reklama
| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
reklama
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Eksploatacja > Opisy silników > Silnik Opla 1.0 Turbo 12V SIDI

Silnik Opla 1.0 Turbo 12V SIDI

Opel wprowadza nowy silnik wykonany w duchu downsizingu - 1.0 Turbo SIDI z bezpośrednim wtryskiem paliwa.

Podczas wrześniowych Międzynarodowych Targów Motoryzacyjnych we Frankfurcie odbędzie się światowa premiera nowego trzycylindrowego silnika Opla. Jednostka benzynowa z turbodoładowaniem o pojemności 1,0 litra nie tylko jest przyjazna dla klimatu, lecz także wyznacza nowe standardy w zakresie kultury pracy silników trzycylindrowych — uzyskuje lepsze wyniki w dziedzinie ograniczania hałasu i drgań niż wiele modeli czterocylindrowych.

Silnik 1.0 Turbo SIDI - dane techniczne

Mimo kompaktowych rozmiarów ten niewielki silnik osiągający moc 85 kW/115 KM wyróżnia się także potężnym momentem obrotowym przy niskich obrotach, wynoszącym 166 Nm w szerokim zakresie od 1 800 do 4 700 obrotów na minutę. Silnik 1.0 SIDI Turbo (z ang. Spark Ignition Direct Injection — zapłon iskrowy, bezpośredni wtrysk) uzyskuje wyższy moment obrotowy w całym zakresie pracy niż równie mocne silniki o większej objętości skokowej, a także o 20% niższe zużycie paliwa w porównaniu z obecną jednostką 1,6 l o zapłonie iskrowym.

Zobacz też: Silnik BMW 1.5 TwinPower Turbo : opis i budowa

12-zaworowy silnik 1.0 Turbo ma w przyszłym roku zadebiutować w niewielkim Oplu ADAMie wraz z nową sześciobiegową skrzynią biegów. Będzie to pierwszy model z nowej modułowej rodziny trzy- i czterocylindrowych silników benzynowych o objętości skokowej wynoszącej do 1,6 litra. Wśród głównych czynników wpływających na zwiększenie wydajności można wymienić zastosowanie nowoczesnych technologii, takich jak wtrysk bezpośredni, zróżnicowany czas aktywacji zaworów i lekki aluminiowy blok silnika. Zgodnie z prognozami Opla nowa rodzina silników będzie się wyróżniać fantastyczną oszczędnością paliwa i emisjami CO2 znacznie niższymi niż 100 g/km.

Podczas projektowania tego małego silnika postawiliśmy sobie za cel nie tylko ograniczenie zużycia paliwa i emisji CO2. Chcieliśmy także udowodnić, że trzy cylindry mogą zapewnić taką samą kulturę pracy jak cztery”, stwierdził dr Matthias Alt, główny inżynier Opla z działu małych silników benzynowych. „Zależało nam na tym, by u źródła rozwiązać problemy związane z równowagą, hałasem i drganiami typowe dla zwykłych silników trzycylindrowych. Jesteśmy przekonani, że rezultaty miło zaskoczą klientów. To bardzo dynamiczny i dopracowany silnik trzycylindrowy gwarantujący pełną radość z jazdy”.

Charakterystyczny dźwięk silnik 1.0 Turbo SIDI

Inżynierowie Opla zaczęli od czystej kartki papieru, co umożliwiło im zastosowanie całej gamy środków w celu wyeliminowania typowej „nierytmiczności”, tradycyjnie kojarzonej z ekonomiczną pracą silników trzycylindrowych.

Zobacz też: Porównanie silników TwinAir, TSI i EcoBoost

reklama

Przydatne formularze online

Czytaj także

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama
reklama
reklama

POLECANE

reklama

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

reklama

Prawne ciekawostki

reklama

Eksperci portalu infor.pl

Piotr Zawadzki

Pasjonat motoryzacji, pracownik warsztatu mechanicznego

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
reklama
reklama
reklama