| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Test Peugeot 508 RXH 2.0 HYbrid4 200 KM

Test Peugeot 508 RXH 2.0 HYbrid4 200 KM

Podwyższony 508 kombi z napędem elektryczno-wysokoprężnym to zaskakujące połączenie. Jak hybrydowy Peugeot 508 RXH sprawdza się w codziennym użytkowaniu?

 Peugeota 508 RXH nie sposób pomylić z tradycyjną odmianą modelu 508 w wersji kombi. Hybrydowy model nie dość, że zyskał 5 cm wyższy prześwit (obecnie wynosi 18,5 cm) to jeszcze został ozdobiony m.in. plastikowymi nakładkami na błotniki dodającymi sylwetce „muskulatury”. Tym samym 508 RXH sprawia wrażenie samochodu o dużej mocy, któremu niestraszne wysokie krawężniki i grząska nawierzchnia.

Zobacz też: Test KIA Optima Hybrid - oszczędna limuzyna

Test Peugeot 508 RXH 2.0 Hybrid4 200 KM – wnętrze

Przedział pasażerski Peugeota RXH został wykończony materiałami wysokiej jakości. Wszelkie tworzywa są przyjemne w dotyku, a dokładność montażu poszczególnych elementów nie budzi zastrzeżeń.

Tablica przyrządów wygląda podobnie do tablic przyrządów z tradycyjnych wersji 508. Największą różnicę widać w „zegarach”. Tam, gdzie spalinowe wersje 508 mają obrotomierz w RXH umieszczono wskaźnik poboru mocy.

Zobacz też: Test Ford Ranger 3.2 TDCi Wildtrak : ze wsi do miasta bez kompleksów!

Oprócz tego, w hybrydzie Peugeota umieszczono na środkowym tunelu pokrętło sterowania trybami napędu. Kierowca może wybierać spośród czterech programów pracy:

ZEV – tryb, w którym samochód jest w pełni napędzany przez silnik elektryczny,

4WD – tryb, w którym napęd na obie osie jest załączony na stałe (pracują oba silniki)

Sport – dla kierowców ze sportową żyłką . W tym trybie poszczególne przełożenia zmieniane są szybciej, napęd korzysta z pełnej mocy 200 KM

Auto – zalecany do jazdy po mieście, system optymalizuje dobór napędu do stylu jazdy i warunków na drodze.

Fotele kierowcy i pasażera zapewniają odpowiedni komfort nawet na bardzo długich dystansach. To samo mogą powiedzieć pasażerowie siedzący z tyłu na temat kanapy.

W stosunku do wersji z konwencjonalnym napędem, 508 RXH ma mniejszy bagażnik. Konieczność zainstalowania akumulatorów zasilających silnik elektryczny pomniejszyła przestrzeń na bagaże do 400 l.

Zobacz też: Test Opel Mokka 1.7 CDTI 130 KM 4x4

Test Peugeot 508 RXH 2.0 Hybrid4 200 KM – napęd/układ jezdny

Peugeot RXH jest nietypową hybrydą z dwóch względów. Po pierwsze producent zdecydował się w jednym organizmie połączyć pracę silnika elektrycznego oraz… Diesla. Po drugie każdy z napędów odpowiada za napędzanie innej osi – silnik spalinowy przedniej, elektryczny tylnej.

Dlatego w przypadku, gdy poruszamy się tylko dzięki napędowi elektrycznemu 508 RXH jest samochodem tylnonapędowym, gdy w użyciu jest tylko silnik wysokoprężny jest samochodem przednionapędowym, z kolei gdy pracują oba, RXH jest pojazdem z napędem na obie osie.

reklama

Polecamy artykuły

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Fotele Peugeota RXH zapewniają doskonały komfort.
Fotele Peugeota RXH zapewniają doskonały komfort.

Na tylnej kanapie Peugeota RXH na brak przestrzeni nie będą narzekać nawet wysocy pasażerowie.
Na tylnej kanapie Peugeota RXH na brak przestrzeni nie będą narzekać nawet wysocy pasażerowie.

Peugeot 508 RXH - przód
Peugeot 508 RXH - przód

Bagażnik Peugeota RXH został ograniczony do 400 l.
Bagażnik Peugeota RXH został ograniczony do 400 l.

Peugeot 508 RXH - tył
Peugeot 508 RXH - tył

Peugeot 508 RXH - napęd na obie osie i zwiększony prześwit przydają się na gruntowych drogach.
Peugeot 508 RXH - napęd na obie osie i zwiększony prześwit przydają się na gruntowych drogach.

Prześwit Peugeota 508 RXH jest wyższy o 5 cm względem tradycyjnej odmiany 508.
Prześwit Peugeota 508 RXH jest wyższy o 5 cm względem tradycyjnej odmiany 508.

Peugeot 508 RXH - deska rozdzielcza jest podobna do tej z innych wersji 508.
Peugeot 508 RXH - deska rozdzielcza jest podobna do tej z innych wersji 508.

Peugeot 508 RXH
Peugeot 508 RXH

Peugeot 508 RXH
Peugeot 508 RXH

Klasyfikacja Środków Trwałych 2016 ze stawkami amortyzacji i powiązaniem z KŚT 201079.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Dorota Fedorowska

psycholog, mediator. Kancelaria Mediacyjna „Primum Consensus”.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »