REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Citroen C4 Aircross 1.8 e-HDi

REKLAMA

REKLAMA

Citroen C4 Aircross to bliźniacza konstrukcja do Mitsubishi ASX. Co wyszło z mariażu francuskiej awangardy i japońskiego pragmatyzmu?

Mimo że Francuzi przeprojektowali nadwozie Mitsubishi ASX-a i - nie ukrywajmy – dodali mu więcej uroku upodobniając bryłę nadwozia do pozostałych modeli oferowanych przez Citroena, nie można nie dostrzec podobieństw do japońskiego modelu.

REKLAMA

Niemal identyczna linia nadwozia, kształt drzwi oraz te same proporcje nie pozostają wątpliwości, kto jest dawcą genów dla Citroena C4 Aircross.

Zobacz też: Test Suzuki SX4 S-Cross 1.6 DDiS ALLGRIP Man.

Test Citroen C4 Aircross 1.8 e-HDi - wnętrze

REKLAMA

A to podobieństwo staje się wręcz uderzające, gdy usiądziemy za kierownicą Citroena. Wykonany z twardych tworzyw, zachowawczo zaprojektowany kokpit w niczym nie przypomina awangardowych stylizacji desek rozdzielczych najnowszych modeli francuskiego producenta.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

W Aircrossie wnętrze jest stonowane, utrzymane w odcieniach czerni i szarości. Nie można oprzeć się wrażeniu, że przejrzysty kokpit nieco trąci myszką. O ile w samochodach sygnowanych logiem Mitsubishi takie podejście do projektów jest wpisane w genotyp marki o tyle w Citroenie rozczarowuje.

Niemniej przedział pasażerski francusko-japońskiego crossovera przekonuje do siebie obszernością oraz wygodą foteli i tylnej kanapy. Bagażnik (pojemność 416 l) umożliwia spakowanie się na długie rodzinne wakacje, a w razie potrzeby możemy wykorzystać C4 Aircross jako małe auto dostawcze. Po rozłożeniu tylnej kanapy da się uzyskać płaską podłogę, co znacznie ułatwia wykorzystanie sporej przestrzeni bagażowej.

Zobacz też: Test KIA Sportage 1.6 GDI

Test Citroen C4 Aircross 1.8 e-HDi - napęd/układ jezdny

Recenzowana odmiana Citroena C4 Aircross została wyposażona w napęd na obie osie oraz wysokoprężny silnik (pochodzący z Mitsubishi) o pojemności 1,8 l, który rozwija moc maksymalną 150 KM.

Jednostce napędowej daleko do kultury pracy, którą się charakteryzują konstrukcje ze stajni Citroena. Japoński diesel stosunkowo głośno klekocze ale nie można mu odmówić dynamiki. Co prawda w dolnych zakresach obrotów jest irytująco ospały ale gdy wskazówka obrotomierza minie wartość ok. 2000 obr./min. silnik żwawo wyrywa do przodu.

Nie wynika to z danych producenta, według których C4 Aircross od startu „setkę” osiąga po upływie 11,5 s, czyli w czasie przeciętnym dla tej klasy pojazdów.

Niemniej, podczas prowadzenia, odczucia kierowcy odnośnie dynamiki rozpędzania na wyższych obrotach są lepsze niż wskazywałby na to pomiary producenta.

Pozytywne noty zbiera zawieszenie. Wszelkiego rodzaju nierówności tłumione są miękko i bez nieprzyjemnych stuków.

Jakość prowadzenia, zestrojenie układu kierowniczego są przeciętne. Citroen ma tendencję do podsterowności podczas jazdy po zakrętach ale jednocześnie zachowuje się przewidywalnie.

Podczas jazdy po autostradzie auto jest stabilne i wbrew pozorom niezbyt wrażliwe na boczne podmuchy wiatru, szkoda tylko że przedział pasażerski nie został lepiej wyciszony.

Niestety rozczarowuje zużycie paliwa. Około 10 l na 100 km w ruchu miejskim i około 7,8 l podczas jazdy z prędkością 130 km/h w trasie to sporo, jak na samochód tych rozmiarów i możliwości współczesnych jednostek wysokoprężnych.

Zobacz też: Test Hyundai ix35 CRDi 136 KM aut. AWD

Test Citroen C4 Aircross 1.8 e-HDi - podsumowanie

REKLAMA

Nie można oprzeć się wrażeniu, że adoptowany C4 Aircross nie pasuje dopozostałej części rodzeństwa z rodziny Citroena. Zachowawczy design, przeciętne wykończenie wnętrza, słabsze niż w przypadku innych konstrukcji Citroena wyciszenie wnętrza, wreszcie dość głośny i paliwożerny silnik Diesla zupełnie różny od oszczędnych i wysoce kulturalnych francuskich HDi.

Zaletami opisywanego crossovera są przestronne wnętrze, niezły komfort tłumienia nierówności i sprawny napęd na obie osie. Niestety zaletą Aircrossa nie jest cena. Najtańsza wersja z napędem na jedną oś i silnikiem benzynowym 1.6/117 KM kosztuje w promocji 71 500 zł. Z kolei najtańsza wersja z napędem na obie osie i opisywanym silnikiem Diesla kosztuje w promocji 98 500 zł (109 000 zł bez upustu).

Zobacz też: Test Opel Insignia Country Tourer 2.0 CDTI 163 KM 4x4

Citroen C4 Aircross 1.8 e-HDi - dane techniczne

Citroen C4 Aircross 1.8 e-HDi 4WD
Typ silnika turbodiesel
Pojemność  1798 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 150 KM/4000 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 300 Nm/2000-3000 obr./min.
Napęd 4x4
Skrzynia biegów man. 6-bieg.
Pojemność bagażnika 416/1193 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 434/179,9/162,5 cm
Rozstaw osi 267 cm
V-max 198 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 11,5 s
Zużycie paliwa* 6,8/4,9/5,6 l/100 km
Cena od 109 000 zł (98 500 zł w promocji)
*miasto/trasa/cykl mieszany
Test Citroen C4 Aircross 1.8 e-HDi
Citroen
Test Citroen C4 Aircross 1.8 e-HDi
Citroen
Test Citroen C4 Aircross 1.8 e-HDi
Citroen
Test Citroen C4 Aircross 1.8 e-HDi
Citroen
Test Citroen C4 Aircross 1.8 e-HDi
Citroen
Test Citroen C4 Aircross 1.8 e-HDi
Citroen
Test Citroen C4 Aircross 1.8 e-HDi
Citroen
Test Citroen C4 Aircross 1.8 e-HDi
Citroen
Test Citroen C4 Aircross 1.8 e-HDi
Citroen
Test Citroen C4 Aircross 1.8 e-HDi
Citroen
Test Citroen C4 Aircross 1.8 e-HDi
Citroen
Test Citroen C4 Aircross 1.8 e-HDi
Citroen
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Majówka może przynieść spadek cen paliw. Za benzynę Pb 95 możemy zapłacić od 6,61 do 6,72 zł za litr, a za Pb98 od 7,28 do 7,39 zł

W nadchodzący majowy weekend, kierowcy mogą spodziewać się korzystniejszych cen paliw. Eksperci portalu e-petrol.pl prognozują spadek kosztów tankowania, a to z powodu promocji oferowanych przez stacje benzynowe.

Minister zapowiadał rejestrację aut przez internet. Kiedy to będzie możliwe? Data jest znana

Rejestracja auta online będzie. To dobra informacja. Gorsza jest taka, że trzeba będzie na nią poczekać. Wstępnie szefostwo CEPiK mówi nawet o terminie 30 miesięcy. Czy taka rejestracja będzie wymagać wizyty w wydziale komunikacji?

Pożar samochodu elektrycznego. Co zrobić? Jak się zachować?

Pożar Luciad Air w Warszawie sprawił, że na tapet powrócił temat pożarów samochodów elektrycznych. Jak w razie pojawienia się ognia powinien zachować się kierujący pojazdem i inni użytkownicy drogi? Jak gasić ogniwa zawarte w baterii?

Jazda na rolkach i wrotkach a przepisy drogowe. Rolkarz to pieszy czy kierujący? Jakie ma obowiązki?

Sezon na rolki i wrotki startuje wraz z pierwszymi objawami wiosny. A to oznacza, że warto przypomnieć zasady poruszania się tymi "środkami transportu". Bo ich również dotyczą przepisy drogowe. Na jakie konkretnie zasady wskazują?

REKLAMA

To już pewne: samochód zarejestrujesz przez Internet, koniec z kolejką w urzędzie po tablice. Znamy termin

Samych tablic rejestracyjnych jeszcze z sieci nie ściągniemy – choć kto wie, może za jakiś czas będzie można je wydrukować techniką 3D albo zmienią się przepisy i auta dopuszczone do ruchu będą inaczej znakowane niż formie tablic – ale wkrótce formalności związane z rejestracją załatwimy sami przez Internet. Teraz to jest możliwe tylko jeśli upoważnimy do tego dealera w salonie – i to nie każdego.

Zguba w Uberze. Co zostawiają pasażerowie? I jak odzyskać pozostawiony przedmiot?

Zguby w Uberze bywają naprawdę nietypowe. Przykład? W 2023 r. w taksówce znaleziona została np. sztuczna szczęka. Całe szczęście przedmioty pozostawione podczas przejazdu łatwo odzyskać. Pomaga w tym aplikacja.

Drogowa kumulacja na Śląsku. Pijany kierowca z potrójnym zakazem prowadzenia i poszukiwany w jednym aucie

Myśleliście, że nic już was nie zdziwi? No to przeczytajcie tę historię. Policjanci z będzińskiej drogówki zatrzymali do kontroli drogowej Opla. Jak się okazało, jego kierowca był pijany. I miał potrójny zakaz prowadzenia. A to dopiero początek czarnej serii.

Jak sprawdzić kontrahenta w branży TSL?

Podstawą każdej współpracy biznesowej jest zaufanie. A nic tak nie wzmaga jego poziomu, jak... kontrola i wcześniejsze sprawdzenie kontrahenta. Jak zweryfikować partnerów z branży TSL? To ważne pytanie, aby nie dać się złapać w oszustwo "na zlecenie transportowe".

REKLAMA

Dłuższa trasa elektrykiem: ładowanie auta przestaje być problemem bo sieć stacji zaczyna się pokrywać z siecią Biedronki

Wkrótce ruszając w dalszą trasę samochodem elektrycznym i szykując plan podróży łatwiej będzie wybrać market Biedronki na trasie na przerwę połączoną z ładowaniem auta niż przeglądać samą sieć dostępnych stacji ładowania. Biedronka we współpracy z firmą Powerdot stara się w szczególności wypełniać nowymi stacjami ładowania wszelkie białe plamy polskiej elektromobilności.

Blisko milion pasażerów. Tylu w 2023 r. przewiozły wąskotorówki. Nie wiedzieliście, że takie pociągi jeszcze jeżdżą?

Koleje wąskotorowe po latach zapomnienia znów stają się popularne w Polsce. W 2023 r. podróżowało nimi ponad 948 tys. osób. To prawie dwukrotnie więcej niż przed 10 laty. A to nie koniec ciekawych statystyk.

REKLAMA