Kategorie

Test Renault Talisman 1.6/200 KM 4Control

Tomasz Korniejew
Test Renault Talisman 1.6/200 KM 4Control
Test Renault Talisman 1.6/200 KM 4Control
Tomasz Korniejew
Renault Talisman to nowy flagowy okręt w gamie francuskiego producenta. Wygląda bardzo efektownie i jest sporo większy od wycofanego z oferty modelu Laguna. W naszym teście Renault Talisman z benzynowym silnikiem rozwijającym moc maksymalną 200 KM.

Nowe Renault Talisman robi wrażenie. Eleganckie nadwozie klasycznego sedana o  pokaźnych rozmiarach (484,8 cm długości, 186,9 cm szerokości i 146,3 cm wysokości) prezentuje się na drodze bardzo dostojnie. Zwłaszcza w najbogatszej odmianie Initiale Paris ze standardowymi obręczami kół ze stopów lekkich o średnicy 19 cali. Efektownie wyglądają również reflektory LED, od których odchodzą diodowe listwy świateł do jazdy dziennej i ogromny znak firmowy producenta umieszczony na przednim wlocie powietrza. Tylnej części nadwozia uroku dodają również światła – lampy LED świecące przez cały czas po uruchomieniu silnika.

Test Renault Talisman 1.6/200 KM 4Control

Tomasz Korniejew

Zobacz też: Test Renault Megane GT 1.6 205 KM

Test Renault Talisman 1.6/200 KM 4Control – wnętrze

O ile nadwozie Talismana odwołuje się do klasycznego stylu ozdobionego nowoczesnymi wstawkami (np. reflektorami LED), o tyle tablica przyrządów wygląda bardzo nowocześnie.

Klasyczne „zegary” zastąpiono kolorowym wyświetlaczem o wysokiej rozdzielczości. Na środkowej konsoli w wersji Initiale Paris zainstalowano ogromny kolorowy, dotykowy wyświetlacz o przekątnej 8,7 cala i jednocześnie ograniczono liczbę tradycyjnych przycisków do minimum. Tym samym większość funkcji rozbudowanego systemu multimedialnego i pokładowego obsługuje się albo bezpośrednio wciskając odpowiednie „przyciski” wyświetlane na ekranie, albo muskając palcem przyciski dotykowe zlokalizowane na czarnym obramowaniu ekranu.

Test Renault Talisman 1.6/200 KM 4Control

Tomasz Korniejew

Reklama

Do sprawnej obsługi mnogich funkcji systemu trzeba się przyzwyczaić. Mamy też wrażenie, że projektanci nieco zapędzili się w pogoni ku nowoczesności i niepotrzebnie zrezygnowali z niektórych klasycznych rozwiązań. Na przykład, żeby ustawić nawiew trzeba zagłębić się w menu na wyświetlaczu. Jest to niewygodne, zwłaszcza podczas jazdy. To samo dotyczy montowanego w najbogatszej wersji wyświetlacza head up. Żeby go ustawić trzeba się przedrzeć przez rozbudowane menu systemu pokładowego, a przecież od długiego czasu na rynku funkcjonują rozwiązania, w których head up jest obsługiwany wygodnymi przyciskami.

Nie możemy się też oprzeć wrażeniu, że konsola centralna z ogromnym wyświetlaczem wokół którego jest dużo plastiku nie wygląda dobrze. Razi to zwłaszcza na tle świetnie wykończonej tablicy przyrządów Talismana. Bo, gdy przyjrzymy się pozostałym elementom deski rozdzielczej zauważymy, że została wykonana z dbałością o jakość montażu i z materiałów wysokiej jakości.

Świetnie sprawdzają się fotele zastosowane w nowym Renault. Zapewniają odpowiednie podparcie i sprzyjają długim podróżom. W przedziale pasażerskim miejsca jest pod dostatkiem. Wysoki poziom komfortu mają zapewniony także pasażerowie podróżujący na tylnej kanapie. Co ciekawe mają oni do dyspozycji dwa gniazda USB, poprzez które mogą ładować urządzenia mobilne.

Bagażnik ma objętość aż 608 l, choć należy pamiętać o ograniczeniach w możliwościach przewozowych pojazdu wynikających z rodzaju nadwozia.

Więcej informacji na temat Renault znajdziesz tutaj

Test Renault Talisman 1.6/200 KM 4Control – napęd/układ jezdny

Reklama

Recenzowany egzemplarz Renault Talismana jest napędzany przez benzynowy turbodoładowany silnik o pojemności 1,6 l, który rozwija moc maksymalną 200 KM przy 6000 obr./min oraz maksymalny moment obrotowy 260 Nm przy 2000 obr./min. Ta najmocniejsza w gamie jednostka napędowa rozpędza ważącego 1430 kg Renault od 0 do 100 km/h w 7,6 s i standardowo współpracuje z dwusprzęgłową, siedmiobiegową przekładnią EDC.

Kierowca wersji Initiale Paris ma do wyboru pięć trybów jazdy – Comfort, Sport, Eco, Neutral i Personal, w którym samodzielnie można ustawić charakterystykę pracy układu kierowniczego, amortyzatorów, układu napędowego ze skrzynią biegów i modelowanie dźwięku silnika.

Test Renault Talisman 1.6/200 KM 4Control

Tomasz Korniejew

Dalsza część testu Renault Talisman 1.6/200 KM 4Control na następnej stronie


Po pierwszych kilometrach przejechanych za kierownicą Renault Talismana nikt nie ma wątpliwości, że priorytetem podczas konstruowania modelu był komfort jazdy. Auto jest doskonale wyciszone a wszelkiego rodzaju nierówności nawierzchni są gładko pochłaniane przez układ zawieszenia. Nawet w trybie Sport z najtwardszym ustawieniem amortyzatorów przejazd przez torowisko nie zrobi na podróżnych wrażenia.

Mimo dużych gabarytów zewnętrznych Talisman okazuje się samochodem bardzo poręcznym podczas użytkowania w warunkach miejskich. Niewątpliwa w tym zasługa układu 4Control, czyli skrętnych tylnych kół. W zależności od tego, czy manewrujemy na parkingu, czy jedziemy po krętym odcinku drogi, tylne koła skręcają się (maksymalny kąt wychylenia kół tylnej osi to 3,5 stopnia) w tym samym, bądź przeciwnym kierunku co koła przedniej osi. W efekcie Talisman jest bardzo zwrotny, co znacznie ułatwia parkowanie lub wyjazd z miejsca parkingowego.

Test Renault Talisman 1.6/200 KM 4Control

Tomasz Korniejew

Podczas jazdy po krętej drodze auto zachowuje się stabilnie. Mimo stosunkowo miękkiego zawieszenia łatwo utrzymać limuzynę Renault w ryzach. Pomijając fakt, że samochód nie jest prowokujący i ostania rzecz o jakiej myśli prowadzący to szaleństwa na odcinku pełnym serpentyn.

Z 200 konnym silnikiem standardowo współpracuje siedmiobiegowa przekładnia EDC. Nastawiając tryb pracy na Normal, przekładnia wykazuje większą zwłokę w reakcji na gaz przy ruszaniu. W trakcie prób dynamicznego ruszenia z miejsca (przy głębszym wciśnięciu pedału przyspieszania) zachodzi zjawisko nagłego zrywu do przodu i towarzyszącego temu szarpnięcia. To zjawisko jest znacznie redukowane w trybie Comfort.

W trybie Sport auto rusza sprawniej (nie trzeba głębiej wciskać gazu) ale z kolei skrzynia biegów długo utrzymuje niższe przełożenia. Przekładnia EDC najlepiej sprawdza się podczas typowej jazd w warunkach miejskich lub po autostradzie. Wtedy zmienia poszczególne przełożenia praktycznie niezauważalnie.

Trzeba też przyznać, że Talisman chętnie nabiera prędkości od dolnych zakresów obrotów i kierowca nie ma poczucia jakichkolwiek braków w dynamice bez względu na to czy podróżuje sam, czy z kompletem pasażerów.

Za to przeciętnie wypada nowe 200 konne Renault pod względem zużycia paliwa. W ruchu miejskim uzyskaliśmy wynik na poziomie 10,8 l benzyny na 100 km (na stosunkowo krótkich odcinkach). Szkopuł w tym, że jak czytamy w danych producenta, zbiornik paliwa w opisywanym egzemplarzu ma pojemność 51 l. Łatwo oszacować, że zasięg Talismana między tankowaniami podczas eksploatacji w ruchu miejskim wynosi ok. 450 km. To niewiele.

Test Renault Talisman 1.6/200 KM 4Control - podsumowanie

Wprowadzeniem do oferty modelu Talisman, Renault nie pozostawia wątpliwości, że mierzy wysoko. Flagowy okręt francuskiego producenta stał się większy niż dotychczas i może być wyposażony w urządzenia do tej pory dostępne w zasadzie jedynie w klasie Premium. Auto prezentuje się świetnie i przekonuje do siebie właściwościami jezdnymi, komfortem i poręcznością w użytkowaniu w mieście. Na drobne niedociągnięcia łatwo przymknąć oko, gdy poobcuje się z Talismanem trochę dłużej. Gdy interfejs stanie się bardziej zrozumiały, a z wyglądem centralnego wyświetlacza zdążymy się oswoić.  Dokładając do tego przestronne wnętrze, wysoką jakość wykończenia i bardzo długą listę wyposażenia standardowego wniosek jest oczywisty - nowe Renault w najbogatszej wersji Initiale Paris oferuje dużo. I ma to odzwierciedlenie w wysokiej cenie.

Test Renault Talisman 1.6/200 KM 4Control

Tomasz Korniejew

Renault Talisman 1.6/200 KM 4Control – dane techniczne

Test Renault Talisman 1.6/200 KM 4Control
Typ silnika benzynowy, turbo
Pojemność  1618 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 200 KM/6000 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 260 Nm/2500 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów aut. 7-bieg.
Pojemność bagażnika 608 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 484,8/186,9/146,3 cm
Rozstaw osi 280,8 cm
V-max 237 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 7,6 s
Zużycie paliwa* 7,5/4,6/5,6 l/100 km
Cena od 120 400 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany
Chcesz dowiedzieć się więcej, sięgnij po nasze publikacje
KOMPLET: VAT zmiany od 1 lipca 2021 + JPK_VAT +  VAT w e-commerce
KOMPLET: VAT zmiany od 1 lipca 2021 + JPK_VAT + VAT w e-commerce
Tylko teraz
99,00 zł
119,70
Przejdź do sklepu
Test Renault Talisman 1.6/200 KM 4Control
Tomasz Korniejew
Test Renault Talisman 1.6/200 KM 4Control
Tomasz Korniejew
Test Renault Talisman 1.6/200 KM 4Control
Tomasz Korniejew
Test Renault Talisman 1.6/200 KM 4Control
Tomasz Korniejew
Test Renault Talisman 1.6/200 KM 4Control
Tomasz Korniejew
Test Renault Talisman 1.6/200 KM 4Control
Tomasz Korniejew
Test Renault Talisman 1.6/200 KM 4Control
Tomasz Korniejew
Test Renault Talisman 1.6/200 KM 4Control
Tomasz Korniejew
Test Renault Talisman 1.6/200 KM 4Control
Tomasz Korniejew
Test Renault Talisman 1.6/200 KM 4Control
Tomasz Korniejew
Test Renault Talisman 1.6/200 KM 4Control
Tomasz Korniejew
Test Renault Talisman 1.6/200 KM 4Control
Tomasz Korniejew
Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    1 sty 2000
    4 sie 2021
    Zakres dat:
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail

    Check engine: czy można jeździć?

    Check engine: czy można jeździć? Czasami tak, a czasami nie. To wszystko zależy od tego czy pojawieniu się kontrolki towarzyszą dodatkowe objawy.

    Kontrolka silnika: co oznacza?

    Kontrolka silnika: co oznacza? Jej zaświecenie się w czasie jazdy bez wątpienia stanowi ważny sygnał. Ale czy zawsze dalszą podróż należy przerwać?

    Wibracje w samochodzie: skąd się biorą?

    Wibracje w samochodzie, czyli dziś opowiemy o tym, skąd się biorą drgania w kabinie w czasie jazdy. A najczęstszym ich powodem są... opony!

    Przyczyny wypadków na autostradzie. Co mówią statystyki?

    Przyczyny wypadków na autostradzie? Dziś przyjrzymy się statystykom z polskich dróg. Na jakie nieprawidłowe zachowania kierowców wskazują?

    Nowy Peugeot 308 SW w Polsce. Znamy cennik francuskiego kombi!

    Nowy Peugeot 308 SW oficjalnie pojawił się w Polsce. Znamy cennik auta. Za francuskie kombi trzeba zapłacić co najmniej 91 800 zł.

    Volkswagen Passat GTE: test niemieckiej hybrydy plug-in

    Volkswagen Passat GTE ma przestronną kabinę i duży bagażnik. Czy rodzinne nadwozie uzupełnione hybrydą plug-in sprawdza się w praktyce?

    Kredyt na samochód. Jaki wybrać i czym się różnią?

    Kredyt na samochód, czyli kredyt gotówkowy, kredyt samochodowy i leasing konsumencki. Która forma jest najlepsza?

    Bezpieczne wakacje 2021: o czym pamiętać?

    Bezpieczne wakacje 2021 to pojęcie, o którym w tym roku Policja powtarza do znudzenia. Te zasady naprawdę warto jednak przyswoić. Jak brzmią?

    e-Bilety Morskie Oko. Rezerwacja lub nie zaparkujesz!

    e-Bilety Morskie Oko - to jedyny sposób, aby w najbliższych dniach zostawić auto w Palenicy Białczańskiej. Muszą o tym wiedzieć odwiedzający TPN.

    Volkswagen Taigo: Niemcy stawiają na SUV-a coupe

    Volkswagen Taigo to nowa propozycja w ofercie marki w Europie. Czym jest Taigo? To tak naprawdę model T-Cross, jednak w wersji coupe.

    Test: Peugeot 508 SW PSE, czyli francuskie AMG w akcji

    Test: Peugeot 508 PSE, czyli napęd na cztery koła, 360 koni mechanicznych i hybryda plug-in. W skrócie francuskie AMG spisało się na medal.

    Ile lat wstecz sprawdza UFG?

    Ile lat wstecz sprawdza UFG? Czyli za ile lat kierowca może otrzymać karę za brak ubezpieczenia OC? Postanowiliśmy to sprawdzić.

    Jak uniknąć regresu ubezpieczeniowego?

    Jak uniknąć regresu ubezpieczeniowego? Jest kilka zasad, o których kierowca powinien pamiętać podczas zdarzenia drogowego. Dziś je przypomnimy.

    Bezpieczny zakup samochodu używanego: co oznacza?

    Bezpieczny zakup samochodu używanego nie zawsze jest łatwy. Szczególnie że sprzedający ukrywają informacje, a kupujący mają ograniczone zaufanie.

    Wyższe grzywny za wykroczenia drogowe

    Podwyższenie maksymalnej wysokości grzywny za wykroczenia drogowe do 30 tys. zł zakłada projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym, przyjęty przez rząd.

    Najpopularniejsze rodzaje napędów [NOWE DANE]

    Stowarzyszenie ACEA opublikowało najświeższe dane na temat najpopularniejszych rodzajów napędów. Jakie samochody wybierają kierowcy w Polsce?

    Emisja CO2: samochody coraz bardziej eko! Hybrydy szczególnie

    Emisja CO2: samochody w zeszłym roku wyemitowały aż o 12 proc. mniej dwutlenku węgla. I co ciekawe, metodą do osiągnięcia celu okazały się hybrydy.

    Nowy DS 4 jest już w Polsce. Ile kosztuje francuska awangarda?

    Nowy DS 4 został oficjalnie pokazany w Polsce. Na razie nad Wisłę dotarły wyłącznie wersje pokazowe. Już dziś poznaliśmy jednak cennik auta.

    Likwidacja szkody z polis upadłych zakładów ubezpieczeń

    Likwidacja szkody z polis upadłych zakładów ubezpieczeń: Kto wypłaca pieniądze? Na czym polega? O czym pamiętać? O tym wszystkim opowiemy dziś.

    Czy UFG zawsze wykryje brak OC?

    Czy UFG zawsze wykryje brak OC? Odpowiedź brzmi... tak. Nie zawsze jednak od razu zorientuje się, że samochód nie miał obowiązkowej polisy.

    Brak OC: regres oznacza dla kierowcy... problemy!

    Brak OC: regres sprawi, że sprawca może zapłacić za szkodę... z własnej kieszeni. Kiedy i na jakiej zasadzie działa regres?

    Nowy Opel Astra 2021. Wyrazisty design i hybrydy

    Nowy Opel Astra 2021 odsłonił swoją twarz. Niemiecki kompakt otrzymał cyfrowy kokpit, paletę jednostek hybrydowych i nowe reflektory pikselowe.

    Najczęściej kradzione samochody w 2020 roku

    Najczęściej kradzione samochody w 2020 roku w Polsce? Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar przeanalizował dane z CEPiK.

    Nowy Opel Mokka [TEST]: ależ jak on patrzy...

    Nowy Opel Mokka przywitał nas efektownym połączeniem kolorów na nadwoziu i... smutnym spojrzeniem. Nie ma jednak powodów do smutku!

    Zmiany w karach dla kierowców 2021. Co szykuje rząd?

    Zmiany w karach dla kierowców 2021 to szeroki blok zmian w systemie karania prowadzących przedstawiony przez rząd. Co zakłada projekt zmian?