| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Test Citroen C-Elysee 1.6 HDi

Test Citroen C-Elysee 1.6 HDi

W trudnych czasach dla sprzedawców samochodów, Citroen wprowadził na rynek budżetowy model C-Elysee. Sprawdziliśmy, co oferuje najnowszy kompaktowy sedan Citroena.

W przeciwieństwie do linii modelowej DS, Citroen C-Elysee prezentuje się bardzo skromnie. Zwłaszcza w widocznym na zdjęciach srebrno-szarym kolorze. Sedan o prostej bryle przypominający konstrukcje, które podbijają rynki krajów na dorobku. Niemniej skromność sylwetki nie sprawia, że C-Elysee jest samochodem brzydkim. Może nie zachwyci estetów, ale spodoba się osobom ze skromniejszym budżetem.

Zobacz też: Test Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi 90 KM - niezwykle oszczędny

Citroen C-Elysee – wnętrze

Przedział pasażerski Citroena C-Elysee został wykonany z materiałów przeciętnej jakości. Także jakość spasowania jest przeciętna. Tablica przyrządów jest zaprojektowana ładnie, a wszelkiego rodzaju przyciski rozmieszczono ergonomicznie.

Z przodu miejsca jest wystarczająco dużo nawet dla wysokich pasażerów. Fotele mają płytki profil i słabo podtrzymują ciało podczas jazdy po zakrętach, ale siedzi się na nich wygodnie. Niestety duża kierownica ma jedynie pionową regulację, co utrudnia znalezienie optymalnej pozycji za kierownicą.

Na tylnej kanapie wygodnie usiądą dwie dorosłe osoby, ale wysocy pasażerowie mogą narzekać na brak miejsca nad głową i w okolicach kolan.

Bagażnik o pojemności 506 l spełni oczekiwania czteroosobowej rodziny, ale jego funkcjonalność ogranicza niewielki otwór załadunku.

Zobacz też: Test Skoda Rapid 1.2 TSI 85KM Elegance: przestronnie!

Citroen C-Elysee – napęd/układ jezdny

Do napędu wersji, którą mamy okazję recenzować posłużył jedyny dostępny w ofercie silnik wysokoprężny o pojemności 1,6 l, rozwijający moc maksymalną 92 KM i maksymalny moment obrotowy 230 Nm.

Według danych producenta ważący 1095 kg C-Elysee rozpędza się od 0 do 100 km/h w 11,2 s i może pojechać z maksymalną prędkością 180 km/h. A jak sedan Citroena spisuje się w praktyce?

Cięcie kosztów słychać w odgłosie pracy jednostki napędowej. Silnik jest wyraźnie słyszalny, ale za to oszczędny. Podczas jazd w ruchu miejskim C-Elysee zużywał około 6 l oleju napędowego na 100 km.

W niższych zakresach obrotów silnik jest ospały, ale po wkręceniu na wyższe obroty dynamicznie wyrywa do przodu. Układ kierowniczy nie grzeszy precyzją, ale przeciętny kierowca nie będzie miał kłopotów z utrzymaniem samochodu na środku pasa. Podczas dynamicznej jazdy po zakrętach nadwozie Citroena ma tendencję do przechyłów, co może zaniepokoić prowadzącego. Jednak auto jest stosunkowo mało podsterowne.

reklama

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Citroen C-Elysee - tylna kanapa
Citroen C-Elysee - tylna kanapa

Citroen C-Elysee - fotel kierowcy
Citroen C-Elysee - fotel kierowcy

Citroen C-Elysee - tył
Citroen C-Elysee - tył

Citroen C-Elysee - przód
Citroen C-Elysee - przód

Citroen C-Elysee - przód
Citroen C-Elysee - przód

Citroen C-Elysee - tylna kanapa
Citroen C-Elysee - tylna kanapa

Citroen C-Elysee - tył
Citroen C-Elysee - tył

Citroen C-Elysee - "zegary"
Citroen C-Elysee - "zegary"

Citroen C-Elysee - bagażnik
Citroen C-Elysee - bagażnik

Citroen C-Elysee - konsola środkowa
Citroen C-Elysee - konsola środkowa

Citroen C-Elysee - deska rozdzielcza
Citroen C-Elysee - deska rozdzielcza

Podatki 2017 cz. 2 - PIT, CIT, ryczałt 2017 (książka)29.90 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Dorota Zawadzka-Siesicka, MarokoArt.com

MarokoArt.com

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »