Kategorie

Test Nissan Pulsar 1.2 DIG-T 115 KM

Tomasz Korniejew
Jednostka napędowa Nissana Pulsara jest doskonale wyciszona i charakteryzuje się umiarkowaną dynamiką.
Jednostka napędowa Nissana Pulsara jest doskonale wyciszona i charakteryzuje się umiarkowaną dynamiką.
Nissan
Nissan kontynuuje rynkową ofensywę. Po udanym I ciepło przyjętym Qashqai’u wprowadził do oferty kompaktowego Pulsara. Sprawdziliśmy, jak jeździ następca Almery i Tiidy napędzany przez benzynowy silnik o pojemności 1,2 l.

Krótki "rzut oka" na nadwozie Nissana Pulsara wystarczy, by odnieść wrażenie, że projektantom zależało przede wszystkim na tym, by samochód był przede wszystkim praktyczny, a kwestie porywającego design’u zostały zepchnięte na dalszy plan.

I choć w przedniej części Pulsar został zaprojektowany ciekawie, to poprowadzona wysoko linia dachu sprawia, że bryła nadwozia „traci pazur” i przedstawia się jako stonowane auto rodzinne.

Zobacz też: Test Kia Soul II 1.6 GDI 132 KM: zdecydowana poprawa

 Test Nissan Pulsar 1.2 DIG-T 115 KM – wnętrze

Ale dzięki wysokiemu nadwoziu, przedział pasażerski Pulsara jest ponadprzeciętnie przestronny.

Wrażenie robi zwłaszcza ilość przestrzeni dostępna dla pasażerów tylnej kanapy. Nawet wysocy pasażerowie mają zagwarantowane dużo miejsca na nogi i nad głowami. Cieszy też szerokość wnętrza Nissana.

Fotele kierowcy i pasażera są wygodnie wyprofilowane i sprzyjają długim podróżom. Z kolei dostęp do tylnej kanapy ułatwiają szeroko otwierane drzwi.

Minusem jest fakt, że szerokie słupki ograniczają podczas skrętów widoczność z miejsca kierowcy.

Projekt deski rozdzielczej jest przejrzysty, wykonany z materiałów dobrej jakości, a poszczególne elementy kokpitu spasowano z dokładnością. Widać duże podobieństwo do tablicy przyrządów crossovera – modelu Qashqai.

Bagażnik w Nissanie Pulsar ma objętość 385 l, co jak na segment kompaktowy jest dobrym wynikiem.

Zobacz też: Test Golf Sportsvan 1.4 TSI 150 KM: alternatywa dla kombi

Test Nissan Pulsar 1.2 DIG-T 115 KM – napęd/układ jezdny

W gamie napędowej Nissana Pulsara znalazły się dwie jednostki napędowe – benzynowa, turbodoładowana o pojemności 1,2 l, rozwijająca moc maksymalną 115 KM oraz wysokoprężna, również turbodoładowana o pojemności 1,5 l, rozwijająca moc maksymalną 110 KM.

Do redakcyjnej recenzji trafił egzemplarz zasilany benzyną. Według danych producenta Nissan rozpędza się od 0 do 100 km/h w 10,7 s i może się pędzić z prędkością 190 km/h.

Pulsar 1.2 wykazuje umiarkowany temperament. Silnik co prawda nieźle radzi sobie z napędem auta w warunkach miejskich – sprawnie nabiera prędkości po przekroczeniu ok. 1500 obr./min. i jest dobrze wyciszony - ale dostaje „zadyszki” podczas prób przyspieszania od wyższych prędkości na wysokich biegach. Przed próbą wyprzedzania warto znacznie zredukować przełożenie. Ponadto dynamika odczuwalnie spada, gdy poruszamy się zapakowanym autem z czterema osobami na pokładzie.

Za to nieźle Pulsar wypada pod względem zużycia paliwa. W ruchu miejskim auto zużywało około 7,6 l benzyny na 100 km, za to podczas jazdy w trasie (przy prędkości 130 km/h) zużycie paliwa spada do poniżej 6 l na 100 km.

Kompaktowy Nissan to samochód komfortowy. Bez wątpienia podróże uprzyjemniają wspomniane wcześniej dobre wyciszenie silnika, jak i znaczne ograniczenie szumów opływającego nadwozie powietrza podczas jazdy z wyższymi prędkościami.

Układ kierowniczy jest wystarczająco precyzyjny, choć pracuje z lekkością, co nie każdemu przypadnie do gustu. Niemniej Pulsar prowadzi się przewidywalnie i pewnie. Sprawnie radzi sobie na szybko pokonywanych łukach zachowując dużą powściągliwość w kwestii podsterowności.

Zawieszenie jest umiarkowanie miękkie, konkretnie – gładko pochłania nierówności asfaltu, ale podczas przejazdu np. przez torowisko pasażerami mocno zatrzęsie.

Zobacz też: Test Mazda 3 sedan 2.0 120 KM SkyPASSION : przestronna, wygodna, elegancka!

Test Nissan Pulsar 1.2 DIG-T 115 KM –  podsumowanie

Reklama

Japońscy konstruktorzy stworzyli pojazd, który szczególnie przypadnie do gustu kierowcom oczekującym od auta przede wszystkim praktyczności. Ponadprzeciętnie przestronne wnętrze, spory bagażnik, wygodny dostęp do kabiny, wysoki komfort jazdy to bez wątpienia najmocniejsze strony Pulsara.

Słabościami są kiepska dynamika dająca o sobie znać głównie podczas podróży w trasie oraz stosunkowo wysoka cena zakupu. Za podstawową odmianę Pulsara trzeba zapłacić 64 tys. zł. Przy czym wyposażenie standardowe jest bogate – bez potrzeby dopłaty otrzymamy m.in. manualną klimatyzację, szesnastocalowe obręcze kół ze stopów lekkich, czy tempomat. Łowcy okazji z pewnością będą zadowoleni z promocji, w której podstawowa odmiana modelu Pulsar jest dostępna za 57 tys. zł.

Zobacz też: Test Seat Leon ST 1.4 TSI 140 KM

Nissan Pulsar 1.2 DIG-T 115 KM –  dane techniczne

Nissan Pulsar 1.2 DIG-T 115 KM
Typ silnika benzynowy, turbo
Pojemność  1197 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 115 KM/4500 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 190 Nm/2000 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów man. 6-bieg.
Pojemność bagażnika 385 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 438,7/201,7**/152 cm
Rozstaw osi 270 cm
V-max 190 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 10,7 s
Zużycie paliwa* 6,3/4,3/5,0 l/100 km
Cena od 64 000 (57 000 zł w promocji)
*miasto/trasa/cykl mieszany
**z lusterkami
Chcesz dowiedzieć się więcej, sięgnij po nasze publikacje
KOMPLET: VAT zmiany od 1 lipca 2021 + JPK_VAT +  VAT w e-commerce
KOMPLET: VAT zmiany od 1 lipca 2021 + JPK_VAT + VAT w e-commerce
Tylko teraz
99,00 zł
119,70
Przejdź do sklepu
Japońscy konstruktorzy stworzyli pojazd, który szczególnie przypadnie do gustu kierowcom oczekującym od auta przede wszystkim praktyczności. Ponadprzeciętnie przestronne wnętrze, spory bagażnik, wygodny dostęp do kabiny, wysoki komfort jazdy to bez wątpienia najmocniejsze strony Pulsara.
Nissan
Tablicę przyrządów Nissana Pulsara "ożywiają" ładne, kolorowe wyświetlacze. Obsługa kokpitu nie sprawia problemów.
Nissan
Bagażnik Nissana Pulsara ma 385 l. To niezły wynik.
Nissan
Test Nissan Pulsar 1.2 DIG-T 115 KM
Tomasz Korniejew
Test Nissan Pulsar 1.2 DIG-T 115 KM
Tomasz Korniejew
Japońscy konstruktorzy stworzyli pojazd, który szczególnie przypadnie do gustu kierowcom oczekującym od auta przede wszystkim praktyczności. Ponadprzeciętnie przestronne wnętrze, spory bagażnik, wygodny dostęp do kabiny, wysoki komfort jazdy to bez wątpienia najmocniejsze strony Pulsara.
Tomasz Korniejew
Test Nissan Pulsar 1.2 DIG-T 115 KM
Nissan
Test Nissan Pulsar 1.2 DIG-T 115 KM
Nissan
Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    1 sty 2000
    31 lip 2021
    Zakres dat:
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail

    Test: Peugeot 508 SW PSE, czyli francuskie AMG w akcji

    Test: Peugeot 508 PSE, czyli napęd na cztery koła, 360 koni mechanicznych i hybryda plug-in. W skrócie francuskie AMG spisało się na medal.

    Ile lat wstecz sprawdza UFG?

    Ile lat wstecz sprawdza UFG? Czyli za ile lat kierowca może otrzymać karę za brak ubezpieczenia OC? Postanowiliśmy to sprawdzić.

    Jak uniknąć regresu ubezpieczeniowego?

    Jak uniknąć regresu ubezpieczeniowego? Jest kilka zasad, o których kierowca powinien pamiętać podczas zdarzenia drogowego. Dziś je przypomnimy.

    Bezpieczny zakup samochodu używanego: co oznacza?

    Bezpieczny zakup samochodu używanego nie zawsze jest łatwy. Szczególnie że sprzedający ukrywają informacje, a kupujący mają ograniczone zaufanie.

    Wyższe grzywny za wykroczenia drogowe

    Podwyższenie maksymalnej wysokości grzywny za wykroczenia drogowe do 30 tys. zł zakłada projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym, przyjęty przez rząd.

    Najpopularniejsze rodzaje napędów [NOWE DANE]

    Stowarzyszenie ACEA opublikowało najświeższe dane na temat najpopularniejszych rodzajów napędów. Jakie samochody wybierają kierowcy w Polsce?

    Emisja CO2: samochody coraz bardziej eko! Hybrydy szczególnie

    Emisja CO2: samochody w zeszłym roku wyemitowały aż o 12 proc. mniej dwutlenku węgla. I co ciekawe, metodą do osiągnięcia celu okazały się hybrydy.

    Nowy DS 4 jest już w Polsce. Ile kosztuje francuska awangarda?

    Nowy DS 4 został oficjalnie pokazany w Polsce. Na razie nad Wisłę dotarły wyłącznie wersje pokazowe. Już dziś poznaliśmy jednak cennik auta.

    Likwidacja szkody z polis upadłych zakładów ubezpieczeń

    Likwidacja szkody z polis upadłych zakładów ubezpieczeń: Kto wypłaca pieniądze? Na czym polega? O czym pamiętać? O tym wszystkim opowiemy dziś.

    Czy UFG zawsze wykryje brak OC?

    Czy UFG zawsze wykryje brak OC? Odpowiedź brzmi... tak. Nie zawsze jednak od razu zorientuje się, że samochód nie miał obowiązkowej polisy.

    Brak OC: regres oznacza dla kierowcy... problemy!

    Brak OC: regres sprawi, że sprawca może zapłacić za szkodę... z własnej kieszeni. Kiedy i na jakiej zasadzie działa regres?

    Nowy Opel Astra 2021. Wyrazisty design i hybrydy

    Nowy Opel Astra 2021 odsłonił swoją twarz. Niemiecki kompakt otrzymał cyfrowy kokpit, paletę jednostek hybrydowych i nowe reflektory pikselowe.

    Najczęściej kradzione samochody w 2020 roku

    Najczęściej kradzione samochody w 2020 roku w Polsce? Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar przeanalizował dane z CEPiK.

    Nowy Opel Mokka [TEST]: ależ jak on patrzy...

    Nowy Opel Mokka przywitał nas efektownym połączeniem kolorów na nadwoziu i... smutnym spojrzeniem. Nie ma jednak powodów do smutku!

    Zmiany w karach dla kierowców 2021. Co szykuje rząd?

    Zmiany w karach dla kierowców 2021 to szeroki blok zmian w systemie karania prowadzących przedstawiony przez rząd. Co zakłada projekt zmian?

    Wysokość składki OC, punkty karne. Nowy pomysł rządu

    Wysokość składki OC i punkty karne, czyli rząd ma pomysł na kolejny bat na kierowców. Popełniasz dużo wykroczeń, zapłacisz wyższe ubezpieczenie.

    Nowe kary dla pijanych kierowców 2021

    Nowe kary dla pijanych kierowców 2021, czyli pomysł rządu na ograniczenie ilości nietrzeźwych prowadzących na polskich drogach.

    Punkty karne kasowane po 2 latach. Nowy pomysł rządu

    Punkty karne kasowane po 2 latach i więcej punktów karnych w czasie jednej kontroli drogowej. To zmiany dla kierowców, które proponuje rząd.

    Mandaty do 5 tys. zł, czyli rząd ma nowy system kar dla kierowców

    Mandaty do 5 tys. zł - ale też tylko za przekroczenie prędkości. Cięższe przewinienia mogą się skończyć karą sięgającą 30 tys. zł. Oto propozycje zmian.

    Nissan Qashqai 2021: pierwsza jazda japońskim crossoverem

    Nissan Qashqai 2021, czyli mieliśmy okazję po raz pierwszy spotkać się z japońskim crossoverem. I spotkanie to odbyło się na polskim gruncie!

    Przejście dla pieszych przez ścieżkę rowerową

    Przejście dla pieszych przez ścieżkę rowerową - jak powinien zachować się pieszy? Jakie zasady go obowiązują? Sprawdziliśmy to.

    Pieszy idący po drodze dla rowerów. Może?

    Pieszy idący po drodze dla rowerów - w jakich przypadkach taki scenariusz jest możliwy? Prawo stawia kilka warunków. Zaraz o nich opowiemy.

    Kara za brak ciągłości OC. Ile wynosi?

    Kara za brak ciągłości OC, czyli co się stanie gdy kierowca zapomni o przedłużeniu obowiązkowej polisy na samochód? Czeka go kara od UFG.

    Regres ubezpieczeniowy OC, czyli pijany kierowca a wypadek

    Regres ubezpieczeniowy OC sprawia, że pijany kierowca musi zwrócić pieniądze wypłacone przez ubezpieczyciela po wypadku. Co warto o nim wiedzieć?

    Peugeot 208 [Test]: wersja GT, 130-konny benzyniak i automat

    Peugeot 208 wreszcie zawitał przed naszą redakcją. Na to auto czekaliśmy naprawdę długo. Chyba było jednak warto - i to pomimo.... czerwonego lakieru.