| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Testy internautów > Test Fiat 500 1.3 Multijet: Mały dla niewysokich

Test Fiat 500 1.3 Multijet: Mały dla niewysokich

Fiat Topolino 500 był dla koncernu z Turynu tym, czym dla Forda słynny model T. Miał przed sobą podobny cel - zmotoryzowanie większości społeczeństwa. Dziś z tej idei została tylko nazwa i sentyment.

Samochody różnych firm zaczęły się ostatnio do siebie upodobniać. Tendencję tę jako pierwszy postanowił odwrócić Volkswagen i zrealizował swój pomysł na nowoczesne auto w starym stylu. Nowy Garbus jest jednak naturalnym następcą swojego poprzednika produkowanego cały czas w Meksyku. Potem BMW nabyło prawa do wizerunku słynnego angielskiego Mini i wskrzesiło go w nowoczesnej formie. W Ameryce zaczęły powracać odświeżone muscle cars. Rozpoczęła się nowa moda. Na jej fali Fiat postanowił ożywić własną legendę i zaprojektował futurystyczną wersję modelu 500.

Przedwojenna Myszka była produkowana na licencji także w Polsce i cieszyła się tu równie dużą popularnością, co we Włoszech. Była mała i tania - w produkcji i eksploatacji. Wojna z oczywistych powodów przerwała jej karierę. Później Fiat uznał, że większości ludzi nie będzie stać na samochód i skupił się na produkcji dużych aut dla najbogatszych. Wtedy, szczególnie na południu Europy, do łask wróciły rowery, motocykle, skutery, słowem najtańsze środki transportu. Jednak w połowie lat 50. okazało się, że wróciło zapotrzebowanie na pojazd budżetowy - niewiele droższy od skutera, ale posiadający dach i miejsce dla kilku osób. 500 narodziła się powtórnie. Silnik miała półlitrowy, zgodnie z oznaczeniem modelu. Umieszczony był z tyłu i napędzał tylne koła. Niewielki bagażnik zorganizowano z przodu, a w kabinie znalazło się dość miejsca dla czterech pasażerów, choć o jakimkolwiek komforcie nie mogło być mowy. 500 okazała się rynkowym przebojem. Jej następcą w latach 70. został Fiat 126p, a w 90. Cinquecento.

Zobacz też: Opinie kierowców o Fiat 500

Najnowsza 500 z zewnątrz kojarzy się jednoznacznie z tą z lat 50. Ma okrągłe reflektory, zaokrąglony dach przechodzący gładko w tył auta, króciutką maskę i chromowane listwy w miejscach zderzaków oraz lusterka i klamki. Na tym jednak podobieństwa do pierwowzoru się kończą. Przede wszystkim dzisiejsza 500 przybrała na wadze, co wcale nie idzie w parze z komfortem. Po drugie ma silnik z przodu i nie jest to półlitrowa, dwucylindrowa, chłodzona powietrzem jednostka benzynowa o prostej konstrukcji. Ale o tym za chwilę.

Wnętrze nowej 500 przeznaczone jest dla 4 osób. Siedzenia, jak to w Fiacie, są wysokie i wymuszają na kierowcy i pasażerach bardziej pionową pozycję, przez co całe auto jest wyższe nawet od niektórych kompaktów. Deska rozdzielcza jest stylizowana na dawne czasy - przez jej całą szerokość biegnie element lakierowany w kolorze nadwozia, a przed kierowcą jest duży, okrągły prędkościomierz, który stanowi tło dla obrotomierza, ten natomiast dla wyświetlacza komputera pokładowego. Niestety znalazł się tu też inny element, charakterystyczny dla współczesnych aut włoskiego producenta. Jest to opasły panel środkowy przechodzący w tunel między przednimi fotelami, zajmujący niepotrzebnie miejsce w i tak ciasnej kabinie. Na nim umieszczono płaskie przyciski niczym nie nawiązujące do dawnego stylu. Żadnych gałek, niewiele chromu, małe, monochromatyczne wyświetlacze radia i klimatyzacji. Są za to dwa zamykane schowki - jeden zmieści komórkę, drugi płytę CD. Na drobiazgi przewidziano też kieszenie w drzwiach i w oparciach siedzeń, a przed pasażerem z przodu niewielką półkę. Cieszy dobra jakość montażu wnętrza i użytych materiałów - plastików i tapicerki miejscami z ekologicznej skóry.

Zobacz też: Test Ford Focus 1.6 Ecoboost: W stronę perfekcji

reklama

Polecamy artykuły

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Fiat 500 1.3 Multijet tył
Fiat 500 1.3 Multijet tył

Fiat 500 1.3 Multijet przód
Fiat 500 1.3 Multijet przód

Fiat 500 1.3 Multijet zegary
Fiat 500 1.3 Multijet zegary

Fiat 500 1.3 Multijet bok
Fiat 500 1.3 Multijet bok

Fiat 500 1.3 Multijet bok
Fiat 500 1.3 Multijet bok

Fiat 500 1.3 Multijet tył
Fiat 500 1.3 Multijet tył

Fiat 500 1.3 Multijet przód
Fiat 500 1.3 Multijet przód

Fiat 500 1.3 Multijet bok
Fiat 500 1.3 Multijet bok

Fiat 126 bok
Fiat 126 bok

Fiat 500 1.3 Multijet przód
Fiat 500 1.3 Multijet przód

Fiat 500 1.3 Multijet deska rozdzielcza
Fiat 500 1.3 Multijet deska rozdzielcza

Fiat 500 1.3 Multijet przód
Fiat 500 1.3 Multijet przód

Fiat 500 1.3 Multijet bok
Fiat 500 1.3 Multijet bok

Fiat 500 1.3 Multijet bok
Fiat 500 1.3 Multijet bok

Fiat Topolino bok
Fiat Topolino bok

Fiat 500 bok
Fiat 500 bok

Fiat 500 1.3 Multijet przyciski
Fiat 500 1.3 Multijet przyciski

Fiat 500 1.3 Multijet wnętrze
Fiat 500 1.3 Multijet wnętrze

Fiat 500 1.3 Multijet tył
Fiat 500 1.3 Multijet tył

Fiat 500 1.3 Multijet siedzenia
Fiat 500 1.3 Multijet siedzenia

Fiat 500 1.3 Multijet wnętrze
Fiat 500 1.3 Multijet wnętrze

Fiat 500 1.3 Multijet bagażnik
Fiat 500 1.3 Multijet bagażnik

Fiat 500 1.3 Multijet bagażnik
Fiat 500 1.3 Multijet bagażnik

Fiat 500 1.3 Multijet silnik
Fiat 500 1.3 Multijet silnik

Fiat 500 1.3 Multijet deska rozdzielcza
Fiat 500 1.3 Multijet deska rozdzielcza

Klasyfikacja Środków Trwałych 2016 ze stawkami amortyzacji i powiązaniem z KŚT 201079.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Arkadiusz Foryś

Radca Prawny

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »