| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Używane > Używane BMW serii 3 E90: luksus w cenie

Używane BMW serii 3 E90: luksus w cenie

BMW w 2005 roku zastąpiło swoją wysłużoną „trójkę” E46, modelem E90. Na początku oferowane były wersje sedan i kombi, rok później dołączyły coupe i kabriolet. Mimo sporych zmian, jakie zaszły w kwestii stylistyki i technologii w porównaniu do poprzednika, auto nadal cechuje styl, rewelacyjne silniki i znakomite właściwości jezdne.

Silniki wysokoprężne BMW serii 3

Paleta silnikowa obejmująca silniki diesla również jest bogata. Najlepsza propozycją (co zresztą potwierdza popularność tej jednostki) jest silnik 2.0l o mocy 163 KM. Spala on średnio jedynie 5,7l, zaś przyspieszenie do 100km/h zajmuje niewiele ponad 8 sekund. Jeśli potrzeba nam więcej mocy, można pomyśleć o jednostkach 6-cylindrowych. Dobrą propozycją jest silnik o mocy 204, lub 231 KM. Przyspieszenie wynosi odpowiednio 7,0s i 6,7s. Dla osób ceniących sobie osiągi na najwyższym poziomie, idealnym wyborem będzie silnik 3.0l o mocy 245 KM. 520 NM momentu obrotowego czyni z tego auta mistrza dynamiki. Spalanie na poziomie 7,3 litra wydaje się być do zaakceptowania.

Jaką wersję polecamy w przypadku BMW serii 3?

Jeśli chodzi o silniki benzynowe, to należy się zastanowić nad wersjami skrajnymi. Dobrą propozycją jest (prawie) bazowa jednostka 2.0 o mocy 129 KM. Jest dość dynamiczna i nie pali zbyt dużo. Samochodem dającym maksimum przyjemności z jazdy jest za to wersja 335i lub M3. Koszty utrzymania tych wersji są jednak bardzo wysokie.

Skrzynia biegów: Napęd tylny lub 4x4. Dostępne były 6-biegowe skrzynie manualne lub 6-biegowe „automaty”. W ofercie znalazły się również dwusprzęgłowe skrzynie o 6 lub 7 przełożeniach.

Zobacz też: Używana Alfa Romeo 147: styl, szyk i naprawy

Zawieszenie BMW serii 3

Zawieszenie auta zapewnia znakomite właściwości jezdne, co jest znamienne dla bawarskiego producenta. Auto bazuje na kolumnach resorujących i podwójnych wahaczach z przodu oraz układzie wielowahaczowym z tyłu. Większośc elementów jest aluminiowa, więc dość kosztowna. Trzeba uważać na wersją z układem napędu na 4 koła xdrive, gdyż są bardzo kosztowne w naprawach.

Usterki BMW serii 3

Silnik: Awarie układów wtryskowych i zapłonowych w silnikach benzynowych z bezpośrednim wtryskiem paliwa, zużycie dwumasowego koła zamachowego w silnikach, w dieslach zużywa się turbosprężarka oraz podnosi się poziom oleju (dotyczy wersji z filtrem DPF).

Zawieszenie: Bardzo trwałe podzespoły, naprawy wymagają jedynie auta z dużym przebiegiem.

Układ hamulcowy: W mocniejszych wersjach silnikowych zużywają się przednie tarcze hamulcowe.

Układ elektryczny: Czasami zawodzi elektroniczna blokada kierownicy.

LPG: Jeśli zamierzamy montować w aucie instalację LPG, to szukajmy aut z roczników 2005-2008, gdyż wersje benzynowe po liftingu mają bezpośredni wtrysk paliwa.

Zobacz też: Używane BMW Serii 1 – pełnoprawne BMW

Ceny części do BMW serii 3:

Wahacz przedni dolny: 430 zł

Amortyzator przedni: 380 zł

Klocki hamulcowe przednie: 197 zł

Tarcze hamulcowe przednie: 300 zł

Sprzęgło kompletne : 480 zł

Reflektor przedni: 600 zł

Zobacz też: Używany Volkswagen Golf V: zdecydowanie nowy Golf

Podsumowanie – BMW serii 3

Zalety: wysoka jakość wykonania, oszczędne i dynamiczne silniki, świetne właściwości jezdne, prestiż marki.

Wady: ciasne wnętrze, wysokie ceny aut na rynku wtórnym, drogie części zamienne.

BMW serii 3 E90 to auto ładne i wykończone za pomocą wysokiej jakości materiałów. W dodatku auto dobrze się prowadzi i ma bardzo dobre silniki. Największym mankamentem auta jest to, że używane egzemplarze mocno trzymają cenę na rynku wtórnym.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Magdalena Dąbrowska

Ekspert z zakresu doradztwa personalnego  

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »