REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

BYD e6 - test

 Flota Auto Biznes
FlotaAutoBiznes to motoryzacyjno-biznesowe czasopismo poświęcone zagadnieniom związanym z zarządzaniem samochodami w przedsiębiorstwach. Magazyn ukazuje się co dwa miesiące.

REKLAMA

REKLAMA

BYD, czyli Build Your Dreams to elektryczny minivan mający realny zasięg do około 250-270 kilometrów. Nie posiada silnika spalinowego, tak więc jego emisja CO2 podczas jazdy do atmosfery jest zerowa.

BYD, czyli Build Your Dreams to elektryczny minivan mający realny zasięg do około 250-270 kilometrów. Nie posiada silnika spalinowego, tak więc jego emisja CO2 podczas jazdy do atmosfery jest zerowa. Osiąga prędkość do 140 km/h i od startu uzyskuje maksymalny moment obrotowy. Moc maksymalna samochodu wynosi 102 KM.

REKLAMA

Zobacz też: Test Chevrolet Malibu 2.0D/160 KM

BYD e6 - europejska homologacja

Pojazdem jeździ się podobnie jak innymi „elektrykami”, choć czuć dość sporą masę. Dla kogoś, kto nigdy nie jeździł tego typu autami wrażenie będzie co najmniej interesujące. Kierowca odczuwa komfort, widać, że wiele rozwiązań zaczerpnięto z europejskich wzorców. Jedyna wada to nazbyt skomplikowany układ zegarów, który jest nieczytelny i wymaga przyzwyczajenia. Do BYD-a jednocześnie może zasiąść pięć osób. Bagażnik nie sprawia wrażenia olbrzyma jak na te gabaryty środka lokomocji, lecz przecież auta elektryczne „żyją” w mieście. Pojazd wyposażono w sprzęt audio marki Infinity, duży ekran dotykowy za pomocą, którego możemy obsługiwać nie tylko radio, klimatyzację czy nawigację, ale także obejrzeć film, przeglądać zdjęcia czy wreszcie wyświetlić obraz z jednej z kilku kamer zamontowanych w aucie. Podczas prowadzenia jedyny kłopot sprawiało średnio działające wspomaganie kierownicy.
W standardowej wersji samochód jest wyposażony w sześć poduszek powietrznych, przednie i tylne strefy kontrolowanego zgniotu, a także wzmocnienia boczne. Technologia stosowanych baterii także gwarantuje bezpieczeństwo - poddawane one były wielu testom na zgniatanie, przebijanie, wysoką temperaturę czy nadmierne rozładowanie lub nadmierne ładowanie. Badania na razie wykonywano poza Starym Kontynentem, lecz BYD uzyskał europejską homologację.

Zobacz też: Test Citroen Berlingo II Multispace XTR 1.6 HDi 112 KM

BYD e6 - ładowanie i zasięg

Pojazd teoretycznie może być ładowany na wiele sposobów. Standardowym wyposażeniem auta jest zestaw do ładowania samochodu z domowego gniazdka elektrycznego. Optymalnym sposobem ładowania samochodu jest jednak użycie ładowarki domowej o mocy 10 kW. Podłączając ją do prądu trójfazowego o napięciu 360 V możemy w pełni naładować baterie w czasie do 6 godzin. BYD dopuszcza także ładowanie samochodu ładowarką szybkiego ładowania o bardzo dużej mocy 100 kW. Stosując takie rozwiązanie pełne naładowanie zajmuje ok. 40 minut. W awaryjnych sytuacjach możliwe jest także ładowanie samochodu BYD e6 z innego auta elektrycznego.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Test BMW 328i xDrive: na drodze ku doskonałości

Jak na razie BYD jest w formie pokazowej w Polsce. Nie znamy jeszcze terminu rozpoczęcia sprzedaży, ani nazw dealerów chcących sprzedawać „samochodu marzeń”. Cena ma oscylować w około 200 000 złotych. Dużo, lecz zasięg zbliżony do 300 kilometrów, czyli 100 procent więcej niż konkurencja, daje pewne nadzieje, że choć kilku klientów skusi się na to wyjątkowe auto, choćby ze względu ma jego oryginalność i ekologiczne zacięcie.

Tekst: Tomasz Czarnecki

BYD e6 przod
BYD
BYD e6 bok
BYD
BYD e6 kokpit
BYD
BYD e6 deska
BYD
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Minister zapowiadał rejestrację aut przez internet. Kiedy to będzie możliwe? Data jest znana

Rejestracja auta online będzie. To dobra informacja. Gorsza jest taka, że trzeba będzie na nią poczekać. Wstępnie szefostwo CEPiK mówi nawet o terminie 30 miesięcy. Czy taka rejestracja będzie wymagać wizyty w wydziale komunikacji?

Pożar samochodu elektrycznego. Co zrobić? Jak się zachować?

Pożar Luciad Air w Warszawie sprawił, że na tapet powrócił temat pożarów samochodów elektrycznych. Jak w razie pojawienia się ognia powinien zachować się kierujący pojazdem i inni użytkownicy drogi? Jak gasić ogniwa zawarte w baterii?

Jazda na rolkach i wrotkach a przepisy drogowe. Rolkarz to pieszy czy kierujący? Jakie ma obowiązki?

Sezon na rolki i wrotki startuje wraz z pierwszymi objawami wiosny. A to oznacza, że warto przypomnieć zasady poruszania się tymi "środkami transportu". Bo ich również dotyczą przepisy drogowe. Na jakie konkretnie zasady wskazują?

To już pewne: samochód zarejestrujesz przez Internet, koniec z kolejką w urzędzie po tablice. Znamy termin

Samych tablic rejestracyjnych jeszcze z sieci nie ściągniemy – choć kto wie, może za jakiś czas będzie można je wydrukować techniką 3D albo zmienią się przepisy i auta dopuszczone do ruchu będą inaczej znakowane niż formie tablic – ale wkrótce formalności związane z rejestracją załatwimy sami przez Internet. Teraz to jest możliwe tylko jeśli upoważnimy do tego dealera w salonie – i to nie każdego.

REKLAMA

Zguba w Uberze. Co zostawiają pasażerowie? I jak odzyskać pozostawiony przedmiot?

Zguby w Uberze bywają naprawdę nietypowe. Przykład? W 2023 r. w taksówce znaleziona została np. sztuczna szczęka. Całe szczęście przedmioty pozostawione podczas przejazdu łatwo odzyskać. Pomaga w tym aplikacja.

Drogowa kumulacja na Śląsku. Pijany kierowca z potrójnym zakazem prowadzenia i poszukiwany w jednym aucie

Myśleliście, że nic już was nie zdziwi? No to przeczytajcie tę historię. Policjanci z będzińskiej drogówki zatrzymali do kontroli drogowej Opla. Jak się okazało, jego kierowca był pijany. I miał potrójny zakaz prowadzenia. A to dopiero początek czarnej serii.

Jak sprawdzić kontrahenta w branży TSL?

Podstawą każdej współpracy biznesowej jest zaufanie. A nic tak nie wzmaga jego poziomu, jak... kontrola i wcześniejsze sprawdzenie kontrahenta. Jak zweryfikować partnerów z branży TSL? To ważne pytanie, aby nie dać się złapać w oszustwo "na zlecenie transportowe".

Dłuższa trasa elektrykiem: ładowanie auta przestaje być problemem bo sieć stacji zaczyna się pokrywać z siecią Biedronki

Wkrótce ruszając w dalszą trasę samochodem elektrycznym i szykując plan podróży łatwiej będzie wybrać market Biedronki na trasie na przerwę połączoną z ładowaniem auta niż przeglądać samą sieć dostępnych stacji ładowania. Biedronka we współpracy z firmą Powerdot stara się w szczególności wypełniać nowymi stacjami ładowania wszelkie białe plamy polskiej elektromobilności.

REKLAMA

Blisko milion pasażerów. Tylu w 2023 r. przewiozły wąskotorówki. Nie wiedzieliście, że takie pociągi jeszcze jeżdżą?

Koleje wąskotorowe po latach zapomnienia znów stają się popularne w Polsce. W 2023 r. podróżowało nimi ponad 948 tys. osób. To prawie dwukrotnie więcej niż przed 10 laty. A to nie koniec ciekawych statystyk.

Mitsubishi się rozpędza. Nowy ASX stał się właśnie starym ASX-em. Na rynku zadebiutuje nowsza wersja

Mitsubishi szykuje się do liftingu nowego ASX-a. Samochód w zmienionej formie zadebiutuje w Polsce już jesienią tego roku. Tak, dobrze zgadliście. W tle nowego ASX-a nadal powiewać będzie francuska flaga. A metod modernizacji można upatrywać w poliftingowym Capturze.

REKLAMA