REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Używane: Peugeot 508 (2010 - 2018) – co się psuje?

Używane: Peugeot 508 (od 2010) – co się psuje?
Używane: Peugeot 508 (od 2010) – co się psuje?
Peugeot
peugeot

REKLAMA

REKLAMA

Peugeot 508 osiąga atrakcyjne ceny na rynku samochodów używanych. Czy kryje się z tym wątpliwa jakość, czy tylko nieufność kupujących?

REKLAMA

Druga dekada XXI wieku przyniosła w gamie Peugeota mocną zmianę. Model 407 musiał ustąpić miejsca nowej propozycji - 508-ce. Zmodernizowane nazewnictwo miało zapowiadać odmienioną jakość oraz zawiesić pojazd pół oczka nad segmentem D. I zabieg być może okazałby się udany, gdyby nie do końca przemyślana stylizacja. Peugeot 407 urzekał ostrymi liniami, wyrazistym przodem i sportowym charakterem. W przypadku 508 francuscy projektanci postawili na stonowanie.

REKLAMA

Bok z mocnym przetłoczeniem i tył charakterystyczny dla współczesnych Peugeotów wyglądają naprawdę dobrze. Największe wątpliwości budzi przód. Specyficzna koncepcja z reflektorami stanowiącymi wykończenie linii bocznej oraz wciśniętymi na siłę w maskę nie przypadły do gustu każdemu. Dyskusyjna uroda nie zadecydowała na szczęście o porażce auta. Sedan funkcjonuje w salonach od roku 2010, a kombi od roku 2011. W tym czasie Peugeot 508 sprzedaje się w ilości oscylującej w okolicy 120 tysięcy sztuk rocznie.

Używane: Peugeot 508 (od 2010) – co się psuje?

Używane: Peugeot 508 (od 2010) – co się psuje?

Peugeot

peugeot

Zobacz też: Używana Skoda Octavia II 1.4 TSI facelifting

Używane: Peugeot 508 (od 2010) - wnętrze

Konsola centralna w Peugeocie 508 jest niezwykle prosta - chciałoby się powiedzieć, że zbyt prosta jak na segment D. To tak naprawdę zestaw pokręteł i przycisków otoczonych obłym i pozbawionym polotu plastikiem. W zamian Francuzi uporządkowali umieszczone na niej elementy i zastosowali wszelkie znane im zasady ergonomii. Na plus w porównaniu z 407-ką zapisać należy jakość materiałów wykończeniowych. Plastiki w zdecydowanej większości są miękkie, dzięki czemu mogą dzielnie znosić trudy eksploatacji.

Używane: Peugeot 508 (od 2010) – co się psuje?

Używane: Peugeot 508 (od 2010) – co się psuje?

Peugeot

peugeot

Kabina pasażerska w Peugeocie 508 jest wystarczająco przestronna. W aucie bez najmniejszych problemów zmieszczą się cztery dorosłe osoby. Do dyspozycji podróżujących się też schowki o łącznej pojemności 48 litrów oraz bagażnik, który w sedanie proponuje 473 litry. W kombi przestrzeń załadunkowa ma wartość od 518 do 1598 litrów, a modelu RXH Hybrid4 maleje do 423 litrów. Wnętrze 508-ki jest przemyślane, ale też nie pozbawione wad. Największa dotyczy klapy bagażnika w wersji sedan. Jako że inżynierowie nie pomyśleli o rynnie odprowadzającej, w deszczową pogodę po jej otwarciu do kufra leje się woda zebrana na karoserii.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Używane BMW X3 E83 (2003 – 2010) – czy warto kupić?

Używane: Peugeot 508 (od 2010) - mistrz popularności to 2,0 HDi

W czterech na pięć przypadków Peugeot 508 opuszczał salon sprzedaży z napędem wysokoprężnym. Dzisiaj największą popularnością na rynku wtórnym cieszy się jednostka HDi o pojemności dwóch litrów. Motor występuje w dwóch wariantach - dysponującym stadem 140 oraz 163 koni mechanicznych. Wyższa moc w połączeniu z momentem obrotowym o wartości 340 Nm daje przyspieszenie do pierwszej setki w 8,6 sekundy - przeszło o sekundę szybciej niż w słabszym modelu. Jednocześnie winduje wyniki spalania w cyklu mieszanym do 4,9 litra oleju napędowego.

Dalsza część opisu używanego Peugeota 508 na następnej stronie


REKLAMA

2-litrowy diesel zaprojektowany przez koncern PSA cieszy się dobrą opinią. Zadbane jednostki bez większych awarii pokonują między 200 a 250 tysięcy kilometrów. Przede wszystkim w silniku 2,0 HDi obsługi i wymiany wymagać będzie mokry filtr cząstek stałych. Poza tym zdarzają się usterki zaworu EGR oraz należy pamiętać o terminowej wymianie paska rozrządu.

Peugeot 508 dosyć często był również konfigurowany z mocniejszym benzyniakiem. Doładowany motor 1,6 THP oferuje 156 koni mechanicznych. Sedan rozpędza się do 100 km/h w 8,6 sekundy. W cyklu miejskim według specyfikacji producenta spala 9 litrów benzyny. Średnie zapotrzebowanie na paliwo zostało określone na 6,2 litra. Konstrukcja zbudowana razem z inżynierami BMW ma pewne wady. Głównie uszkadza się w niej napinacz łańcucha rozrządu oraz mogą się pojawić wycieki oleju.

Używane: Peugeot 508 (od 2010) – co się psuje?

Używane: Peugeot 508 (od 2010) – co się psuje?

Peugeot

peugeot

W ofercie poza dwiema wcześniej wymienionymi jednostkami funkcjonował również wolnossący benzyniak 1,6 VTi, diesle 1,6 HDi i 2,2 HDi oraz hybryda 2,0 Hybrid4. Pierwszy z motorów nie jest ani mocny, ani oszczędny, ani trwały. Miewa problemy z łańcuchem rozrządu, wyciekami oleju i cewkami zapłonowymi. Silnik 1,6 HDi jest oszczędny, ale nieco za słaby, a dodatkowo ma opinię trwałego. 2,2 HDi jest mocny, ale w zamian spala w mieście aż 8 litrów oleju napędowego. Wersja spalinowo-elektryczna oferująca jako jedyna w gamie napęd na cztery koła marginalnie występuje na rynku wtórnym. W związku z tym ciężko powiedzieć coś więcej o jej wytrzymałości i awariach.

Zobacz też: Toyota RAV 4 (2005 - 2012) - miejska bulwarówka

Używane: Peugeot 508 (od 2010) - zawieszenie

Przednia oś Peugeota 508 powstała w oparciu o kolumny McPhersona. Tylna składa się z zestawu wahaczy. Konstrukcyjnie rozwiązanie jest podobne do zastosowanego m.in. w poprzedniku. W tym jednak przypadku Francuzi postawili na sztywne nastawy. Auto dobrze trzyma się drogi, nie wychyla się w zakrętach, niestety traci na tym komfort jazdy. Elementy zastosowane w zawieszeniu 508 są trwałe. Kierowca musi pamiętać jedynie o sprawdzaniu geometrii tylnej osi. Regularne usuwanie odchyleń mocno wydłuży czas życia wahaczy.

Używane: Peugeot 508 (od 2010) – co się psuje?

Używane: Peugeot 508 (od 2010) – co się psuje?

Peugeot

peugeot

Mówimy o francuskiej limuzynie segmentu D. A piętą achillesową tego typu aut od lat jest wysoka awaryjność. Zasada ta na szczęście nie sprawdza się w przypadku Peugeota 508. Model nie jest wolny od wad, mimo wszystko lista usterek to raczej spis kilku drobnych niesprawności, a nie opowieść o serii koszmarów serwisowych. W samochodzie psuje się mocowanie lewej wycieraczki, szwankuje radio i kamera cofania, w zegarku bez przyczyny resetuje się godzina, a GPS może stracić połączenie z satelitą. W chwili obecnej koszty napraw 508-ki nie są wysokie. Jeżeli stan utrzyma się dalej, model zasłuży na gromkie brawa.

Za Peugeota 508 trzeba zapłacić dzisiaj minimum 32 tysiące złotych. Modele plasujące się w dolnej części przedziału cenowego w niemalże stu procentach są napędzane silnikami diesla. Co z wyposażeniem? Wśród ogłoszeń zdecydowanie królują auta pochodzące z importu, a to sprawia że standard często oznacza komplet poduszek powietrznych, automatyczną klimatyzację, radio z nawigacją satelitarną, podgrzewane fotele przednie i światła ksenonowe.

Zobacz też: Używany Volvo C30 (2006 - 2013) - koniec mody na kanty?

Używane: Peugeot 508 (od 2010) - podsumowanie

Peugeot 508 z pewnością nie jest samochodem dla fanów motoryzacyjnych dzieł sztuki. Nie jest też modelem idealnym dla ludzi ceniących nowinki technologiczne. Kierowcy, którzy potrzebują jednak taniego w utrzymaniu i przestronnego towarzysza codziennych podróży, nie powinni czuć się zawiedzeni. Oczywiście pod warunkiem, że wcześniej uda im się kupić zadbane i regularnie serwisowane auto.

Używane: Peugeot 508 (od 2010) – co się psuje?

Używane: Peugeot 508 (od 2010) – co się psuje?

Peugeot

peugeot

Używane: Peugeot 508 (od 2010) - ceny części:

  • filtr oleju - od 24 zł
  • filtr powietrza - od 47 zł
  • filtr paliwa - od 28 zł
  • filtr kabinowy - od 66 zł
  • zestaw łańcucha rozrządu - od 522 zł
  • pasek rozrządu - od 153 zł
  • tarcza hamulcowa przód - od 155 zł
  • tarcza hamulcowa tył - od 134 zł
  • klocki hamulcowe (komplet na oś) - od 87 zł
  • łącznik stabilizatora - od 41 zł
  • końcówka drążka kierowniczego - od 71 zł
  • amortyzator - od 275 zł
  • sprzęgło komplet - od 773 zł
  • koło dwumasowe - od 1175 zł

Silniki benzynowe:

Silnik

Moc

Przyspieszenie do 100 km/h

Prędkość maksymalna

Spalanie w cyklu miejskim/mieszanym w l/100 km

1,6 VTi

120 KM

11,5 s.

203 km/h

9,0/6,2

1,6 THP

156 KM

8,6 s.

222 km/h

9,0/6,2

Silniki diesla:

Silnik

Moc

Przyspieszenie do 100 km/h

Prędkość maksymalna

Spalanie w cyklu miejskim/mieszanym w l/100 km

1,6 HDi

112 KM

11,9 s.

197 km/h

5,1/4,4

1,6 HDi

115 KM

11,9 s.

197 km/h

4,9/4,2

2,0 HDi

140 KM

9,8 s.

210 km/h

6,2/4,6

2,0 HDi

163 KM

8,6 s.

226 km/h

6,7/4,9

2,2 HDi

204 KM

8,2 s.

234 km/h

8,0/5,7

2,0 Hybrid4

200 KM

8,6 s.

210 km/h

3,5/3,6

Używane: Peugeot 508 (od 2010) – co się psuje?
Peugeot
peugeot
Używane: Peugeot 508 (od 2010) – co się psuje?
Peugeot
peugeot
Używane: Peugeot 508 (od 2010) – co się psuje?
Peugeot
peugeot
Używane: Peugeot 508 (od 2010) – co się psuje?
Peugeot
peugeot
Używane: Peugeot 508 (od 2010) – co się psuje?
Peugeot
peugeot
Używane: Peugeot 508 (od 2010) – co się psuje?
Peugeot
peugeot
Używane: Peugeot 508 (od 2010) – co się psuje?
Peugeot
peugeot
Używane: Peugeot 508 (od 2010) – co się psuje?
Peugeot
peugeot
Używane: Peugeot 508 (od 2010) – co się psuje?
Peugeot
peugeot
Używane: Peugeot 508 (od 2010) – co się psuje?
Peugeot
peugeot
Używane: Peugeot 508 (od 2010) – co się psuje?
Peugeot
peugeot
Używane: Peugeot 508 (od 2010) – co się psuje?
Peugeot
peugeot
Używane: Peugeot 508 (od 2010) – co się psuje?
Peugeot
peugeot
Używane: Peugeot 508 (od 2010) – co się psuje?
Peugeot
peugeot
Używane: Peugeot 508 (od 2010) – co się psuje?
Peugeot
peugeot
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Urzędnicy żądają podwyżek opłat za rejestrację samochodu w Polsce. Niestety mają rację. Stoi za nimi matematyka

    Dlaczego podwyżki? Powiaty domagają się urealnienia opłat za czynności realizowane w wydziałach komunikacji. Wskazują np. że opłata za dowód rejestracyjny wynosząca 54 zł nie była zmieniana od 20 lat. Od kwietnia PWPW, która produkuje te dokumenty podnosi stawkę do prawie 45 zł. 

    Policja oddała pierwsze auto zabrane pijanemu. I co z tego? Nie ma co robić afery, bo kierowca konfiskaty i tak nie uniknie

    Przepisy o odbieraniu aut pijanym są, ale tak właściwie... ich nie ma? Potwierdzać to może przypadek 46-latka, któremu policjanci najpierw zabrali Volvo, a później je oddali. Z uwagi na brak przepisów wykonawczych. To jednak jeszcze nie świadczy o tym, ze nowelizacja jest martwa czy poszła do kosza. Kierowca nową karę i tak poniesie.

    Rząd chce jednak wykasować podatek od aut spalinowych. Szykuje się do rozmów z UE na temat zmian w KPO

    KPO miało zgotować kierowcom w Polsce aż dwa podatki od aut spalinowych. Teraz okazuje się, że tych może wcale nie być. Nowy rząd planuje renegocjację planu odbudowy. Danina płacona przez kierowców ma zniknąć z dokumentu, a tym samym nie zacznie obowiązywać w Polsce.

    Chciał uniknąć kary za parkowanie. Przerobił litery na tablicy rejestracyjnej. Dostał zarzut karny i może trafić do więzienia na 5 lat

    Aby uniknąć płacenia mandatów za nieprawidłowe parkowanie, dostawca jedzenia przerobił na tablicy rejestracyjnej literę F na E. Teraz grozi mu nawet 5 lat więzienia. Chciał być sprytny. Policjanci byli jednak sprytniejsi.

    REKLAMA

    103-latka rozbiła bank. Prowadziła auto bez prawa jazdy. Samochód nie miał natomiast OC

    Miała 103 lata i prowadziła samochód. Prowadziła go bez prawa jazdy. Na tym kłopoty seniorki się nie kończą. Jaki był finał? Karabinierzy – bo akcja rozgrywała się we Włoszech – odwieźli ją do domu. Ona natomiast zapowiedziała zakup... skutera!

    Będzie nowy wzór prawa jazdy. Ale prawa jazdy na tramwaj. Co się zmieni?

    Rząd pracuje nad nowym drukiem prawa jazdy. Zmieni się jednak dokument wydawany kierującym... tramwajami. Chodzi o to, aby zwykła kartka papieru zamieniła się w druk, który zostanie dobrze zabezpieczony przed fałszerstwem. Czy to oznacza, że pozwolenie będzie droższe?

    Przed wejściem na jezdnię pieszy musi spojrzeć trzy razy. Inaczej dostanie nawet 5 tys. zł mandatu

    Trzy spojrzenia stanowią podstawową zasadę bezpiecznego przechodzenia przez jezdnię. Pieszy zaniedba ten obowiązek? Konsekwencje mogą być zatem naprawdę przykre. W skrajnym przypadku może dostać nawet 5 tys. zł mandatu.

    Klonowanie kart paliwowych. Proceder może oznaczać tysiące złotych strat. Jak się przed nim chronić?

    Karta paliwowa to firmowe dobrodziejstwo, ale i zagrożenie. Bo niezwykle łatwo jest ją sklonować i narobić firmie transportowej setki tysięcy złotych dodatkowych kosztów. Jak się chronić przed duplikowaniem kart i kradzieżą pieniędzy?

    REKLAMA

    Znasz ukryte funkcje pasów bezpieczeństwa w samochodzie? Niektóre są naprawdę zmyślne

    Pasy mają chronić życie i zdrowie pasażerów w czasie wypadku. Do tego ich funkcja się jednak nie ogranicza. Bo potrafią dużo więcej! Kreatywni kierowcy znaleźli dla nich szereg innowacyjnych zastosowań. Niektóre mogą zadziwić.

    Czy za narkotyki też można stracić samochód od 14 marca 2024 r.?

    Za prowadzenie po alkoholu kierowca może stracić samochód lub zapłacić wysoką nawiązkę. Co jednak z prowadzeniem pod wpływem środka odurzającego? Czy w tym przypadku również działają przepisy kodeksu karnego dotyczące przepadku pojazdu lub jego równowartości?

    REKLAMA