| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Używane > Używany Opel Astra H: solidny i oszczędny

Używany Opel Astra H: solidny i oszczędny

Największym konkurentem Astry H pozostaje Volkswagen Golf V. Podczas debiutu Opla Astry III generacji we Frankfurcie w 2003 roku stała się poważnym rywalem dla popularnego modelu Volkswagena.

Opel Astra H jest godnym następcą wysłużonego, poprzedniego modelu – G. W swojej klasie ma wielu konkurentów, jednak Astra cieszy się bardzo dużym zainteresowaniem na rynku samochodów używanych. Jest to pewien kompromis pomiędzy małą Corsą a większą Vectrą. Porównując drugą i trzecią generację Astry bez problemu da się zauważyć, że pomiędzy tymi samochodami jest różnica. Jedyna wspólna cecha to płyta podłogowa, Astra H bazuje na płycie podłogowej swojej poprzedniczki.

Wśród aut z segmentu C (Volkswagen Golf V, Ford Focus, Peugeot 307) Astra III wypada bardzo dobrze. Takim samochodem można się swobodnie wybrać na rodzinne wakacje. Jeśli podróżujemy sedanem to mamy do zagospodarowania 525 litrów. Jak na auto tej klasy jest to bardzo dużo. W kombi jest to 500 litrów a po złożeniu siedzeń aż 1590. Najmniejszy bagażnik ma hatchback – 380 litrów.

Opel Astra H jest autem chętnie wybieranym przez firmy dla swoich pracowników. Jest to również pewien znak dla kupującego. Na pewno można być pewnym, że auto jest tanie w eksploatacji i stosunkowo niezawodne. Jak wiadomo, duże firmy nie mogą sobie pozwolić na nieplanowane przestoje. Z drugiej strony, trzeba uważać na auta poleasingowe i poflotowe. Na ogół są to zniszczone i mocno wyeksploatowane egzemplarze. Zazwyczaj z cofniętymi licznikami i podejrzanymi książkami serwisowymi.

Zobacz też: Opinie kierowców o Oplu Astrze III

Jednak takie auta można bardzo łatwo sprawdzić, ponieważ były serwisowane w polskich salonach. W przypadku sprowadzanych modeli, zweryfikowanie historii serwisowej może okazać się trudne do wykonania. Uwagi te w większości dotyczą nadwozia typu kombi.

Na polskim rynku jest zatrzęsienie ofert z Astrą H. w większości przypadków są to auta sprowadzane lub firmowe. Ceny zaczynają się od około 15 000 złotych. Jednak tą początkową „półkę” cenową radzimy omijać szerokim łukiem. Dobry wybór zaczyna się od około 20 000. Modele z 2008 roku są wyceniane nawet za 43 000 złotych. Najwięcej ofert jest z przedziału 23 000 – 25 000 złotych.

Opel Astra H nie rzuca na kolana pod względem wyposażenia, jednak nie pozostaje w tyle w porównaniu z konkurencja. Większość oferowanych modeli jest wyposażonych w układ klimatyzacji. Kolorowa nawigacja oraz ksenony są znacznie rzadziej spotykane. Jednak przy tak bogatej ofercie na rynku wtórnym, możemy bez problemu wyszukać auto, które spełni nasze wszystkie oczekiwania odnośnie wyposażenia. Czasami warto dołożyć 2 000 – 3 000 złotych i kupić młodszy i lepiej wyposażony egzemplarz.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

DEFIDE Beata Naróg

Usługi i Doradztwo Kadrowe. Szkolenia

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »