Kategorie

Jak wybrać warsztat wulkanizacyjny? Jak powinien być wyposażony dobry warsztat wulkanizacyjny i jakie usługi powinien oferować?

Max Trela
Jak wybrać warsztat wulkanizacyjny? Jak powinien być wyposażony dobry warsztat wulkanizacyjny i jakie usługi powinien oferować? Fot. Fotolia
Jak wybrać warsztat wulkanizacyjny? Jak powinien być wyposażony dobry warsztat wulkanizacyjny i jakie usługi powinien oferować? Fot. Fotolia
Wybierając warsztat w którym wymieniamy opony – lub całe koła – nie zawsze opłaca się kierować jedynie dobrą ceną. Jeśli chcemy mieć pewność, że wszystko zostało zrobione zgodnie ze sztuką i nasz samochód będzie bezpieczny warto sprawdzić jak wyposażony jest warsztat wulkanizacyjny i czy wulkanizator naprawdę wie co robi.

Pośpiech nie wskazany...

Najczęściej z wymianą kół (lub opon) czekamy do ostatniej chwili. Efekt jest taki, że gdy aura zaczyna wyraźnie odbiegać od tej w której opony pracują prawidłowo gwałtownie szukamy warsztatu wulkanizacyjnego. A niestety pośpiech to bardzo zły doradca. Dodając do tego natłok klientów w okresie przełomu sezonów – bo większość kierowców zawsze czeka ze zmianą opon do ostatniej chwili - możemy trafić do zupełnie amatorskiego warsztatu. Taka wymiana opon może zakończyć się tragicznie.

Zobacz też: Jak nie dać się oszukać w warsztacie samochodowym?

Niedokręcone lub pourywane śruby, źle wyważone koła, nieprawidłowe ciśnienie powietrza, niewymienione i nieszczelne wentyle... „miejsc” w których można popełnić błąd jest wbrew pozorom dość dużo, a każde niedopatrzenie wpływa na nasze bezpieczeństwo. Dlatego lepiej sprawdzić warsztat zanim oddamy tam nasze auto. Czasami wystarczy po prostu wejść i dobrze się rozejrzeć!

Co powinno być w dobrym warsztacie?

Reklama

Większość warsztatów nie wpuszcza osób postronnych na halę napraw – wymówka zawsze taka sama: względy bezpieczeństwa. Dobre warsztaty nigdy jednak nie ograniczają klientów w monitorowaniu pracy mechaników, chociażby przez duże okna. Choć to bardziej kwestia bardziej estetyczna, ale nie polecamy warsztatów w których mechanik w żaden sposób nie pozwala sobie patrzeć na ręce – to automatycznie budzi podejrzenia, że coś się przed nami ukrywa... A zdarzają się przypadki w warsztatach mechanicznych, że nieuczciwy mechanicy zakładają stare i zużyte części zamiast nowych - za które klient zapłacił.

Przejdźmy jednak do kwestii najważniejszych czyli niezbędnego wyposażenia – narzędzi – jakie powinien mieć warsztat, żeby uznać go za profesjonalny. Punkt pierwszy to oczywiście odpowiedni podnośnik najazdowy hydrauliczny lub w ostateczności kolumnowy. Choć samochód podnieść można nawet „trapezem” z zestawu w bagażniku to profesjonalny duży podnośnik gwarantuje bezpieczeństwo (dla mechanika i samochodu) i dużą oszczędność czasu.

Zobacz też: Zestawy naprawcze w sprayu – czy to działa, kiedy można je stosować, kiedy nie uszczelnią opony

Druga ważna rzecz to – wydawałoby się banalne – klucze do kół. Profesjonaliści dokręcają koła kluczem dynamometrycznym na 1 metrowej dźwigni. Pneumatycznych narzędzi używa się na luźnych śrubach, co mniej je niszczy.

W końcu numer 3 – wyważarka dynamiczna. Każdy warsztat z prawdziwego zdarzenia ma komputerowo sterowaną wyważarkę do kół, która rozpędza oponę z felgą do prędkości około 40 km/h i mierzy dokładnie wibracje. Takie maszyny nie są oczywiście nieomylne, ale minimalizują ryzyko poważnego niedoważenia koła.

Usługi w komplecie...

Reklama

Kolejną rzeczą charakteryzującą dobry warsztat wulkanizacyjny jest... kompleksowość usług. Co to oznacza? Mniej więcej tyle, że dobry wulkanizator nie zdecyduje się na przykład na wymianę opon bez wyważenia (co niestety w małych przydomowych warsztatach się zdarza ), zawsze też dostaniemy informację o tym w jakim stanie są zdejmowane i zakładane opony - jak głęboki jest bieżnik i jak długo możemy jeszcze jeździć na obecnym komplecie.

Ostatnia sprawa to... Szczegóły takie jak: możliwość przechowywania opon na miejscu (oczywiście za odpowiednią opłatą), czy chociażby przyzwoitej jakości worki na brudne koła zamiast najtańszych worków na śmieci.. Niby nie znaczące, a zawsze pokazuje jak poważnie dana firma podchodzi do klienta i swojej pracy...

Chcesz dowiedzieć się więcej, sięgnij po nasze publikacje
KOMPLET: VAT zmiany od 1 lipca 2021 + JPK_VAT +  VAT w e-commerce
KOMPLET: VAT zmiany od 1 lipca 2021 + JPK_VAT + VAT w e-commerce
Tylko teraz
99,00 zł
119,70
Przejdź do sklepu
Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    1 sty 2000
    5 sie 2021
    Zakres dat:
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail

    Migająca kontrolka płynu chłodniczego. Co oznacza?

    Migająca kontrolka płynu chłodniczego nie stanowi najlepszego sygnału. Może bowiem oznaczać, że silnik w aucie przegrzewa się.

    Rynek motoryzacyjny w Polsce. 5 razy więcej aut przez 30 lat

    Rynek motoryzacyjny w Polsce rozwija się. Ostatnie 30 lat minęło pod znakiem 5-krotnego wzrostu ilości samochodów i wzrostu długości dróg.

    Letnie rekordy wypadków drogowych. Jak jeździć, by uniknąć wypadku?

    Wypadki. Połowa wakacji za nami. W ubiegłym roku to właśnie sierpień był miesiącem z niechlubnym rekordem największej liczby wypadków. W tym roku w pierwszej połowie letniego sezonu urlopowego liczba zgłoszonych w ramach assistance spraw była wyższa niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Czy w 2021 r. idziemy na kolejny rekord? Jak jeździć, by uniknąć wypadku?

    Check engine: LPG winne pojawienia się kontrolki?

    Check engine: LPG może powodować świecenie się błędu? W niektórych przypadkach tak. To jednak nie wina instalacji, a na ogół gazownika lub usterki.

    Cennik Lexusa NX startuje od 200 tys. zł

    Cennik Lexusa NX został przygotowany dla polskiego rynku. Za bazową wersję hybrydową trzeba zapłacić co najmniej 200 tys. zł.

    Check engine: czy można jeździć?

    Check engine: czy można jeździć? Czasami tak, a czasami nie. To wszystko zależy od tego czy pojawieniu się kontrolki towarzyszą dodatkowe objawy.

    Kontrolka silnika: co oznacza?

    Kontrolka silnika: co oznacza? Jej zaświecenie się w czasie jazdy bez wątpienia stanowi ważny sygnał. Ale czy zawsze dalszą podróż należy przerwać?

    Wibracje w samochodzie: skąd się biorą?

    Wibracje w samochodzie, czyli dziś opowiemy o tym, skąd się biorą drgania w kabinie w czasie jazdy. A najczęstszym ich powodem są... opony!

    Przyczyny wypadków na autostradzie. Co mówią statystyki?

    Przyczyny wypadków na autostradzie? Dziś przyjrzymy się statystykom z polskich dróg. Na jakie nieprawidłowe zachowania kierowców wskazują?

    Nowy Peugeot 308 SW w Polsce. Znamy cennik francuskiego kombi!

