REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Volkswagen Polo Cross 1.2 TSI 110 KM DSG

Tomasz Korniejew
Test Volkswagen Polo Cross 1.2 TSI 110 KM DSG
Test Volkswagen Polo Cross 1.2 TSI 110 KM DSG
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Polo Cross to najdroższa i jednocześnie najefektowniej wyglądająca wersja Polo. Sprawdziliśmy, jak jeździ odmiana napędzana przez 110 konny silnik benzynowy w zestawieniu z siedmiobigową przekładnią DSG.

Volkswagen Polo Cross prezentuje się doskonale. Zwiększony o 1,5 cm (do 17,5 cm) prześwit, czarne osłony nadkoli, zderzaków, progów i dolnych partii drzwi dobrze współgrają z proporcjami nadwozia. Dopełnieniem atrakcyjnego wizerunku są standardowe siedemnastocalowe obręcze kół i kosztujący 1880 zł lakier „Honey” metalik. Dopłaty 2940 zł wymagają widoczne na zdjęciu reflektory biksenonowe. Co ciekawe dla wersji Cross nie są dostępne reflektory LED.

REKLAMA

Test Volkswagen Polo Cross 1.2 TSI 110 KM DSG

Test Volkswagen Polo Cross 1.2 TSI 110 KM DSG

Tomasz Korniejew

Zobacz też: Test Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion 150 KM DSG 7

Test Volkswagen Polo Cross 1.2 TSI 110 KM DSG

Dobre wrażenie nie znika po zajęciu miejsca wewnątrz. Choć jest to pojazd segmentu B, przedział pasażerski jest wystarczająco przestronny, by wygodnie nim podróżowały cztery osoby o wzroście około 180 cm.

Cieszą wygoda foteli (choć są stosunkowo niewielkie) oraz wysoka jakość wykończenia przedziału pasażerskiego. Widoczny na zdjęciach kolorowy wyświetlacz umieszczony na środkowej konsoli ma przekątną 6,5 cala i wraz z systemem nawigacji Discover Media wymaga dopłaty 2650 zł. Na liście standardowego wyposażenia Polo Cross znajduje się monochromatyczny dotykowy ekran o przekątnej 5 cali.

Test Volkswagen Polo Cross 1.2 TSI 110 KM DSG

Test Volkswagen Polo Cross 1.2 TSI 110 KM DSG

Tomasz Korniejew

Recenzowany egzemplarz został dodatkowo wyposażony w kamerę cofania (1090 zł), pakiet „Czujnik deszczu” (koszt 700 zł), obejmujący m.in. czujniki deszczu, czy elektrochromatyczne lusterko wsteczne, a także pakiet „Drogowy” (1600 zł), w skład którego wchodzi tempomat, czujniki parkowania z przodu i z tyłu, a także komputer MFA.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Bagażnik Polo Cross ma objętość 280 l (przy normalnym położeniu siedzeń). Przestrzeń na pakunki można powiększyć do 980 l.

Test Volkswagen Polo Cross 1.2 TSI 110 KM DSG

Test Volkswagen Polo Cross 1.2 TSI 110 KM DSG

Tomasz Korniejew

Zobacz też: Test Volkswagen Passat Alltrack 2.0 TDI Bi-Turbo 240 KM DSG

Test Volkswagen Polo Cross 1.2 TSI 110 KM DSG – napęd/układ jezdny

REKLAMA

Gama silnikowa Volkswagena Polo Cross jest skromna. Można wybierać między dwoma wariantami mocy tego samego silnika – 1.2 TSI. Słabsza odmiana osiąga moc 90 KM, mocniejsza 110 KM. Wersja 110 konna może zostać wyposażona w siedmiobiegową zautomatyzowaną przekładnię DSG i właśnie taki zestaw trafił do redakcyjnej recenzji.

Według danych producenta czterocylindrowy silnik osiąga moc maksymalną w przedziale od 4600 do 5600 obr./min., a maksymalny moment obrotowy 175 Nm jest dostępny w zakresie od 1400 do 4000 obr./min. Producent informuje, że auto rozpędza się od 0 do 100 km/h w 9,8 s i może pojechać z maksymalną prędkością 190 km/h.

Zobacz też: Test Nowy Volkswagen Touran 1.8 TSI/180 KM DSG

A jak układ napędowy sprawuje się w praktyce? O tym przeczytasz na następnej stronie


Za każdym razem podczas ruszania z miejsca daje się wyczuć irytującą zwłokę w reakcji na wciśnięcie gazu. Jak auto już ruszy z miejsca, to mniej więc do momentu, w którym obroty silnika osiągną wartość około 1200 obr./min jest nadzwyczaj ospałe. Ale, gdy wskazówka obrotomierza minie tę wartość pojazd zaczyna żwawo przyspieszać i nie traci wigoru aż osiągnie prędkość około 120 km/h. Powyżej tej prędkości dynamika rozpędzania znów słabnie, ale bez uszczerbku dla komfortu można podróżować Polo po autostradzie z maksymalną dozwoloną prędkością.

Warto zaznaczyć, że podczas jazdy z prędkością autostradową auto jest stabilne, a we wnętrzu jest cicho.

Test Volkswagen Polo Cross 1.2 TSI 110 KM DSG

Test Volkswagen Polo Cross 1.2 TSI 110 KM DSG

Tomasz Korniejew

REKLAMA

Zawieszenie małego Volkswagena jest sprężyste i dobrze radzi sobie z tłumieniem nierówności nawierzchni np. podczas przejazdu przez torowisko, czy jazdy po brukowanym odcinku drogi. Ale po najechaniu na większą wyrwę w asfalcie zawieszenie nieprzyjemnie „dobija”.

W codziennej miejskiej eksploatacji auto jest poręczne. Wyższy prześwit dodaje kierowcy pewności, gdy zajdzie potrzeba wjechania na krawężnik, a niewielkie rozmiary ułatwiają znalezienie miejsca do zaparkowania.

Ponadto 110 konne Polo Cross wykazuje umiarkowane zapotrzebowanie na paliwo. W ruchu miejskim nie jest trudno osiągnąć wynik „spalania” na poziomie 7,2 l benzyny na 100 km. Podczas jazdy w trasie egzemplarz testowy zużywał 6,2 l na 100 km.

Zobacz też: Test Volkswagen Golf GTI Performance 2.0 TSI/230 KM DSG – Siła tradycji

Podsumowanie

Recenzowana wersja Volkswagena Polo przekonuje do siebie atrakcyjnym wizualnie i praktycznym nadwoziem. Zwiększony prześwit bywa przydatny (szkoda że nie ma w ofercie wersji z napędem na obie osie) podczas parkowania na chodniku, czy przejażdżek gruntowymi drogami. Auto przyjemnie się eksploatuje w warunkach miejskich i można się nim wybrać w daleką wakacyjną podróż.

Ale Polo Cross to także najdroższa odmiana tego modelu. Żeby stać się jej właścicielem trzeba zapłacić o około 4500 zł więcej niż za bogato wyposażoną odmianę Highline (cena podstawowa Polo Cross to 64 890 zł). Egzemplarz recenzowany został wyceniony na 97 320 zł (z wyposażeniem dodatkowym, które wyceniono na 23 230 zł).

Test Volkswagen Polo Cross 1.2 TSI 110 KM DSG

Test Volkswagen Polo Cross 1.2 TSI 110 KM DSG

Tomasz Korniejew

Volkswagen Polo Cross 1.2 TSI 110 KM DSG - dane techniczne

Test Volkswagen Polo Cross 1.2 TSI 110 KM DSG
Tomasz Korniejew
Test Volkswagen Polo Cross 1.2 TSI 110 KM DSG
Tomasz Korniejew
Test Volkswagen Polo Cross 1.2 TSI 110 KM DSG
Tomasz Korniejew
Test Volkswagen Polo Cross 1.2 TSI 110 KM DSG
Tomasz Korniejew
Test Volkswagen Polo Cross 1.2 TSI 110 KM DSG
Tomasz Korniejew
Test Volkswagen Polo Cross 1.2 TSI 110 KM DSG
Tomasz Korniejew
Test Volkswagen Polo Cross 1.2 TSI 110 KM DSG
Tomasz Korniejew
Test Volkswagen Polo Cross 1.2 TSI 110 KM DSG
Tomasz Korniejew
Test Volkswagen Polo Cross 1.2 TSI 110 KM DSG
Tomasz Korniejew
Test Volkswagen Polo Cross 1.2 TSI 110 KM DSG
Tomasz Korniejew
Test Volkswagen Polo Cross 1.2 TSI 110 KM DSG
Tomasz Korniejew
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nowe kary dla kierowców przyjęte. Masowo polecą prawa jazdy

Kierowców czeka rewolucja w karaniu za wykroczenia. Przepisy przyjęte przez Parament Europejski niosą poważne zmiany. Reforma ma przyczynić się do zmniejszenia liczby zabitych na europejskich drogach. Oto szczegóły…

Majówka może przynieść spadek cen paliw. Za benzynę Pb 95 możemy zapłacić od 6,61 do 6,72 zł za litr, a za Pb98 od 7,28 do 7,39 zł

W nadchodzący majowy weekend, kierowcy mogą spodziewać się korzystniejszych cen paliw. Eksperci portalu e-petrol.pl prognozują spadek kosztów tankowania, a to z powodu promocji oferowanych przez stacje benzynowe.

Minister zapowiadał rejestrację aut przez internet. Kiedy to będzie możliwe? Data jest znana

Rejestracja auta online będzie. To dobra informacja. Gorsza jest taka, że trzeba będzie na nią poczekać. Wstępnie szefostwo CEPiK mówi nawet o terminie 30 miesięcy. Czy taka rejestracja będzie wymagać wizyty w wydziale komunikacji?

Pożar samochodu elektrycznego. Co zrobić? Jak się zachować?

Pożar Luciad Air w Warszawie sprawił, że na tapet powrócił temat pożarów samochodów elektrycznych. Jak w razie pojawienia się ognia powinien zachować się kierujący pojazdem i inni użytkownicy drogi? Jak gasić ogniwa zawarte w baterii?

REKLAMA

Jazda na rolkach i wrotkach a przepisy drogowe. Rolkarz to pieszy czy kierujący? Jakie ma obowiązki?

Sezon na rolki i wrotki startuje wraz z pierwszymi objawami wiosny. A to oznacza, że warto przypomnieć zasady poruszania się tymi "środkami transportu". Bo ich również dotyczą przepisy drogowe. Na jakie konkretnie zasady wskazują?

To już pewne: samochód zarejestrujesz przez Internet, koniec z kolejką w urzędzie po tablice. Znamy termin

Samych tablic rejestracyjnych jeszcze z sieci nie ściągniemy – choć kto wie, może za jakiś czas będzie można je wydrukować techniką 3D albo zmienią się przepisy i auta dopuszczone do ruchu będą inaczej znakowane niż formie tablic – ale wkrótce formalności związane z rejestracją załatwimy sami przez Internet. Teraz to jest możliwe tylko jeśli upoważnimy do tego dealera w salonie – i to nie każdego.

Zguba w Uberze. Co zostawiają pasażerowie? I jak odzyskać pozostawiony przedmiot?

Zguby w Uberze bywają naprawdę nietypowe. Przykład? W 2023 r. w taksówce znaleziona została np. sztuczna szczęka. Całe szczęście przedmioty pozostawione podczas przejazdu łatwo odzyskać. Pomaga w tym aplikacja.

Drogowa kumulacja na Śląsku. Pijany kierowca z potrójnym zakazem prowadzenia i poszukiwany w jednym aucie

Myśleliście, że nic już was nie zdziwi? No to przeczytajcie tę historię. Policjanci z będzińskiej drogówki zatrzymali do kontroli drogowej Opla. Jak się okazało, jego kierowca był pijany. I miał potrójny zakaz prowadzenia. A to dopiero początek czarnej serii.

REKLAMA

Jak sprawdzić kontrahenta w branży TSL?

Podstawą każdej współpracy biznesowej jest zaufanie. A nic tak nie wzmaga jego poziomu, jak... kontrola i wcześniejsze sprawdzenie kontrahenta. Jak zweryfikować partnerów z branży TSL? To ważne pytanie, aby nie dać się złapać w oszustwo "na zlecenie transportowe".

Dłuższa trasa elektrykiem: ładowanie auta przestaje być problemem bo sieć stacji zaczyna się pokrywać z siecią Biedronki

Wkrótce ruszając w dalszą trasę samochodem elektrycznym i szykując plan podróży łatwiej będzie wybrać market Biedronki na trasie na przerwę połączoną z ładowaniem auta niż przeglądać samą sieć dostępnych stacji ładowania. Biedronka we współpracy z firmą Powerdot stara się w szczególności wypełniać nowymi stacjami ładowania wszelkie białe plamy polskiej elektromobilności.

REKLAMA