REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Imponujący rozwój branży e-commerce

Imponujący rozwój branży e-commerce.
Imponujący rozwój branży e-commerce.
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Choć w wielu obszarach Polska wciąż nadrabia zaległości do rozwiniętych krajów zachodnich, w kwestii wykorzystania nowoczesnych technologii w codziennym życiu Polacy są w czołówce narodów europejskich. Dlatego branża e-commerce rozwija się u nas świetnie i ma przed sobą dobre perspektywy.

Prognozy dla branży e-commerce w Polsce

REKLAMA

Prognozy dla branży e-commerce na rok 2015 są bardzo optymistyczne. Aż 48% osób korzystających z usług sklepów internetowych planuje większe niż w zeszłym roku zakupy on-line - wynika z ankiety przeprowadzonej przez Instytut Badawczy ARC Rynek i Opinia dla Poczty Polskiej. Najchętniej kupowane produkty to: odzież, obuwie, artykuły do wyposażenia domu, sprzęt elektroniczny i komputerowy, książki oraz kosmetyki.

REKLAMA

Średnia kwota jaką internauci wydają co miesiąc na zakupy w sieci to 156 zł. 57% badanych deklaruje, że w tym roku będą częściej robili zakupy w sklepach internetowych niż w tradycyjnych (nie dotyczy to jedynie żywności i biletów). Najwięcej osób preferuje dostawę towarów kurierem, na drugim miejscu jest obiór paczek w placówce pocztowej, a stosunkowo najmniejszą popularnością cieszy się osobisty odbiór przesyłek w punktach typu paczkomaty czy sklepy sieciowe. - Wyniki badań przeprowadzonych przez ARC pokazują, że Polacy polubili szybkość i wygodę, z jaką wiążą się zakupy on-line. Pozwala to przewidywać, że sprzedawcy i dostawcy, którzy będą potrafili sprostać rosnącym wymaganiom klientów, mogą liczyć na duże zyski w sektorze e-commerce - powiedział członek zarządu ARC Marek Lekki.

Zobacz też: Nowatorskie systemy do nadawania i śledzenia przesyłek kurierskich

Transakcje e-commerce wciąż budzą nieufność

Mimo że aż 48% osób kupujących w sklepach internetowych planuje w przyszłym roku zwiększyć budżet na wydatki on-line, to jednak wciąż powszechne są obawy związane z taką formą zakupów. Najwięcej wątpliwości dotyczy ewentualnej niezgodności produktu z zamówieniem, możliwości jego uszkodzenia w czasie transportu i prób oszustwa bądź wyłudzenia. Do zakupów w internecie część osób zniechęcają również wysokie koszty przesyłek lub brak pewności czy zamówiony towar dojdzie na czas. Najmniej osób obawia się bankructwa sklepu lub problemów związanych z płatnością przez internet.

Boże Narodzenie świętem e-commerce

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Ciekawych informacji na temat zwyczajów zakupowych polskich internautów dostarczają odpowiedzi dotyczące zadowolenia z zakupów zrobionych w sieci przed świętami Bożego Narodzenia. Aż 80% z nich udało się w ten sposób nabyć prezent pod choinkę. Najczęstszym sposobem płatności był przelew bankowy on-line, w drugiej kolejności kupujący decydowali się na usługi firm pośredniczących w płatnościach. Jedynie co piąta osoba wybierała płatność za pobraniem.

Zobacz też: Hamowanie-oszczędzanie: jak ograniczyć zużycie paliwa?

Ocena usług Poczty Polskiej

Najczęściej wymienianą firmą dostarczającą w grudniu przesyłkę była Poczta Polska (45%), co druga osoba korzystająca z jej usług wybierała paczkę pocztową jako sposób dostawy. Jednocześnie aż 87% klientów było zadowolonych lub bardzo zadowolonych z usług Poczty Polskiej. - Cieszę się z wyników badań zadowolenia klientów z usług Poczty Polskiej. Zakupy on-line przed świętami, to czas, kiedy Poczta dostarcza rekordową ilość paczek. W ostatnim tygodniu przed Wigilią (15-21.12.2014) wskaźnik Świątecznego Barometru Poczty Polskiej osiągnął poziom 190,86% przeciętnej liczby paczek z 2014 r. - powiedział Janusz Wojtas, członek zarządu Poczty Polskiej.

Nowe przepisy chronią klientów sklepów internetowych

REKLAMA

25 grudnia 2014 r. wydłużeniu z 10 do 14 dni uległ ustawowy termin zwrotu towarów zakupionych przez internet. Badanie pokazało, że tylko 57% kupujących on-line zna swoje prawa dotyczące możliwości odstąpienia od umowy. Reszta błędnie podawała terminy zwrotu takie jak: 7, 10 i 30 dni. 14% ankietowanych przyznało się, że nie mają wiedzy na ten temat. Bezpośrednio po świętach informacja o przysługującym kupującemu terminie zwrotu przydała się tylko 5% osób. Właśnie taki odsetek prezentów okazał się nietrafiony i wrócił do sklepów internetowych.

W odpowiedzi na nowe obowiązki, jakie postawiła przed przedsiębiorcami e-commerce zmiana ustawy o ochronie praw konsumenta, powstała nowa usługa eZwroty Poczty Polskiej. Ułatwia ona właścicielom sklepów kontrolę nad procesem zwrotów, pozwala obniżyć koszt samych przesyłek oraz gwarantuje bezpieczeństwo i terminowość doręczenia. eZwroty to również wygodne rozwiązanie dla klientów. Mogą oni skorzystać z formularza, który znajduje się na stronie www.ezwroty.poczta-polska.pl i zgłosić zwrot do każdego sklepu, nawet takiego który jeszcze nie współpracuje z Pocztą a potem nadać przesyłkę w ponad siedmiu tysiącach placówek Poczty Polskiej.

Zobacz też: Na czym zarabia BlaBlaCar?

Informacje o badaniu: Badanie zostało przeprowadzone w dniach 23-26 stycznia 2015 metodą CAWI (samodzielnie wypełniana ankieta internetowa). Wzięła w nim udział reprezentatywna, licząca 501 osób, grupa dorosłych Polaków, którzy w okresie przed ostatnimi świętami Bożego Narodzenia kupili produkt przez internet. Celem badania było określenie zadowolenia z dostawy zakupów on-line zrobionych przed Świętami Bożego Narodzenia oraz poznanie planów konsumentów w zakresie zakupów w sklepach e-commerce w 2015 r.

Źródło: Materiały prasowe Poczty Polskiej S.A.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Minister zapowiadał rejestrację aut przez internet. Kiedy to będzie możliwe? Data jest znana

Rejestracja auta online będzie. To dobra informacja. Gorsza jest taka, że trzeba będzie na nią poczekać. Wstępnie szefostwo CEPiK mówi nawet o terminie 30 miesięcy. Czy taka rejestracja będzie wymagać wizyty w wydziale komunikacji?

Pożar samochodu elektrycznego. Co zrobić? Jak się zachować?

Pożar Luciad Air w Warszawie sprawił, że na tapet powrócił temat pożarów samochodów elektrycznych. Jak w razie pojawienia się ognia powinien zachować się kierujący pojazdem i inni użytkownicy drogi? Jak gasić ogniwa zawarte w baterii?

Jazda na rolkach i wrotkach a przepisy drogowe. Rolkarz to pieszy czy kierujący? Jakie ma obowiązki?

Sezon na rolki i wrotki startuje wraz z pierwszymi objawami wiosny. A to oznacza, że warto przypomnieć zasady poruszania się tymi "środkami transportu". Bo ich również dotyczą przepisy drogowe. Na jakie konkretnie zasady wskazują?

To już pewne: samochód zarejestrujesz przez Internet, koniec z kolejką w urzędzie po tablice. Znamy termin

Samych tablic rejestracyjnych jeszcze z sieci nie ściągniemy – choć kto wie, może za jakiś czas będzie można je wydrukować techniką 3D albo zmienią się przepisy i auta dopuszczone do ruchu będą inaczej znakowane niż formie tablic – ale wkrótce formalności związane z rejestracją załatwimy sami przez Internet. Teraz to jest możliwe tylko jeśli upoważnimy do tego dealera w salonie – i to nie każdego.

REKLAMA

Zguba w Uberze. Co zostawiają pasażerowie? I jak odzyskać pozostawiony przedmiot?

Zguby w Uberze bywają naprawdę nietypowe. Przykład? W 2023 r. w taksówce znaleziona została np. sztuczna szczęka. Całe szczęście przedmioty pozostawione podczas przejazdu łatwo odzyskać. Pomaga w tym aplikacja.

Drogowa kumulacja na Śląsku. Pijany kierowca z potrójnym zakazem prowadzenia i poszukiwany w jednym aucie

Myśleliście, że nic już was nie zdziwi? No to przeczytajcie tę historię. Policjanci z będzińskiej drogówki zatrzymali do kontroli drogowej Opla. Jak się okazało, jego kierowca był pijany. I miał potrójny zakaz prowadzenia. A to dopiero początek czarnej serii.

Jak sprawdzić kontrahenta w branży TSL?

Podstawą każdej współpracy biznesowej jest zaufanie. A nic tak nie wzmaga jego poziomu, jak... kontrola i wcześniejsze sprawdzenie kontrahenta. Jak zweryfikować partnerów z branży TSL? To ważne pytanie, aby nie dać się złapać w oszustwo "na zlecenie transportowe".

Dłuższa trasa elektrykiem: ładowanie auta przestaje być problemem bo sieć stacji zaczyna się pokrywać z siecią Biedronki

Wkrótce ruszając w dalszą trasę samochodem elektrycznym i szykując plan podróży łatwiej będzie wybrać market Biedronki na trasie na przerwę połączoną z ładowaniem auta niż przeglądać samą sieć dostępnych stacji ładowania. Biedronka we współpracy z firmą Powerdot stara się w szczególności wypełniać nowymi stacjami ładowania wszelkie białe plamy polskiej elektromobilności.

REKLAMA

Blisko milion pasażerów. Tylu w 2023 r. przewiozły wąskotorówki. Nie wiedzieliście, że takie pociągi jeszcze jeżdżą?

Koleje wąskotorowe po latach zapomnienia znów stają się popularne w Polsce. W 2023 r. podróżowało nimi ponad 948 tys. osób. To prawie dwukrotnie więcej niż przed 10 laty. A to nie koniec ciekawych statystyk.

Mitsubishi się rozpędza. Nowy ASX stał się właśnie starym ASX-em. Na rynku zadebiutuje nowsza wersja

Mitsubishi szykuje się do liftingu nowego ASX-a. Samochód w zmienionej formie zadebiutuje w Polsce już jesienią tego roku. Tak, dobrze zgadliście. W tle nowego ASX-a nadal powiewać będzie francuska flaga. A metod modernizacji można upatrywać w poliftingowym Capturze.

REKLAMA