Kategorie

Test: Toyota RAV4 2.5 Hybrid Executive - po prostu rodzinna!

Kuba Brzeziński
Test: Toyota RAV4 2.5 Hybrid Executive - po prostu rodzinna!
Kuba Brzeziński
Jest duża, rodzinna i… hybrydowa. A napęd spalinowo-elektryczny oznacza cichą jazdę w mieście, spory zapas mocy i oszczędność. Toyota RAV4 2.5 Hybrid Executive spaliła w teście średnio 5,6 litra benzyny! A to nie koniec jej zalet.
Reklama

Toyota podczas projektowania piątej generacji modelu RAV4, poszła całkowicie innym tropem stylistycznym. Stworzyła geometryczne nadwozie stawiające na dużą ilość ostrych linii i masywność. SUV stał się dużo bardziej amerykański i dużo bardziej przypomina… Land Crusiera. To jednak nie koniec inspiracji. W projekcie tylnej części nadwozia widać mocne zapatrzenie na Lexusa. Plastikowa, błyszcząca wstawka w kolorze czarnym nawiązuje do RX-a, a tylna klapa do NX-a.

Zabieg stylistyczny jest o tyle udany, że RAV4 dojrzało. Jest doroślejsze i sprawia wrażenie jakby wyrosło z segmentu D. Chromowane felgi? Bez wątpienia rzucają się w oczy i stanowią ukłon w stronę klientów zza oceanu. Srebrne wstawki pojawiają się jednak nie tylko na obręczach, ale także m.in. klamkach. Jeżeli chodzi o wady designu Toyoty RAV4 2.5 Hybrid Executive, największe zastrzeżenia mam do lakieru. Wiśniowa barwa jest nieco „dziadkowa”. SUV zdecydowanie lepiej wyglądałby np. z biało-czarnym malowaniem dostępnym w linii Selection.

Toyota RAV4 2.5 Hybrid Executive - pokrętła przypominające wirnik!

Toyota zadbała o design nie tylko w przypadku nadwozia. W przeciwieństwie do poprzedników RAV4 wreszcie otrzymało fajnie wystylizowaną kabinę pasażerską. Deska rozdzielcza jest nowoczesna, ma serię ciekawie zaprojektowanych i ambientowo podświetlonych schowków, a do tego designerskie kratki nawiewów. Ruchomy jest w nich jedynie zarys. Bardzo ciekawie wyglądają również pokrętła nawiewów. Mają gumowe wykończenie i zostały ukształtowane zupełnie jak wirnik w turbosprężarce. Do tego są wielkie, a więc jak zwykle w Toyocie, można ich używać nawet w dwupalczastych rękawiczkach.

Zobacz również: Używane: Toyota Hybrid - awarie nie są takie oczywiste!

Fotele są duże, obszerne i… płaskie. Wyglądają jakby były zaprojektowane z myślą o rynku amerykańskim. Z drugiej strony nie da się im odmówić wygody - nawet podczas jazdy na dłuższych dystansach kierowcy czy pasażerów nie powinien boleć kręgosłup. A do tego w aucie testowym były podgrzewane i wentylowane. Jeżeli chodzi o kolejne zalety, kabina pasażerska jest naprawdę przestronna. Gdy kierowca ma ponad 190 cm wzrostu, za nim zmieści się równie wysoki pasażer i będzie miał wystarczająco dużo miejsca na nogi. Co do bagażnika, ten już w ustawieniu bazowym ma 580 litrów pojemności.

Test: Toyota RAV4 2.5 Hybrid Executive - po prostu rodzinna!

Kuba Brzeziński

Toyota RAV4 2.5 Hybrid Executive - pomyśleli o drobiazgach

Reklama

Japończycy podczas projektowania kabiny pasażerskiej Toyoty RAV4 2.5 Hybrid Executive pomyśleli o bardzo fajnym gadżecie. W przednim podłokietniku ukryte są porty USB. Można podłączyć do nich kabel i ładować telefon. To jednak dopiero połowa informacji, bo porty te dysponują prądem o natężeniu na poziomie 2.1 ampera. W ten sposób oferują technologię fast charge! Jeszcze fajniejszy gadżet ukrywa się w lusterku wstecznym. Po przełączeniu zmienia się ono w… ekran pokazujący sytuację za pojazdem.

Największa wada kabiny pasażerskiej dotyczy oszczędności materiałowych. Plastiki są często twarde, rączka drzwi delikatnie potrzaskuje, a roleta bagażnika podczas jazdy po nierównościach praktycznie cały czas wibruje. A to jeszcze nie koniec. Kamera 360 stopni ma nieco zbyt „ubogą” jakość obrazu, a schowek na rękawiczki umieszczony przed kolanami pasażera jest pozbawiony podświetlenia. Japończycy zapomnieli jednak nie tylko o tym drobiazgu. Bo kluczyk choć działa bezdotykowo jest też zdecydowanie zbyt duży.

Zobacz również: Test Toyota C-HR 1.8 Hybrid E-CVT

Toyota RAV4 2.5 Hybrid Executive - hybrydowy, czyli…

To co najważniejsze w Toyocie RAV4 2.5 Hybrid Executive ukrywa się w dużej mierze pod maską. A mowa w tym momencie o hybrydowym układzie napędowym. Hybryda brzmi skomplikowanie. De facto jedynie sprawia takie wrażenie, bowiem Japończycy złożyli układ napędowy z bardzo prostych elementów. Podstawę stanowi wolnossący, 4-cylindrowy benzyniak o pojemności 2.5 litra dysponujący wtryskiem wielopunktowym. Poza tym inżynierowie zastosowali bezawaryjny agregat elektryczny i zestaw baterii. Skutek? RAV4 to nie samochód ery play station. To bardziej coś na kształt współczesnej interpretacji gry Contra znanej z platformy pegasus.

Test: Toyota RAV4 2.5 Hybrid Executive - po prostu rodzinna!

Kuba Brzeziński

Tak, hybryda ma rozbudowany układ sterujący. W zamian Toyota RAV4 2.5 Hybrid Executive została pozbawiona całej masy części eksploatacyjnych, a w tym sprzęgła, alternatora czy pasków napędowych. A to dobrze wróży na przyszłą eksploatację. Jak wygląda jazda klasyczną hybrydą? Początkowo kierowca uważnie obserwuje wskazania komputera sterującego i stara się jeździć jak najbardziej ekologicznie. To przypomina trochę walkę o rekord spalania. Po kilku dniach wchodzi jednak rutyna, zatem obserwowanie pracy układu nie ma szansy stać się męczące.

Co ciekawe, im bardziej intuicyjnie prowadzi się Toyotę RAV4 2.5 Hybrid Executive, tym lepsze wyniki można uzyskać. Przykład? Jednego z dni testowych pokonałem w mieście 50 kilometrów, z czego zasięg sygnalizowany przez komputer spadł mi tylko na połowę tego wskazania. Tym samym resztę dystansu pokonałem zeroemisyjnie i bez żadnych kosztów na elektryku. Podczas tygodnia testowego z hybrydową Toyotą komputer pokazywał spalanie na poziomie 5,2 litra paliwa. Wyliczenie na stacji benzynowej dało wynik nieco wyższy - 5,6 litra.

Zobacz również: Test Toyota RAV4 Hybrid 2,5 (197 KM) E-CVT

Toyota RAV4 2.5 Hybrid Executive - duży i… oszczędny!

Czy Toyota RAV4 2.5 Hybrid Executive dużo pali? Zdecydowanie nie. To najbardziej oszczędny model jakim w ostatnim czasie zdarzyło mi się jeździć! A wynik jest o tyle imponujący, że mówimy o 5-osobowym SUV-ie z przepastnym bagażnikiem i automatyczną przekładnią, który jeździł głównie w mieście. Znacie diesla, który byłby w stanie powtórzyć ten wyczyn? Ja chyba nie. Jeżeli chodzi o kulturę pracy, przy normalnej jeździe silnik hybrydowy nie generuje dużego hałasu. Zaczyna krzyczeć (dosłownie krzyczeć!) dopiero przy głębokim wciśnięciu pedału gazu. Wtedy też ilość mocy jest tak duża, że może zabuksować kołami - i to nie tylko przy starcie spod świateł!

Toyota RAV4 2.5 Hybrid Executive bez wątpienia nie jest autem lekkim. Minimalna masa samego pojazdu to 1700 kilogramów. O ile wagę czuć podczas hamowania czy przyspieszania, całkowicie traci na znaczeniu w czasie jazdy w zakręcie. A jako że układ kierowniczy jest zaskakująco precyzyjny, kierowca może dość szybko i pewnie wspinać się po tzw. „ślimakach” wjeżdżając na wiadukt. Zawieszenie pracuje sztywno, ale w tym samym sprężyście i niezwykle cicho. W efekcie dobrze radzi sobie z tłumieniem nierówności i nie generuje przy tym zbędnych hałasów ograniczających komfort podróżowania.

Test: Toyota RAV4 2.5 Hybrid Executive - po prostu rodzinna!

Kuba Brzeziński

RAV4 ma dużą ilość systemów asystujących. Co dużo ważniejsze, pracują one w tle i nie utrudniają życia kierowcy. Asystent pasa ruchu nie wyrywa kierownicy po każdym najechaniu na linię na jezdni w czasie oceny sytuacji przed wyprzedzaniem, a radar monitorujący sytuację przed maską nie krzyczy na prowadzącego zawsze wtedy, gdy ktoś z przodu bez wcześniejszego ostrzeżenia próbuje zjechać z drogi. Wady? Toyota jest mało zwrotna. A to w połączeniu z długim nadwoziem sprawia, że kierowca może być ciężko zawrócić na trzy razy w wąskiej uliczce w mniejszym mieście.

Toyota RAV4 2.5 Hybrid Executive - podsumowanie testu:

Kilka lat temu miałem okazję jeździć poprzednią generacją hybrydowej Toyoty RAV4. Jeżeli mam być szczery, nie do końca mi się podobała. Była ociężała, mało przemyślana i miała kabinę pasażerską wyglądającą jakby była zapożyczona z minivana. W tym jednak przypadku jest całkowicie inaczej! Nowy SUV wygląda groźnie, łatwo się prowadzi, dobrze trzyma się w zakrętach, nie zmusza do myślenia i intuicyjnie zachęca do eko-jazdy. Poza tym spala tylko 5,6 litra paliwa na 100 km, a to wynik o tyle imponujący, że mówimy o naprawdę dużym aucie rodzinnym! Tak, Toyota nadal jest nieco zimna. Taki rodzaj chłodu może być jednak naprawdę pociągający. Na tyle pociągający, że RAV4 2.5 Hybrid po prostu warto kupić.

Test: Toyota RAV4 2.5 Hybrid Executive - po prostu rodzinna!

Kuba Brzeziński

Toyota RAV4 2.5 Hybrid - dane techniczne:

  • Silnik: 2.5 Hybrid Dynamic Force 218 KM hybryda e-CVT (FWD)
  • Silnik spalinowy: R4, wolnossący z wielopunktowym wtryskiem MPI
  • Pojemność silnika spalinowego: 2494 cm3
  • Maksymalna moc silnika spalinowego: 176 KM (przy 5700 obr./min.)
  • Maksymalny moment obrotowy silnika spalinowego: 221 Nm (przy 3600–5200 obr./min.)
  • Łączna moc układu hybrydowego: 218 KM
  • Prędkość maksymalna: 180 km/h
  • Przyspieszenie 0 - 100 km/h: 8,4 s.
  • Skrzynia biegów: przekładnia e-CVT
  • Zbiornik paliwa: 50 litrów
  • Zużycie paliwa na 100 km w teście (cykl mieszany): 5,6 litra
  • Zużycie paliwa na 100 km - dane producenta (cykl mieszany): 4,6 litra
  • Długość: 4600 mm
  • Szerokość: 1855 mm
  • Wysokość: 1685 mm
  • Rozstaw osi: 2690 mm
  • Pojemność bagażnika: 580/1690 litrów
  • Cena: od 109 900 złotych

Toyota RAV4 2.5 Hybrid Executive - cena i wyposażenie:

  • Cena: 175 500 zł
  • Pakiet Toyota Safety Sense 2 z systemem eCall
  • Układ detekcji przeszkód (ICS)
  • System ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu pojazdu (RCTA) z funkcją
  • automatycznego hamowania
  • System monitorowania martwego pola w lusterkach (BSM)
  • System wspomagający pokonywanie podjazdów (HAC)
  • Monitor panoramiczny z systemem kamer 360 stopni (Panoramic View Monitor)
  • Czujniki parkowania z przodu i z tyłu
  • Kamera cofania z dynamicznymi liniami pomocniczymi
  • System wykrywania zmęczenia kierowcy (SWS)
  • System stabilizacji toru jazdy przyczepy (TSC)
  • 7 poduszek powietrznych
  • System bezkluczykowego dostępu do samochodu (Inteligentny kluczyk)
  • Wentylowane fotele przednie z pamięcią ustawień fotela kierowcy
  • Podgrzewane przednie fotele i skrajne siedzenia na tylnej kanapie
  • Klimatyzacja automatyczna dwustrefowa
  • Lusterko wsteczne z kolorowym wyświetlaczem cyfrowym
  • Elektrycznie unoszone drzwi bagażnika otwierane bezdotykowo
  • Ekran systemu multimedialnego (8’’), ekran TFT między zegarami (7’’)
  • System multimedialny Toyota Touch 2 z Bluetooth
  • Obsługa stacji radiowych w technologii cyfrowej (DAB)
  • Stacja do bezprzewodowego ładowania telefonu w konsoli centralnej
  • Automatyczne światła z czujnikiem zmierzchu oraz światła drogowe (AHB)
  • Inteligentne wycieraczki z czujnikiem deszczu
  • Podgrzewane lusterka zewnętrzne oraz kierownica
  • Podsufitka w jasnym kolorze
  • Chromowane klamki zewnętrzne

Test: Toyota RAV4 2.5 Hybrid Executive - po prostu rodzinna!
Kuba Brzeziński
Test: Toyota RAV4 2.5 Hybrid Executive - po prostu rodzinna!
Kuba Brzeziński
Test: Toyota RAV4 2.5 Hybrid Executive - po prostu rodzinna!
Kuba Brzeziński
Test: Toyota RAV4 2.5 Hybrid Executive - po prostu rodzinna!
Kuba Brzeziński
Test: Toyota RAV4 2.5 Hybrid Executive - po prostu rodzinna!
Kuba Brzeziński
Test: Toyota RAV4 2.5 Hybrid Executive - po prostu rodzinna!
Kuba Brzeziński
Test: Toyota RAV4 2.5 Hybrid Executive - po prostu rodzinna!
Kuba Brzeziński
Test: Toyota RAV4 2.5 Hybrid Executive - po prostu rodzinna!
Kuba Brzeziński
Test: Toyota RAV4 2.5 Hybrid Executive - po prostu rodzinna!
Kuba Brzeziński
Test: Toyota RAV4 2.5 Hybrid Executive - po prostu rodzinna!
Kuba Brzeziński
Test: Toyota RAV4 2.5 Hybrid Executive - po prostu rodzinna!
Kuba Brzeziński
Test: Toyota RAV4 2.5 Hybrid Executive - po prostu rodzinna!
Kuba Brzeziński
Test: Toyota RAV4 2.5 Hybrid Executive - po prostu rodzinna!
Kuba Brzeziński
Test: Toyota RAV4 2.5 Hybrid Executive - po prostu rodzinna!
Kuba Brzeziński
Test: Toyota RAV4 2.5 Hybrid Executive - po prostu rodzinna!
Kuba Brzeziński
Test: Toyota RAV4 2.5 Hybrid Executive - po prostu rodzinna!
Kuba Brzeziński
Test: Toyota RAV4 2.5 Hybrid Executive - po prostu rodzinna!
Kuba Brzeziński
Test: Toyota RAV4 2.5 Hybrid Executive - po prostu rodzinna!
Kuba Brzeziński
Test: Toyota RAV4 2.5 Hybrid Executive - po prostu rodzinna!
Kuba Brzeziński
Test: Toyota RAV4 2.5 Hybrid Executive - po prostu rodzinna!
Kuba Brzeziński
Test: Toyota RAV4 2.5 Hybrid Executive - po prostu rodzinna!
Kuba Brzeziński
Test: Toyota RAV4 2.5 Hybrid Executive - po prostu rodzinna!
Kuba Brzeziński
Test: Toyota RAV4 2.5 Hybrid Executive - po prostu rodzinna!
Kuba Brzeziński
Test: Toyota RAV4 2.5 Hybrid Executive - po prostu rodzinna!
Kuba Brzeziński
Test: Toyota RAV4 2.5 Hybrid Executive - po prostu rodzinna!
Kuba Brzeziński
Test: Toyota RAV4 2.5 Hybrid Executive - po prostu rodzinna!
Kuba Brzeziński
Test: Toyota RAV4 2.5 Hybrid Executive - po prostu rodzinna!
Kuba Brzeziński
Test: Toyota RAV4 2.5 Hybrid Executive - po prostu rodzinna!
Kuba Brzeziński
Test: Toyota RAV4 2.5 Hybrid Executive - po prostu rodzinna!
Kuba Brzeziński
Test: Toyota RAV4 2.5 Hybrid Executive - po prostu rodzinna!
Kuba Brzeziński
Test: Toyota RAV4 2.5 Hybrid Executive - po prostu rodzinna!
Kuba Brzeziński
Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    1 sty 2000
    16 cze 2021
    Zakres dat:

    Zdjęcie samochodu z rejestracją nie narusza RODO

    Zdjęcie samochodu z rejestracją spokojnie można publikować. Powód? Numer rejestracyjny pojazdu nie stanowi danych osobowych.

    Cupra Ateca [TEST]: w 4,9 sek. do setki w... rodzinnym SUV-ie

    Cupra Ateca choć ma typowo rodzinne ubranie, oferuje kierowcy aż 300 koni. Czy takie połączenie sprawdza się na drodze?

    Jak sprawdzić numer PKK? Kierowcę czeka wizyta w urzędzie...

    Jak sprawdzić numer PKK? Niestety, ale ustawodawca nie przewidział możliwości sprawdzenia online. To oznacza, że kierowca musi zawitać w urzędzie.

    Wniosek o dokonanie adnotacji w dowodzie rejestracyjnym

    Wniosek o dokonanie adnotacji w dowodzie rejestracyjnym: jak wygląda, jakie dokumenty do niego dołączyć i ile kosztuje załatwienie sprawy?

    Ile czasu jest ważny numer PKK?

    Ile czasu jest ważny numer PKK? To pytanie, które mogą zadać kandydaci na kierowców. A więc? Postaramy się odpowiedzieć na nie w naszym materiale.

    Fabryczny gaz nie wbity w dowód. Co to oznacza?

    Fabryczny gaz nie wbity w dowód tworzy poważny problem dla kierowcy. Powód? Samochód nie przejdzie przeglądu technicznego!

    Nowy Lexus NX. Wygląda jak stary, ale jest nowy i ma plug-ina

    Nowy Lexus NX został oficjalnie zaprezentowany. Druga odsłona SUV-a segmentu D zdaniem producenta otrzymała aż 95 proc. nowych komponentów.

    Jak założyć PKK przez internet?

    Jak założyć PKK przez internet? Wystarczy że kandydat na kierowcę odwiedzi rządową stronę i po wypełnieniu zatwierdzi wniosek profilem zaufanym.

    Jak usunąć wpis taxi z dowodu? Czy się da?

    Jak usunąć wpis taxi z dowodu rejestracyjnego pojazdu? No i tu pojawia się pewien problem. Bo przepisy mówią nie o usunięciu, a raczej wykreśleniu.

    Gaz nie wbity w dowód: jak zalegalizować LPG w aucie?

    Gaz nie wbity w dowód? Jak zalegalizować obecność instalacji LPG w aucie? Błąd podczas montażu będzie kosztować kierowcę trochę... czasu!

    Mandat za brak wbitego haka. Ile wynosi?

    Mandat za brak wbitego haka: czy policjant może ukarać kierowcę grzywną? Jakie jeszcze konsekwencje oznacza brak haka w dowodzie rejestracyjnym?

    Test: Skoda Octavia Plug-in - nie świetna, ale zaskakująco dobra!

    Skoda Octavia plug-in nie jest idealna. Mimo wszystko test zakończyłem z uśmiechem na twarzy. Powód? Nie tylko hybrydy z Japonii są oszczędne!

    Volkswagen Polo 2021: częściowa autonomia jazdy to nowość!

    Volkswagen Polo 2021 jest oferowany z systemem IQ.Drive Travel Assist. Częściowa autonomia jazdy jest nowością w segmencie B.

    Samochód elektryczny: cena może czynić cuda?

    Samochód elektryczny: cena może sprawić, że elektryka kupiłby każdy Polak. Jaka jednak musiałaby być ta cena? Taka sama jak w spalinowcach.

    Zgłoszenie nabycia pojazdu: gdzie złożyć wniosek? W miejscu...

    Zgłoszenie nabycia pojazdu: gdzie złożyć wniosek? Ministerstwo Infrastruktury nie ma wątpliwości - zgłoszenie składa się w miejscu zamieszkania.

    Dożywotni zakaz prowadzenia pojazdów jest legalny?

    Dożywotni zakaz prowadzenia pojazdów jest legalny? Do Trybunały Konstytucyjnego wpłynęła właśnie skarga. Jaka będzie decyzja?

    Jak wygląda rejestracja nowego samochodu z salonu 2021?

    Jak wygląda rejestracja nowego samochodu z salonu w 2021 roku? Teraz salon dealerski może zarejestrować pojazd online. Jak wygląda procedura?

    Opel Astra 2022. Tak będzie wyglądać Astra L!

    Opel Astra 2022 pokazuje pierwsze szczegóły stylistyczne. Co zwraca uwagę? Astra L otrzyma przedni pas w stylu nowej Mokki i wirtualny kokpit.

    Zasady korzystania z hulajnogi elektrycznej

    Zasady korzystania z hulajnogi elektrycznej. Czyli dziś opowiemy o tym, o czym po 20 maja 2021 roku muszą pamiętać kierowcy tego typu pojazdów.

    Samochody wpływają na środowisko? Zdaniem Polaków... nie!

    Samochody wpływają na środowisko? Aż 46 proc. Polaków uważa, że auta nie powodują żadnej szkody, a 21 proc. nie ma zdania.

    Jak dostać się do grupy Speed?

    Jak dostać się do grupy Speed? To pytanie nurtuje kierowców. Odpowiedź? Stanowiska w tej formacji nie wypełnia się raczej z konkursu...

    Zagrożenie bezpieczeństwa w ruchu drogowym

    Zagrożenie bezpieczeństwa w ruchu drogowym: na czym polega i w jaki sposób jest karane? Dziś wyjaśnimy to pojęcie z prawnego punktu widzenia.

    Wbicie haka w dowód. Na czym polega?

    Wbicie haka w dowód - czyli dziś opowiemy o tym jak zalegalizować montaż haka przed wakacyjnym wyjazdem. Zapomnisz o tym? Możesz mieć problem!

    e-TOLL: rejestracja przy pomocy mObywatel

    e-TOLL: rejestracja do systemu jest skomplikowana? W żadnym razie! Teraz rejestrację można autoryzować nawet mObywatelem.

    Test: Nissan Leaf 62 kWh: 217-konny elektryk z dużym zasięgiem

    Nissan Leaf 62 kWh pojawił się przed naszą redakcją. Pierwsze wrażenie? Wydaje się taki zwykły jak na elektryka. Czy to dobrze? Naszym zdaniem...