| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Motonews > Drogi > Szczecin dokończy budowę obwodnicy

Szczecin dokończy budowę obwodnicy

Władze Szczecina do sierpnia przygotują dokumentację niezbędną m.in. do dokończenia budowy obwodnicy miasta. Dofinansowanie unijne obejmie również budowę ścieżek rowerowych w obszarze metropolitalnym.

Dofinansowanie pozwoli na przygotowanie dokumentacji związanej z szóstym etapem budowanej w Szczecinie obwodnicy, czyli budowy ulicy od Niemierzyńskiej do Mickiewicza. Sama obwodnica to ważna dla miasta inwestycja, która połączy w przyszłości północne i południowe dzielnice, omijając centrum.

Dokumentacja ma być gotowa do sierpnia br.; obejmie m.in. opracowanie mapy do celów projektowych, opracowanie geologiczno-inżynierskie oraz raport oddziaływania na środowisko. Koszt dokumentów to 437 tys. zł, z czego wsparcie z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego na lata 2007-2013 to ponad 370 tys. zł.

Zobacz też: Zachodnia obwodnica Radomia - kiedy powstanie?

Według prezydenta Szczecina Piotra Krzystka, wsparcie to ważny krok do poprawy systemu komunikacyjnego w mieście i jego obszarze metropolitalnym. "W przypadku obwodnicy wchodzimy w bardzo trudny, wielopoziomowy i kosztowny etap, stąd niezbędna jest pełna dokumentacja. Jedno jest jednak pewne, realizacja tej właśnie inwestycji znacząco usprawni ruch komunikacyjny w Szczecinie na wiele lat" - dodał Krzystek.

Z kolei we wrześniu ma być gotowa dokumentacja dotycząca zintegrowanego systemu tras rowerowych na terenie Szczecińskiego Obszaru Metropolitalnego. Przygotowanie dokumentacji ma kosztować ponad 660 tys. zł, z czego blisko 500 tys. zł to wsparcie unijne.

Według Krzystka, koncepcja tras rowerowych to m.in. efekt funkcjonowania roweru miejskiego, który sprawdził się - jego zdaniem - "fantastycznie". To projekt partnerski, który ma ułatwić miłośnikom dwóch kółek poruszanie się po mieście i jego okolicach - powiedział.

Zobacz też: Test Nissan Pulsar 1.2 DIG-T 115 KM

Szczeciński Obszar Metropolitalny to atrakcyjne obszary dla turystów; stolica Pomorza Zachodniego oraz sąsiadujące z nią tereny mają bogatą ofertę, ale infrastruktura rowerowa tego obszaru wciąż wymaga usprawnienia. Minusy to słabo rozbudowana sieć ścieżek i tras rowerowych, a także brak spójności systemu tych ścieżek. (PAP)

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Horyzonty®-Szkolenia dla Biznesu

Szkolenia dla Biznesu

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »