| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Test Fiat Punto 1.3 Multijet 16V 75 KM

Test Fiat Punto 1.3 Multijet 16V 75 KM

Fiat Punto to wciąż żyjąca legenda. Co dziś ma do zaoferowania model uchodzący niegdyś za najatrakcyjniejszy w swojej klasie? W teście Fiat Punto z silnikiem 1.3 Multijet o mocy 75 KM.

Trudno wskazać drugi model, który byłby tak długo oferowany na polskim rynku, jak Fiat Punto. Pomijając historię i zamieszanie jakie wywołało pojawienie się na rynku Punto I generacji, aktualna generacja modelu od momentu wprowadzenia na rynek w 2005 r. przeszła nie tylko liftingi ale również dwie zmiany nazw z Grande Punto na Punto Evo, by z powrotem nazywać się Punto.

Niemniej model przez lata obecności w sprzedaży zyskał duże grono sympatyków, a producent wciąż stara się przyciągnąć klientów poszukujących pojazdu z segmentu B.

Zobacz też: Test Opel Meriva 1.6 CDTI 136 KM

Test Fiat Punto 1.3 Multijet 16V 75 KM – wciąż pełen zalet?

Debiutujący na rynku Grande Punto przyciągał nabywców nie tylko atrakcyjnym wyglądem, lecz również bardzo przestronnym wnętrzem, w tym sporym przedziałem bagażowym.

Dziś rozmiary Punto już tak nie imponują. Przestronność wnętrza Fiata można określić jako przeciętną dla swojej klasy, podobnie do pojemności bagażnika, która wynosi 275 l. Co więcej, w dzisiejszych czasach „rzuca się w oczy” wysoki próg załadunku, czy średniej jak na dzisiejsze standardy materiały wykończeniowe.

Ale design deski rozdzielczej nadal cieszy oko choć zastosowane w niej monochromatyczne wyświetlacze odstają od współczesnych standardów.

Ffotele Punto są wygodne, a duże szyby boczne i pozycja, w jakiej siedzi kierowca zapewniają prowadzącemu dobrą widoczność w przód i na boki.

Stosunkowo mała tylna szyba utrudnia parkingowe manewry ale można temu zaradzić dokupując za 1000 zł tylne czujniki parkowania.

Zobacz też: Test Volkswagen Polo V 1.2 TSI 110 KM

Test Fiat Punto 1.3 Multijet 16V 75 KM – mistrz oszczędności

W gamie napędowej Punto znajdują się dwa ośmiozaworowe silniki benzynowe – 1,2 l oraz 1,4 l oraz jedna, szesnastozaworowa jednostka wysokoprężna o pojemności 1,3 l i mocy maksymalnej 75 KM.

Silnik nie wyróżnia się nadzwyczajną kulturą pracy. Jest dość głośny i stosunkowo wolno reaguje na wciskanie gazu ale wyróżnia go ponadprzeciętna oszczędność. Według danych producenta przyspieszające od 0 do 100 km/h w 13,6 s Punto zużywa w ruchu miejskim 5,2 l na 100 km.

W praktyce, poruszając się po zatłoczonym mieście z wykorzystaniem systemu Start&Stop bez problemu można osiągnąć wynik zużycia paliwa na poziomie 5,9 l oleju napędowego na 100 km.

Podczas jazdy w trasie „spalanie” spada do poziomu ok. 4,2 – 4,5 l/100 km, w zależności od tego, czy poruszamy się z prędkością ok. 100, czy 120 km/h.

reklama

Polecamy artykuły

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Fiat Punto 2015
Fiat Punto 2015

Mimo że od debiutu Fiata Punto minęło sporo czasu samochód wciąż wygląda dobrze.
Mimo że od debiutu Fiata Punto minęło sporo czasu samochód wciąż wygląda dobrze.

Test Fiat Punto 1.3 Multijet 16V 75 KM
Test Fiat Punto 1.3 Multijet 16V 75 KM

Szkoda, że w najnowszym Fiacie Punto nie można dokupić świateł w technologii LED.
Szkoda, że w najnowszym Fiacie Punto nie można dokupić świateł w technologii LED.

Tablica przyrządów Fiata Punto wciąż wygląda ładnie, ale jakość materiałów wykończeniowych mogłaby być wyższa.
Tablica przyrządów Fiata Punto wciąż wygląda ładnie, ale jakość materiałów wykończeniowych mogłaby być wyższa.

Fotele w Fiacie Punto są wygodne, tapicerka zwraca uwagę.
Fotele w Fiacie Punto są wygodne, tapicerka zwraca uwagę.

Na tylnej kanapie Fiata Punto wygodnie usiądą dwie dorosłe osoby.
Na tylnej kanapie Fiata Punto wygodnie usiądą dwie dorosłe osoby.

Bagażnik w Fiacie Punto ma 275 l pojemności. To niezły wynik, ale pakowanie utrudnia wysoki próg załadunku.
Bagażnik w Fiacie Punto ma 275 l pojemności. To niezły wynik, ale pakowanie utrudnia wysoki próg załadunku.

Najciekawszym akcentem stylizacyjnym tylnej części nadwozia są lampy.
Najciekawszym akcentem stylizacyjnym tylnej części nadwozia są lampy.

Klasyfikacja Środków Trwałych 2016 ze stawkami amortyzacji i powiązaniem z KŚT 201079.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Anna Wieczorek

Adwokat, autorka bloga DEWELOPERSKI.com

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »