| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Motonews > Drogi > Szczecin dokończy budowę obwodnicy

Szczecin dokończy budowę obwodnicy

Władze Szczecina do sierpnia przygotują dokumentację niezbędną m.in. do dokończenia budowy obwodnicy miasta. Dofinansowanie unijne obejmie również budowę ścieżek rowerowych w obszarze metropolitalnym.

Dofinansowanie pozwoli na przygotowanie dokumentacji związanej z szóstym etapem budowanej w Szczecinie obwodnicy, czyli budowy ulicy od Niemierzyńskiej do Mickiewicza. Sama obwodnica to ważna dla miasta inwestycja, która połączy w przyszłości północne i południowe dzielnice, omijając centrum.

Dokumentacja ma być gotowa do sierpnia br.; obejmie m.in. opracowanie mapy do celów projektowych, opracowanie geologiczno-inżynierskie oraz raport oddziaływania na środowisko. Koszt dokumentów to 437 tys. zł, z czego wsparcie z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego na lata 2007-2013 to ponad 370 tys. zł.

Zobacz też: Zachodnia obwodnica Radomia - kiedy powstanie?

Według prezydenta Szczecina Piotra Krzystka, wsparcie to ważny krok do poprawy systemu komunikacyjnego w mieście i jego obszarze metropolitalnym. "W przypadku obwodnicy wchodzimy w bardzo trudny, wielopoziomowy i kosztowny etap, stąd niezbędna jest pełna dokumentacja. Jedno jest jednak pewne, realizacja tej właśnie inwestycji znacząco usprawni ruch komunikacyjny w Szczecinie na wiele lat" - dodał Krzystek.

Z kolei we wrześniu ma być gotowa dokumentacja dotycząca zintegrowanego systemu tras rowerowych na terenie Szczecińskiego Obszaru Metropolitalnego. Przygotowanie dokumentacji ma kosztować ponad 660 tys. zł, z czego blisko 500 tys. zł to wsparcie unijne.

Według Krzystka, koncepcja tras rowerowych to m.in. efekt funkcjonowania roweru miejskiego, który sprawdził się - jego zdaniem - "fantastycznie". To projekt partnerski, który ma ułatwić miłośnikom dwóch kółek poruszanie się po mieście i jego okolicach - powiedział.

Zobacz też: Test Nissan Pulsar 1.2 DIG-T 115 KM

Szczeciński Obszar Metropolitalny to atrakcyjne obszary dla turystów; stolica Pomorza Zachodniego oraz sąsiadujące z nią tereny mają bogatą ofertę, ale infrastruktura rowerowa tego obszaru wciąż wymaga usprawnienia. Minusy to słabo rozbudowana sieć ścieżek i tras rowerowych, a także brak spójności systemu tych ścieżek. (PAP)

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Mateusz Rudaś

Doradca podatkowy

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »