| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Test Renault Talisman 1.6/200 KM 4Control

Test Renault Talisman 1.6/200 KM 4Control

Renault Talisman to nowy flagowy okręt w gamie francuskiego producenta. Wygląda bardzo efektownie i jest sporo większy od wycofanego z oferty modelu Laguna. W naszym teście Renault Talisman z benzynowym silnikiem rozwijającym moc maksymalną 200 KM.

Nowe Renault Talisman robi wrażenie. Eleganckie nadwozie klasycznego sedana o  pokaźnych rozmiarach (484,8 cm długości, 186,9 cm szerokości i 146,3 cm wysokości) prezentuje się na drodze bardzo dostojnie. Zwłaszcza w najbogatszej odmianie Initiale Paris ze standardowymi obręczami kół ze stopów lekkich o średnicy 19 cali. Efektownie wyglądają również reflektory LED, od których odchodzą diodowe listwy świateł do jazdy dziennej i ogromny znak firmowy producenta umieszczony na przednim wlocie powietrza. Tylnej części nadwozia uroku dodają również światła – lampy LED świecące przez cały czas po uruchomieniu silnika.

Test Renault Talisman 1.6/200 KM 4Control

Autor: Tomasz Korniejew

Zobacz też: Test Renault Megane GT 1.6 205 KM

Test Renault Talisman 1.6/200 KM 4Control – wnętrze

O ile nadwozie Talismana odwołuje się do klasycznego stylu ozdobionego nowoczesnymi wstawkami (np. reflektorami LED), o tyle tablica przyrządów wygląda bardzo nowocześnie.

Klasyczne „zegary” zastąpiono kolorowym wyświetlaczem o wysokiej rozdzielczości. Na środkowej konsoli w wersji Initiale Paris zainstalowano ogromny kolorowy, dotykowy wyświetlacz o przekątnej 8,7 cala i jednocześnie ograniczono liczbę tradycyjnych przycisków do minimum. Tym samym większość funkcji rozbudowanego systemu multimedialnego i pokładowego obsługuje się albo bezpośrednio wciskając odpowiednie „przyciski” wyświetlane na ekranie, albo muskając palcem przyciski dotykowe zlokalizowane na czarnym obramowaniu ekranu.

Test Renault Talisman 1.6/200 KM 4Control

Autor: Tomasz Korniejew

Do sprawnej obsługi mnogich funkcji systemu trzeba się przyzwyczaić. Mamy też wrażenie, że projektanci nieco zapędzili się w pogoni ku nowoczesności i niepotrzebnie zrezygnowali z niektórych klasycznych rozwiązań. Na przykład, żeby ustawić nawiew trzeba zagłębić się w menu na wyświetlaczu. Jest to niewygodne, zwłaszcza podczas jazdy. To samo dotyczy montowanego w najbogatszej wersji wyświetlacza head up. Żeby go ustawić trzeba się przedrzeć przez rozbudowane menu systemu pokładowego, a przecież od długiego czasu na rynku funkcjonują rozwiązania, w których head up jest obsługiwany wygodnymi przyciskami.

Nie możemy się też oprzeć wrażeniu, że konsola centralna z ogromnym wyświetlaczem wokół którego jest dużo plastiku nie wygląda dobrze. Razi to zwłaszcza na tle świetnie wykończonej tablicy przyrządów Talismana. Bo, gdy przyjrzymy się pozostałym elementom deski rozdzielczej zauważymy, że została wykonana z dbałością o jakość montażu i z materiałów wysokiej jakości.

Świetnie sprawdzają się fotele zastosowane w nowym Renault. Zapewniają odpowiednie podparcie i sprzyjają długim podróżom. W przedziale pasażerskim miejsca jest pod dostatkiem. Wysoki poziom komfortu mają zapewniony także pasażerowie podróżujący na tylnej kanapie. Co ciekawe mają oni do dyspozycji dwa gniazda USB, poprzez które mogą ładować urządzenia mobilne.

Bagażnik ma objętość aż 608 l, choć należy pamiętać o ograniczeniach w możliwościach przewozowych pojazdu wynikających z rodzaju nadwozia.

Więcej informacji na temat Renault znajdziesz tutaj

Test Renault Talisman 1.6/200 KM 4Control – napęd/układ jezdny

Recenzowany egzemplarz Renault Talismana jest napędzany przez benzynowy turbodoładowany silnik o pojemności 1,6 l, który rozwija moc maksymalną 200 KM przy 6000 obr./min oraz maksymalny moment obrotowy 260 Nm przy 2000 obr./min. Ta najmocniejsza w gamie jednostka napędowa rozpędza ważącego 1430 kg Renault od 0 do 100 km/h w 7,6 s i standardowo współpracuje z dwusprzęgłową, siedmiobiegową przekładnią EDC.

Kierowca wersji Initiale Paris ma do wyboru pięć trybów jazdy – Comfort, Sport, Eco, Neutral i Personal, w którym samodzielnie można ustawić charakterystykę pracy układu kierowniczego, amortyzatorów, układu napędowego ze skrzynią biegów i modelowanie dźwięku silnika.

Test Renault Talisman 1.6/200 KM 4Control

Autor: Tomasz Korniejew

Dalsza część testu Renault Talisman 1.6/200 KM 4Control na następnej stronie

Czytaj także

Data publikacji:

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Test Renault Talisman 1.6/200 KM 4Control
Test Renault Talisman 1.6/200 KM 4Control

Test Renault Talisman 1.6/200 KM 4Control
Test Renault Talisman 1.6/200 KM 4Control

Test Renault Talisman 1.6/200 KM 4Control
Test Renault Talisman 1.6/200 KM 4Control

Test Renault Talisman 1.6/200 KM 4Control
Test Renault Talisman 1.6/200 KM 4Control

Test Renault Talisman 1.6/200 KM 4Control
Test Renault Talisman 1.6/200 KM 4Control

Test Renault Talisman 1.6/200 KM 4Control
Test Renault Talisman 1.6/200 KM 4Control

Test Renault Talisman 1.6/200 KM 4Control
Test Renault Talisman 1.6/200 KM 4Control

Test Renault Talisman 1.6/200 KM 4Control
Test Renault Talisman 1.6/200 KM 4Control

Test Renault Talisman 1.6/200 KM 4Control
Test Renault Talisman 1.6/200 KM 4Control

Test Renault Talisman 1.6/200 KM 4Control
Test Renault Talisman 1.6/200 KM 4Control

Test Renault Talisman 1.6/200 KM 4Control
Test Renault Talisman 1.6/200 KM 4Control

Test Renault Talisman 1.6/200 KM 4Control
Test Renault Talisman 1.6/200 KM 4Control

Test Renault Talisman 1.6/200 KM 4Control
Test Renault Talisman 1.6/200 KM 4Control

Potrącenia komornicze i administracyjne z wynagrodzeń69.30 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Dr Krystian Ziemski & Partners Kancelaria Prawna sp.k. w Poznaniu

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »