Kategorie

Test Volkswagen Passat Alltrack 2.0 TDI Bi-Turbo 240 KM DSG

Tomasz Korniejew
Test Passat Alltrack 2.0 TDI Bi-Turbo 240 KM
Test Passat Alltrack 2.0 TDI Bi-Turbo 240 KM
Tomasz Korniejew
Volkswagen Passat Alltrack jest dla wielu miłośników modelu najlepszą wersją Passata dostępną w ofercie niemieckiej marki. Czy fakt, że łączy w sobie zalety klasycznego kombi i modnego SUV-a czyni z niego aż tak atrakcyjny samochód? Sprawdziliśmy to w naszym teście.

Segment podwyższonych kombi (biorąc pod uwagę europejskich producentów), dość wcześnie upodobało sobie Volvo. Ale nie trzeba było długo czekać, by tego typu konstrukcje do swojej oferty włączyli konkurenci. Początkowo, podwyższone kombi oparte były na modelach drogich – przykładami są Volvo XC70 czy Audi A6 Allroad. Ale z biegiem czasu zaczęto je oferować również w niższych segmentach. Dziś możemy wybierać spośród m.in. Skody Octavii Scout, Volvo V60 Cross Country, Volkswagena Golfa Alltrack, czy bohatera dzisiejszej recenzji - Passata Alltrack.

Test Passat Alltrack 2.0 TDI Bi-Turbo 240 KM

Tomasz Korniejew

Trzeba przyznać, że Volkswagen konfigurując ofertę Passata Alltrack nie sugerował się jedynie badaniami rynku. Przynajmniej nie tymi, które dowodzą, że większości kupujących samochody typu SUV wystarczy napęd na jedną oś.

Tymczasem każdy Passat Alltrack, bez względu na wersję silnikową, jest wyposażony w elektronicznie sterowany napęd na obie osie 4Motion. Ponadto każdy egzemplarz jest wyposażony w osłony podwozia i zwiększony aż o 2,9 cm prześwit (do 17,4 cm).

Dostojności nadwoziu dodają osłony błotników w kolorze antracytowym, zmodyfikowane zderzaki, reflektory i tylne lampy wykonane w technologii LED, czy siedemnastocalowe obręcze kół ze stopów lekkich.

Więcej informacji na temat Volkswagena znajdziesz tutaj

Wnętrze Passata Alltrack jest podobne do tych z pozostałych odmian modelu. W wersji uterenowionej zainstalowano emblemat Alltrack tuż za lewarkiem dźwigni biegów i zastosowano dedykowane listwy wykończeniowe.

Materiały użyte do wykończenia wnętrza są wysokiej jakości, kokpit uporządkowany i przejrzysty. W przeciwieństwie do odmiany hybrydowej, w Alltrack, podobnie do innych wersji Passata z konwencjonalnym napędem dobrze sprawdza się opcjonalny (koszt ok. 2000 zł) wyświetlacz Active Info Display, który może być zastosowany zamiast klasycznych „zegarów”.

Fotele kierowcy i pasażera są wystarczająco obszerne i zapewniają odpowiedni komfort podczas długich podróży. Szeroki zakres regulacji kolumny kierowniczej oraz fotela kierowcy ułatwiają znalezienie optymalnej pozycji.

Standardowym wyposażeniem wersji Alltrack jest m.in. trójstrefowa klimatyzacja, rozbudowany asystent parkowania z czujnikami z przodu i z tyłu, tempomat, oraz system audio z kolorowym wyświetlaczem dotykowym o przekątnej ośmiu cali. Na liście wyposażenia nie zabrakło również automatycznie przyciemnianych lusterek - wewnętrznego i bocznego po stronie kierowcy.

Nikt nie będzie we wnętrzu Passata narzekał na ciasnotę ani na zbyt mały bagażnik, który w opisywanej wersji ma aż 639 l pojemności.

Test Passat Alltrack 2.0 TDI Bi-Turbo 240 KM

Tomasz Korniejew

Zobacz też: Test Nowy Volkswagen Touran 1.8 TSI/180 KM DSG

Test Volkswagen Passat Alltrack 2.0 TDI Bi-Turbo 240 KM DSG - napęd/układ jezdny

W gamie napędowej wersji Alltrack znalazły się cztery jednostki napędowe, w tym tylko jeden silnik benzynowy – 2.0 TSI o mocy 220 KM.

Pozostałe dostępne jednostki to dwulitrowe silniki Diesla o mocach 150, 190 oraz 240 KM. Do redakcyjnej recenzji trafił egzemplarz napędzany przez 240 konną jednostkę Bi-Turbo, która standardowo współpracuje z siedmiobiegową przekładnią DSG.

Według danych producenta ważący aż 1701 kg Volkswagen przyspiesza od 0 do 100 km/h w… 6,4 s. Dla porównania - to dokładnie taka sama dynamika z jaką od 0 do 100 km/h rozpędza się… Volkswagen Golf GTI. I to w mocniejszej niż standardowa, bo 230 konnej wersji Performance!

To zaskakujące o tyle, że zasiadając na miejscu kierowcy Alltracka, żadne detale nie zdradzają potencjału drzemiącego w tym aucie.

Po  wciśnięciu przycisku Start (standardowym wyposażeniem jest bezkluczykowy dostęp do auta) do uszu kierowcy i pasażerów dochodzi ledwie słyszalny charakterystyczny odgłos pracy silnika wysokoprężnego, który w żaden sposób nie kojarzy się z emocjami za kierownicą.

Mało tego, podczas ruszania z miejsca, po przełączeniu skrzyni biegów w tryb Drive, Passat wykazuje wyraźną zwłokę w reakcji na gaz. A najbardziej irytujące są chwile, gdy zatrzymamy się przed sygnalizatorem na skrzyżowaniu z aktywnymi systemami Start&Stop oraz funkcją Auto Hold, która aktywuje elektryczny hamulec postojowy po zatrzymaniu pojazdu, gdy skrzynia biegów jest w trybie jazdy do przodu, tak by nie trzeba było trzymać nogi na hamulcu. W takiej sytuacji sekwencja zdarzeń jest następująca: zatrzymujemy się przed sygnalizatorem na czerwonym świetle. Silnik gaśnie, uaktywnia się hamulec postojowy. Gdy światło zmienia się na zielone, wciskamy pedał gazu. W tedy czekamy chwilę na rozruch silnika i następną chwilę na dezaktywację hamulca postojowego, następnie samochód rusza z miejsca. To dobry trening cierpliwości dla kierowców. Także tych, którzy stoją za nami na skrzyżowaniu.

Na szczęście, oba systemy da się dezaktywować przyciskami, co znacznie usprawnia jazdę w ruchu miejskim.

Test Passat Alltrack 2.0 TDI Bi-Turbo 240 KM

Tomasz Korniejew

Dalsza część testu na następnej stronie


Ale, gdy już 240 konny Passat Alltrack ruszy z miejsca, błyskawicznie wyrywa do przodu. Wskazówka prędkościomierza z werwą przesuwa się ku końcowi skali bez względu na to od jak wysokiej prędkości zaczniemy przyspieszać. Co ważne dla komfortu jazdy, dźwięk silnika staje się bardziej słyszalny przy wysokich obrotach ale wciąż nie jest to uciążliwe dla podróżujących.

Zawieszenie miękko tłumi wszelkie niedoskonałości nawierzchni co niewątpliwie podnosi komfort podróżowania, choć należy pamiętać że ma to swoją cenę. Wyżej (niż w pozostałych wersjach modelu) umieszczony środek ciężkości skutkuje gorszymi niż w niżej zawieszonych Passatach właściwościami jezdnymi podczas jazdy po zakrętach. Choć i w tym przypadku auto zachowuje się przewidywalnie, przechyły nadwozia studzą temperament kierowcy.

Kierowca Passata Alltrack ma do wyboru aż sześć profili jazdy. Poza standardowymi - Eco, Comfort, Normal, Sport oraz Individual, w Alltrack zastosowano dodatkowo tryb Offroad, który ułatwia poruszanie się z dala od utwardzonych dróg i nawierzchni z dobrą przyczepnością.

Tym samym kierowca pisywanego Volkswagena nie będzie musiał przesadnie martwić się o odśnieżanie drogi dojazdowej do domu, czy z niepokojem oceniać przejezdność mokrych gruntowych dróg. Alltrack bez problemu przemknie przez tego typu przeszkody.

Co ciekawe, duża moc, masa i świetna dynamika jednostki napędowej nie czynią z 240 konnego pojazdu auta paliwożernego. Na dłuższym dystansie w ruchu miejskim udało nam się osiągnąć wynik zużycia paliwa na poziomie 7,2 l na 100 km. Podczas jazdy w trasie zużycie paliwa malało do 6,4 l na 100 km. Cieszy też zasięg, jaki samochód może pokonać wykorzystując jeden bak paliwa – podróżując w cyklu mieszanym (1 dzień w trasie, 5 dni w ruchu miejskim) przejechaliśmy 800 km zanim konieczne było zatankowanie samochodu.

Test Passat Alltrack 2.0 TDI Bi-Turbo 240 KM

Tomasz Korniejew

Zobacz też: Test Volkswagen Passat Variant GTE

Test Volkswagen Passat Alltrack 2.0 TDI Bi-Turbo 240 KM DSG- podsumowanie

   Koncepcja podwyższonych kombi z napędem na obie osie ma swoich zwolenników. Nic dziwnego, bo auta tego typu są bardzo praktyczne – często mają większe możliwości przewozowe i przestronniejsze wnętrza niż sporych rozmiarów SUV-y. Nie ustępują im właściwościami jezdnymi z dala od utwardzonych dróg, a po utwardzonych jeżdżą zazwyczaj lepiej.

Niestety taka wszechstronność konstrukcji ma swoje odzwierciedlenie w stosunkowo wysokich cenach. Nie inaczej jest w przypadku Passata, którego opisywana (bogata) wersja kosztuje 181 690 zł. 

Test Passat Alltrack 2.0 TDI Bi-Turbo 240 KM

Tomasz Korniejew

Volkswagen Passat Alltrack 2.0 TDI Bi-Turbo 240 KM DSG – dane techniczne

Volkswagen Passat Alltrack 2.0 TDI Bi-Turbo 240 KM 
Typ silnika turbodiesel
Pojemność  1968 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 240 KM/4000 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 500 Nm/1750-2500 obr./min.
Napęd 4x4
Skrzynia biegów aut. 7-bieg.
Pojemność bagażnika 639 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 477,7/183,2/150,6 cm
Rozstaw osi 278,9 cm
V-max 234 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 6,4 s
Zużycie paliwa* 6,6/4,6/5,5 l/100 km
Cena od 181 690 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany
Test Passat Alltrack 2.0 TDI Bi-Turbo 240 KM
Tomasz Korniejew
Test Passat Alltrack 2.0 TDI Bi-Turbo 240 KM
Tomasz Korniejew
Test Passat Alltrack 2.0 TDI Bi-Turbo 240 KM
Tomasz Korniejew
Test Passat Alltrack 2.0 TDI Bi-Turbo 240 KM
Tomasz Korniejew
Test Passat Alltrack 2.0 TDI Bi-Turbo 240 KM
Tomasz Korniejew
Test Passat Alltrack 2.0 TDI Bi-Turbo 240 KM
Tomasz Korniejew
Test Passat Alltrack 2.0 TDI Bi-Turbo 240 KM
Tomasz Korniejew
Test Passat Alltrack 2.0 TDI Bi-Turbo 240 KM
Tomasz Korniejew
Test Passat Alltrack 2.0 TDI Bi-Turbo 240 KM
Tomasz Korniejew
Test Passat Alltrack 2.0 TDI Bi-Turbo 240 KM
Tomasz Korniejew
Test Passat Alltrack 2.0 TDI Bi-Turbo 240 KM
Tomasz Korniejew
Test Passat Alltrack 2.0 TDI Bi-Turbo 240 KM
Tomasz Korniejew
Test Passat Alltrack 2.0 TDI Bi-Turbo 240 KM
Tomasz Korniejew
Chcesz dowiedzieć się więcej, sięgnij po nasze publikacje
KOMPLET: VAT zmiany od 1 lipca 2021 + JPK_VAT +  VAT w e-commerce
KOMPLET: VAT zmiany od 1 lipca 2021 + JPK_VAT + VAT w e-commerce
Tylko teraz
99,00 zł
119,70
Przejdź do sklepu
Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    1 sty 2000
    20 wrz 2021
    Zakres dat:
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail

    Opel Vectra B: gdzie się podziały tamte pryw… auta?

    Opel Vactra B: w zeszłym roku minęło 25 lat od premiery tego modelu, w przyszłym minie 20 lat od zakończenia jego produkcji. Co warto wiedzieć o nim?

    Continental SportContact 7: sportowa nowość na rynku

    Continental SportContact 7 to opona przeznaczona do sportowych kompaktów, aut sportowych, supersportowych i tuningowanych.

    Branża transportowa... przeżywa renesans

    Branża transportowa jak i mechanicy przeżywają renesans. Usługi w tych dwóch sektorach są obecnie trudniej dostępne i przede wszystkim poszukiwane.

    Roczny koszt utrzymania samochodu? Policz go z... Yanosikiem

    Roczny koszt utrzymania samochodu – ile może wynosić? Yanosik postanowił odpowiedzieć na to pytanie i udostępnił właśnie nową funkcję w aplikacji.

    Ford Mondeo Mk4: Budżetowe auto Bonda

    Ford Mondeo MK4: jeździł nim James Bond, a Top Gear okrzyknął go samochodem roku 2007. W skrócie jest lepszy niż... Ferrari.

    Zakup uszkodzonego samochodu: 1/3 używek po szkodzie

    Zakup uszkodzonego samochodu? W 2019 roku 1/3 aut na rynku wtórnym miała odnotowaną szkodę. Obecnie odsetek ten zbliża się do połowy.

    Ford Kuga I 2.0 TDCI: Super Użytkowy Vóz

    Dobry SUV musi ładnie wyglądać, być przestronny i oferować poprawne osiągi połączone z niskim spalaniem. To wszystko oferuje Ford Kuga I.

    Toyota RAV4 Adventure: czarne akcenty i napęd 4x4 w standardzie

    Toyota RAV4 Adventure - japoński SUV doczekał się nowej wersji specjalnej. Auto wyróżniają czarne akcenty, srebrny dach i napęd AWD-i w standardzie.

    Zakaz wyprzedzania się dla ciężarówek. Czy to dobry pomysł?

    Zakaz wyprzedzania się dla ciężarówek - to nowy postulat kierowców. Tylko czy odebranie tej możliwości kierowcom TIR-ów to dobry pomysł?

    Toyota Avensis II: japoński dziadkowóz

    Stereotypowy emeryt wybiera Mercedesa. Właśnie. Stereotypowy. Starsi ludzie wbrew stereotypom równie chętnie sięgają po Toyotę.

    Czy trzeba zmieniać tablice rejestracyjne po zakupie auta 2022?

    Czy trzeba zmieniać tablice rejestracyjne po zakupie auta 2022? No i tu chyba mamy dobrą informację dla kierowców...

    Wtargnięcie pieszego na pasy: czyja wina?

    Wtargnięcie pieszego na pasy: czyja wina? To ważne pytanie w kontekście nowych przepisów, które obowiązują przed pasami od czerwca 2021 r.

    Wymiana jednej opony? Ubezpieczyciel musi zapłacić za dwie

    Wymiana jednej opony? To częsta propozycja w przypadku polis na ogumienie. Takie rozwiązanie nie ma sensu z punktu widzenia bezpieczeństwa.

    Renault Megane I: raz na wozie, raz pod wozem

    Renault Megane I generacji to samochód bez wątpienia udany, ale borykający się z kilkoma problemami. Starość tego samochodu bywa bardzo różna.

    Test: Audi S3 Limousine - 4,8 s. do setki w kompakcie!

    Test Audi S3 pokazał jedno. To wilk w owczej skórze. Bo choć nadwozie nie wygląda przesadnie agresywne. Układ napędowy już jest agresywny.

    Opel Astra F: używany hit po trzech dekadach na drogach

    Opel Astra F została zaprezentowana 30 lat temu. To od niej zaczął się sukces mierzony dziś 15 milionami sztuk. Co warto wiedzieć o używanym Oplu?

    Stacje ładowania: dogonimy Niemców dopiero po 2150 roku

    Stacje ładowania samochodów elektrycznych w Polsce nie powstają zbyt dynamicznie. A to prowadzi do wniosku, że Niemcy są o 130 lat do przodu.

    Półprzewodniki w samochodzie: ich brak to problemy produkcyjne

    Półprzewodniki w samochodzie: ich brak hamuje produkcję aut, a niska produkcja musi oznaczać niższy poziom sprzedaży. Co dalej?

    Auto dla studenta do 10 tys. zł. II część zestawienia

    Auto dla studenta do 10 tys. zł, bo choć budżet może wydawać się skromny, rynek wtórny daje ogromny wybór. Dziś pięć kolejnych propozycji.

    Cupra elektryczna? Wyłącznie elektryczna do 2030 roku!

    Cupra elektryczna? Tak, wszystko wskazuje na to, że piekło właśnie zamarzło. Rasowa, hiszpańska marka skupi się bowiem na e-napędach...

    Wyprzedzanie w tunelu. Co na to przepisy?

    Wyprzedzanie w tunelu: czy jest dozwolone, a jak tak to gdzie? Jak jest zabronione, to jaki grozi za nie mandat? Oto kompendium wiedzy.

    Auto dla studenta do 10 tys. zł. I część zestawienia

    Auto dla studenta do 10 tys. zł, bo choć budżet może wydawać się skromny, rynek wtórny daje ogromny wybór. Dziś pięć pierwszych propozycji.

    Czy nieopłacona polisa OC jest ważna?

    Czy nieopłacona polisa OC jest ważna? To zależy od tego czy kierowca nie wpłacił nawet złotówki tytułem OC, czy np. nie opłacił jednej z rat.

    Aplikacja Na Wypadek, czyli czy sprawca ma ważne OC?

    Aplikacja Na Wypadek została stworzona przez UFG. Pozwala sprawdzić czy w danym momencie auto sprawcy wypadku ma ważne OC.

    SERES w Polsce. Elektryczny SUV z Chin debiutuje

    SERES w Polsce, czyli nowa marka wkracza nad Wisłę z ofertą wysokiej jakości elektrycznych SUV-ów w atrakcyjnych cenach. Na początek SERES 3.