REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Alfa Romeo Giulietta QV: w pakiecie oferuje emocje

Tomasz Korniejew
Wciśnięcie trybu Dynamic usztywnia m.in. pracę zawieszenia Alfy Romeo Giulietta QV.
Wciśnięcie trybu Dynamic usztywnia m.in. pracę zawieszenia Alfy Romeo Giulietta QV.
Moto.wieszjak.pl

REKLAMA

REKLAMA

Najmocniejsza odmiana kompaktowej Alfy Romeo – 235-konna Giulietta Quadrifoglio Verde łączy w sobie wszystko to, co w Giuliettcie możesz kupić najlepszego. Począwszy od najpiękniejszego wyglądu, a na najlepszych osiągach skończywszy.

Powtarzanie wytartych sloganów na temat urody tej Alfy i po raz tysięczny przyrównywanie jej do kobiety trąci myszką. Ale warto zwrócić uwagę, że urok Giulietty nie kończy się jedynie na atrakcyjnej bryle nadwozia. To również, a może przede wszystkim zgrabnie skomponowana gra szczegółów. Wkomponowanie reflektorów, odpowiednio sprofilowane przetłoczenia, niebanalna stylizacja odpowiednio dużych felg, wygląd tylnych lamp, obniżone zawieszenie, dyskretne spojlery. Każdy z tych elementów odpowiednio podkreśla urok Giulietty, która zapewne właśnie w takiej odsłonie po raz pierwszy powstała w wyobraźni projektantów. Dodatkowej pikanterii sylwetce najmocniejszej Giulietty dodaje absurdalnie drogi (kosztuje 8 tys. zł) jak na tę klasę pojazdów lakier. Spełnia on podwójną rolę. Po pierwsze świetnie dopełnia kształt karoserii, po drugie swoją dość ekskluzywną ceną przyjemnie łechcze ego właściciela.

REKLAMA

Zobacz też: Opinie kierowców o Alfa Romeo Giulietta

Wnętrze/wyposażenie

REKLAMA

Przedział pasażerski Giulietty zaskakuje przestronnością. Nie chodzi o to, że Alfa oferuje ponadprzeciętnie dużą  ilość miejsca dla pasażerów lecz o fakt, że spoglądając na samochód z zewnątrz odnieśliśmy wrażenie, że środek ma wyjątkowo ciasny, zwłaszcza z tyłu. Tymczasem miejsca w Giuliettcie jest sporo,  nawet na tylnej kanapie wygodnie usiądą dwie dorosłe osoby.

Wnętrze odmiany Quadrifoglio Verde wygląda rasowo.  Sportowy sznyt Alfy QV podkreślają m.in. aluminiowe nakładki na pedały, kierownica z czerwonym szwem, panel tablicy przyrządów wykonany ze szczotkowanego aluminium oraz robiące wrażenie (nie tylko w Alfie) czarne słupki przy przedniej szybie oraz czarna podsufitka. Testowany egzemplarz został dodatkowo wyposażony w skórzaną tapicerkę.
Fotel kierowcy Giulietty ciasno obejmuje ciało prowadzącego i zapewnia dobre podparcie podczas szybkiej jazdy po zakrętach.

Zobacz też: Test Mercedes C Coupe: luksus, sport i styl

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wnętrze sprawia wrażenie solidnego, jest wykonane z materiałów dobrej jakości i spasowanych z dokładnością.

Możliwości przewozowe sportowej Giulietty nie ustępują egzemplarzom ze słabszymi jednostkami napędowymi. We wszystkich przypadkach bagażnik ma objętość 350 l. To co może przeszkadzać przy pakowaniu do stosunkowo wysoki próg załadunku.

Oprócz wspomnianych smaczków z zakresu wykończenia wnętrza nabywca odmiany Quadrifoglio Verde bez konieczności dopłaty otrzyma m.in. 17 lub 18-sto calowe obręcze kół, obniżone zawieszenie, przyciemnione wykończenie reflektorów, automatyczną klimatyzację, komputer pokładowy, czy rozbudowany zestaw Audio.

Napęd/układ jezdny

Najmocniejszą Giuliettę napędza turbodoładowany silnik benzynowy o śmiesznie małej pojemności – 1750 cm3, ale rozwijający imponującą moc 235 KM i dysponujący momentem obrotowym 340 Nm dostępnych od 1900 obr./min.

Według zapewnień producenta Giulietta QV rozpędza się od 0 do 100 km/h w 6,8 s. Nieźle.

Zobacz też: Test Honda CR-Z: elektroszok

REKLAMA

W praktyce piękna włoszka ma w sobie dwie natury. Wszystko za sprawą standardowego systemu DNA, którego przełącznik umieszczony jest na dole pod konsolą centralną.
Wspomniany system daje możliwość nastawienia charakterystyki pracy układu kierowniczego, zawieszenia oraz reakcji na gaz. W rezultacie, gdy system ustawiony jest w pozycji Normal, Alfa mało pali, ale – bądźmy szczerzy – irytuje ospałością. Tryb All Weather podobno jest pomocny na śliskich nawierzchniach, ale zabawa na suchej nawierzchni zaczyna się po włączeniu trybu Dynamic, który usztywnia pracę zawieszenia, układu kierowniczego oraz dezaktywuje system kontroli trakcji.

Auto dynamicznie reaguje na operowanie gazem, a układ kierowniczy daje poczucie kontroli nad torem jazdy. Prezentowana Alfa została wyposażona w system Q2, czyli znaną z innych modeli producenta tzw.” szperę”, co ułatwia m.in. szybkie pokonywanie ciasnych łuków, a auto sprawia wrażenie jakby miało napęd na obie osie.

Zobacz też: Test Volvo C30 D4 R-Design: Wiking z ADHD

Za to zastrzeżenia budzi precyzyjność dźwigni zmiany biegów. Poza tym jazda Guliettą to sama radość, zwłaszcza gdy weźmiemy pod uwagę zużycie paliwa. W stosunku do osiągów samochodu spalanie na poziomie 13-14 /100 km podczas – owszem – dynamicznej jazdy w ruchu miejskim należy uznać za przyzwoite.

Podsumowanie

Żeby kupić Alfę Romeo Giuliettę QV trzeba wydać minimum 106 900 zł. Za tyle można stać się właścicielem VW Golfa GTI, który oferuje podobne osiągi, ale jego stylizacja jest bardziej stonowana.

Cena zakupu jest więc spora, ale Alfa odwdzięcza się właścicielowi sporą dawką pozytywnych emocji nie tylko podczas jazdy. Uśmiech właściciela pojawia także podczas samego spoglądania na Auto. Bo przecież już sama myśl o tym, że Quadrifoglio Verde  w tym snobistyczny kolorze jest nasza poprawia humor nawet po najcięższym dniu.

Dane techniczne

Alfa Romeo Giulietta 1750 TBi 16v 235 KM Q2 Quadrifoglio Verde

Typ silnika

benzyna

Pojemność

1 742 cm3

Układ cylindrów/zawory

R4/16

Maksymalna moc

235 KM/5500 obr./min.

Maksymalny moment obrotowy

340 Nm/1900 obr./min.

Napęd

przedni

Skrzynia biegów

man. 6-bieg

Pojemność bagażnika

350 l

Wymiary (dł./szer./wys.)

435,1/179,8/146,5 cm

Rozstaw osi

263,4 cm

V-max.

242 km/h

Przyspieszenie 0-100 km/h

6,8 s.

Zużycie paliwa*

10,8/5,8/7,6 l/100 km

Cena

Od 100 900

*miasto/trasa/cykl mieszany

Mimo napędu na przednią oś, dzięki systemowi Q2 Alfa Romeo Giulietta QV charakteryzuje się świetnym zachowaniem na zakrętach.
Moto.wieszjak.pl
Lewy pas na drogach szybkiego ruchu to naturalne środowisko Giulietty QV.
Moto.wieszjak.pl
Dwie końcówki wydechu podkreślają dyskretnie moc drzemiącą pod maską Alfy Giulietty QV.
Moto.wieszjak.pl
Piękne osiemnastocalowe obręcze Alfy Giulietty QV.
Moto.wieszjak.pl
Znak firmowy Quadrifoglio Verde - czterolistna koniczynka.
Moto.wieszjak.pl
Dźwignia manualnej przekładni Alfy Romeo Giulietty QV nie grzeszy precyzją.
Moto.wieszjak.pl
Na tylnej kanapie Giulietty QV miejsca jest sporo.
Moto.wieszjak.pl
Fotel kierowcy Alfy Romeo Giulietty QV zapewnia komfortową podróż nawet podczas dynamicznej jazdy.
Moto.wieszjak.pl
Silnik Alfy Giulietty QV ma pojemność 1,75, ale rozwija moc 235 KM, spalanie? Umiarkowane.
Moto.wieszjak.pl
Tablica przyrządów Alfy Romeo Quadrifoglio Verde wyróżnia się m.in. metalowym wykończeniem.
Moto.wieszjak.pl
Bagażnik Alfy Giulietty QV ma objętość 350 l.
Moto.wieszjak.pl
Alfa Romeo Giulietta QV została ozdobiona m.in dyskretnymi spojlerami.
Moto.wieszjak.pl
Przyciemnione szyby to wyposażenie standardowe Alfy Romeo Giulietta QV.
Moto.wieszjak.pl
Piękny lakier Alfy Giulietty QV kosztuje niebagatelne 8 tys. zł.
Moto.wieszjak.pl
Przyciemnione tło reflektorów Alfy Romeo Giulietty to wyposażenie standardowe odmiany QV.
Moto.wieszjak.pl
Agresywne ale jakże przyjemne dla oka "spojrzenie" Alfy Romeo Giulietty QV.
Moto.wieszjak.pl
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Ten Opel spala tylko 5 litrów benzyny na 100 km. Ruszają zamówienia na hybrydową Astrę. Ile kosztuje?

    Opel Astra L wykonuje kolejny krok w stronę eko-mobilności. Właśnie stała się hybrydą, a właściwie to lekką hybrydą. Oferuje 136 koni mocy i spalanie wynoszące tylko 5 litrów. Ile kosztuje Astra Hybrid w Polsce?

    Nie tylko na pasach. Tu pieszy ma pierwszeństwo... wszędzie. Niebieski znak zmienia wszystko. Lepiej go poznaj

    Niebieski znak informuje kierowcę o tym, że wjechał właśnie do strefy zamieszkania. A tu reguła jest jedna. To królestwo pieszego. To on ma pierwszeństwo. Choć szczególne zasady ruchu nie ograniczają się tylko do tego wymogu.

    "Rzucimy jeszcze okiem na oponki" Od tych słów często zaczyna się poważny problem kierowców. Mandaty za opony do 3 tys. zł

    Policjant podczas kontroli drogowej może sprawdzić nie tylko dokumenty pojazdu. Równie dobrze może przyjrzeć się oponom. Co to jednak oznacza w praktyce? To ważne pytanie w momencie, w którym rozpoczyna się sezon wymiany opon na letnie.

    Stan techniczny roweru. Za jakie usterki kierowca może dostać mandat w 2024 r.?

    Koła się kręcą, a więc rower jest sprawny? No właśnie nie. Cykliści przed rozpoczęciem sezonu powinni sprawdzić stan techniczny pojazdu. Przy czym kluczowy jest jeden element. Wyładowana bateria może bowiem kosztować kierującego nawet 3000 zł.

    REKLAMA

    Tracą prawo jazdy za prędkość w mieście, ale nie mają go jak odzyskać przez długie miesiące. Paradoks po wyroku TK

    Kierowca za przekroczenie prędkości w mieście o więcej niż 50 km/h stracił prawo jazdy. Teoretycznie, bo decyzji nie potwierdził starosta. W takim przypadku kierujący trafia w próżnię. Bo prawa jazdy nie ma i nie wiadomo, kto miałby mu oddać dokument. W efekcie zakaz obowiązuje dużo dłużej, niż zakładane w prawie 3 miesiące.

    Oto cennik nowej Dacii Duster III. Za auto trzeba zapłacić co najmniej 79 900 zł. Sprzedaż właśnie ruszyła

    Trzecia generacja Dacii Duster oficjalnie wchodzi do polskiej sieci sprzedaży. Marka wskazała cennik dla roku 2024. Za rumuńskiego SUV-a trzeba zapłacić minimum 79 900 zł. Od tej wartości zestawienie jednak dopiero startuje.

    Małe pojazdy elektryczne miejską przyszłością? Tak twierdzi polska firma

    Polski producent małych pojazdów elektrycznych zaczynał od pojazdów dla... seniorów. Dziś jest jedną z najbardziej popularnych marek pojazdów elektrycznych w Europie. Czy sukces firmy oznacza, że małe pojazdy elektryczne są miejską przyszłością?

    Idzie wiosna. A to oznacza, że na drogach robi się... coraz bardziej niebezpiecznie

    Wiosna za pasem. To dobra wiadomość dla kierowców? I tak, i nie. Tak, bo poprawiają się warunki drogowe. Nie, bo wiosną wcale bezpieczniej nie jest. To od wiosny właśnie zaczyna rosnąć ilość wypadków na drogach. Sprawdźcie, czemu tak się dzieje.

    REKLAMA

    Dostałeś drogową pocztówkę z Warszawy? Nie wskażesz kierowcy auta, a grozi ci 8 tys. zł mandatu

    Pocztówki ze stolicy potrafią być naprawdę drogie. Szczególnie te wysłane jako zdjęcie z fotoradaru. Znak X postawiony nie w tym miejscu, może podwyższyć karę nawet do 8000 zł. Za co należy się tak wysoka grzywna? Za niewskazanie kierującego.

    Jeździsz rowerem po mieście? O tym pamiętaj!

    Niektórzy na rowerze jeżdżą przez cały rok, inni przesiadają się dopiero jak robi się cieplej. Przepisy obowiązują wszystkich, dlatego warto je znać, zwłaszcza, gdy się korzysta z roweru w mieście. Za niektóre przewinienia może grozić mandat. 

    REKLAMA