Kategorie

Opel Omega B/B FL: wymiana paska klinowego

Robert Kuśpiel
Opel Omega B/B FL: wymiana paska klinowego
Opel Omega B/B FL: wymiana paska klinowego
Uszkodzony pasek klinowy wymaga wymiany. W poradniku tym pokażemy jak dokonać wymiany paska klinowego w Oplu Omega B i B FL.

Pasek klinowy odpowiedzialny jest za napędzanie alternatora, sprężarki klimatyzacji i układu wspomagania. Dodatkowo w silnikach Diesla jest jeszcze jeden pasek, oddzielny dla sprężarki klimatyzacji. Pasek regulowany jest za pomocą napinacza (automatyczny). Wymianę przeprowadzamy w przypadku uszkodzenia mechanicznego paska, głośnej pracy lub zerwania.

Do każdej wersji silnikowej przewidziany jest inny pasek. Podczas dokonywania zakupu należy poinformować sprzedawcę o naszej wersji silnikowej i roczniku. Wymianę zaczniemy od silników benzynowych. Na początku będzie to jednostka 2.0 i 2.2. Pierwszy krok to obrócenie rolki napinającej za pomocą klucza w kierunku ruchu wskazówek zegara. W ten sposób luzujemy pasek klinowy. Wyjmujemy go i przystępujemy do montażu nowego. Na początku obracamy napinacz w prawo i układamy pasek klinowy. Zwalniamy napinacz i sprawdzamy czy pasek nie odstaje od prowadnic kół pasowych.

Zobacz też: Opel Omega B/B FL: wymiana termostatu

Reklama

Kolejnym silnikiem są jednostki V6. Tutaj cała operacja jest znacznie trudniejsza. W silnikach 2.5 i 3.0 na początku rozpinamy połączenia przewodów elastycznych, które znajdują się na metalowej rurce. Na końcu odkręcamy mocowanie rurki, żeby ułatwić sobie dostęp do paska klinowego.

Następnie obracamy rolkę napinacza w prawo i luzujemy pasek klinowy. Napinacz znajduje się w górnej części silnika po lewej stronie. Na początku zdejmujemy pasek z koła pompy cieczy chłodzącej, znajduje się ona nad kołem pasowym wału korbowego. Potem po kolei z każdego koła. Wyjmujemy stary pasek i zaczynamy montować nowy. Przekręcamy Rolke napinacza w prawo i układamy pasek na każdym z kół. Na samym końcu nakładamy go na koło pasowe pompy cieczy chłodzącej.

Zobacz też: Opel Omega B/B FL: wymiana pompy paliwa w silniku benzynowym

Dodatkowo podczas montażu w silnikach 2.5 i 3.0 należy pamiętać o montażu metalowej rurki. Łączymy ją z przewodami elastycznymi za pomocą opasek zaciskowych. Na końcu dokręcamy rurkę do silnika. Przechodzimy do silników wysokoprężnych. Jako pierwszy zaprezentujemy silnik 2.5. Na początku demontujemy dolną osłonę silnika. Jeżeli nasze auto wyposażone jest w klimatyzację to zwalniamy pasek sprężarki klimatyzacji.

Reklama

Teraz demontujemy górną osłonę silnika razem z przewodem powietrza doładowującego. Wkładamy solidny śrubokręt pod amortyzator napinacza i przesuwamy go do dołu tak, żeby dało się poluzować pasek. Pasek przeciągamy pomiędzy wentylatorem chłodnicy a obudową wentylatora. Montaż przebiega w odwrotnej kolejności.

W silniku 2.0 i 2.2 jest znacznie łatwiej. Wystarczy zdjąć dolną osłonę silnika i obrócić napinacz w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara. Wyjmujemy stary pasek i instalujemy nowy w odwrotnej kolejności.

Chcesz dowiedzieć się więcej, sięgnij po nasze publikacje
KOMPLET: VAT zmiany od 1 lipca 2021 + JPK_VAT +  VAT w e-commerce
KOMPLET: VAT zmiany od 1 lipca 2021 + JPK_VAT + VAT w e-commerce
Tylko teraz
99,00 zł
119,70
Przejdź do sklepu
Źródło: Własne
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moto
    1 sty 2000
    5 sie 2021
    Zakres dat:
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail

    Check engine: czy można jeździć?

    Check engine: czy można jeździć? Czasami tak, a czasami nie. To wszystko zależy od tego czy pojawieniu się kontrolki towarzyszą dodatkowe objawy.

    Kontrolka silnika: co oznacza?

    Kontrolka silnika: co oznacza? Jej zaświecenie się w czasie jazdy bez wątpienia stanowi ważny sygnał. Ale czy zawsze dalszą podróż należy przerwać?

    Wibracje w samochodzie: skąd się biorą?

    Wibracje w samochodzie, czyli dziś opowiemy o tym, skąd się biorą drgania w kabinie w czasie jazdy. A najczęstszym ich powodem są... opony!

    Przyczyny wypadków na autostradzie. Co mówią statystyki?

    Przyczyny wypadków na autostradzie? Dziś przyjrzymy się statystykom z polskich dróg. Na jakie nieprawidłowe zachowania kierowców wskazują?

    Nowy Peugeot 308 SW w Polsce. Znamy cennik francuskiego kombi!

    Nowy Peugeot 308 SW oficjalnie pojawił się w Polsce. Znamy cennik auta. Za francuskie kombi trzeba zapłacić co najmniej 91 800 zł.

    Volkswagen Passat GTE: test niemieckiej hybrydy plug-in

    Volkswagen Passat GTE ma przestronną kabinę i duży bagażnik. Czy rodzinne nadwozie uzupełnione hybrydą plug-in sprawdza się w praktyce?

    Kredyt na samochód. Jaki wybrać i czym się różnią?

    Kredyt na samochód, czyli kredyt gotówkowy, kredyt samochodowy i leasing konsumencki. Która forma jest najlepsza?

    Bezpieczne wakacje 2021: o czym pamiętać?

    Bezpieczne wakacje 2021 to pojęcie, o którym w tym roku Policja powtarza do znudzenia. Te zasady naprawdę warto jednak przyswoić. Jak brzmią?

    e-Bilety Morskie Oko. Rezerwacja lub nie zaparkujesz!

    e-Bilety Morskie Oko - to jedyny sposób, aby w najbliższych dniach zostawić auto w Palenicy Białczańskiej. Muszą o tym wiedzieć odwiedzający TPN.

    Volkswagen Taigo: Niemcy stawiają na SUV-a coupe

    Volkswagen Taigo to nowa propozycja w ofercie marki w Europie. Czym jest Taigo? To tak naprawdę model T-Cross, jednak w wersji coupe.

    Test: Peugeot 508 SW PSE, czyli francuskie AMG w akcji

    Test: Peugeot 508 PSE, czyli napęd na cztery koła, 360 koni mechanicznych i hybryda plug-in. W skrócie francuskie AMG spisało się na medal.

    Ile lat wstecz sprawdza UFG?

    Ile lat wstecz sprawdza UFG? Czyli za ile lat kierowca może otrzymać karę za brak ubezpieczenia OC? Postanowiliśmy to sprawdzić.

    Jak uniknąć regresu ubezpieczeniowego?

    Jak uniknąć regresu ubezpieczeniowego? Jest kilka zasad, o których kierowca powinien pamiętać podczas zdarzenia drogowego. Dziś je przypomnimy.

    Bezpieczny zakup samochodu używanego: co oznacza?

    Bezpieczny zakup samochodu używanego nie zawsze jest łatwy. Szczególnie że sprzedający ukrywają informacje, a kupujący mają ograniczone zaufanie.

    Wyższe grzywny za wykroczenia drogowe

    Podwyższenie maksymalnej wysokości grzywny za wykroczenia drogowe do 30 tys. zł zakłada projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym, przyjęty przez rząd.

    Najpopularniejsze rodzaje napędów [NOWE DANE]

    Stowarzyszenie ACEA opublikowało najświeższe dane na temat najpopularniejszych rodzajów napędów. Jakie samochody wybierają kierowcy w Polsce?

    Emisja CO2: samochody coraz bardziej eko! Hybrydy szczególnie

    Emisja CO2: samochody w zeszłym roku wyemitowały aż o 12 proc. mniej dwutlenku węgla. I co ciekawe, metodą do osiągnięcia celu okazały się hybrydy.

    Nowy DS 4 jest już w Polsce. Ile kosztuje francuska awangarda?

    Nowy DS 4 został oficjalnie pokazany w Polsce. Na razie nad Wisłę dotarły wyłącznie wersje pokazowe. Już dziś poznaliśmy jednak cennik auta.

    Likwidacja szkody z polis upadłych zakładów ubezpieczeń

    Likwidacja szkody z polis upadłych zakładów ubezpieczeń: Kto wypłaca pieniądze? Na czym polega? O czym pamiętać? O tym wszystkim opowiemy dziś.

    Czy UFG zawsze wykryje brak OC?

    Czy UFG zawsze wykryje brak OC? Odpowiedź brzmi... tak. Nie zawsze jednak od razu zorientuje się, że samochód nie miał obowiązkowej polisy.

    Brak OC: regres oznacza dla kierowcy... problemy!

    Brak OC: regres sprawi, że sprawca może zapłacić za szkodę... z własnej kieszeni. Kiedy i na jakiej zasadzie działa regres?

    Nowy Opel Astra 2021. Wyrazisty design i hybrydy

    Nowy Opel Astra 2021 odsłonił swoją twarz. Niemiecki kompakt otrzymał cyfrowy kokpit, paletę jednostek hybrydowych i nowe reflektory pikselowe.

    Najczęściej kradzione samochody w 2020 roku

    Najczęściej kradzione samochody w 2020 roku w Polsce? Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar przeanalizował dane z CEPiK.

    Nowy Opel Mokka [TEST]: ależ jak on patrzy...

    Nowy Opel Mokka przywitał nas efektownym połączeniem kolorów na nadwoziu i... smutnym spojrzeniem. Nie ma jednak powodów do smutku!

    Zmiany w karach dla kierowców 2021. Co szykuje rząd?

    Zmiany w karach dla kierowców 2021 to szeroki blok zmian w systemie karania prowadzących przedstawiony przez rząd. Co zakłada projekt zmian?