| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Pierwsza jazda: Nowy Ford Ranger

Pierwsza jazda: Nowy Ford Ranger

Ford ma w ofercie całkowicie odmienionego Rangera. Najnowszy pickup zaskakuje komfortem podróżowania i oferowanym wyposażeniem. Czy Ford Ranger ma szansę stać się liderem segmentu pickupów?

W wybranych wersjach nowego Forda Ranger z silnikiem wysokoprężnym po raz pierwszy dostępna będzie skrzynia manualna lub automatyczna o sześciu przełożeniach.

Zobacz też: Test Lancia Thema 3,6 V6 Executive: Pięć metrów luksusu

Nowy Ford Ranger, a konkurencja

Ford Ranger odznacza się siłą uciągu przyczepy o masie do 3 350 kilogramów w modelach wyposażonych w silniki Diesel, natomiast głębokość brodzenia w wersjach 4x4 wynosi 800 milimetrów nawet przy pełnym obciążeniu pojazdu. