REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Renault Espace 1.6 dCi 160 KM Initiale Paris

Tomasz Korniejew
Test Renault Espace 1.6 dCi 160 KM Initiale Paris
Test Renault Espace 1.6 dCi 160 KM Initiale Paris
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Najnowsze Renault Espace to już piąta generacja modelu, który dotąd był synonimem słowa minivan. Wygląd, dostępnego w sprzedaży, największego, osobowego Renault ewoluował i obecnie jego sylwetka bardziej kojarzona jest z crossoverem. Czy to oznacza, że nowy Espace nie jest już przestronnym samochodem, zachęcającym do długich podróży po Starym Kontynencie?

Widoczny na zdjęciach Renault Espace jest wyposażony według specyfikacji najbogatszej wersji Initiale Paris. Oznacza to, że efektownie wyglądające reflektory LED, dziewiętnastocalowe obręcze kół o dedykowanym wzorze, lakierowane na czarno lusterka boczne, czy przyciemnione szyby są wyposażeniem standardowym.

REKLAMA

Test Renault Espace 1.6 dCi 160 KM Initiale Paris

Test Renault Espace 1.6 dCi 160 KM Initiale Paris

Tomasz Korniejew

Ale choć uboższe wersje nie są tak efektownie dostrojone, to trzeba przyznać, że każdy Espace robi wrażenie.

Nietuzinkowa karoseria z ciekawi wyglądającymi lampami tylnymi przyciąga wzrok nawet największych motoryzacyjnych ignorantów. Tym bardziej, że rozmiary auta są pokaźne.

Nowy Espace mierzy 485,7 cm długości, 188,8 cm szerokości oraz 167,7 cm wysokości. Rozstaw osi opisywanego Renault to 288,4 cm.

Test Renault Espace 1.6 dCi 160 KM Initiale Paris

Test Renault Espace 1.6 dCi 160 KM Initiale Paris

Tomasz Korniejew

Zobacz też: Test Renault Talisman 1.6 dCi 160 KM Initiale Paris

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Test Renault Espace 1.6 dCi 160 KM Initiale Paris – wnętrze

Z designem nadwozia dobrze współgra efektowna stylizacja kokpitu. Górne partie tablicy przyrządów oraz boczków drzwi zostały wykończone materiałem z widocznymi szwami, który imituje skórę.

Wrażenie robi też środkowa konsola z ogromnym wyświetlaczem (przekątna 8,7 cala) systemu multimedialnego R-Link 2. Jest dodatkowo podświetlona listwą LED, i jest przedłużona aż do podłokietnika.

Pod nią wygospodarowano miejsce na półki i cupholdery, co nie jest rozwiązaniem ergonomicznym.

Wspomniany ekran, ma wysoką rozdzielczość i sprawnie reaguje na dotyk, ale by sprawnie poruszać się po meandrach systemu R-Link trzeba poświęcić dłuższą chwilę na jego naukę.

Konstruktorzy ograniczyli też wygodę obsługi kokpitu przenosząc sterowanie niektórymi funkcjami do menu wyświetlanego na ekranie. I tak, o ile da się wygodnym pokrętłem ustawić temperaturę klimatyzacji, o tyle żeby ustalić kierunek i siłę nawiewu konieczne jest wejście do menu na ekranie. Brakuje też pokrętła do regulacji głośności zestawu audio (sterowanie z poziomu kierownicy lub ekranu).

Test Renault Espace 1.6 dCi 160 KM Initiale Paris

Test Renault Espace 1.6 dCi 160 KM Initiale Paris

Tomasz Korniejew

Zobacz też: Test Renault Megane GT 1.6 205 KM

Fotele kierowcy i pasażera siedzącego z przodu są obszerne i bardzo wygodne. Mają elektryczną regulację. Nikt nie powinien narzekać na ciasnotę w przedniej części kabiny.

Standardowym wyposażeniem każdej wersji Espace są trzy niezależne fotele drugiego rzędu. Można regulować kąt pochylenia ich oparć, można je przesuwać.

Recenzowany egzemplarz Espace został wyposażony dodatkowo (koszt 4000 zł) w dwa fotele chowane pod podłogą bagażnika. Miejsca jest tam niewiele. W przypadku gdy siedzenia drugiego rzędu są maksymalnie cofnięte, będą w stanie tam usiąść jedynie dzieci. Jeżeli przesuniemy drugi rząd odrobinę do przodu, dadzą radę usiąść tam również dorośli.

Test Renault Espace 1.6 dCi 160 KM Initiale Paris

Test Renault Espace 1.6 dCi 160 KM Initiale Paris

Tomasz Korniejew

Przedział bagażowy Renault Espace jest przepastny. W wersji pięcioosobowej bagażnik pomieści 680 l pakunków, w opcji siedmioodobowej przestrzeń na walizki kurczy się do 247 l.

Producent dobrze rozwiązał kwestię składania foteli, gdy zajdzie potrzeba przewiezienia czegoś większego. Oparcia trzeciego i drugiego rzędu da się złożyć wciskając odpowiednie przyciski umieszczone w bagażniku.

Zobacz też: Test Renault Talisman 1.6/200 KM 4Control

Test Renault Espace 1.6 dCi 160 KM Initiale Paris – napęd/układ jezdny

W gamie napędowej Renault Espace znalazły się trzy jednostki napędowe. Jedna benzynowa – 1.6/200 KM oraz dwie wysokoprężne – 1.6/130 KM oraz 1.6/160 KM.

Do naszej redakcji trafiła odmiana z wysokoprężnym silnikiem, który rozwija moc maksymalną 160 KM przy 4000 obr./min. oraz maksymalny moment obrotowy 380 Nm dostępny od 1750 obr./min.

Standardowo ta odmiana silnikowa jest wyposażona w automatyczną, sześciobiegową przekładnię.

Według danych producenta ważące 1659 kg Renault rozpędza się od 0 do 100 km/h w 9,9 s i może pojechać z maksymalną prędkością 202 km/h.

Test Renault Espace 1.6 dCi 160 KM Initiale Paris

Test Renault Espace 1.6 dCi 160 KM Initiale Paris

Tomasz Korniejew


To, czym przekonuje do siebie największe dostępne osobowe Renault to ponadprzeciętny komfort jazdy.

Jednostka napędowa jest dobrze wyciszona i nie ogranicza komfortu pasażerów nawet podczas korzystania z wyższych obrotów.

Silnik sprawnie rozpędza auto już od dolnych zakresów obrotów. I choć na podstawie danych technicznych można wysnuć wrażenie, że 160 konnemu Espace brakuje dynamiki, subiektywne odczucia prowadzącego są inne. Dynamika rozpędzania do ok. 140 km/h jest wystarczająca, by dużym Renault dało się sprawnie wyprzedzać.

Test Renault Espace 1.6 dCi 160 KM Initiale Paris

Test Renault Espace 1.6 dCi 160 KM Initiale Paris

Tomasz Korniejew

REKLAMA

Cieszy zestrojenie zawieszenia. Zwłaszcza, że w wersji Initiale Paris można regulować siłę tłumienia amortyzatorów. Kierowca ma do wyboru tryby jazdy, w których może regulować oprócz wspomnianej sztywności zawieszenia, m.in. reakcję jednostki napędowej na operowanie pedałem przyspieszania, szybkość reakcji skrzyni, czy siłę wspomagania kierownicy.

Przy czym najlepiej do „charakteru” Espace pasuje tryb Comfort. W trybie Sport zawieszenie niepotrzebnie się usztywnia, co przekłada się na ograniczenie komfortu jazdy podczas pokonywania nierówności poprzecznych, a przecież auto i tak nie zachęca do dynamicznej jazdy.

Nie oznacza to, że pojazd niezbyt dobrze radzi sobie na krętych odcinkach dróg. Wręcz przeciwnie. W takich warunkach Espace pozytywnie zaskakuje – nadwozie nie ma tendencji do nadmiernych przechyłów, a układ kierowniczy jest wystarczająco precyzyjny, by dodać kierowcy pewności.

Ponadto, opisywana wersja została wyposażona w układ 4Control, czyli cztery koła skrętne.

Dzięki temu użytkowanie tego sporego pojazdu w warunkach miejskich nie jest uciążliwe. System sprawia, że Espace łatwo się manewruje, a promień skrętu jest znacznie zredukowany względem wersji bez układu 4Control.

Test Renault Espace 1.6 dCi 160 KM Initiale Paris

Test Renault Espace 1.6 dCi 160 KM Initiale Paris

Tomasz Korniejew

160 konne Renault wykazuje też odpowiednią stabilność podczas jazdy po autostradzie, a dodatkowo - umiarkowane zapotrzebowanie na paliwo. W warunkach miejskich auto zużywało średnio 7,6 l oleju napędowego na 100 km. Podczas jazdy po autostradzie z prędkością 140 km/h zużycie paliwa wzrastało do 8,8 l na 100 km.

Zobacz też: Test Renault Grand Scenic 1.2 TCe

Renault Espace 1.6 dCi 160 KM Initiale Paris – podsumowanie

Nowe Renault Espace, mimo nietuzinkowego wyglądu zachowało większość walorów praktycznych. Fakt, że nie brak w nim uszczerbków w ergonomii (umiejscowienie przednich cuphloderów, czy obsługa nawiewów), czy w praktyczności (ilość miejsca nad głowami siedzących w drugim rzędzie pasażerów mogłaby być większa) niemniej to wciąż pojazd, który doskonale sprawdzi się w roli auta rodzinnego. Ponadprzeciętny komfort jazdy, wystarczająca dynamika jednostki napędowej, poręczność przy parkowaniu i umiarkowane zapotrzebowanie na paliwo to jego najmocniejsze strony. A co jest najsłabszą? Biorąc pod uwagę specyfikę polskiego rynku na pewno cena. Na wersję Initiale Paris z opisywaną jednostką napędową trzeba wydać co najmniej 170 tys. zł.

Test Renault Espace 1.6 dCi 160 KM Initiale Paris

Test Renault Espace 1.6 dCi 160 KM Initiale Paris

Tomasz Korniejew

Renault Espace 1.6 dCi 160 KM Initiale Paris – dane techniczne

Test Renault Espace 1.6 dCi 160 KM Initiale Paris
Tomasz Korniejew
Test Renault Espace 1.6 dCi 160 KM Initiale Paris
Tomasz Korniejew
Test Renault Espace 1.6 dCi 160 KM Initiale Paris
Tomasz Korniejew
Test Renault Espace 1.6 dCi 160 KM Initiale Paris
Tomasz Korniejew
Test Renault Espace 1.6 dCi 160 KM Initiale Paris
Tomasz Korniejew
Test Renault Espace 1.6 dCi 160 KM Initiale Paris
Tomasz Korniejew
Test Renault Espace 1.6 dCi 160 KM Initiale Paris
Tomasz Korniejew
Test Renault Espace 1.6 dCi 160 KM Initiale Paris
Tomasz Korniejew
Test Renault Espace 1.6 dCi 160 KM Initiale Paris
Tomasz Korniejew
Test Renault Espace 1.6 dCi 160 KM Initiale Paris
Tomasz Korniejew
Test Renault Espace 1.6 dCi 160 KM Initiale Paris
Tomasz Korniejew
Test Renault Espace 1.6 dCi 160 KM Initiale Paris
Tomasz Korniejew
Test Renault Espace 1.6 dCi 160 KM Initiale Paris
Tomasz Korniejew
Test Renault Espace 1.6 dCi 160 KM Initiale Paris
Tomasz Korniejew
Test Renault Espace 1.6 dCi 160 KM Initiale Paris
Tomasz Korniejew
Test Renault Espace 1.6 dCi 160 KM Initiale Paris
Tomasz Korniejew
Test Renault Espace 1.6 dCi 160 KM Initiale Paris
Tomasz Korniejew
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Majówka może przynieść spadek cen paliw. Za benzynę Pb 95 możemy zapłacić od 6,61 do 6,72 zł za litr, a za Pb98 od 7,28 do 7,39 zł

W nadchodzący majowy weekend, kierowcy mogą spodziewać się korzystniejszych cen paliw. Eksperci portalu e-petrol.pl prognozują spadek kosztów tankowania, a to z powodu promocji oferowanych przez stacje benzynowe.