    Nowy Peugeot 308 SW oficjalnie pojawił się w Polsce. Znamy cennik auta. Za francuskie kombi trzeba zapłacić co najmniej 91 800 zł.

    Volkswagen Passat GTE: test niemieckiej hybrydy plug-in

    Volkswagen Passat GTE ma przestronną kabinę i duży bagażnik. Czy rodzinne nadwozie uzupełnione hybrydą plug-in sprawdza się w praktyce?

    Kredyt na samochód. Jaki wybrać i czym się różnią?

    Kredyt na samochód, czyli kredyt gotówkowy, kredyt samochodowy i leasing konsumencki. Która forma jest najlepsza?

    Bezpieczne wakacje 2021: o czym pamiętać?

    Bezpieczne wakacje 2021 to pojęcie, o którym w tym roku Policja powtarza do znudzenia. Te zasady naprawdę warto jednak przyswoić. Jak brzmią?

    e-Bilety Morskie Oko. Rezerwacja lub nie zaparkujesz!

    e-Bilety Morskie Oko - to jedyny sposób, aby w najbliższych dniach zostawić auto w Palenicy Białczańskiej. Muszą o tym wiedzieć odwiedzający TPN.

    Volkswagen Taigo: Niemcy stawiają na SUV-a coupe

    Volkswagen Taigo to nowa propozycja w ofercie marki w Europie. Czym jest Taigo? To tak naprawdę model T-Cross, jednak w wersji coupe.

    Test: Peugeot 508 SW PSE, czyli francuskie AMG w akcji

    Test: Peugeot 508 PSE, czyli napęd na cztery koła, 360 koni mechanicznych i hybryda plug-in. W skrócie francuskie AMG spisało się na medal.

    Ile lat wstecz sprawdza UFG?

    Ile lat wstecz sprawdza UFG? Czyli za ile lat kierowca może otrzymać karę za brak ubezpieczenia OC? Postanowiliśmy to sprawdzić.

    Jak uniknąć regresu ubezpieczeniowego?

    Jak uniknąć regresu ubezpieczeniowego? Jest kilka zasad, o których kierowca powinien pamiętać podczas zdarzenia drogowego. Dziś je przypomnimy.

    Bezpieczny zakup samochodu używanego: co oznacza?

    Bezpieczny zakup samochodu używanego nie zawsze jest łatwy. Szczególnie że sprzedający ukrywają informacje, a kupujący mają ograniczone zaufanie.

    Wyższe grzywny za wykroczenia drogowe

    Podwyższenie maksymalnej wysokości grzywny za wykroczenia drogowe do 30 tys. zł zakłada projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym, przyjęty przez rząd.

    Najpopularniejsze rodzaje napędów [NOWE DANE]

    Stowarzyszenie ACEA opublikowało najświeższe dane na temat najpopularniejszych rodzajów napędów. Jakie samochody wybierają kierowcy w Polsce?

    Emisja CO2: samochody coraz bardziej eko! Hybrydy szczególnie

    Emisja CO2: samochody w zeszłym roku wyemitowały aż o 12 proc. mniej dwutlenku węgla. I co ciekawe, metodą do osiągnięcia celu okazały się hybrydy.

    Nowy DS 4 jest już w Polsce. Ile kosztuje francuska awangarda?

    Nowy DS 4 został oficjalnie pokazany w Polsce. Na razie nad Wisłę dotarły wyłącznie wersje pokazowe. Już dziś poznaliśmy jednak cennik auta.

    Likwidacja szkody z polis upadłych zakładów ubezpieczeń

    Likwidacja szkody z polis upadłych zakładów ubezpieczeń: Kto wypłaca pieniądze? Na czym polega? O czym pamiętać? O tym wszystkim opowiemy dziś.

    Czy UFG zawsze wykryje brak OC?

    Czy UFG zawsze wykryje brak OC? Odpowiedź brzmi... tak. Nie zawsze jednak od razu zorientuje się, że samochód nie miał obowiązkowej polisy.