Kategorie

Toyota Corolla E10: sprawdzenie i regulacja zaworów

Robert Kuśpiel
Sprawdzanie oraz regulacja zaworów w Toyota Corolla E10.
Sprawdzenie i regulacja zaworów wbrew pozorom nie jest trudnym zadaniem, jeżeli znamy budowę silnika. W poradniku tym zademonstrujemy jak samemu dokonać regulacji luzów zaworowych w Toyota Corolla E10.

Na samym początku należy wspomnieć, że do prawidłowego wykonania tego zadania będzie nam potrzebne specjalne narzędzie do popychaczy zaworów. Koszt takiego klucza waha się od 50 do 100zł w zależności od miejsca, w którym dokonamy zakupu. Taki przegląd zaleca się wykonać, co 100 000 km lub nie rzadziej, niż co 4 lata. Pierwszy krok, jaki musimy wykonać to odłączyć akumulator.

Zobacz też:  Zawory silnika spalinowego

Następnie demontujemy przewody wysokiego napięcia. Należy dokładnie rozeznać się, co będzie nam przeszkadzało podczas pracy. Musimy wymontować wszystkie elementy, które mogą nam przeszkodzić w wymontowaniu pokrywy głowicy. Teraz za pomocą sprężonego powietrza, odkurzacza lub pompki rowerowej czyścimy okolice montażu świec zapłonowych. Po wykonaniu tej czynności wykręcamy je.

Zobacz też: Toyota Corolla E10: sprawdzenie i wymiana świec zapłonowych

Teraz możemy swobodnie wykręcić pokrywę głowicy. Kolejnym krokiem jest ustawienie tłoku pierwszego cylindra w górnym położeniu, Mierzymy luz zaworów wylotowych na pierwszym i trzecim cylindrze. Jednocześnie mierzymy luzy zaworów dolotowych pierwszego i drugiego cylindra. W momencie, kiedy ustawimy tłok czwartego cylindra w górnym położeniu, mierzymy luz zaworów wylotowych drugiego i czwartego cylindra oraz dolotowych trzeciego i czwartego.

Prawidłowe wartości luzów zaworowych: Toyota Corolla E10

• Zawory dolotowe – od 0,15 do 0,25 mm
• Zawory wylotowe
- silnik 1.3 od 0,31 do 0,41 mm
- silnik 1.6 i 1.8 od 0,25 do 0,35 mm

Po wykonaniu wszystkich pomiarów obracamy koło wałka rozrządu tak, żeby garb krzywki ponad pierwszym zaworem, który będzie regulowany był skierowany do góry od podkładki regulacyjnej. Następnie ustawiamy wycięcie w popychaczu zaworu w kierunku świec zapłonowych. W tym momencie będzie nam potrzebne narzędzie, o którym wspominaliśmy na początku artykułu.

Zobacz też: Toyota Corolla E10: kontrola oleju w skrzyni biegów

Za pomocą specjalnego narzędzie naciskamy popychacz zaworu. Bardzo ważne jest odpowiednie ustawienie. Dłuższa szczęka narzędzia powinna być oparta na dolnej krawędzi popychaczy zaworów natomiast dolna, krótszą szczęką na górnej krawędzi tego samego popychacza. Teraz naciskamy popychacz zaworu za pomocą rączek narzędzia. Wyjmujemy podkładkę za pomocą śrubokręta, mierzymy ją i dobieramy inną o odpowiedniej grubości.

Dostępne są o wzroście, co 0.05mm, więc możemy dokładnie dobrać. Montujemy nową podkładkę i ustawiamy popychacz na swoje miejsce. Podobnie postępujemy z kolejnymi zaworami.

Źródło: Własne
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moto
    1 sty 2000
    22 cze 2021
    Zakres dat:
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail

    Peugeot 2008 [TEST]: mały, miejski lew dorósł!

    Peugeot 2008 jest miejskim crossoverem. Niech jednak ten tytuł Was nie zmyli. Bo auto jest bardziej dojrzałe, niż mogłoby się wydawać!

    Brak tabliczki znamionowej w przyczepie. No i jest problem...

    Brak tabliczki znamionowej w przyczepie? Kierowcę czeka wizyta w wydziale komunikacji, stacji kontroli pojazdów i znowu wydziale komunikacji.

    Zastaw rejestrowy na samochodzie. Jak sprawdzić auto?

    Zastaw rejestrowy na samochodzie. Jak sprawdzić czy używane auto nie jest obciążone prawami osób trzecich? Są na to tak naprawdę trzy sposoby.

    Zgubiłem numer PKK. Co zrobić w takiej sytuacji?

    Zgubiłem numer PKK. Jak go odzyskać? No i tu pojawia się spory problem, bo kandydata na kierowcę czeka... No właśnie co?

    Sprzedaż części używanych na oku fiskusa. Ruszają kontrole.

    Sprzedaż części używanych na celowniku skarbówki. Powód? Wielu sprzedawców albo nie zarejestrowało nawet firmy, albo zaniża dochody ze sprzedaży.

    Ile elektryk przejedzie na rezerwie?

    Firma Edmunds sprawdziła, jaki dystans może pokonać samochód elektryczny, gdy komputer pokładowy pokazuje, że mają 0 km zasięgu.

    Audi RS e-tron GT: w 3,2 sek. do setki w elektryku! Pierwsza jazda.

    Audi e-tron GT choć jest elektryczny, powstaje w tej samej fabryce co R8. Choć nie emituje spalin, generuje potężną ilość emocji.

    Zastaw rejestrowy na pojeździe. Czym jest i kiedy jest wpisywany?

    Zastaw rejestrowy na pojeździe. Czyli dziś opowiemy o tym, czemu pojawia się taka adnotacja w dokumentach pojazdu i jak się jej pozbyć.

    Nadanie nowego numeru VIN. Na czym polega?

    Nadanie nowego numeru VIN może być konieczne po poważnej modyfikacji pojazdu. jak przeprowadzić procedurę zgodnie z przepisami?

    Wydanie dowodu rejestracyjnego zatrzymanego przez Policje

    Wydanie dowodu rejestracyjnego zatrzymanego przez Policje. Czyli jak odzyskać dokumenty pojazdu po kontroli funkcjonariuszy?

    Status PKK: nieprawidłowe dane. Co to oznacza?

    Status PKK: nieprawidłowe dane. Co oznacza taki komunikat pojawiający się w systemie info-car.pl? Kandydat na kierowcę nie ma się co martwić.

    Mitsubishi L200 po tuningu. Po fabrycznym tuningu!

    Mitsubishi L200 świetnie radzi sobie w terenie. Ma jednak pewną słabość. 150 koni to niezbyt dużo. Na szczęście Japończycy mogą coś na to poradzić.

    Zdjęcie samochodu z rejestracją nie narusza RODO

    Zdjęcie samochodu z rejestracją spokojnie można publikować. Powód? Numer rejestracyjny pojazdu nie stanowi danych osobowych.

    Cupra Ateca [TEST]: w 4,9 sek. do setki w... rodzinnym SUV-ie

    Cupra Ateca choć ma typowo rodzinne ubranie, oferuje kierowcy aż 300 koni. Czy takie połączenie sprawdza się na drodze?

    Jak sprawdzić numer PKK? Kierowcę czeka wizyta w urzędzie...

    Jak sprawdzić numer PKK? Niestety, ale ustawodawca nie przewidział możliwości sprawdzenia online. To oznacza, że kierowca musi zawitać w urzędzie.

    Wniosek o dokonanie adnotacji w dowodzie rejestracyjnym

    Wniosek o dokonanie adnotacji w dowodzie rejestracyjnym: jak wygląda, jakie dokumenty do niego dołączyć i ile kosztuje załatwienie sprawy?

    Ile czasu jest ważny numer PKK?

    Ile czasu jest ważny numer PKK? To pytanie, które mogą zadać kandydaci na kierowców. A więc? Postaramy się odpowiedzieć na nie w naszym materiale.

    Fabryczny gaz nie wbity w dowód. Co to oznacza?

    Fabryczny gaz nie wbity w dowód tworzy poważny problem dla kierowcy. Powód? Samochód nie przejdzie przeglądu technicznego!

    Nowy Lexus NX. Wygląda jak stary, ale jest nowy i ma plug-ina

    Nowy Lexus NX został oficjalnie zaprezentowany. Druga odsłona SUV-a segmentu D zdaniem producenta otrzymała aż 95 proc. nowych komponentów.

    Jak założyć PKK przez internet?

    Jak założyć PKK przez internet? Wystarczy że kandydat na kierowcę odwiedzi rządową stronę i po wypełnieniu zatwierdzi wniosek profilem zaufanym.

    Jak usunąć wpis taxi z dowodu? Czy się da?

    Jak usunąć wpis taxi z dowodu rejestracyjnego pojazdu? No i tu pojawia się pewien problem. Bo przepisy mówią nie o usunięciu, a raczej wykreśleniu.

    Gaz nie wbity w dowód: jak zalegalizować LPG w aucie?

    Gaz nie wbity w dowód? Jak zalegalizować obecność instalacji LPG w aucie? Błąd podczas montażu będzie kosztować kierowcę trochę... czasu!

    Mandat za brak wbitego haka. Ile wynosi?

    Mandat za brak wbitego haka: czy policjant może ukarać kierowcę grzywną? Jakie jeszcze konsekwencje oznacza brak haka w dowodzie rejestracyjnym?

    Test: Skoda Octavia Plug-in - nie świetna, ale zaskakująco dobra!

    Skoda Octavia plug-in nie jest idealna. Mimo wszystko test zakończyłem z uśmiechem na twarzy. Powód? Nie tylko hybrydy z Japonii są oszczędne!

    Volkswagen Polo 2021: częściowa autonomia jazdy to nowość!

    Volkswagen Polo 2021 jest oferowany z systemem IQ.Drive Travel Assist. Częściowa autonomia jazdy jest nowością w segmencie B.