REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Samochodowy Supertest Ekonomii 2011 finał

Dwanaście pojazdów wystartowało w finale VIII Supertestu Ekonomii.  Rywalizacja miała miejsce na liczącej 300 km trasie Warszawa – Puławy – Radom – Warszawa. fot. Samochodowy Supertest Ekonomii
Dwanaście pojazdów wystartowało w finale VIII Supertestu Ekonomii. Rywalizacja miała miejsce na liczącej 300 km trasie Warszawa – Puławy – Radom – Warszawa. fot. Samochodowy Supertest Ekonomii

REKLAMA

REKLAMA

Dwanaście pojazdów wystartowało w finale VIII Supertestu Ekonomii. Rywalizacja miała miejsce na liczącej 300 km trasie Warszawa – Puławy – Radom – Warszawa.

W finale VIII Superstartu Ekonomii wystartowało 12 pojazdów w tym: pięć zasilanych olejem napędowym (5,14 zł/litr) oraz siedem wykorzystujących gaz ziemny CNG (2,60 zł/m3). Pojazdy zatankowane do pełna miały przejechać trzystukilometrową trasę (Warszawa – Puławy – Radom – Warszawa). Pojazdy zasilane gazem ziemnym przejechały trasę nieco dłuższą ze względu na tankowanie CNG w czasie wyścigu.

REKLAMA

Trasę charakteryzowało niezwykłe zróżnicowanie – Pierwszy odcinek wyścigu stanowiła droga wojewódzka 801, której nawierzchnia miejscami była bardzo dziurawa. Na trasie 801 nie zabrakło znacznych ograniczeń prędkości we wsiach i miasteczkach.  Poza Warszawą natężenie ruchu było niewielkie.

Zobacz też:  Volvo odróżni łosia od sarny

REKLAMA

Następny odcinek stanowiła wyremontowana droga krajowa numer 12 prowadząca do Radomia, tam natężenie ruchu na ok 60-cio kilometrowym odcinku nie zezwalało na bezpieczny manewr wyprzedzania. Kolejne 80 kilometrów trasy stanowiła dwujezdniowa, komfortowa droga krajowa numer 7. Natomiast ostatnie 30 kilometrów charakteryzowała jazda miejsca z częstymi zatrzymaniami.

Korzystne warunki na drodze i charakterystyka trasy sprzyjały uzyskiwaniu dobrych wyników spalania.  Niektóre przeszły najśmielsze oczekiwania. Najniższe zużycie paliwa zarejestrowano u kierowcy Fiata Pandy 1,2 Natural Power (3,03 m3/100 km i Skody Octavii GreenLine 1,6 TDI (1,89 l/100 km). Fiat Panda na długości całej trasy zużył 9,14 m3 gazu ziemnego, o wartości niewiele ponad 23 zł. Skoda zużyła 5,72 l oleju napędowego za ok. 29zł.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też:  Ranking najbardziej niezawodnych SUV-ów

Zaskakujący jest fakt iż w obu przypadkach wyniki zostały poprawione, w stosunku do danych zużycia paliwa podawanych przez producenta. Wojciech Morawiec w Fiacie zmniejszył zużycie do 53% katalogowych, a Piotr Kwapiszewski w Skodzie do 50%.

REKLAMA

Nie należy zapominać  o innych uczestnikach. Kierowca Opla Zafiry 1.6 Eco Flex Turbo zużył 3,12 m3/100 km, a Volkswagen Passat Eco Fuel 1,4 TSI zadowolił się 3,44 m3 gazu CNG na 100 km. W obu przypadkach wyniki zostały poprawione wobec ubiegłorocznych o wartość około jednego metra sześciennego gazu ziemnego na 100 km.

Kolejne wyniki były lepsze od rezultatu ubiegłorocznego zwycięzcy w kategorii samochodów zasilanych olejem napędowym: 2,85 l/100 km Alfy Romeo MiTo 1,6 JTDM i 3,34 Fiata 500 1.3 Multijet. Andrzej Dąbrowski – zwycięzca z przed kilku lat, tym razem jadąc Peugeot’em 308 1.6 e-HDI uzyskał wynik 3,48 l/100km. Wielkie zainteresowanie wzbudził kierowca Mitsubishi ASX jako jedyny reprezentant samochodu z segmentu crossover.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Minister zapowiadał rejestrację aut przez internet. Kiedy to będzie możliwe? Data jest znana

Rejestracja auta online będzie. To dobra informacja. Gorsza jest taka, że trzeba będzie na nią poczekać. Wstępnie szefostwo CEPiK mówi nawet o terminie 30 miesięcy. Czy taka rejestracja będzie wymagać wizyty w wydziale komunikacji?

Pożar samochodu elektrycznego. Co zrobić? Jak się zachować?

Pożar Luciad Air w Warszawie sprawił, że na tapet powrócił temat pożarów samochodów elektrycznych. Jak w razie pojawienia się ognia powinien zachować się kierujący pojazdem i inni użytkownicy drogi? Jak gasić ogniwa zawarte w baterii?

Jazda na rolkach i wrotkach a przepisy drogowe. Rolkarz to pieszy czy kierujący? Jakie ma obowiązki?

Sezon na rolki i wrotki startuje wraz z pierwszymi objawami wiosny. A to oznacza, że warto przypomnieć zasady poruszania się tymi "środkami transportu". Bo ich również dotyczą przepisy drogowe. Na jakie konkretnie zasady wskazują?

To już pewne: samochód zarejestrujesz przez Internet, koniec z kolejką w urzędzie po tablice. Znamy termin

Samych tablic rejestracyjnych jeszcze z sieci nie ściągniemy – choć kto wie, może za jakiś czas będzie można je wydrukować techniką 3D albo zmienią się przepisy i auta dopuszczone do ruchu będą inaczej znakowane niż formie tablic – ale wkrótce formalności związane z rejestracją załatwimy sami przez Internet. Teraz to jest możliwe tylko jeśli upoważnimy do tego dealera w salonie – i to nie każdego.

REKLAMA

Zguba w Uberze. Co zostawiają pasażerowie? I jak odzyskać pozostawiony przedmiot?

Zguby w Uberze bywają naprawdę nietypowe. Przykład? W 2023 r. w taksówce znaleziona została np. sztuczna szczęka. Całe szczęście przedmioty pozostawione podczas przejazdu łatwo odzyskać. Pomaga w tym aplikacja.

Drogowa kumulacja na Śląsku. Pijany kierowca z potrójnym zakazem prowadzenia i poszukiwany w jednym aucie

Myśleliście, że nic już was nie zdziwi? No to przeczytajcie tę historię. Policjanci z będzińskiej drogówki zatrzymali do kontroli drogowej Opla. Jak się okazało, jego kierowca był pijany. I miał potrójny zakaz prowadzenia. A to dopiero początek czarnej serii.

Jak sprawdzić kontrahenta w branży TSL?

Podstawą każdej współpracy biznesowej jest zaufanie. A nic tak nie wzmaga jego poziomu, jak... kontrola i wcześniejsze sprawdzenie kontrahenta. Jak zweryfikować partnerów z branży TSL? To ważne pytanie, aby nie dać się złapać w oszustwo "na zlecenie transportowe".

Dłuższa trasa elektrykiem: ładowanie auta przestaje być problemem bo sieć stacji zaczyna się pokrywać z siecią Biedronki

Wkrótce ruszając w dalszą trasę samochodem elektrycznym i szykując plan podróży łatwiej będzie wybrać market Biedronki na trasie na przerwę połączoną z ładowaniem auta niż przeglądać samą sieć dostępnych stacji ładowania. Biedronka we współpracy z firmą Powerdot stara się w szczególności wypełniać nowymi stacjami ładowania wszelkie białe plamy polskiej elektromobilności.

REKLAMA

Blisko milion pasażerów. Tylu w 2023 r. przewiozły wąskotorówki. Nie wiedzieliście, że takie pociągi jeszcze jeżdżą?

Koleje wąskotorowe po latach zapomnienia znów stają się popularne w Polsce. W 2023 r. podróżowało nimi ponad 948 tys. osób. To prawie dwukrotnie więcej niż przed 10 laty. A to nie koniec ciekawych statystyk.

Mitsubishi się rozpędza. Nowy ASX stał się właśnie starym ASX-em. Na rynku zadebiutuje nowsza wersja

Mitsubishi szykuje się do liftingu nowego ASX-a. Samochód w zmienionej formie zadebiutuje w Polsce już jesienią tego roku. Tak, dobrze zgadliście. W tle nowego ASX-a nadal powiewać będzie francuska flaga. A metod modernizacji można upatrywać w poliftingowym Capturze.

REKLAMA