Kategorie

Test Hyundai ix35 CRDi 136 KM aut. AWD

Tomasz Korniejew
Test Hyundai ix35 CRDi 136 KM aut. AWD
Test Hyundai ix35 CRDi 136 KM aut. AWD
Hyundai
Hyundai ix35 jest jednym z najchętniej kupowanych w Polsce przedstawicieli segmentu SUV. Od niedawna można go zamawiać w konfiguracji z silnikiem Diesla o mocy 136 KM oraz sześciobiegową automatyczną przekładnią. A jak jeździ, sprawdziliśmy w teście.

Błękitny lakier metalizowany, ładny wzór felg ze stopów lekkich o średnicy osiemnastu cali, lampy LED do jazdy dziennej i finezyjne przetłoczenia w bryle nadwozia Hyundaia ix35 współgrają ze sobą harmonijnie.

Zgrabna sylwetka dobrze komponuje się nie tylko z miejskimi arteriami ale także z pejzażami polnych dróg. Koreańcy projektanci stworzyli ładne auto, które ceniącym dobry styl Europejczykom przypadło do gustu.

Test Hyundai ix35 CRDi 136 KM aut. AWD – wnętrze

Reklama

Niestety po zajęciu miejsca w kabinie czar nieco pryska. Co prawda tablica przyrządów została zaprojektowana ładnie, a poszczególne elementy kokpitu zostały spasowane z dokładnością ale jakość materiałów zastosowanych we wnętrzu mogłaby być wyższa. Twarde plastiki i posrebrzane wstawki na kole kierownicy i konsoli centralnej nieco pachną taniością.

Za to nie można nic zarzucić przejrzystości i ergonomii obsługi. A ilość miejsca w przedziale pasażerskim sprawia, że nawet wysocy pasażerowie będą się w ix35 czuli komfortowo. Ponadto będą mogli zabrać ze sobą sporo pakunków, bo bagażnik Hyundaia ix35 ma objętość 591 l (licząc do linii okien).

Zobacz też: Test KIA Sportage 1.6 GDI

Test Hyundai ix35 CRDi 136 KM aut. AWD – napęd/układ jezdny

W gamie napędowej Hyundaia znajdują się (oprócz jednostek benzynowych) dwa silniki wysokoprężne. Podstawowy ma pojemność 1,7 l i rozwija moc maksymalną 115 KM. Drugi ma pojemność 2 l i jest dostępny w dwóch wariantach mocy – 136 oraz 184 KM.

Do redakcyjnej recenzji trafiła wersja napędzana przez słabszą odmianę silnika dwulitrowego wyposażona w sześciobiegową automatyczną przekładnię.

Reklama

W zestawie z napędem na obie osie i tzw. automatem, Hyundai ix35 waży 1601 kg, czyli jest cięższy o 126 kg od wersji z napędem na przednią oś z manualną przekładnią. Oczywiste jest, że przekłada się to bezpośrednio na dynamikę jazdy i zużycie paliwa (o tym za chwilę).

Koreański SUV jest samochodem bardzo wygodnym i poręcznym w codziennym użytkowaniu. Kompaktowe rozmiary ułatwiają znalezienie odpowiedniego miejsca parkingowego, wysoko umieszczone siedziska foteli ułatwiają wsiadanie i wysiadanie z samochodu, a automatyczna skrzynia biegów znacznie podnosi komfort podczas przestojów w korkach.

Zobacz też: Test Nissan Qashqai 1.6 dCi 130 KM All Mode 4x4-i

Podróżując opisywaną wersją Hyundaia nie można oprzeć się wrażeniu, że priorytetem przy jej konfiguracji był właśnie komfort.

Kierowcy, którzy cenią dynamikę jazdy, czy precyzję prowadzenia będą zawiedzeni. Skrzynia powolnie acz płynnie zmienia poszczególne przełożenia, a samochód po zdecydowanym wciśnięciu gazu po chwili zwłoki zaczyna pewnie nabierać prędkości.

Zabawę miłośnikom slalomów popsuje niezbyt precyzyjny układ kierowniczy oraz miękko zestrojone zawieszenie. Niemniej ix35 prowadzi się przewidywalnie nie prowokując do dynamicznej jazdy.

Prowadzący Hyundaia od razu przestawia się na spokojniejszy tryb nie oczekując od samochodu nic poza komfortowym przetransportowaniem do celu.

Ale komfort, jak zawsze, kosztuje. W tym przypadku jest okupiony podwyższonym zużyciem paliwa. O ile wersja z manualną przekładnią zbiera laurki za niskie „spalanie” o tyle w wersji z przekładnią automatyczną zużycie paliwa w ruchu miejskim przekracza 9 l, a często dochodzi do 10 l na 100 km. Niewiele lepiej jest podczas jazdy w trasie, kiedy Hyundai przy prędkości autostradowej zużywa około 9 l na 100 km. Sporo.

Zobacz też: Test Suzuki SX4 S-Cross 1.6 DDiS ALLGRIP Man.

Test Hyundai ix35 2.0 CRDi 136 KM aut. AWD  

Podstawowa odmiana Hyundaia ix35 z silnikiem 2.0 CRDi o mocy 136 KM kosztuje 105 400 zł przy czym jest to odmiana Comfort, wyposażona m.in. w radioodtwarzacz, podgrzewane przednie siedzenia, dwustrefową automatyczną klimatyzację, tempomat, czujniki parkowania, czy podgrzewaną kierownicę.

Napęd na obie osie wymaga dopłaty 8000 zł, a automatyczna skrzynia biegów 5000 zł. Model jest objęty pięcioletnią gwarancją.

Zobacz też: Test Toyota RAV4 2.0 D-4D 124 KM: skuteczna w działaniu!

Hyundai ix35 2.0 CRDi 136 KM aut. AWD   - dane techniczne

Hyundai ix35 2.0 CRDi AWD aut.
Typ silnika turbodiesel
Pojemność  1995 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 136 KM/4000 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 320 Nm/1800-2500 obr./min.
Napęd 4x4
Skrzynia biegów aut. 6-bieg.
Pojemność bagażnika 591 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 441/182/166 cm
Rozstaw osi 264 cm
V-max 182 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 12,1 s
Zużycie paliwa* 8,6/5,8/6,8 l/100 km
Cena od 118 400 zł (110 900 zł w promocji)
*miasto/trasa/cykl mieszany

Chcesz dowiedzieć się więcej, sięgnij po nasze publikacje
KOMPLET: VAT zmiany od 1 lipca 2021 + JPK_VAT +  VAT w e-commerce
KOMPLET: VAT zmiany od 1 lipca 2021 + JPK_VAT + VAT w e-commerce
Tylko teraz
99,00 zł
119,70
Przejdź do sklepu
Test Hyundai ix35 CRDi 136 KM aut. AWD
Hyundai
Test Hyundai ix35 CRDi 136 KM aut. AWD
Hyundai
Test Hyundai ix35 CRDi 136 KM aut. AWD
Hyundai
Test Hyundai ix35 CRDi 136 KM aut. AWD
Hyundai
Test Hyundai ix35 CRDi 136 KM aut. AWD
Hyundai
Test Hyundai ix35 CRDi 136 KM aut. AWD
Hyundai
Test Hyundai ix35 CRDi 136 KM aut. AWD
Tomasz Korniejew
Test Hyundai ix35 CRDi 136 KM aut. AWD
Tomasz Korniejew
Test Hyundai ix35 CRDi 136 KM aut. AWD
Tomasz Korniejew
Test Hyundai ix35 CRDi 136 KM aut. AWD
Tomasz Korniejew
Test Hyundai ix35 CRDi 136 KM aut. AWD
Tomasz Korniejew
Test Hyundai ix35 CRDi 136 KM aut. AWD
Tomasz Korniejew
Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    1 sty 2000
    2 sie 2021
    Zakres dat:
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail

    Test: Peugeot 508 SW PSE, czyli francuskie AMG w akcji

    Test: Peugeot 508 PSE, czyli napęd na cztery koła, 360 koni mechanicznych i hybryda plug-in. W skrócie francuskie AMG spisało się na medal.

    Ile lat wstecz sprawdza UFG?

    Ile lat wstecz sprawdza UFG? Czyli za ile lat kierowca może otrzymać karę za brak ubezpieczenia OC? Postanowiliśmy to sprawdzić.

    Jak uniknąć regresu ubezpieczeniowego?

    Jak uniknąć regresu ubezpieczeniowego? Jest kilka zasad, o których kierowca powinien pamiętać podczas zdarzenia drogowego. Dziś je przypomnimy.

    Bezpieczny zakup samochodu używanego: co oznacza?

    Bezpieczny zakup samochodu używanego nie zawsze jest łatwy. Szczególnie że sprzedający ukrywają informacje, a kupujący mają ograniczone zaufanie.

    Wyższe grzywny za wykroczenia drogowe

    Podwyższenie maksymalnej wysokości grzywny za wykroczenia drogowe do 30 tys. zł zakłada projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym, przyjęty przez rząd.

    Najpopularniejsze rodzaje napędów [NOWE DANE]

    Stowarzyszenie ACEA opublikowało najświeższe dane na temat najpopularniejszych rodzajów napędów. Jakie samochody wybierają kierowcy w Polsce?

    Emisja CO2: samochody coraz bardziej eko! Hybrydy szczególnie

    Emisja CO2: samochody w zeszłym roku wyemitowały aż o 12 proc. mniej dwutlenku węgla. I co ciekawe, metodą do osiągnięcia celu okazały się hybrydy.

    Nowy DS 4 jest już w Polsce. Ile kosztuje francuska awangarda?

    Nowy DS 4 został oficjalnie pokazany w Polsce. Na razie nad Wisłę dotarły wyłącznie wersje pokazowe. Już dziś poznaliśmy jednak cennik auta.

    Likwidacja szkody z polis upadłych zakładów ubezpieczeń

    Likwidacja szkody z polis upadłych zakładów ubezpieczeń: Kto wypłaca pieniądze? Na czym polega? O czym pamiętać? O tym wszystkim opowiemy dziś.

    Czy UFG zawsze wykryje brak OC?

    Czy UFG zawsze wykryje brak OC? Odpowiedź brzmi... tak. Nie zawsze jednak od razu zorientuje się, że samochód nie miał obowiązkowej polisy.

    Brak OC: regres oznacza dla kierowcy... problemy!

    Brak OC: regres sprawi, że sprawca może zapłacić za szkodę... z własnej kieszeni. Kiedy i na jakiej zasadzie działa regres?

    Nowy Opel Astra 2021. Wyrazisty design i hybrydy

    Nowy Opel Astra 2021 odsłonił swoją twarz. Niemiecki kompakt otrzymał cyfrowy kokpit, paletę jednostek hybrydowych i nowe reflektory pikselowe.

    Najczęściej kradzione samochody w 2020 roku

    Najczęściej kradzione samochody w 2020 roku w Polsce? Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar przeanalizował dane z CEPiK.

    Nowy Opel Mokka [TEST]: ależ jak on patrzy...

    Nowy Opel Mokka przywitał nas efektownym połączeniem kolorów na nadwoziu i... smutnym spojrzeniem. Nie ma jednak powodów do smutku!

    Zmiany w karach dla kierowców 2021. Co szykuje rząd?

    Zmiany w karach dla kierowców 2021 to szeroki blok zmian w systemie karania prowadzących przedstawiony przez rząd. Co zakłada projekt zmian?

    Wysokość składki OC, punkty karne. Nowy pomysł rządu

    Wysokość składki OC i punkty karne, czyli rząd ma pomysł na kolejny bat na kierowców. Popełniasz dużo wykroczeń, zapłacisz wyższe ubezpieczenie.

    Nowe kary dla pijanych kierowców 2021

    Nowe kary dla pijanych kierowców 2021, czyli pomysł rządu na ograniczenie ilości nietrzeźwych prowadzących na polskich drogach.

    Punkty karne kasowane po 2 latach. Nowy pomysł rządu

    Punkty karne kasowane po 2 latach i więcej punktów karnych w czasie jednej kontroli drogowej. To zmiany dla kierowców, które proponuje rząd.

    Mandaty do 5 tys. zł, czyli rząd ma nowy system kar dla kierowców

    Mandaty do 5 tys. zł - ale też tylko za przekroczenie prędkości. Cięższe przewinienia mogą się skończyć karą sięgającą 30 tys. zł. Oto propozycje zmian.

    Nissan Qashqai 2021: pierwsza jazda japońskim crossoverem

    Nissan Qashqai 2021, czyli mieliśmy okazję po raz pierwszy spotkać się z japońskim crossoverem. I spotkanie to odbyło się na polskim gruncie!

    Przejście dla pieszych przez ścieżkę rowerową

    Przejście dla pieszych przez ścieżkę rowerową - jak powinien zachować się pieszy? Jakie zasady go obowiązują? Sprawdziliśmy to.

    Pieszy idący po drodze dla rowerów. Może?

    Pieszy idący po drodze dla rowerów - w jakich przypadkach taki scenariusz jest możliwy? Prawo stawia kilka warunków. Zaraz o nich opowiemy.

    Kara za brak ciągłości OC. Ile wynosi?

    Kara za brak ciągłości OC, czyli co się stanie gdy kierowca zapomni o przedłużeniu obowiązkowej polisy na samochód? Czeka go kara od UFG.

    Regres ubezpieczeniowy OC, czyli pijany kierowca a wypadek

    Regres ubezpieczeniowy OC sprawia, że pijany kierowca musi zwrócić pieniądze wypłacone przez ubezpieczyciela po wypadku. Co warto o nim wiedzieć?

    Peugeot 208 [Test]: wersja GT, 130-konny benzyniak i automat

    Peugeot 208 wreszcie zawitał przed naszą redakcją. Na to auto czekaliśmy naprawdę długo. Chyba było jednak warto - i to pomimo.... czerwonego lakieru.