| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Używane > Używana Toyota Yaris I i II: miejskie auto

Używana Toyota Yaris I i II: miejskie auto

Toyota Yaris to samochód stworzony do jazdy w mieście. Dzięki małym rozmiarom łatwo go zaparkować, a oszczędne silniki pozwalają spać spokojnie w dobie nieustannych podwyżek cen paliw. Przedstawiamy opis Toyoty Yaris I i II generacji.

1.3 86/101 KM – wersja po liftingu jest o 15 KM mocniejsza. Spalanie około 6 litrów (6.5 w wersji 101KM) ciekawa alternatywa dla Diesla. Auto z taką mocą daje miłe odczucia podczas jazdy. Jeśli zależy nam na trochę większej dynamice warto wybrać ten silnik.

Zobacz też: Toyota chce sprzedać 200 000 sztuk nowego Yarisa w ciągu roku

1.5 103/106 KM – w wersji przed liftingiem (106KM) najmocniejszy silnik. Dysponuje bardzo dobrym przyspieszeniem jak na auto tej klasy – 9 sekund do „setki”. Spalanie na poziomie 7 – 8 litrów

1.8 133 KM – silnik występuje w wersji po liftingu. Bardzo mocna jednostka. Potrafi zaskoczyć nie jedną osobę. Z tym silnikiem auto jest dynamiczne i szybkie. Model dla miłośnika Yarisa. Spalanie około 7 – 9 litrów.

Silniki Diesla

1.4 75 KM – jedyny Diesel w modelach przed liftowych. Jeśli chcemy auto z silnikiem wysokoprężnym to tylko i wyłącznie ten silnik. Spalanie na poziomie 5 litrów. Warto przemyśleć zakup jeśli wykonujemy duże miesięczne przebiegi.

1.4 90 KM – silnik z wersji po liftingu. Również jedyna jednostka wysokoprężna. Spalanie około 5 – 5,5 litra. Auto z tym silnikiem jest godne polecenia.

Usterki

Miejska Toyota nie ma większych problemów z awaryjnością. W przypadku silników wysokoprężnych sprawdzamy dokładnie stan turbiny. Jeżeli samochód pozostawia za sobą chmurę czarnego dymu to znak, że było mocno eksploatowane. Turbiny w Toyocie są jednak bardzo wytrzymałe.

Jaką wersję wybrać?

Jeśli chodzi o Diesla wybór jest wiadomy. W przypadku silników benzynowych, jako auto, którym będziemy dojeżdżać do pracy można zdecydowanie wskazać silnik 1.0.

Na co zwrócić uwagę przy zakupie

Sprawdzamy historie serwisową. Auta sprowadzane mają najczęściej przebiegi rzędu 200 000 kilometrów. Na silnik Toyoty nie jest to dużo, jednak zaniżony przebieg podnosi wartość auta. Tradycyjnie warto się przyjrzeć w jakim stanie jest zawieszenie. Pamiętajmy, że części zamienne nie należą do najtańszych.

Ceny części

Lampa Yaris I – 300zł

Filtr oleju – od 15 złotych

Piasta tył Yaris II – 500 złotych

Piasta tył Yaris I – 200 złotych

Podsumowanie

Toyota Yaris jest dobrym wyborem jeśli chodzi o auta miejskie. Pomimo wysokiej ceny zakupu warto poważnie zastanowić się nad tym samochodem.

reklama

Autor:

Źródło:

Własne

Zdjęcia

Toyota Yaris II generacji. Fot. Newspress
Toyota Yaris II generacji. Fot. Newspress

Toyota Yaris II występuje zarówno w wersji trzy jak i pięciodrzwiowej. Fot. Newspress
Toyota Yaris II występuje zarówno w wersji trzy jak i pięciodrzwiowej. Fot. Newspress

Toyota Yaris II ma bagaznik o pojemności 272 litrów. Aby zwiększyć możliwości przewozowe auta możemy złożyć tylną kanapę. Fot. Moto.wieszjak.pl
Toyota Yaris II ma bagaznik o pojemności 272 litrów. Aby zwiększyć możliwości przewozowe auta możemy złożyć tylną kanapę. Fot. Moto.wieszjak.pl

Toyota Yaris II różni się od poprzednika kilkoma elementami nadwozia. Fot. Moto.wieszjak.pl
Toyota Yaris II różni się od poprzednika kilkoma elementami nadwozia. Fot. Moto.wieszjak.pl

Toyota Yaris II deska rozdzielcza. Fot. Moto.wieszjak.pl
Toyota Yaris II deska rozdzielcza. Fot. Moto.wieszjak.pl

Toyota Yaris pierwszej generacji zastąpiła model Starlet. Fot. Toyota
Toyota Yaris pierwszej generacji zastąpiła model Starlet. Fot. Toyota

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Iwona Zygmunt

Prawnik

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »