REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Kia Sorento 2.0 CRDi 185 KM 4WD 6 AT

Tomasz Korniejew
Test Kia Sorento 2.0 CRDi 185 KM 4WD 6 AT
Test Kia Sorento 2.0 CRDi 185 KM 4WD 6 AT
Kamil Fraszkiewicz

REKLAMA

REKLAMA

Największy model Kii – Sorento przekonuje do siebie nie tylko przepastnym wnętrzem. To świetnie zaprojektowany siedmioosobowy SUV dostępny za rozsądnie skalkulowaną cenę.Największy model Kii – Sorento przekonuje do siebie nie tylko przepastnym wnętrzem. To świetnie zaprojektowany siedmioosobowy SUV dostępny za rozsądnie skalkulowaną cenę.

Test Kia Sorento 2.0 CRDi 185 KM 4WD 6 AT

Zeszłoroczna debiutantka – najnowsza Kia Sorento przyciąga uwagę atrakcyjnym wyglądem. Masywne nadwozie zostało narysowane miękką linią, a bryła nie została pozbawiona proporcji. Duży SUV prezentuje się zgrabnie, choć wielu Europejczyków może rozmiarem auta poczuć się przytłoczonych.

REKLAMA

Nic dziwnego – długość nadwozia Sorento to 478 cm. To o 12,3 cm więcej niż mierzy nadwozie BMW X3 ale z drugiej strony o 10,6 cm mniej niż mierzy nadwozie BMW X5.

Wyraźnie widać, że Sorento jest dużo większa niż pełnowymiarowe kompaktowe SUV-y, ale mniejsza niż największe dostępne na rynku konstrukcje. Niemniej, czy biorąc pod uwagę przestronność wnętrza i zdolność do przewiezienia siedmiu osób może stanowić ciekawą alternatywę dla największych dostępnych na rynku SUV-ów?

Zobacz też: Pierwsza jazda Kia Sorento 2015 2.2 CRDi 200 KM aut.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wnętrze

REKLAMA

Przedział pasażerski Sorento jest bardzo przestronny. Przednie fotele zapewniają odpowiedni komfort podczas wielogodzinnych podróży, a szeroki zakres regulacji kolumny kierowniczej ułatwia zajęcie optymalnej pozycji. Cieszy wyposażenie standardowe. Już w podstawowej wersji M, Sorento jest wyposażone m.in. w automatyczną dwustrefową klimatyzację, system nawigacji satelitarnej, tempomat, czy elektrochromatyczne lusterko wsteczne. Standardowym wyposażeniem jest także trzeci rząd składanych siedzeń.

W tylnej części przedziału pasażerskiego największej Kii, nikt nie będzie narzekał na ciasnotę. W drugim rzędzie miejsca jest pod dostatkiem zarówno w okolicach kolan, jak i nad głowami siedzących tam pasażerów. Co więcej, siedziska tylnej kanapy są przesuwane, da się także regulować kąty pochylenia jej oparć (dzielone w stosunku 40/20/40).

Zajęcie miejsca w trzecim rzędzie wymaga sprawności ale warto zaznaczyć, że usiądą tam wygodnie nawet wysokie osoby.

W konfiguracji siedmioosobowej następuje znaczna redukcja przestrzeni na bagaże. Pozostaje 142 l na pakunki. Gdy schowamy dodatkowe fotele w podłodze, objętość bagażnika rośnie do 605 l. Maksymalnie przestrzeń na pakunki możemy powiększyć do 1662 l.

Zobacz też: Kia Cee’d Face Lifting 2015

Układ jezdny

W gamie silnikowej Kii Sorento znalazły się dwie jednostki napędowe. Obie wysokoprężne. Podstawowym źródłem napędu jest silnik o pojemności 2l, rozwijający moc maksymalną 185 KM i 402 Nm momentu obrotowego. Mocniejsza jednostka ma 2,2 l pojemności, rozwija moc maksymalną 200 KM i 441 Nm momentu obrotowego.

Podstawowa odmiana Sorento jest wyposażona w zautomatyzowaną sześciobiegową przekładnię i napęd na obie osie.

Według danych producenta 185-konny pojazd przyspiesza od 0 do 100 km/h w 10,4 s i może się rozpędzić do 200 km/h.

Wysoka pozycja za kierownicą Sorento zapewnia dobrą widoczność do przodu. Z widocznością do tyłu podczas parkingowych manewrów jest dużo gorzej. Ale z pomocą przychodzą czujniki parkowania (przednie i tylne) dostępne w wyposażeniu standardowym już w podstawowej wersji.

Zobacz też: Test KIA Rio 1.4 109 KM 2015

Test Kia Sorento 2.0 CRDi 185 KM 4WD 6 AT - zużycie paliwa

185 konna jednostka napędowa stanowi sprawne źródło napędu dla ważącego 1873 kg SUV-a. Silnik pracuje cicho w każdym zakresie obrotów i pasuje do sznytu pojazdu. Podczas jazdy po mieście kierowca Sorento nie ma najmniejszej ochoty na jakikolwiek sprint od świateł do świateł. Raczej delektuje się komfortem.

Największa Kia świetnie sprawdza się podczas jazdy w trasie. Podróżując z prędkością autostradową w aucie wciąż jest cicho, a mimo dużych gabarytów auto prowadzi się bardzo przewidywalnie i pewnie podąża za wskazówkami kierowcy.

Zaskakujące jest bardzo dobre (biorąc pod uwagę rozmiar samochodu) zachowanie podczas jazdy po zakrętach. Nadwozie zachowuje dodającą pewności sztywność, a cała konstrukcja sprawia wrażenie lżejszej niż jest w rzeczywistości. Auto zwinnie pokonuje ciasne łuki i ma dużą tolerancję dla błędów kierowcy.   

Cieszy praca automatycznej przekładni – jest szybka i sprawnie reaguje na kick down.

W błędzie jest ten, kto myśli że Sorento zużywa ogromne ilości paliwa. Podczas spokojnej jazdy w ruchu miejskim bez trudu można osiągnąć wynik zużycia paliwa na poziomie 7 l na 100 km. Jeżdżąc dynamiczniej zużycie paliwa wzrośnie do około 10 l na 100 km. Z kolei podczas jazdy po autostradzie z maksymalną dozwoloną prędkością największa Kia zużywa około 9 l oleju napędowego na 100 km.

Zobacz też: Test Kia Soul II 1.6 GDI 132 KM: zdecydowana poprawa

Podsumowanie testu - Kia Sorento 2.0 CRDi 185 KM 4WD 6 AT

Podstawowa odmiana Kii Sorento kosztuje 147 500 zł. Za tę kwotę otrzymamy bogato wyposażonego, siedmioosobowego SUV-a z napędem na obie osie i automatyczną przekładnią. Przy czym siedmioosobowy w tym przypadku oznacza, że Sorento może podróżować siedem dorosłych osób, a nie co najwyżej piątka z dwójką dzieci.

Przestronność wnętrza, jakość układu jezdnego i cena, sprawiają że największa Kia może bez trudu przekonać do siebie każdego kto rozgląda się za kompaktowym SUV-em.

Jest też alternatywą dla największych dostępnych SUV-ów n rynku. Co prawda jej wnętrze nie jest aż tak dobrze wykończone a jej układ jezdny nie jest tak wykwintnie skonstruowany, jak w przypadku największych konstrukcji z klasy Premium, ale Sorento jest od prestiżowych konkurentów o co najmniej 100 tys zł tańsza. W porównaniu do klasy Premium zabraknie też wielu pozycji z listy wyposażenia opcjonalnego, niemniej każdy kto szuka pojazdu z tej klasy powinien sprawdzić co oferuje Sorento.

Zobacz też: Test Hyundai Grand Santa Fe 2.2 CRDi 4WD AT

Dane techniczne - Kia Sorento 2.0 CRDi 185 KM 4WD 6 AT

Kia Sorento 2.0 Diesel CRDi 185 KM aut 4WD
Typ silnika turbodiesel
Pojemność  1995 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16
Maksymalna moc 185 KM/4000 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 402 Nm/1750-2750 obr./min.
Napęd 4x4
Skrzynia biegów aut. 6-bieg
Pojemność bagażnika 605/1662 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 478/189/168,5 cm
Rozstaw osi 278 cm
V-max 200 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 10,4 s
Zużycie paliwa* 8,1/6,0/6,7 l/100 km
Cena od 145 900 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany
Test Kia Sorento 2.0 CRDi 185 KM 4WD 6 AT
Kamil Fraszkiewicz
Deska rozdzielcza najnowszej Kii Sorento została wykonana z materiałów dobrej jakości i spasowanych z dokładnością.
KIA
System multimedialny w najnowszej Kii Sorento.
KIA
Gdy nową Kią Sorento podróżuje siedem osób, bagażnik ma objętość 142 l. Po złożeniu siedzeń trzeciego rzędu, przestrzeń na bagaże rośnie do 605 l. Z kolei po złożeniu tylnej kanapy bagażnik rośnie do 1662 l.
KIA
Gdy nową Kią Sorento podróżuje siedem osób, bagażnik ma objętość 142 l. Po złożeniu siedzeń trzeciego rzędu, przestrzeń na bagaże rośnie do 605 l. Z kolei po złożeniu tylnej kanapy bagażnik rośnie do 1662 l.
KIA
Gdy nową Kią Sorento podróżuje siedem osób, bagażnik ma objętość 142 l. Po złożeniu siedzeń trzeciego rzędu, przestrzeń na bagaże rośnie do 605 l. Z kolei po złożeniu tylnej kanapy bagażnik rośnie do 1662 l.
KIA
Najnowsza Kia Sorento jest większa od modelu poprzedniej generacji. Samochód prezentuje się ciekawie, choć reflektory ksenonowe to wyposażenie standardowe najbogatszej wersji.
KIA
W najbogatszej odmianie nowej Kii Sorento, tylne lampy LED są dostępne w wyposażeniu standardowym najbogatszej wersji.
KIA
Wydłużenie w nowej Kii Sorento rozstawu osi do 278 cm pozwoliło m.in. na znaczne powiększenie wnętrza.
KIA
Test Kia Sorento 2.0 CRDi 185 KM 4WD 6 AT
Kamil Fraszkiewicz
Test Kia Sorento 2.0 CRDi 185 KM 4WD 6 AT
Kamil Fraszkiewicz
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Miał więcej szczęścia, niż rozumu. Pijany uderzył w naczepę tira na A2. Cudem przeżył wypadek

Noc, autostrada A2 i pijany kierowca mazdy, który nie zauważył... jadącego tira. Japoński sedan uderzył w naczepę ciężarówki, a w wyniku uderzenia stracił praktycznie całe nadwozie. Kierowca wyszedł ze zdarzenia bez szwanku.

Nawet blisko 9 tys. zł kary dla kierowcy i to już po dwóch tygodniach. Stawki niedługo będą aktualizowane

Za niespełna 2 miesiące w Polsce po raz kolejny wzrosną kary dla kierowców. Mowa oczywiście o karach za brak OC. Od 1 lipca 2024 r. brak ważnej polisy będzie oznaczać nawet 8600 zł opłaty karnej. Tyle że ta kwota to dopiero początek kosztów.

Oto wielkie ułatwienia dla niepełnosprawnych. Nowe przepisy przyjęte

Nadciągają ważne zmiany dla osób korzystających z kart parkingowych. Parlament Europejski uchwalił przepisy o unijnej karcie osoby z niepełnosprawnością oraz europejskiej karcie parkingowej dla osób z niepełnosprawnością. Co to oznacza dla kierowców?

Jak chcemy podróżować? Zmiana myślenia to wynik kwestii środowiskowej i pokoleniowej

W ciągu ostatnich lat sposób postrzegania transportu uległ ewolucji, odzwierciedlając zarówno transformację branży motoryzacyjnej, jak i zmiany wartości społecznych. Co to oznacza w praktyce?

REKLAMA

Omoda w Europie. Polska stanie się ważną bazą dla chińskiej marki

Omoda nie bierze jeńców. Marka należąca do chińskiego giganta Chery Automobile rusza na europejską ekspansję. Ma utworzyć na Starym Kontynencie około siedmiu spółek zależnych. Jedna i dość kluczowa powstanie właśnie w Polsce.

Ubezpieczenie dla rowerzysty. Czy jest obowiązkowe? Jaką polisę wybrać?

Sezon rowerowy w pełni. A to oznacza, że rowerzyści powinni rozpatrzeć dość ważną kwestię. Czy przed ruszeniem w trasę muszą wykupić ubezpieczenie? I o jakiej konkretnie polisie warto pomyśleć?

Polacy rzucili się na samochody. Kupują je na potęgę. Rynek osiągnął wzrost o 18 proc.

Dane GUS nie pozostawiają złudzeń. Sprzedaż samochodów, motocykli oraz części zamiennych była najszybciej rosnącą, zdefiniowaną kategorią produktów w przypadku klienta detalicznego w I kwartale 2024 r.

Samochód z przebitym numerem VIN. Jak kupujący może się zabezpieczyć?

Klonowanie samochodów to proceder polegający na tym, że po kradzieży auto otrzymuje numer VIN z innego, identycznego modelu pojazdu. Jak kupujący powinni się zabezpieczać przed samochodem z taką wadą prawną?

REKLAMA

Ceny paliw na stacjach w maju 2024: po promocji gwałtowne podwyżki, kiedy benzyna po 7 zł za litr

Majówkowe obniżki cen paliw o 30 groszy na litrze to tania przekąska przed drogim – a nawet bardzo drogim – daniem głównym. Eksperci są zgodni, że cena 7 zł za litr benzyny na stacjach paliw w Polsce to kwestia dni. Dlaczego? Czy są szanse, że do wakacji paliwa znów potanieją?

112 km/h na "30". Kierowca stracił prawo jazdy i samochód

Na autostradzie A13 w austriackim Tyrolu kierowca z Polski jechał 112 km/h w strefie ograniczenia prędkości do 30 km/h - podała w niedzielę austriacka agencja APA, powołując się na miejscową policję.

REKLAMA