Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak wybrać warsztat wulkanizacyjny? Jak powinien być wyposażony dobry warsztat wulkanizacyjny i jakie usługi powinien oferować?

Max Trela
Wybierając warsztat w którym wymieniamy opony – lub całe koła – nie zawsze opłaca się kierować jedynie dobrą ceną. Jeśli chcemy mieć pewność, że wszystko zostało zrobione zgodnie ze sztuką i nasz samochód będzie bezpieczny warto sprawdzić jak wyposażony jest warsztat wulkanizacyjny i czy wulkanizator naprawdę wie co robi.

Pośpiech nie wskazany...

Najczęściej z wymianą kół (lub opon) czekamy do ostatniej chwili. Efekt jest taki, że gdy aura zaczyna wyraźnie odbiegać od tej w której opony pracują prawidłowo gwałtownie szukamy warsztatu wulkanizacyjnego. A niestety pośpiech to bardzo zły doradca. Dodając do tego natłok klientów w okresie przełomu sezonów – bo większość kierowców zawsze czeka ze zmianą opon do ostatniej chwili - możemy trafić do zupełnie amatorskiego warsztatu. Taka wymiana opon może zakończyć się tragicznie.

Zobacz też: Jak nie dać się oszukać w warsztacie samochodowym?

Niedokręcone lub pourywane śruby, źle wyważone koła, nieprawidłowe ciśnienie powietrza, niewymienione i nieszczelne wentyle... „miejsc” w których można popełnić błąd jest wbrew pozorom dość dużo, a każde niedopatrzenie wpływa na nasze bezpieczeństwo. Dlatego lepiej sprawdzić warsztat zanim oddamy tam nasze auto. Czasami wystarczy po prostu wejść i dobrze się rozejrzeć!

Co powinno być w dobrym warsztacie?

Większość warsztatów nie wpuszcza osób postronnych na halę napraw – wymówka zawsze taka sama: względy bezpieczeństwa. Dobre warsztaty nigdy jednak nie ograniczają klientów w monitorowaniu pracy mechaników, chociażby przez duże okna. Choć to bardziej kwestia bardziej estetyczna, ale nie polecamy warsztatów w których mechanik w żaden sposób nie pozwala sobie patrzeć na ręce – to automatycznie budzi podejrzenia, że coś się przed nami ukrywa... A zdarzają się przypadki w warsztatach mechanicznych, że nieuczciwy mechanicy zakładają stare i zużyte części zamiast nowych - za które klient zapłacił.

Przejdźmy jednak do kwestii najważniejszych czyli niezbędnego wyposażenia – narzędzi – jakie powinien mieć warsztat, żeby uznać go za profesjonalny. Punkt pierwszy to oczywiście odpowiedni podnośnik najazdowy hydrauliczny lub w ostateczności kolumnowy. Choć samochód podnieść można nawet „trapezem” z zestawu w bagażniku to profesjonalny duży podnośnik gwarantuje bezpieczeństwo (dla mechanika i samochodu) i dużą oszczędność czasu.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Zestawy naprawcze w sprayu – czy to działa, kiedy można je stosować, kiedy nie uszczelnią opony

Druga ważna rzecz to – wydawałoby się banalne – klucze do kół. Profesjonaliści dokręcają koła kluczem dynamometrycznym na 1 metrowej dźwigni. Pneumatycznych narzędzi używa się na luźnych śrubach, co mniej je niszczy.

W końcu numer 3 – wyważarka dynamiczna. Każdy warsztat z prawdziwego zdarzenia ma komputerowo sterowaną wyważarkę do kół, która rozpędza oponę z felgą do prędkości około 40 km/h i mierzy dokładnie wibracje. Takie maszyny nie są oczywiście nieomylne, ale minimalizują ryzyko poważnego niedoważenia koła.

Usługi w komplecie...

Kolejną rzeczą charakteryzującą dobry warsztat wulkanizacyjny jest... kompleksowość usług. Co to oznacza? Mniej więcej tyle, że dobry wulkanizator nie zdecyduje się na przykład na wymianę opon bez wyważenia (co niestety w małych przydomowych warsztatach się zdarza ), zawsze też dostaniemy informację o tym w jakim stanie są zdejmowane i zakładane opony - jak głęboki jest bieżnik i jak długo możemy jeszcze jeździć na obecnym komplecie.

Ostatnia sprawa to... Szczegóły takie jak: możliwość przechowywania opon na miejscu (oczywiście za odpowiednią opłatą), czy chociażby przyzwoitej jakości worki na brudne koła zamiast najtańszych worków na śmieci.. Niby nie znaczące, a zawsze pokazuje jak poważnie dana firma podchodzi do klienta i swojej pracy...

Reklama
Zaktualizuj swoją wiedzę z naszymi publikacjami i szkoleniami
Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Innowacyjna produkcja pyłów gumowych w Polsce. A wszystko przy zakładzie Michelin

    Przy olsztyńskiej fabryce opon Michelin rusza zaawansowany technologicznie zakład produkcji pyłów gumowych wytwarzanych z opon poddanych recyklingowi. Uruchomienie zakładu to znaczący krok w rozwiązywaniu środowiskowego problemu zużytych opon.

    Kara za brak OC w 2024 roku? Kwota mrozi krew w żyłach kierowców

    Kierowcy w Polsce niedługo staną się gatunkiem zagrożonym wyginięciem. Dobija się ich bowiem kolejnymi opłatami. Tym razem mówimy o prostym błędzie i wynikającej z niego karze. Ta po 1 stycznia 2024 roku sięgnie 8,4 tys. zł!

    Z kartą GreenWay naładujesz auto w IONITY. Dotyczy to całej Europy

    Klienci GreenWay będą mogli korzystać ze stacji ładowania IONITY na terenie całej Europy. Do ładowania swojego samochodu elektrycznego kierowcom wystarczy standardowa karta RFID GreenWay.

    Koniec diesla jest bliski? To nie takie proste...

    Udział diesla w rynku w Europie systematycznie maleje. Tylko czy to oznacza, że koniec diesla jest bliski? To chyba zbyt daleko idący wniosek. Jak aktualnie wygląda sytuacja w branży i jaka przyszłość czeka auta z silnikiem wysokoprężnym? Sprawdźmy.

    Toyota Yaris 2024 ze 130-konną hybrydą. Mocniejszy napęd to nie koniec zmian

    W Toyocie Yaris 2024 debiutuje nowa hybryda o mocy 130 KM. Nowy napęd o oznaczeniu Hybrid 130 będzie dostępny w dwóch wersjach. A to nie koniec nowości. Ulepszone są też systemy bezpieczeństwa i ekrany.

    Używany Volkswagen Passat B8. Awarie, wady, ceny, opinie

    Dymiący diesel w Passacie świetnie pasował do białych skarpet i sandałów. Generacja B8 nie jest jednak dymiąca, bywa naprawdę droga na rynku wtórnym, a przez to jest wybierana przez bardziej wysublimowanych klientów. Czy jednak jest tak pancerna jak poprzednicy?

    Opel Corsa 2023. Lifting dodaje do gamy 48-woltową hybrydę

    Opal zaprezentował poliftingowe wydanie Corsy F. Modernizacja kojarzy się z delikatnymi zmianami? Na polu stylistycznym być może i tak. Małego hatchbacka czeka jednak rewolucja technologiczna.

    Jak podróżować autem ze zwierzętami?

    Podróż autem ze zwierzęciem może być prawdziwym wyzwaniem. Co zatem zrobić, aby zadbać o komfort, ale i bezpieczeństwo czworonoga oraz zabezpieczyć auto przed zniszczeniami? Jest kilka porad, które powinniście poznać.

    DS 7 Rivoli E-Tense 4x4 300. Bo SUV może być... artystyczny!

    Czy DS 7 jest pretensjonalny? W żadnym razie! Czy jest nietuzinkowy? W stu procentach. A lifting jedynie podkreślił wartości tego rodzinnego SUV-a. Chociaż sprawdźcie na własne oczy.

    Test: DS 7 po liftingu. Wersja E-Tense 4x4 300 jest szybka jak... hot-hatch!

    Choć jest 5-osobowym SUV-em z 555-litrowym bagażnikiem, oferuje 300 koni i może jeździć... za darmo! A to dopiero początek ciekawostek dotyczących testowego przeze mnie DS 7 po liftingu w wersji E-Tense 4x4 300.

    Sejmowa komisja przeciw poprawkom do projektu zniesienia opłat za państwowe autostrady

    Sejmowa Komisja Infrastruktury nie poparła poprawek zgłoszonych podczas drugiego czytania do projektu dot. zniesienia opłat za państwowe autostrady. Jedna z nich miałby skutkować zdjęciem opłat ze wszystkich autostrad w Polsce.

    Używane Audi A4 B8. Awarie, wady, ceny, opinie

    Używane Audi A4 to marzenie przeciętnego Polaka. Szczególnie gdy mówimy o generacji B8. Auta są przystępne cenowo. Tylko czy z technologicznego punktu widzenia nie stanowią zakupowej miny? Sprawdźmy, co psuje się w używanych sedanach i kombi z Niemiec.

    Tajemnica różnic cenowych samochodów używanych. Co ma największy wpływ?

    Na cenę samochodów używanych najbardziej wpływa przebieg, historia serwisowa i historia szkodowa. Cena dwóch identycznych modeli z tego samego rocznika na rynku wtórnym bywa różna o ponad 20%.

    Używany Opel Astra K. Awarie, wady, ceny, opinie

    Kompaktowy Ople starzeje się z godnością. Przynajmniej pod względem stylistyki. Czy to samo można powiedzieć o technologii? Dziś sprawdzimy czy używany Opel Astra K psuje się i jakie ma słabe punkty.

    Auto na wodór - „elektryk” z wydajniejszym magazynem energii. Plusy i minusy wodoru w motoryzacji

    Czy samochody napędzane wodorem są realną alternatywą dla aut elektrycznych? Jakie są plusy i minusy technologii wodorowej w motoryzacji?

    Toyota Tacoma 2024. Pick-up z 331-konną hybrydą. Niestety nie dla Polski...

    Potężny pick-up z mocną hybrydą pod maską. To musi być Toyota Tacoma 2024. Dobra informacja jest taka, że auto wygląda i zapowiada się świetnie. Zła jest taka, że oficjalnie nie trafi do Polski.

    Efekt zmiany przepisów dotyczących pierwszeństwa pieszych? Raczej odwrotny...

    Rządzący mocno chwalili się zmianą przepisów dotyczących pierwszeństwa pieszych na pasach. Tyle że czas pokazuje, iż kierunek mógł być błędny. Bo poprawy bezpieczeństwa pieszych nie widać w statystykach.

    Polski kamper jest hitem. To oczywiście Volkswagen Grand California

    Kamper Volkswagen Grand California powstaje w polskiej fabryce Volkswagena we Wrześni. I pisząc o tym, mamy spore powody do dumy. Zainteresowanie tym autem bowiem stale rośnie na całym świecie.

    Samochód dla mamy. Czyli jakie auta kupują Polki?

    Zbliżający się Dzień Matki stał się okazją do sprawdzenia, jakie są motoryzacyjne preferencje Polek kupujących używane auta. Co wynikło z analizy? Mamy w Polsce są wyjątkowo praktyczne.

    Elektryczna turbosprężarka w Mercedesach AMG. Jak działa? I co daje?

    Mercedes ma ciekawy prezent dla właścicieli nowych modeli z serii AMG. Mowa o elektrycznej turbosprężarce. Ta jest inspirowana wynalazkiem stosowanym przez zespół F1 Mercedes-AMG Petronas.

    Początek roku 2023 najbezpieczniejszy w historii. Stał się drogowy cud?

    Niecałe 3900 wypadków drogowych i 360 ofiar śmiertelnych w sytuacji, gdy jeszcze niedawno notowano dwa razy wyższe wyniki. Z czego wynikają tak optymistyczne statystyki w I kw. 2023 roku?

    Jak się kupuje auto w AAA Auto? "Nie mam Twojego samochodu. I co mi zrobisz?"

    Dziś opowiem o tym, jak się kupuje auto w AAA Auto. Będzie to jednak opowieść bez happy endu. Bo choć wybrałem pojazd i zadatkowałem go, sieci nie przeszkodziło to w jego sprzedaży innej osobie...

    UNESCO wypromuje rower jako środek transportu. Z inicjatywy Polski!

    Z inicjatywy Polski Rada Wykonawcza UNESCO przyjęła decyzję w sprawie promowania roweru jako uniwersalnego środka transportu - "Bicycle For All – Bicycle for sustainable and healthy lifestyles” ("Rower dla Wszystkich – Rower dla zrównoważonego i zdrowego stylu życia”).

    Ile kosztuje serwis klimatyzacji w 2023 roku?

    Klimatyzacja – to słowo, które na wiosnę zaczyna dominować w rozmowach kierowców. Część musi zrobić serwis klimy, a część zdiagnozować jej problemy. Ile to kosztuje? Sprawdźcie.

    Jeep Wrangler 4XE Sahara. Srebrny lakier i hybryda plug-in pod maską

    Jeep Wrangler swoim kształtem przywodzi na myśl końcówkę lat 80. XX wieku. I do twarzy mu z tym! Wersja aktualnie sprzedawana w Europie ma jednak hybrydę plug-in pod maską. Jak wygląda ten model? Sprawdźcie w naszej galerii.