| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Używane > Używana Alfa Romeo 147: styl, szyk i naprawy

Używana Alfa Romeo 147: styl, szyk i naprawy

Kompaktową Alfę Romeo zaprezentowano w 2000 roku, zastępując nią model 145/146. Konstrukcyjnie auto spokrewnione jest z większą Alfą, modelem 156 i dzieli z nią większość podzespołów. W 2001 roku Alfa Romeo 147 została nagrodzona tytułem European Car of the Year. Jednak każda róża ma kolce i podobnie jest z piękną, kompaktową włoszką.

Silniki wysokoprężne Alfy Romeo 147

Mamy całą paletę silników 1,9. Występują w wariantach 100, 115, 120, 140 i 150 KM. Nie polecamy słabszych jednostek, gdyż przy podobnym spalaniu co mocniejsze wersje, oferują znacznie słabszą dynamikę. Optymalnym wyborem jest 1,9 120 KM. Alfie 147 z tym silnikiem osiągnięcie 100 km/h zajmuje 9,6 sekundy przy spalaniu na poziomie 5,8 l. Warto rozejrzeć się także za silnikiem o mocy 150 KM. Oferuje znakomitą dynamikę (8,8 s do „setki”) przy prawie identycznym spalaniu co słabsze jednostki.

W aucie oferowane były dwa rodzaje skrzyń biegów. Za przeniesienie napędu na przednie koła odpowiada 5-stopniowa skrzynia manualna lub 6-stopniowy „automat”. Ręczna skrzynia nie sprawia kłopotów, a biegi wchodzą miękko. Automat niezbyt pasował do sportowego charakteru auta. Ze zautomatyzowaną skrzynią Selespeed mogą wystąpić problemy.

Zobacz też: Używany Fiat Punto I: włoska kropka

Zawieszenie Alfy Romeo 147

Identyczne jak w Alfie 156. Gwarantuje znakomite właściwości jezdne i sporo radości z jazdy. Zawdzięcza to m. in wyjątkowo sztywnej strukturze podwozia oraz czterowahaczowym zawieszeniom przednim. Niestety, zawieszenie nie jest zbyt trwałe. Wymiana wszystkich wahaczy (przednie potrafią się zużyć już po 30-40 tys. km) to dość spory koszt, zważywszy, że jest ich w sumie 10. Na szczęście na rynku dostępnych jest wiele zamienników.

Usterki Alfy Romeo 147

Zawieszenie: Oprócz wspomnianych wyżej wahaczy jeszcze mniejszą trwałość wykazują tuleje metalowo-gumowe i łączniki stabilizatora. Pierwszym objawem ich zużycia jest skrzypienie dochodzące z okolic kół. Takie problemy dotyczą także tylnej osi. Tu również zastosowano układ wielowahaczowy, który ma problemy z geometrią.

Silnik: Przede wszystkim uszkodzenia silników Twin Spark na skutek niedbałości o układ smarowania. Jak już było wspomniane, na ten element trzeba zwrócić szczególną uwagę. Również stukający wariator w silnikach Twin Spark (nie dotyczy wersji 1.6 105 KM)

Elektryka: Zdarza się, że bez powodu zapalają się lub gasną kontrolki, szwankuje komputer silnika, przecierają się kable przy siedzeniach, co skutkuje zapaleniem się kontrolki airbagu. Niedomaga „elektryka” szyb. Problem dotyczy również przepływomierza.

Zobacz też: Używany Mitsubishi Space Star: niezawodny minivan

Skrzynia biegów: Manualne nie sprawiają problemów. W automatycznych Selespeed zawodzi komputer sterujący. Wymiana tego elementu w ASO kosztuje 5 tys. zł.

reklama

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Alfa Romeo 147 przeszła w 2004 roku delikatny facelifting. Zmieniono m. in przednie i tylne reflektory, przednia maska oraz błotniki.
Alfa Romeo 147 przeszła w 2004 roku delikatny facelifting. Zmieniono m. in przednie i tylne reflektory, przednia maska oraz błotniki.

Alfa Romeo 147 jest propozycja dla ludzi, którzy nie uznają kompromisów pomiędzy stylem i przyjemnością z jazdy, a kosztami eksploatacji.
Alfa Romeo 147 jest propozycja dla ludzi, którzy nie uznają kompromisów pomiędzy stylem i przyjemnością z jazdy, a kosztami eksploatacji.

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Krzysztof Lange

Radca Prawny

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »