Kategorie

Jaka jest przyszłość dla usług kurierskich

Rafał Nawłoka
Fot. DPD
Fot. DPD
Ken Buslay
Ze względu na dynamiczny rozwój e-commerce, występuje coraz silniejsza koncentracja na rynku B2C. Ten niezwykle silny trend jest dziś bardziej odczuwalny niż kiedykolwiek wcześniej.

Od kilku lat obserwujemy więc tendencję przesuwania się punktu ciężkości, jeżeli chodzi o podejmowanie decyzji na Klienta indywidualnego. Wiąże się to ze zwiększoną świadomością konsumencką oraz ze zmianą zwyczajów konsumenckich, którzy coraz częściej decydują się na zakupy w Internecie.

Trójkąt nadawca - firma kurierska - odbiorca jest systemem naczyń połączonych, wymagającym koncentracji na zaspokojeniu potrzeb wszystkich jego podmiotów. Przesunięcie akcentów z nadawcy do szerszej perspektywy koncentrującej uwagę również na odbiorcy wymaga od firm kurierskich stałego rozwoju narzędzi skutecznej komunikacji z Klientem ostatecznym.

Firmy kurierskie dla klienta indywidualnego

Reklama

Analizując segment B2C trzeba więc wziąć pod uwagę potrzeby zarówno klientów biznesowych jak i indywidualnych. Przy obsłudze segmentu B2C największym wyzwaniem dla firm kurierskich jest zastanie adresata w domu. Trudno oczekiwać by odbiorca przebywał stale pod jednym adresem. Wychodząc naprzeciw tym oczekiwaniom, zaoferowaliśmy produkt DPD Consumer Premium, który zwiększa skuteczność doręczeń, a tym samym konkurencyjność firm z nami współpracujących, ale również gwarantuje satysfakcję końcowym odbiorcom.

Narzędzie to pokazuje dostępność naszych kurierów w poszczególnych lokalizacjach i strefach czasowych w całej Polsce. Odbiorca ma również komfort samodzielnego wyboru czasu i miejsca dostarczenia przesyłki oraz sposobu informowania o jej statusie.

Klient, wybierając lub rezygnując z dodatkowych opcji, sam definiuje ostateczną cenę usługi. Staramy się systematycznie rozwijać narzędzia zwiększające precyzję dostawy i tym samym zadowolenie Klienta. Odzwierciedleniem tego było wprowadzenie z myślą o odbiorcach, którym szczególnie zależy na elastyczności dostawcy, nowego rozwiązania skierowanego do sektora e-commerce z myślą o Kliencie indywidualnym – iSMS (SMS interaktywny). Usługa „iSMS” ma wspomagać proces doręczeń zwiększając prawdopodobieństwo spotkania odbiorcy i kuriera, a tym samym realizację dostawy zamówionego towaru w określonym dniu.


Teraz za pośrednictwem SMS-a, można zmienić termin dostarczenia przesyłki. A to tylko jedno z wielu urozmaiceń.

Reklama

To co jest z kolei najistotniejsze w obsłudze logistycznej dla odbiorcy to wygoda i opcje dodatkowe dostawy: łatwa i czytelna aplikacja do śledzenia paczki, możliwość wyboru miejsca dostarczenia, skuteczne i szybkie doręczenie, krótki czas doręczeń, dogodne formy płatności, przejrzyste procedury reklamacyjne i optymalne koszt).

Idąc z duchem czasu coraz więcej operacji logistycznych podlega procesowi informatyzacji. Ma to swoje zalety. Manualne rozwiązania sprzed lat zostają zastępowane procesami automatycznymi, co pozwala na eliminację błędów ludzkich. Dodatkowo skala działalności dużej firmy kurierskiej jest dziś tak duża, że bez systemów informatycznych nie można już operować.

Nowoczesne technologie na rynku kurierskim

Postępujący proces informatyzacji społeczeństwa sprawia, że dziś już niemal każdy konsument na co dzień posługuje się rozwiązaniami informatycznymi – mobilny styl życia sprawia, że zamawiając usługę czy produkt naturalnym jest teraz korzystanie z sieci, uzyskanie informacji zwrotnej o losach zamówienia przez e-mail czy SMS. Również w branży usług kurierskich korzystamy z wszystkich dobrodziejstw informatyzacji. E-rozwiązania wykorzystywane są bowiem na każdym etapie dostawy paczki i komunikacji z Klientem.


Rosnąca rola narzędzi komunikacyjnych i coraz większa potrzeba uzyskiwania szybkich informacji zwrotnych są dziś zupełnie naturalne (w tzw. ‘kurierce’ są to m.in. systemy Track&Trace, systemy awizacji przesyłek, iSMS). DPD Polska jest w o tyle komfortowej sytuacji, że od lat dysponuje własnym systemem informatycznych i operacyjnym, dostosowanym do potrzeb naszych Klientów i odbiorców, dzięki czemu w każdej sytuacji może elastycznie reagować na zmieniające się trendy rynkowe, czy oczekiwania Klienta.

System pozwala nam zastosować wiele rozwiązań obsługi Klientów: integrację systemów, programy off- i on-line’owe, zarządzanie przesyłkami z poziomu Klienta, np. za pomocą platformy Web-Klient, rozmaite rozwiązania operacyjne, między innymi automatyczne przekazywanie procedur na hand-heldy.

Jednocześnie zmienia się specyfika rynku, dlatego właśnie stale wprowadzamy nowe rozwiązania operacyjne i technologiczne. Niektóre z nich powstają z myślą o konkretnym Kliencie. Prowadzimy stałą aktualizację, integrację systemów i narzędzi, w celu zwiększenia naszej elastyczności oraz efektywności świadczenia naszych usług.

Wysoką jakość można osiągnąć przede wszystkim dzięki sprawnej komunikacji na poszczególnych etapach łańcucha logistycznego, pełnej i szybkiej informacji. W przypadku klienta indywidualnego będzie to dotyczyć głównie informowania o statusie przesyłki (służą temu m.in. iSMS, SMS Awizo, e-mail Awizo, dedykowany dział tracingu), ustalania konkretnych godzin dostarczenia paczki i indywidualnych właściwości trybu, w jakim odbywa się usługa.

Zawsze staramy się brać pod uwagę wszystkie życzenia Klienta dotyczące sposobu dostarczenia paczki i tak włączać je w nasz łańcuch dostaw, by realizować zlecenia kompleksowo. Istotna jest również transparentność i szczerość w kontaktach z Klientem, z którym wolimy wyjaśnić ewentualny problem i zaproponować rozwiązanie niż udawać, że problem nie istnieje.

Uprzedzamy również o mogących wystąpić utrudnieniach w dostawie (sytuacja taka miała miejsce podczas powodzi, trudnych warunków pogodowych minionej zimy, czy chociażby w dniach wizyty Prezydenta USA w Warszawie). 

Kluczowa jest więc tutaj otwarta komunikacja dotycząca zakresu usługi pomiędzy operatorem kurierskim, klientem, a ostatecznym odbiorcą.

Chcesz dowiedzieć się więcej, sięgnij po nasze publikacje
KOMPLET: VAT zmiany od 1 lipca 2021 + JPK_VAT +  VAT w e-commerce
KOMPLET: VAT zmiany od 1 lipca 2021 + JPK_VAT + VAT w e-commerce
Tylko teraz
99,00 zł
119,70
Przejdź do sklepu
Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    1 sty 2000
    4 sie 2021
    Zakres dat:
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail

    Check engine: czy można jeździć?

    Check engine: czy można jeździć? Czasami tak, a czasami nie. To wszystko zależy od tego czy pojawieniu się kontrolki towarzyszą dodatkowe objawy.

    Kontrolka silnika: co oznacza?

    Kontrolka silnika: co oznacza? Jej zaświecenie się w czasie jazdy bez wątpienia stanowi ważny sygnał. Ale czy zawsze dalszą podróż należy przerwać?

    Wibracje w samochodzie: skąd się biorą?

    Wibracje w samochodzie, czyli dziś opowiemy o tym, skąd się biorą drgania w kabinie w czasie jazdy. A najczęstszym ich powodem są... opony!

    Przyczyny wypadków na autostradzie. Co mówią statystyki?

    Przyczyny wypadków na autostradzie? Dziś przyjrzymy się statystykom z polskich dróg. Na jakie nieprawidłowe zachowania kierowców wskazują?

    Nowy Peugeot 308 SW w Polsce. Znamy cennik francuskiego kombi!

    Nowy Peugeot 308 SW oficjalnie pojawił się w Polsce. Znamy cennik auta. Za francuskie kombi trzeba zapłacić co najmniej 91 800 zł.

    Volkswagen Passat GTE: test niemieckiej hybrydy plug-in

    Volkswagen Passat GTE ma przestronną kabinę i duży bagażnik. Czy rodzinne nadwozie uzupełnione hybrydą plug-in sprawdza się w praktyce?

    Kredyt na samochód. Jaki wybrać i czym się różnią?

    Kredyt na samochód, czyli kredyt gotówkowy, kredyt samochodowy i leasing konsumencki. Która forma jest najlepsza?

    Bezpieczne wakacje 2021: o czym pamiętać?

    Bezpieczne wakacje 2021 to pojęcie, o którym w tym roku Policja powtarza do znudzenia. Te zasady naprawdę warto jednak przyswoić. Jak brzmią?

    e-Bilety Morskie Oko. Rezerwacja lub nie zaparkujesz!

    e-Bilety Morskie Oko - to jedyny sposób, aby w najbliższych dniach zostawić auto w Palenicy Białczańskiej. Muszą o tym wiedzieć odwiedzający TPN.

    Volkswagen Taigo: Niemcy stawiają na SUV-a coupe

    Volkswagen Taigo to nowa propozycja w ofercie marki w Europie. Czym jest Taigo? To tak naprawdę model T-Cross, jednak w wersji coupe.

    Test: Peugeot 508 SW PSE, czyli francuskie AMG w akcji

    Test: Peugeot 508 PSE, czyli napęd na cztery koła, 360 koni mechanicznych i hybryda plug-in. W skrócie francuskie AMG spisało się na medal.

    Ile lat wstecz sprawdza UFG?

    Ile lat wstecz sprawdza UFG? Czyli za ile lat kierowca może otrzymać karę za brak ubezpieczenia OC? Postanowiliśmy to sprawdzić.

    Jak uniknąć regresu ubezpieczeniowego?

    Jak uniknąć regresu ubezpieczeniowego? Jest kilka zasad, o których kierowca powinien pamiętać podczas zdarzenia drogowego. Dziś je przypomnimy.

    Bezpieczny zakup samochodu używanego: co oznacza?

    Bezpieczny zakup samochodu używanego nie zawsze jest łatwy. Szczególnie że sprzedający ukrywają informacje, a kupujący mają ograniczone zaufanie.

    Wyższe grzywny za wykroczenia drogowe

    Podwyższenie maksymalnej wysokości grzywny za wykroczenia drogowe do 30 tys. zł zakłada projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym, przyjęty przez rząd.

    Najpopularniejsze rodzaje napędów [NOWE DANE]

    Stowarzyszenie ACEA opublikowało najświeższe dane na temat najpopularniejszych rodzajów napędów. Jakie samochody wybierają kierowcy w Polsce?

    Emisja CO2: samochody coraz bardziej eko! Hybrydy szczególnie

    Emisja CO2: samochody w zeszłym roku wyemitowały aż o 12 proc. mniej dwutlenku węgla. I co ciekawe, metodą do osiągnięcia celu okazały się hybrydy.

    Nowy DS 4 jest już w Polsce. Ile kosztuje francuska awangarda?

    Nowy DS 4 został oficjalnie pokazany w Polsce. Na razie nad Wisłę dotarły wyłącznie wersje pokazowe. Już dziś poznaliśmy jednak cennik auta.

    Likwidacja szkody z polis upadłych zakładów ubezpieczeń

    Likwidacja szkody z polis upadłych zakładów ubezpieczeń: Kto wypłaca pieniądze? Na czym polega? O czym pamiętać? O tym wszystkim opowiemy dziś.

    Czy UFG zawsze wykryje brak OC?

    Czy UFG zawsze wykryje brak OC? Odpowiedź brzmi... tak. Nie zawsze jednak od razu zorientuje się, że samochód nie miał obowiązkowej polisy.

    Brak OC: regres oznacza dla kierowcy... problemy!

    Brak OC: regres sprawi, że sprawca może zapłacić za szkodę... z własnej kieszeni. Kiedy i na jakiej zasadzie działa regres?

    Nowy Opel Astra 2021. Wyrazisty design i hybrydy

    Nowy Opel Astra 2021 odsłonił swoją twarz. Niemiecki kompakt otrzymał cyfrowy kokpit, paletę jednostek hybrydowych i nowe reflektory pikselowe.

    Najczęściej kradzione samochody w 2020 roku

    Najczęściej kradzione samochody w 2020 roku w Polsce? Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar przeanalizował dane z CEPiK.

    Nowy Opel Mokka [TEST]: ależ jak on patrzy...

    Nowy Opel Mokka przywitał nas efektownym połączeniem kolorów na nadwoziu i... smutnym spojrzeniem. Nie ma jednak powodów do smutku!

    Zmiany w karach dla kierowców 2021. Co szykuje rząd?

    Zmiany w karach dla kierowców 2021 to szeroki blok zmian w systemie karania prowadzących przedstawiony przez rząd. Co zakłada projekt zmian?