PKN Orlen wprowadza zniżki cen paliw na swoich stacjach. Promocja przewiduje trzy tankowania miesięcznie do 50 litrów paliwa każde, ze zniżką 30 groszy na litrze w ciągu dwóch wakacyjnych miesięcy.
    Toyota RAV4 2023. Nowy rocznik i lifting. Co się zmieni?
    Toyota RAV4 2023, czyli Japończycy zaprezentowali lekki lifting swojego hitowego SUV-a. I niektóre z nowości widać już na pierwszy rzut oka!
    Nowy Peugeot 408. Wyrazisty, nowoczesny i... rodzinny!
    Nowy Peugeot 408 został pokazany w pełnej krasie. Pierwszy SUV z nadwoziem coupe francuskiej marki wygląda imponująco! Co wiadomo o tym aucie?
    Kurs reedukacyjny 2022. Ile kosztuje? Od kiedy obowiązuje?
    Kurs reedukacyjny 2022. Kiedy kursy zaczną obowiązywać i ile mają kosztować? O tym wszystkim opowiemy w naszym materiale.
    Po jakim czasie znikają punkty karne 2022? Zmiana 17 września
    Po jakim czasie znikają punkty karne 2022? Odpowiedź może wydawać się oczywista, ale tylko może. Bo już 17 września zmienią się przepisy.
    Długi firm transportowych to już 2,5 mld zł. Nie jest dobrze...
    Długi firm transportowych rosną w tempie lawinowym. Winna temu jest pandemia, inflacja, rosnące koszty paliwa, Pakiet Mobilności i wojna w Ukrainie.
    Punkty karne za prędkość 2022
    Punkty karne za prędkość 2022, czyli omówimy stan rzeczy przed zmianami taryfikatora punktów i po nich. Co musi wiedzieć kierowca?
    Podróż wakacyjna samochodem. Przygotuj siebie i... auto!
    Podróż wakacyjna samochodem? To nie tylko przemyślenie trasy i organizacja noclegu. To również właściwe przygotowanie samochodu do wyjazdu.