| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Test Renault Megane GT 1.6 205 KM

Test Renault Megane GT 1.6 205 KM

Najnowsze Renault Megane GT kusi niebanalnym wyglądem i… stosunkowo atrakcyjną ceną. W naszym teście francuski kompakt napędzany przez turbodoładowany silnik benzynowy o mocy 205 KM.

Samochody określane jako hot hatch’e mają duże grono miłośników. Pojęcie to skupia usportowione wersje aut z nadwoziem hatchback. Przy czym, nie chodzi jedynie o modyfikacje w wyglądzie. Mocna jednostka napędowa to jeden z niezbędnych elementów, by konkretny pojazd można było nazwać hot hatch’em.

Od jakiegoś czasu tego typu pojazdy kojarzone są głównie z prawdziwie sportowymi wersjami aut klasy kompakt, czy segmentu B, jak Clio RS, Polo GTI, Golf R, Focus RS, czy Megane RS. Tak jakby miłośnicy motoryzacji przestali dostrzegać konstrukcje nieco słabsze, choć dostarczające niewiele mniej emocji. Takich jak Renault Megane GT.

Test Renault Megane GT 1.6 205 KM

Autor: Tomasz Korniejew

Więcej informacji na temat Renault znajdziesz tutaj

Test Renault Megane GT 1.6 205 KM

Standardowo Megane GT jest ozdobione siedemnasto calowymi obręczami ze stopów lekkich. Za dopłatą 1500 zł można nabyć obręcze osiemnasto calowe, które dodają nadwoziu sportowego sznytu. Projektanci wyróżnili 205 konną odmianę francuskiego kompaktu m.in. zmodyfikowanym zderzakiem z grillem o strukturze plastra miodu, czy dyfuzorem F1 z imitacją dwóch końcówek wydechu wyprowadzonych po bokach pod tylnym zderzakiem (spaliny wydobywają się przez jedną z nich).

Całość prezentuje się bardzo dobrze, zwłaszcza z elementami ozdobnymi w kolorze szarym i z reflektorami Full LED, które są wyposażeniem standardowym opisywanej wersji GT.

Test Renault Megane GT 1.6 205 KM

Autor: Tomasz Korniejew

Do zajęcia miejsca w środku francuskiego auta zachęcają kubełkowe fotele ze zintegrowanymi zagłówkami. Wyglądają doskonale i zapewniają bardzo dobre podparcie dla ciała w każdych warunkach. Niestety, choć są też bardzo komfortowe, ograniczają nieco użyteczność pojazdu. Wysoka krawędź siedziska utrudnia zajmowanie miejsca. Z kolei grube oparcia, ograniczają przestrzeń na nogi dla pasażerów tylnej kanapy. Niemniej dokładnie takich foteli oczekujemy od wersji GT.

Dodatkowymi smaczkami świadczącymi o sportowym wizerunku pojazdu są m.in. spłaszczona u dołu kierownica (z odrobinę zbyt grubym wieńcem) oraz duże manetki umieszczone tuż za nią służące do manualnej zmiany przełożeń dwusprzęgłowej siedmiobiegowej skrzyni EDC.

Centralnym punktem tablicy przyrządów nowego Renault GT jest kolorowy, dotykowy wyświetlacz o przekątnej 8,7 cala systemu R-link 2. Sam ekran, otoczony dużą ilością plastiku nie wygląda najlepiej, choć de facto nie można nic zarzucić jakości wykończenia przedziału pasażerskiego, czy jakości materiałów. Zastrzeżenia budzi też intuicyjność systemu R-link 2. Na przykład, żeby ustawić siłę i kierunki nawiewu, trzeba zagłębić się w menu komputera (temperaturę ustawia się wygodnymi pokrętłami), co nie jest najwygodniejsze, zwłaszcza podczas jazdy. Żeby sprawnie obsługiwać cały system, trzeba poświęcić mu dużo uwagi, a i wtedy irytację może wzbudzać nie zawsze sprawna reakcja wyświetlacza na dotyk.

Za to warto docenić ekran który zastąpił tradycyjne „zegary”. Pokazywane są na nim m.in. informacje o aktualnym dostępie mocy czy momentu obrotowego silnika.

W tylnej części kabiny miejsca jest mniej niż w odmianach Renault z klasycznymi fotelami. Oparcie tylnej kanapy GT jest ustawione pod trochę zbyt pionowym kątem, niemniej plus za głębsze wyprofilowanie tylnych miejsc.

Bagażnik ma objętość 384 l, co jest wynikiem wystarczającym do spakowania nawet na dłuższe wakacje, choć należy zauważyć, że załadunek utrudnia wysoki próg.

Zobacz też: Test Renault Talisman 1.6/200 KM 4Control

Test Renault Megane GT 1.6 205 KM – napęd/układ jezdny

Mimo kilku drobiazgów, które ograniczają funkcjonalność pojazdu, Renault Megane GT już od chwili zajęcia miejsca w wygodnym sportowym fotelu wprawia kierowcę w dobry nastrój. Choć, po uruchomieniu, czterocylindrowa jednostka napędowa nie brzmi szlachetnie, to jednak sportowa aura unosząca się w solidnie wykonanym wnętrzu robi swoje.

Dalsza część testu Renault Megane GT 1.6 205 KM na następnej stronie

Czytaj także

Data publikacji:

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Test Renault Megane GT 1.6 205 KM
Test Renault Megane GT 1.6 205 KM

Test Renault Megane GT 1.6 205 KM
Test Renault Megane GT 1.6 205 KM

Test Renault Megane GT 1.6 205 KM
Test Renault Megane GT 1.6 205 KM

Test Renault Megane GT 1.6 205 KM
Test Renault Megane GT 1.6 205 KM

Test Renault Megane GT 1.6 205 KM
Test Renault Megane GT 1.6 205 KM

Test Renault Megane GT 1.6 205 KM
Test Renault Megane GT 1.6 205 KM

Test Renault Megane GT 1.6 205 KM
Test Renault Megane GT 1.6 205 KM

Test Renault Megane GT 1.6 205 KM
Test Renault Megane GT 1.6 205 KM

Test Renault Megane GT 1.6 205 KM
Test Renault Megane GT 1.6 205 KM

Test Renault Megane GT 1.6 205 KM
Test Renault Megane GT 1.6 205 KM

Test Renault Megane GT 1.6 205 KM
Test Renault Megane GT 1.6 205 KM

Potrącenia z wynagrodzeń i zasiłków Praktyczne wskazówki59.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Radosław Zarzeczny

PR & Account Executive

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »