REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Kia Cee’d – jaką wybrać? Poradnik kupującego

Piotr Kozłowski
Piotr Kozłowski

REKLAMA

REKLAMA

Kia Cee’d to samochód oferujący wiele już w standardzie. Klienci mają do wyboru pięć silników i cztery wersje wyposażenia. Cee’d występuje w nadwoziu kombi oraz jako pięcio- i trzydrzwiowy hatchback. Oto nasz poradnik kupującego.

Wersje nadwoziowe

W ofercie Kii dostępne są trzy wersje nadwoziowe tego modelu. Cee’d występuje jako trzy- i pięciodrzwiowy hatchback oraz w kombi.

REKLAMA

Co wybrać?
Serce kieruje nas w stronę trzydrzwiowej odmiany Pro_Cee’d, ale rozsądek każe nam wybrać Cee’da w wersji kombi. Różnica w cenie wersji podstawowej to 4 tys. złotych (na korzyść hatchbacka), ale za te pieniądze stosunkowo niewielkie auto zmienia się w pojazd rodzinny o 534-litrowym bagażniku z możliwością powiększenia go do 1664 litrów.

Silniki:

Benzynowe:

REKLAMA

1.4 DOHC 90 KM – najsłabszy silnik montowany w Cee’dzie. Wart polecenia jedynie niewymagającym klientom, którzy większość czasu spędzanego za kółkiem stoją w korkach. Dostępny wyłącznie z 5-stopniową, manualną skrzynią biegów. Ceny podstawowej wersji z tym silnikiem zaczynają się od 45 500 zł (Pro_Cee’d)/46 500 zł (Cee’d w wersji pięciodrzwiowej)/49 500 zł (Cee’d_SW).

1.6 DOHC 126 KM – najmocniejsza i naprawdę żwawa jednostka benzynowa w gamie. Zdecydowanie bardziej godna polecenia niż silnik 1.4. Dostępna w wersji z 6-biegowym „manualem” lub 4-stopniowym „automatem”, za który trzeba dopłacić 4 tys. złotych. W porównaniu ze słabszym „benzyniakiem” zużycie paliwa wzrasta jedynie o 0,1 l – 0,3l/100 km (w zależności od wersji) i wynosi średnio – według producenta – 6,1 - 6,2 l/100 km. Przy wyborze automatycznej skrzyni biegów do baku nalejemy o pół litra więcej benzyny na każde 100 km. Ceny zaczynają się od 48 500 zł.

Zobacz również: Opinie kierowców o KIA Cee`d

Diesle:

1.6 CRDi 90 KM – bardzo oszczędny diesel, który charakteryzuje się najniższym zużyciem paliwa ze wszystkich oferowanych w Cee’dzie silników – średnio 4,2 – 4,5 l/100 km. Choć maksymalny moment obrotowy, wynoszący 235 Nm dostępny jest w przedziale 1750 – 2500 obr./min. to Kie wyposażone w te jednostki przyspieszają do „setki” najwolniej. Najtańsza wersja z tym silnikiem to wydatek 53 000 zł. Dostępna tylko w wersji z 6-biegową skrzynią manualną.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

1.6 CRDi 115 KM – elastyczny i oszczędny silnik. Moc i 255 Nm maksymalnego momentu obrotowego pozwalają na sprawne przyspieszanie przy średnim zużyciu paliwa 4,4 - 4,6 l/100 km. Do wyboru 4-stopniowy „automat” lub 6-biegowy „manual”. Najuboższą wersję Cee’da z tym silnikiem wyceniono na 55 500 zł.

1.6 CRDi 126 KM – najmocniejsza jednostka w gamie, co bynajmniej nie oznacza, że nie jest oszczędna. Średnie zużycie paliwa w porównaniu ze 115-konnym silnikiem wzrasta tylko o 0,1 l/100 km (w Cee’dzie_SW nie ma żadnej różnicy). Dostępna wyłącznie w połączeniu z wyposażeniem L lub XL. Do wyboru 6-biegowa skrzynia manualna bądź 4-stopniowy „automat”. Kia Cee’d 1.6 CRDi 126 KM (6 MT) w wersji L kosztuje 68 000 zł.

Co wybrać?
W przypadku Cee’da różnice między silnikami diesla a benzynowymi nie jest tak wielka jak w przypadku np. niemieckich marek, jednak są nadal na tyle duże, że trudno jest racjonalnie doradzać wybór silnika wysokoprężnego. Najlepszym wyjściem jest 126-konna benzyna o pojemności 1,6 litra, zaraz za nią jest 115-konna wersja silnika wysokoprężnego jako najbardziej oszczędną na stacji benzynowej.

Wyposażenie:

S – najtańszy Cee’d z tym wyposażeniem kosztuje 45 500 zł. W standardzie otrzymujemy poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera, poduszki boczne, a nawet kurtyny powietrzne, systemy wspomagające hamowanie (ABS, EBD, BAS), elektryczne wspomaganie kierownicy, radio CD/MP3 i wiele innych. Lista wyposażenia seryjnego jest naprawdę długa. Brakuje jedynie klimatyzacji, za którą trzeba dopłacić 3 500 zł (manualna). Przy parkowaniu mogą być pomocne czujniki tylne. Ich koszt to 1000 zł.

M - od 52 000 zł. Do wyposażenia seryjnego producent dorzuca m.in.: aktywne zagłówki w fotelach pierwszego rzędu, światła przeciwmgielne, Bluetooth z zestawem głośnomówiącym i głośnikami wysokotonowymi, elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka, klimatyzację manualną z funkcją chłodzenia schowka, 16-calowe, aluminiowe obręcze kół. Ponadto za 2 000 zł można dokupić Pakiet Funkcjonalny, w którego skład wchodzą m.in. podgrzewane fotele i tempomat. Nawigacja z 6.5-calowym ekranem dotykowym kosztuje 4 500 zł.

Zobacz również: Best of test - kwiecień 2011

L – ceny tej wersji zaczynają się od 56 000 zł. Prócz tego, co oferuje nam M dostajemy jeszcze m.in.: dwustrefową klimatyzację automatyczną, konsolę centralną, kierownicę oraz dźwignię zmiany biegów obszyte skórą, przyciemniane szyby.

XL – topowa wersja Kii Cee’d. Ceny startują od 64 500, ale należy podkreślić, że w tej cenie dostajemy samochód wyposażony w silnik 1.6 DOHC 126 KM. Do wyposażenia L dostajemy m.in.: Pakiet Sportowy (wykończenie wnętrza typu Sport Concept, 17’’ felgi, aluminiowe nakładki na pedały oraz progi), czujnik deszczu, przednie lampy z funkcją oświetlania drogi do domu, tapicerkę materiałowo-skórzana (skóra „ekologiczna”), materiałowe dywaniki, elektryczne sterowane szyby tylnych drzwi, systemy ESC, TCS, HAC i VSM (stabilizacja toru jazdy, kontrola trakcji, wspomaganie podjazdów i podpowiedzi ruchu kierownicy), za które w uboższych wersjach należy dopłacić 2000 zł.

Co wybrać?
Już najtańsza Kia Cee’d jest stosunkowo bogato wyposażona. Jednak według nas najrozsądniejszym wyborem jest wersja M. Za niewygórowaną cenę dostajemy samochód wyposażony w manualną klimatyzację, 16-calowe, Bluetooth, podgrzewane lusterka i aluminiowe felgi.

Redakcja poleca: Kia cee’d 1,6 benz. 126 KM wersja M.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Minister zapowiadał rejestrację aut przez internet. Kiedy to będzie możliwe? Data jest znana

Rejestracja auta online będzie. To dobra informacja. Gorsza jest taka, że trzeba będzie na nią poczekać. Wstępnie szefostwo CEPiK mówi nawet o terminie 30 miesięcy. Czy taka rejestracja będzie wymagać wizyty w wydziale komunikacji?

Pożar samochodu elektrycznego. Co zrobić? Jak się zachować?

Pożar Luciad Air w Warszawie sprawił, że na tapet powrócił temat pożarów samochodów elektrycznych. Jak w razie pojawienia się ognia powinien zachować się kierujący pojazdem i inni użytkownicy drogi? Jak gasić ogniwa zawarte w baterii?

Jazda na rolkach i wrotkach a przepisy drogowe. Rolkarz to pieszy czy kierujący? Jakie ma obowiązki?

Sezon na rolki i wrotki startuje wraz z pierwszymi objawami wiosny. A to oznacza, że warto przypomnieć zasady poruszania się tymi "środkami transportu". Bo ich również dotyczą przepisy drogowe. Na jakie konkretnie zasady wskazują?

To już pewne: samochód zarejestrujesz przez Internet, koniec z kolejką w urzędzie po tablice. Znamy termin

Samych tablic rejestracyjnych jeszcze z sieci nie ściągniemy – choć kto wie, może za jakiś czas będzie można je wydrukować techniką 3D albo zmienią się przepisy i auta dopuszczone do ruchu będą inaczej znakowane niż formie tablic – ale wkrótce formalności związane z rejestracją załatwimy sami przez Internet. Teraz to jest możliwe tylko jeśli upoważnimy do tego dealera w salonie – i to nie każdego.

REKLAMA

Zguba w Uberze. Co zostawiają pasażerowie? I jak odzyskać pozostawiony przedmiot?

Zguby w Uberze bywają naprawdę nietypowe. Przykład? W 2023 r. w taksówce znaleziona została np. sztuczna szczęka. Całe szczęście przedmioty pozostawione podczas przejazdu łatwo odzyskać. Pomaga w tym aplikacja.

Drogowa kumulacja na Śląsku. Pijany kierowca z potrójnym zakazem prowadzenia i poszukiwany w jednym aucie

Myśleliście, że nic już was nie zdziwi? No to przeczytajcie tę historię. Policjanci z będzińskiej drogówki zatrzymali do kontroli drogowej Opla. Jak się okazało, jego kierowca był pijany. I miał potrójny zakaz prowadzenia. A to dopiero początek czarnej serii.

Jak sprawdzić kontrahenta w branży TSL?

Podstawą każdej współpracy biznesowej jest zaufanie. A nic tak nie wzmaga jego poziomu, jak... kontrola i wcześniejsze sprawdzenie kontrahenta. Jak zweryfikować partnerów z branży TSL? To ważne pytanie, aby nie dać się złapać w oszustwo "na zlecenie transportowe".

Dłuższa trasa elektrykiem: ładowanie auta przestaje być problemem bo sieć stacji zaczyna się pokrywać z siecią Biedronki

Wkrótce ruszając w dalszą trasę samochodem elektrycznym i szykując plan podróży łatwiej będzie wybrać market Biedronki na trasie na przerwę połączoną z ładowaniem auta niż przeglądać samą sieć dostępnych stacji ładowania. Biedronka we współpracy z firmą Powerdot stara się w szczególności wypełniać nowymi stacjami ładowania wszelkie białe plamy polskiej elektromobilności.

REKLAMA

Blisko milion pasażerów. Tylu w 2023 r. przewiozły wąskotorówki. Nie wiedzieliście, że takie pociągi jeszcze jeżdżą?

Koleje wąskotorowe po latach zapomnienia znów stają się popularne w Polsce. W 2023 r. podróżowało nimi ponad 948 tys. osób. To prawie dwukrotnie więcej niż przed 10 laty. A to nie koniec ciekawych statystyk.

Mitsubishi się rozpędza. Nowy ASX stał się właśnie starym ASX-em. Na rynku zadebiutuje nowsza wersja

Mitsubishi szykuje się do liftingu nowego ASX-a. Samochód w zmienionej formie zadebiutuje w Polsce już jesienią tego roku. Tak, dobrze zgadliście. W tle nowego ASX-a nadal powiewać będzie francuska flaga. A metod modernizacji można upatrywać w poliftingowym Capturze.

REKLAMA