Minister zapowiadał rejestrację aut przez internet. Kiedy to będzie możliwe? Data jest znana

Rejestracja auta online będzie. To dobra informacja. Gorsza jest taka, że trzeba będzie na nią poczekać. Wstępnie szefostwo CEPiK mówi nawet o terminie 30 miesięcy. Czy taka rejestracja będzie wymagać wizyty w wydziale komunikacji?

Pożar samochodu elektrycznego. Co zrobić? Jak się zachować?

Pożar Luciad Air w Warszawie sprawił, że na tapet powrócił temat pożarów samochodów elektrycznych. Jak w razie pojawienia się ognia powinien zachować się kierujący pojazdem i inni użytkownicy drogi? Jak gasić ogniwa zawarte w baterii?

Jazda na rolkach i wrotkach a przepisy drogowe. Rolkarz to pieszy czy kierujący? Jakie ma obowiązki?

Sezon na rolki i wrotki startuje wraz z pierwszymi objawami wiosny. A to oznacza, że warto przypomnieć zasady poruszania się tymi "środkami transportu". Bo ich również dotyczą przepisy drogowe. Na jakie konkretnie zasady wskazują?

REKLAMA

To już pewne: samochód zarejestrujesz przez Internet, koniec z kolejką w urzędzie po tablice. Znamy termin

Samych tablic rejestracyjnych jeszcze z sieci nie ściągniemy – choć kto wie, może za jakiś czas będzie można je wydrukować techniką 3D albo zmienią się przepisy i auta dopuszczone do ruchu będą inaczej znakowane niż formie tablic – ale wkrótce formalności związane z rejestracją załatwimy sami przez Internet. Teraz to jest możliwe tylko jeśli upoważnimy do tego dealera w salonie – i to nie każdego.

Zguba w Uberze. Co zostawiają pasażerowie? I jak odzyskać pozostawiony przedmiot?

Zguby w Uberze bywają naprawdę nietypowe. Przykład? W 2023 r. w taksówce znaleziona została np. sztuczna szczęka. Całe szczęście przedmioty pozostawione podczas przejazdu łatwo odzyskać. Pomaga w tym aplikacja.

Drogowa kumulacja na Śląsku. Pijany kierowca z potrójnym zakazem prowadzenia i poszukiwany w jednym aucie

Myśleliście, że nic już was nie zdziwi? No to przeczytajcie tę historię. Policjanci z będzińskiej drogówki zatrzymali do kontroli drogowej Opla. Jak się okazało, jego kierowca był pijany. I miał potrójny zakaz prowadzenia. A to dopiero początek czarnej serii.

Jak sprawdzić kontrahenta w branży TSL?

Podstawą każdej współpracy biznesowej jest zaufanie. A nic tak nie wzmaga jego poziomu, jak... kontrola i wcześniejsze sprawdzenie kontrahenta. Jak zweryfikować partnerów z branży TSL? To ważne pytanie, aby nie dać się złapać w oszustwo "na zlecenie transportowe".

REKLAMA

Dłuższa trasa elektrykiem: ładowanie auta przestaje być problemem bo sieć stacji zaczyna się pokrywać z siecią Biedronki

Wkrótce ruszając w dalszą trasę samochodem elektrycznym i szykując plan podróży łatwiej będzie wybrać market Biedronki na trasie na przerwę połączoną z ładowaniem auta niż przeglądać samą sieć dostępnych stacji ładowania. Biedronka we współpracy z firmą Powerdot stara się w szczególności wypełniać nowymi stacjami ładowania wszelkie białe plamy polskiej elektromobilności.

Blisko milion pasażerów. Tylu w 2023 r. przewiozły wąskotorówki. Nie wiedzieliście, że takie pociągi jeszcze jeżdżą?

Koleje wąskotorowe po latach zapomnienia znów stają się popularne w Polsce. W 2023 r. podróżowało nimi ponad 948 tys. osób. To prawie dwukrotnie więcej niż przed 10 laty. A to nie koniec ciekawych statystyk.

REKLAMA