REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Podsumowanie rynku leasingu w 2012 roku

Podsumowanie rynku leasingu w 2012 roku
Podsumowanie rynku leasingu w 2012 roku
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Przedstawiciele Spółek Leasingowych BZ WBK przygotowali krótkie podsumowanie tendencji, jakie można było zaobserwować na rynku leasingu w 2012 roku. Pozytywne wnioski to: dynamiczny wzrost segmentu rolniczego oraz duże zainteresowanie klientów usługami dodatkowymi. Jednak w 2012 r. rynek leasingu wyraźnie zwolnił. Dlaczego? Zapraszamy do zapoznania się z poniższym podsumowaniem.

Zwolnienie rynku leasingu w 2012 roku było spowodowane głównie przez niepewną sytuację makroekonomiczną oraz zakończenia inwestycji związanych z EURO2012. Praktycznie nic nie zmieniło się w kwestii zainteresowania klientów leasingiem konsumenckim.

REKLAMA

Nr 1: Najwięcej maszyn sfinansowali rolnicy

Od kilku lat rolnicy masowo korzystają ze specjalnych pożyczek oferowanych przez firmy leasingowe, które umożliwiają im prostsze i szybsze uzyskanie dotacji. To właśnie dzięki funduszom unijnym segment rolniczy regularnie odnotowuje dwucyfrowe wzrosty. Po pierwszym półroczu 2012 r. rolnicy po raz pierwszy sfinansowali najwięcej, bo aż 1/3 maszyn i urządzeń, ze wszystkich branż uwzględnionych w zestawieniu Związku Polskiego Leasingu. Dominowały wśród nich ciągniki, kombajny zbożowe oraz osprzęt rolniczy. Ze względu na pozostałą do wykorzystania pulę funduszy unijnych  w roku 2013 segment agro z pewnością nadal będzie się rozwijał, choć należy spodziewać się, że już nie taka szybko jak w roku 2012. Ewentualne wyczerpanie puli dotacji może bowiem spowodować spadek średniej wartości inwestycji, ponieważ rolnicy będą szukali koniecznych oszczędności – komentuje Tomasz Sudaj, dyrektor ds. strategii rynkowej w Spółkach Leasingowych BZ WBK.

Zobacz też: Bezpieczeństwo pracownika: ciśnienie powietrza w oponach

Nr 2: Akcesoria leasingu coraz ważniejsze

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Coraz większą rolę na rynku leasingu odgrywają usługi dodawane do oferty finansowania.
Z badania przeprowadzonego na zlecenie Spółek Leasingowych BZ WBK wynika, że co trzeci przedsiębiorca leasingujący pojazdy (32%) decyduje się na ubezpieczenie, 13% wybiera kartą paliwową, a 9% usługi serwisów samochodowych. Popularność usług dodatkowych wynika głównie z ich użyteczności oraz korzystnej ceny, którą firmy leasingowe są w stanie zaproponować dzięki efektowi skali. Duże znaczenie dla klientów ma też wygoda, wybierając ubezpieczenie lub kartę paliwową z oferty leasingodawcy wszystkie formalności mogą załatwić w jednym miejscu, nie poświęcając na to dodatkowego czasu.

Nr 3: Nieruchomości i budowlanka na minusie

Ostatni rok nie przyczynił się do odwrócenia niekorzystnej tendencji na rynku nieruchomości, który od kilku lat odnotowuje spadki. Wpływ na to na to miał m.in. niski popyt na nieruchomości mieszkaniowe, utrzymujący się mimo spadku ich średnich cen. Trudną sytuację obserwujemy też w pokrewnej pod względem wrażliwości na warunki makroekonomiczne branży budowlanej. Patrząc na aktualne prognozy trudno oczekiwać, żeby w roku 2013 niekorzystne trendy w nieruchomościach i budownictwie miały się odwrócić. Na wyniki branży leasingowej w tych segmentach pozytywny wpływ mogą mieć jednak zapowiadane zmiany w prawie, takie jak wprowadzenie od 1 stycznia możliwości leasingowania budynków znajdujących się w użytkowaniu wieczystym oraz skrócenie z 10 do 5 lat minimalnego okresu leasingu nieruchomości podlegających amortyzacji. Da nam to oczywiście możliwość oferowania klientom szerszej i bardziej elastycznej oferty - komentuje Tomasz Sudaj.

Zobacz też: Kamera cofania, a niebezpieczne manewry aut użytkowych

Nr 4: Jeszcze nie czas na leasing dla Kowalskiego

W lipcu 2012 r. minął rok od wprowadzenia przepisów regulujących kwestię leasingu konsumenckiego. Nowy produkt nie spotkał się jednak z zainteresowaniem polskich konsumentów. Taki leasing oferuje w tym momencie tylko kilka firm i dotyczy on wyłącznie finansowania samochodów, tak więc wybór oferty jest mocno ograniczony. Dodatkowo, przysłowiowego Kowalskiego, w odróżnieniu od firm, nie dotyczą korzyści podatkowe leasingu. To sprawia, że produkt ten nie ma istotnej przewagi nad powszechnym na rynku kredytem bankowym – komentuje Daniel Mrozek, dyrektor Marketingu i Wsparcia Sprzedaży w Spółkach Leasingowych BZ WBK.

Zobacz też: Służbowe auto, a badania lekarskie

Nr 5: Koniec roku pod znakiem promocji

Ostatnia część roku na rynku motoryzacyjnym upływa zwykle pod znakiem promocji organizowanych przez dealerów oraz firmy leasingowe. Podobnie było w tym roku, jednak przedsiębiorcy planujący zakup samochodu, mogli liczyć na dużo atrakcyjniejsze oferty, niż w latach poprzednich. Wpłynęły na to z jednej strony regularne spadki sprzedaży aut osobowych, z drugiej, słabsze wyniki rynku leasingu. Przykładowo, BZ WBK Leasing we współpracy z dealerami przygotowały promocję leasingu już od 103% z ubezpieczeniem AC od 2,9% i ubezpieczeniem GAP bez opłat w pierwszym roku trwania umowy.

Zobacz też: Co wybrać, kredyt samochodowy czy leasing?

Krótko o tym, co nas czeka w 2013 roku

Sytuacja gospodarcza w Polsce i na świecie wciąż jest bardzo dynamiczna. W związku z tym, trudno jest obecnie prognozować, jak będzie wyglądał rynek leasingu w roku 2013. Barierami wzrostu na pewno będą utrzymująca się niepewność gospodarcza, ograniczony popyt oraz niższa dynamika inwestycji polskich firm. Z drugiej strony, część inwestycji, szczególnie o charakterze odtworzeniowym, realizowana jest bez względu na koniunkturę, a leasing jest narzędziem, które pozwala finansować je szybko i bez zbędnych formalności. Szczególnie w sytuacji, kiedy ze względu na zaostrzone kryteria oceny, dostępność oferowanych przez banki kredytów jest mniejsza – ocenia Tomasz Sudaj, dyrektor ds. strategii rynkowej w Spółkach Leasingowych BZ WBK.

Źródło: Biuro Prasowe Spółek Leasingowych BZ WBK

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nissan Juke po liftingu. Powrót żółtego lakieru to jedno. Zmieni się też technologia

Mniej znaczy więcej? Tak najwyraźniej uznał Nissan. Bo ile byście nie patrzyli na nadwozie nowego Juke, zmian nie dostrzeżecie. No może poza jedną. Do gamy wrócił żółty lakier. Wbrew pozorom taka sytuacja nie wynika jednak z lenistwa japońskich inżynierów. Oni po prostu skupili się na czymś innym.

Kupno samochodu z drugiej ręki: czym grozi kupno auta bez aktualnego przeglądu technicznego

Prawo nie zabrania sprzedaży auta bez aktualnego badania technicznego i często to się zdarza gdy pojazd stał długo w komisie albo w garażu sprzedającego bez dłuższego okresu użytkowania. Jednak jeśli chce się kupić takie auto – a brak badania może wpływać przecież na obniżkę ceny i czynić całą transakcję okazyjną – trzeba zadbać o kilka kluczowych rzeczy. Oto co radzą eksperci.

Sezonowa wymiana opon to nie wszystko. Błędy w sposobie ich przechowywania są kosztowne i są groźne dla bezpieczeństwa

Sezonowa wymiana opon to doskonały moment, aby zadbać o prawidłowe przechowywanie kompletu, który nie będzie używany przez najbliższe miesiące. Źle przechowywane opony mogą ulec deformacji, stracić swoje właściwości, a nawet stać się niebezpieczne podczas jazdy. 

1 mld zł. Tyle wynosi zadłużenie firm wobec sektora leasingowego

Według najnowszego raportu, firmy mają obecnie zaległości wobec sektora leasingowego przekraczające 1 mld zł, co stanowi wzrost o ponad 80 mln zł w porównaniu z poprzednim rokiem. Średnie zadłużenie jednej firmy wynosi teraz 91,3 tys. zł.

REKLAMA

Miał więcej szczęścia, niż rozumu. Pijany uderzył w naczepę tira na A2. Cudem przeżył wypadek

Noc, autostrada A2 i pijany kierowca mazdy, który nie zauważył... jadącego tira. Japoński sedan uderzył w naczepę ciężarówki, a w wyniku uderzenia stracił praktycznie całe nadwozie. Kierowca wyszedł ze zdarzenia bez szwanku.

Nawet blisko 9 tys. zł kary dla kierowcy i to już po dwóch tygodniach. Stawki niedługo będą aktualizowane

Za niespełna 2 miesiące w Polsce po raz kolejny wzrosną kary dla kierowców. Mowa oczywiście o karach za brak OC. Od 1 lipca 2024 r. brak ważnej polisy będzie oznaczać nawet 8600 zł opłaty karnej. Tyle że ta kwota to dopiero początek kosztów.

Oto wielkie ułatwienia dla niepełnosprawnych. Nowe przepisy przyjęte

Nadciągają ważne zmiany dla osób korzystających z kart parkingowych. Parlament Europejski uchwalił przepisy o unijnej karcie osoby z niepełnosprawnością oraz europejskiej karcie parkingowej dla osób z niepełnosprawnością. Co to oznacza dla kierowców?

Jak chcemy podróżować? Zmiana myślenia to wynik kwestii środowiskowej i pokoleniowej

W ciągu ostatnich lat sposób postrzegania transportu uległ ewolucji, odzwierciedlając zarówno transformację branży motoryzacyjnej, jak i zmiany wartości społecznych. Co to oznacza w praktyce?

REKLAMA

Omoda w Europie. Polska stanie się ważną bazą dla chińskiej marki

Omoda nie bierze jeńców. Marka należąca do chińskiego giganta Chery Automobile rusza na europejską ekspansję. Ma utworzyć na Starym Kontynencie około siedmiu spółek zależnych. Jedna i dość kluczowa powstanie właśnie w Polsce.

Ubezpieczenie dla rowerzysty. Czy jest obowiązkowe? Jaką polisę wybrać?

Sezon rowerowy w pełni. A to oznacza, że rowerzyści powinni rozpatrzeć dość ważną kwestię. Czy przed ruszeniem w trasę muszą wykupić ubezpieczenie? I o jakiej konkretnie polisie warto pomyśleć?

REKLAMA