| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Testy internautów > Test Porsche Boxster: Lek na codzienność

Test Porsche Boxster: Lek na codzienność

Są marki produkujące samochody, o których w dzieciństwie marzył chyba każdy. Czas płynie, ale marzenia na szczęście zostają. Niektóre przybierają całkiem realny kształt. W tym przypadku kształt Porsche. Konkretnie zaś, Porsche Boxster.

Wnętrze Boxstera robi bardzo dobre wrażenie swoim wyglądem. Jasna skóra zastosowana w testowanej wersji znakomicie pasuje do tego auta, ale to co najbardziej się podoba to fakt, że wszystko jest tu poukładane jak na półce u zbieracza niemieckich gadżetów. Ergonomia, czytelność, klasyczne zegary z centralnym obrotomierzem i stacyjka po lewej stronie. To wszystko składa się na całość, jakiej oczekujemy od Porsche. To, co trochę razi w takim aucie, to plastik użyty to wykończenia koła kierownicy, tym bardziej że pozostałe elementy wnętrza zasługują na wyrazy uznania, a deska rozdzielcza pokryta skorą i przeszyta białą nicią to widok cechujący auta z najwyższej półki. Na osłodę producent serwuje nam duże kolorowy ekran nawigacji, wydajną klimę (część osób zapyta: po co klimatyzacja w kabriolecie? ja jednak uważam, że się przydaje) i system audio Bose. Jednak to, co najbardziej podoba mnie się we wnętrzu zostawiłem na koniec. Są to fotele. Bardzo wygodne i znakomicie dopasowane do ciała. Świetnie trzymają w zakrętach i nie męczą podczas dłuższej jazdy. Mają ponadto pełną elektryczną regulację.

Zobacz też: Test Nissan Juke: miejski eksperyment

Gdy wyłączycie system audio, na wyświetlaczu komputera pojawi się komunikat „Audio Off”. To oczywista nieprawda. Najpiękniejsza muzyka dopiero się zaczyna. Brzmienie jednostki napędowej Boxstera to jedna z najmocniejszych stron tego auta. Na niskich obrotach jest stosunkowo cicho, nawet przy otwartym dachu, jednak z miarę wspinania się wskazówki obrotomierza na wyższy pułap, słychać radosny ryk umieszczonego centralnie silnika. Podczas redukcji biegu z układu wydechowego wydobywają się z kolei lekkie strzały i chrząknięcia. A co właściwie znajdziemy pod maską Porsche Boxstera? Odpowiedź brzmi - bagażnik. Nawiasem mówiąc całkiem spory i głęboki niczym działkowa studnia. Gdyby komuś było mało, z tyłu jest jeszcze drugi. Powiedzmy bardziej podręczny. Dość jednak żartów, bo chodzi oczywiście o napęd jaki został użyty do wprawienia w ruch tego auta. Jest nim centralnie umieszczony boxer o sześciu cylindrach i pojemności 2893 cm³ oraz mocy 255 koni mechanicznych. Jest to najsłabsza jednostka montowana w sportowych modelach Porsche, jednak już ona zapewnia całą masę frajdy. A jak to wygląda w liczbach?

Zobacz też: Kia Picanto - Jaką wybrać? Poradnik kupującego.

Maksymalny moment tego silnika wynosi 290 Nm i uzyskiwany jest w zakresie 4400 do 6000 obrotów na minutę. Prędkość maksymalna ze skrzynia PDK to 261 km/h, a przyspieszenie do pierwszej setki trwa 5,8 sekundy, a po przejściu na tryb "sport plus" da się z tego wyniku urwać jeszcze 0,2 sekundy. Spalanie? I tak nie ma znaczenia. Ale dla porządku powiem, że podczas naszego testu kształtowało się w zakresie 15-17 litrów na sto kilometrów. Jednak przyznaję, że prawego pedału nie oszczędzaliśmy czerpiąc przyjemność z jazdy całymi garściami. I na koniec jeszcze jedna rzecz. Hamulce. To bez wątpienia najlepszy układ hamulcowy z jakiego miałem okazję korzystać mając auto w normalnym teście. Owszem zestawy w droższych modelach tego producenta robią chyba jeszcze lepsze wrażenie, nie mówiąc już o ceramicznych kompletach dostępnych w opcji, jednak to, co zachwyca w Boxsterze, to wcale nie sama skuteczność układu hamulcowego, ale sposób jego pracy. Pedał jest twardy od samego początku, ale nie jak kamień, a raczej jak mocno ściskana kauczukowa piłka, a hamulce łapią bardzo przewidywalnie i ich siłę łatwo jest dozować. Daje to komfort psychiczny i pozwala łatwiej kontrolować rozpędzone auto. Tego trzeba spróbować.

Zobacz też: Volkswagen Golf VI: jakiego wybrać? Poradnik kupującego

Na koniec warto dodać, że Boxster, którego otrzymaliśmy do testu, to auto zupełnie nowe. Podczas odbioru na jego wskaźniku widniał przebieg niecałych 350 kilometrów jakie przejechał od wyjazdu z salonu. Poza tym ten model to najtańszy sposób na nowe Porsche. Kosztuje niecałe 230 tysięcy i z pewnością jest wart każdej wydanej na niego złotówki. Jeśli ktoś jeszcze kręci nosem, niech postara się przejechać tym autem. Jeśli nawet znajdzie w nim rzeczy, które nie będą mu odpowiadać, to szybko o nich zapomni słysząc obłędne brzmienie silnika za swoimi plecami. A na deser pozostaje jeszcze magia marki. Lekarze powinni przepisywać to auto jako lek na słabsze dni.

reklama

Aktualizacja: 01.04.2015

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Porsche Boxster - przód. fot. Maciej Medyj
Porsche Boxster - przód. fot. Maciej Medyj

Porsche Boxster - bok. fot. Maciej Medyj
Porsche Boxster - bok. fot. Maciej Medyj

Porsche Boxster - tył. fot. Maciej Medyj
Porsche Boxster - tył. fot. Maciej Medyj

Porsche Boxster - przód. fot. Maciej Medyj
Porsche Boxster - przód. fot. Maciej Medyj

Porsche Boxster - przód/bok. fot. Maciej Medyj
Porsche Boxster - przód/bok. fot. Maciej Medyj

Porsche Boxster - tył/bok. fot. Maciej Medyj
Porsche Boxster - tył/bok. fot. Maciej Medyj

Porsche Boxster - przód. fot. Maciej Medyj
Porsche Boxster - przód. fot. Maciej Medyj

Porsche Boxster - tył. fot. Maciej Medyj
Porsche Boxster - tył. fot. Maciej Medyj

Porsche Boxster - przód/bok. fot. Maciej Medyj
Porsche Boxster - przód/bok. fot. Maciej Medyj

Porsche Boxster - tył. fot. Maciej Medyj
Porsche Boxster - tył. fot. Maciej Medyj

Porsche Boxster - przód/bok. fot. Maciej Medyj
Porsche Boxster - przód/bok. fot. Maciej Medyj

Porsche Boxster - przód. fot. Maciej Medyj
Porsche Boxster - przód. fot. Maciej Medyj

Porsche Boxster - fotele. fot. Maciej Medyj
Porsche Boxster - fotele. fot. Maciej Medyj

Porsche Boxster - deska rozdzielcza. fot. Maciej Medyj
Porsche Boxster - deska rozdzielcza. fot. Maciej Medyj

Porsche Boxster - wnętrze. fot. Maciej Medyj
Porsche Boxster - wnętrze. fot. Maciej Medyj

Porsche Boxster - bagażnik. fot. Maciej Medyj
Porsche Boxster - bagażnik. fot. Maciej Medyj

Porsche Boxster - bagażnik. fot. Maciej Medyj
Porsche Boxster - bagażnik. fot. Maciej Medyj

Porsche Boxster - tył/bok. fot. Maciej Medyj
Porsche Boxster - tył/bok. fot. Maciej Medyj

Porsche Boxster - tył. fot. Maciej Medyj
Porsche Boxster - tył. fot. Maciej Medyj

Porsche Boxster - przód. fot. Maciej Medyj
Porsche Boxster - przód. fot. Maciej Medyj

Porsche Boxster - tył. fot. Maciej Medyj
Porsche Boxster - tył. fot. Maciej Medyj

Porsche Boxster - przód. fot. Maciej Medyj
Porsche Boxster - przód. fot. Maciej Medyj

Porsche Boxster - bok. fot. Maciej Medyj
Porsche Boxster - bok. fot. Maciej Medyj

Porsche Boxster - tył. fot. Maciej Medyj
Porsche Boxster - tył. fot. Maciej Medyj

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

FPA Group

Outsourcing księgowości, kadr i płac oraz usługi prawne i konsultingowe

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »