REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Czy armator morski może być operatorem intermodalnym i konkurencją dla spedycji?

Thomas Bagge
Maersk Baltic Express
Maersk Baltic Express

REKLAMA

REKLAMA

Odpowiedzią na potrzeby klientów jest oferta połączenia kolejowego jako przedłużenie transportu morskiego. Dzięki temu można otrzymać swoje kontenery od armatora w dogodnej dla siebie lokalizacji.

Rozwój transportu intermodalnego uwarunkowany jest aktualnymi tendencjami na rynku logistycznym. Współczesny transport cechuje chęć optymalizacji łańcuchów dostaw, a tym samym próba redukcji kosztów oraz towarzysząca mu coraz częściej troska o środowisko naturalne. Odpowiedzią na te potrzeby jest oferta połączenia kolejowego jako przedłużenie transportu morskiego. Dzięki temu klienci mogą otrzymać swoje kontenery od armatora w dogodnej dla siebie lokalizacji.

REKLAMA

Dynamiczna sytuacja gospodarcza wymusiła na przedsiębiorcach konieczność wdrażania efektywnych rozwiązań. Założeniem aktywności zmierzających w tym kierunku było dążenie do utrzymania wysokiego poziomu usług, bez konieczności zwiększania kosztów. Odpowiedzią na tego rodzaju potrzeby okazał się również transport intermodalny, którego operatorem może być również armator.

Jak to robią w Maersk Line?

Na przykład Klienci naszej firmy mają możliwość skorzystania z dwóch połączeń kolejowych: Maersk Amber Express i Maersk Baltic Express, zintegrowanych z transportem morskim. Wierzymy, że przy wykorzystaniu składów całopociągowych transport intermodalny może być konkurencyjny i przejąć znaczną część ładunków od dalekobieżnego transportu drogowego. Odpowiednie połączenie różnych środków transportu przynosi ewidentne korzyści już od początku inwestycji.


REKLAMA

Transport kolejowy na dłuższych odcinkach to rozwiązanie efektywniejsze kosztowo w porównaniu do transportu drogowego. Ponadto, niweluje ryzyko utknięcia w korkach, co zapewnia terminowość dostaw, przy zachowaniu wysokiego poziomu bezpieczeństwa. Powierzenie całego łańcucha dostaw jednemu operatorowi wpływa z kolei na poziom bezpieczeństwa przewożonego towaru, który w porównaniu z wieloetapowym procesem przeładunku jest zdecydowanie wyższy.

Tę gałąź transportu wyróżnia także wykorzystanie wyjątkowo ekologicznych rozwiązań. Mniejsze jednostkowe zużycie energii wiąże się z minimalnym obciążeniem środowiska naturalnego. Aspekt ten jest jednym z czynników szczególnie istotnych dla firmy takiej jak nasza, w której ekologia jest jednym z filarów działalności. 

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jednakże punktem wyjścia jest zawsze korzyść dla klienta. Jako armator transportujemy nadane produkty w sposób dużo bardziej wydajny i ekonomiczny, niż ma to miejsce w przypadku transportu drogowego. Dlatego zawsze staramy się dbać o relacje z operatorami logistycznymi.

Armator konkurentem spedycji

REKLAMA

Spedytorzy postrzegani poniekąd jako konkurencja, coraz częściej okazują zainteresowanie naszymi produktami w imporcie (z dostawą do terminali lądowych). Na naszą korzyść przemawia fakt, że całość usługi transportowej oferuje jeden partner, czyli armator. Tym samym eliminowana jest konieczność organizacji transportu lądowego na własną rękę. 

W odniesieniu do cen frachtu, najistotniejsza dla klientów jest atrakcyjna cenowo oferta serwisu kolejowego. W naszym przypadku przewagę stanowi możliwość dysponowania całym pociągiem. Dzięki takiemu rozwiązaniu można zaoferować wyjątkowo korzystne warunki. Te mogą być przez nich przełożone na efektywne kosztowo rozwiązania i determinują rozwój przedsiębiorstwa.

Thomas Bagge, Prezes zarządu i szef regionu Europy Środkowo-Wschodniej, Maersk Polska Sp. z o.o.
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nowe kary dla kierowców przyjęte. Masowo polecą prawa jazdy

Kierowców czeka rewolucja w karaniu za wykroczenia. Przepisy przyjęte przez Parament Europejski niosą poważne zmiany. Reforma ma przyczynić się do zmniejszenia liczby zabitych na europejskich drogach. Oto szczegóły…

Majówka może przynieść spadek cen paliw. Za benzynę Pb 95 możemy zapłacić od 6,61 do 6,72 zł za litr, a za Pb98 od 7,28 do 7,39 zł

W nadchodzący majowy weekend, kierowcy mogą spodziewać się korzystniejszych cen paliw. Eksperci portalu e-petrol.pl prognozują spadek kosztów tankowania, a to z powodu promocji oferowanych przez stacje benzynowe.

Minister zapowiadał rejestrację aut przez internet. Kiedy to będzie możliwe? Data jest znana

Rejestracja auta online będzie. To dobra informacja. Gorsza jest taka, że trzeba będzie na nią poczekać. Wstępnie szefostwo CEPiK mówi nawet o terminie 30 miesięcy. Czy taka rejestracja będzie wymagać wizyty w wydziale komunikacji?

Pożar samochodu elektrycznego. Co zrobić? Jak się zachować?

Pożar Luciad Air w Warszawie sprawił, że na tapet powrócił temat pożarów samochodów elektrycznych. Jak w razie pojawienia się ognia powinien zachować się kierujący pojazdem i inni użytkownicy drogi? Jak gasić ogniwa zawarte w baterii?

REKLAMA

Jazda na rolkach i wrotkach a przepisy drogowe. Rolkarz to pieszy czy kierujący? Jakie ma obowiązki?

Sezon na rolki i wrotki startuje wraz z pierwszymi objawami wiosny. A to oznacza, że warto przypomnieć zasady poruszania się tymi "środkami transportu". Bo ich również dotyczą przepisy drogowe. Na jakie konkretnie zasady wskazują?

To już pewne: samochód zarejestrujesz przez Internet, koniec z kolejką w urzędzie po tablice. Znamy termin

Samych tablic rejestracyjnych jeszcze z sieci nie ściągniemy – choć kto wie, może za jakiś czas będzie można je wydrukować techniką 3D albo zmienią się przepisy i auta dopuszczone do ruchu będą inaczej znakowane niż formie tablic – ale wkrótce formalności związane z rejestracją załatwimy sami przez Internet. Teraz to jest możliwe tylko jeśli upoważnimy do tego dealera w salonie – i to nie każdego.

Zguba w Uberze. Co zostawiają pasażerowie? I jak odzyskać pozostawiony przedmiot?

Zguby w Uberze bywają naprawdę nietypowe. Przykład? W 2023 r. w taksówce znaleziona została np. sztuczna szczęka. Całe szczęście przedmioty pozostawione podczas przejazdu łatwo odzyskać. Pomaga w tym aplikacja.

Drogowa kumulacja na Śląsku. Pijany kierowca z potrójnym zakazem prowadzenia i poszukiwany w jednym aucie

Myśleliście, że nic już was nie zdziwi? No to przeczytajcie tę historię. Policjanci z będzińskiej drogówki zatrzymali do kontroli drogowej Opla. Jak się okazało, jego kierowca był pijany. I miał potrójny zakaz prowadzenia. A to dopiero początek czarnej serii.

REKLAMA

Jak sprawdzić kontrahenta w branży TSL?

Podstawą każdej współpracy biznesowej jest zaufanie. A nic tak nie wzmaga jego poziomu, jak... kontrola i wcześniejsze sprawdzenie kontrahenta. Jak zweryfikować partnerów z branży TSL? To ważne pytanie, aby nie dać się złapać w oszustwo "na zlecenie transportowe".

Dłuższa trasa elektrykiem: ładowanie auta przestaje być problemem bo sieć stacji zaczyna się pokrywać z siecią Biedronki

Wkrótce ruszając w dalszą trasę samochodem elektrycznym i szykując plan podróży łatwiej będzie wybrać market Biedronki na trasie na przerwę połączoną z ładowaniem auta niż przeglądać samą sieć dostępnych stacji ładowania. Biedronka we współpracy z firmą Powerdot stara się w szczególności wypełniać nowymi stacjami ładowania wszelkie białe plamy polskiej elektromobilności.

REKLAMA