| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Test Volkswagen Passat Alltrack 2.0 TDI Bi-Turbo 240 KM DSG

Test Volkswagen Passat Alltrack 2.0 TDI Bi-Turbo 240 KM DSG

Volkswagen Passat Alltrack jest dla wielu miłośników modelu najlepszą wersją Passata dostępną w ofercie niemieckiej marki. Czy fakt, że łączy w sobie zalety klasycznego kombi i modnego SUV-a czyni z niego aż tak atrakcyjny samochód? Sprawdziliśmy to w naszym teście.

Segment podwyższonych kombi (biorąc pod uwagę europejskich producentów), dość wcześnie upodobało sobie Volvo. Ale nie trzeba było długo czekać, by tego typu konstrukcje do swojej oferty włączyli konkurenci. Początkowo, podwyższone kombi oparte były na modelach drogich – przykładami są Volvo XC70 czy Audi A6 Allroad. Ale z biegiem czasu zaczęto je oferować również w niższych segmentach. Dziś możemy wybierać spośród m.in. Skody Octavii Scout, Volvo V60 Cross Country, Volkswagena Golfa Alltrack, czy bohatera dzisiejszej recenzji - Passata Alltrack.

Test Passat Alltrack 2.0 TDI Bi-Turbo 240 KM

Autor: Tomasz Korniejew

Trzeba przyznać, że Volkswagen konfigurując ofertę Passata Alltrack nie sugerował się jedynie badaniami rynku. Przynajmniej nie tymi, które dowodzą, że większości kupujących samochody typu SUV wystarczy napęd na jedną oś.

Tymczasem każdy Passat Alltrack, bez względu na wersję silnikową, jest wyposażony w elektronicznie sterowany napęd na obie osie 4Motion. Ponadto każdy egzemplarz jest wyposażony w osłony podwozia i zwiększony aż o 2,9 cm prześwit (do 17,4 cm).

Dostojności nadwoziu dodają osłony błotników w kolorze antracytowym, zmodyfikowane zderzaki, reflektory i tylne lampy wykonane w technologii LED, czy siedemnastocalowe obręcze kół ze stopów lekkich.

Więcej informacji na temat Volkswagena znajdziesz tutaj

Wnętrze Passata Alltrack jest podobne do tych z pozostałych odmian modelu. W wersji uterenowionej zainstalowano emblemat Alltrack tuż za lewarkiem dźwigni biegów i zastosowano dedykowane listwy wykończeniowe.

Materiały użyte do wykończenia wnętrza są wysokiej jakości, kokpit uporządkowany i przejrzysty. W przeciwieństwie do odmiany hybrydowej, w Alltrack, podobnie do innych wersji Passata z konwencjonalnym napędem dobrze sprawdza się opcjonalny (koszt ok. 2000 zł) wyświetlacz Active Info Display, który może być zastosowany zamiast klasycznych „zegarów”.

Fotele kierowcy i pasażera są wystarczająco obszerne i zapewniają odpowiedni komfort podczas długich podróży. Szeroki zakres regulacji kolumny kierowniczej oraz fotela kierowcy ułatwiają znalezienie optymalnej pozycji.

Standardowym wyposażeniem wersji Alltrack jest m.in. trójstrefowa klimatyzacja, rozbudowany asystent parkowania z czujnikami z przodu i z tyłu, tempomat, oraz system audio z kolorowym wyświetlaczem dotykowym o przekątnej ośmiu cali. Na liście wyposażenia nie zabrakło również automatycznie przyciemnianych lusterek - wewnętrznego i bocznego po stronie kierowcy.

Nikt nie będzie we wnętrzu Passata narzekał na ciasnotę ani na zbyt mały bagażnik, który w opisywanej wersji ma aż 639 l pojemności.

Test Passat Alltrack 2.0 TDI Bi-Turbo 240 KM

Autor: Tomasz Korniejew

Zobacz też: Test Nowy Volkswagen Touran 1.8 TSI/180 KM DSG

Test Volkswagen Passat Alltrack 2.0 TDI Bi-Turbo 240 KM DSG - napęd/układ jezdny

W gamie napędowej wersji Alltrack znalazły się cztery jednostki napędowe, w tym tylko jeden silnik benzynowy – 2.0 TSI o mocy 220 KM.

Pozostałe dostępne jednostki to dwulitrowe silniki Diesla o mocach 150, 190 oraz 240 KM. Do redakcyjnej recenzji trafił egzemplarz napędzany przez 240 konną jednostkę Bi-Turbo, która standardowo współpracuje z siedmiobiegową przekładnią DSG.

Według danych producenta ważący aż 1701 kg Volkswagen przyspiesza od 0 do 100 km/h w… 6,4 s. Dla porównania - to dokładnie taka sama dynamika z jaką od 0 do 100 km/h rozpędza się… Volkswagen Golf GTI. I to w mocniejszej niż standardowa, bo 230 konnej wersji Performance!

To zaskakujące o tyle, że zasiadając na miejscu kierowcy Alltracka, żadne detale nie zdradzają potencjału drzemiącego w tym aucie.

Po  wciśnięciu przycisku Start (standardowym wyposażeniem jest bezkluczykowy dostęp do auta) do uszu kierowcy i pasażerów dochodzi ledwie słyszalny charakterystyczny odgłos pracy silnika wysokoprężnego, który w żaden sposób nie kojarzy się z emocjami za kierownicą.

Mało tego, podczas ruszania z miejsca, po przełączeniu skrzyni biegów w tryb Drive, Passat wykazuje wyraźną zwłokę w reakcji na gaz. A najbardziej irytujące są chwile, gdy zatrzymamy się przed sygnalizatorem na skrzyżowaniu z aktywnymi systemami Start&Stop oraz funkcją Auto Hold, która aktywuje elektryczny hamulec postojowy po zatrzymaniu pojazdu, gdy skrzynia biegów jest w trybie jazdy do przodu, tak by nie trzeba było trzymać nogi na hamulcu. W takiej sytuacji sekwencja zdarzeń jest następująca: zatrzymujemy się przed sygnalizatorem na czerwonym świetle. Silnik gaśnie, uaktywnia się hamulec postojowy. Gdy światło zmienia się na zielone, wciskamy pedał gazu. W tedy czekamy chwilę na rozruch silnika i następną chwilę na dezaktywację hamulca postojowego, następnie samochód rusza z miejsca. To dobry trening cierpliwości dla kierowców. Także tych, którzy stoją za nami na skrzyżowaniu.

Na szczęście, oba systemy da się dezaktywować przyciskami, co znacznie usprawnia jazdę w ruchu miejskim.

Test Passat Alltrack 2.0 TDI Bi-Turbo 240 KM

Autor: Tomasz Korniejew

Dalsza część testu na następnej stronie

Czytaj także

Data publikacji:

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Test Passat Alltrack 2.0 TDI Bi-Turbo 240 KM
Test Passat Alltrack 2.0 TDI Bi-Turbo 240 KM

Test Passat Alltrack 2.0 TDI Bi-Turbo 240 KM
Test Passat Alltrack 2.0 TDI Bi-Turbo 240 KM

Test Passat Alltrack 2.0 TDI Bi-Turbo 240 KM
Test Passat Alltrack 2.0 TDI Bi-Turbo 240 KM

Test Passat Alltrack 2.0 TDI Bi-Turbo 240 KM
Test Passat Alltrack 2.0 TDI Bi-Turbo 240 KM

Test Passat Alltrack 2.0 TDI Bi-Turbo 240 KM
Test Passat Alltrack 2.0 TDI Bi-Turbo 240 KM

Test Passat Alltrack 2.0 TDI Bi-Turbo 240 KM
Test Passat Alltrack 2.0 TDI Bi-Turbo 240 KM

Test Passat Alltrack 2.0 TDI Bi-Turbo 240 KM
Test Passat Alltrack 2.0 TDI Bi-Turbo 240 KM

Test Passat Alltrack 2.0 TDI Bi-Turbo 240 KM
Test Passat Alltrack 2.0 TDI Bi-Turbo 240 KM

Test Passat Alltrack 2.0 TDI Bi-Turbo 240 KM
Test Passat Alltrack 2.0 TDI Bi-Turbo 240 KM

Test Passat Alltrack 2.0 TDI Bi-Turbo 240 KM
Test Passat Alltrack 2.0 TDI Bi-Turbo 240 KM

Test Passat Alltrack 2.0 TDI Bi-Turbo 240 KM
Test Passat Alltrack 2.0 TDI Bi-Turbo 240 KM

Test Passat Alltrack 2.0 TDI Bi-Turbo 240 KM
Test Passat Alltrack 2.0 TDI Bi-Turbo 240 KM

Test Passat Alltrack 2.0 TDI Bi-Turbo 240 KM
Test Passat Alltrack 2.0 TDI Bi-Turbo 240 KM

Test Passat Alltrack 2.0 TDI Bi-Turbo 240 KM
Test Passat Alltrack 2.0 TDI Bi-Turbo 240 KM

Potrącenia komornicze i administracyjne z wynagrodzeń99.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Radosław Graboś

Doradca podatkowy, Head of Tax w Kancelarii Brysiewicz i Wspólnicy

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »