| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Motonews > Wydarzenia > Produkcja Fiata 500X do obejrzenia w Google Maps!

Produkcja Fiata 500X do obejrzenia w Google Maps!

Miłośnicy motoryzacji, dzięki Google Maps, mogą zobaczyć w internecie proces produkcyjny w fabryce FCA w Meli, gdzie są produkowane Fiat 500X i Jeep Renegade. Co dokładnie można obejrzeć?

Istnieje wiele sposobów połączeń dokonywanych na nadwoziu 500X: spawanie, klejenie, skręcanie i inne, którym towarzyszą rygorystyczne kontrole procesu, zapewniające maksymalną prawidłowość produkcji.

Zobacz też: Test Porsche Boxster S: dogonić niedoścignione

Stosowanych jest wiele technologii spawania. Począwszy od tych najbardziej tradycyjnych, takich jak zgrzewanie punktowe czy spawanie za pomocą łuku elektrycznego w osłonie gazów obojętnych (w żargonie technicznym MIG/MAG). Dalej, spawanie laserowe i zgrzewanie kondensatorowe i wreszcie innowacyjne lutospawanie połączeń kosmetycznych z zastosowaniem technologii laserowej, która gwarantuje bardzo wysoką jakość powierzchni łączenia i pozwala uzyskać wysokiej jakości rozwiązania stylistyczne.
Specjalne kamery i czujniki prowadzą roboty tak, by ustawienie części względem siebie było precyzyjne, co do jednej dziesiątej milimetra. Na zakończenie procesu produkcyjnego, cztery roboty dokonują pomiaru najważniejszych punktów nadwozia tak, aby uzyskać nieskazitelny pod każdym względem produkt.

FCA zrewolucjonizował cały proces kontroli i pomiaru poprzez stworzenie rozwiązań pozwalających produkować doskonałe samochody. W praktyce, oprócz poprawy jakości produktu za pomocą coraz bardziej precyzyjnych narzędzi, trzeba być szybkim i skutecznym: wystarczy tylko sześćdziesiąt minut, aby zmierzyć nadwozie w sali metrologicznej. Tutaj wybrane losowo nadwozie Fiata 500X, poddawane jest rygorystycznej kontroli jakości, co gwarantuje, że nadwozie będzie perfekcyjne pod względem geometrii i wymiarów. W tym procesie nie ma miejsca na błędy: pomiary muszą dać rezultaty zgodne z projektem przy praktycznym braku tolerancji.

Na sali metrologicznej sprawdza się zgodność części przy użyciu dwóch narzędzi nazwanych „meisterbock" i „assembly master", za pomocą których można symulować montaż i połączenia wszystkich elementów podwozia i nadwozia.

Dzięki „meisterbockowi" został osiągnięty maksymalny poziom dokładności w tym zakresie. Narzędzie to przypomina modułowy szkielet z aluminium, na którym zakładane są poszczególne elementy blachy nadwozia. Tutaj, za pośrednictwem czujników elektronicznych, maszyna pomiarowa sprawdza precyzję połączenia elementów, luzy, profile i czy wymiary geometryczne odpowiadają, co do jednej dziesiątej milimetra projektowi.

Obok „meisterbocka" znajduje się „assembly master", którego zadaniem jest weryfikacja czy wszystkie elementy wykończenia wnętrza i nadwozia są zgodne z projektem.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Łukasz Koronczok

Sprzedaż Internetowa24

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »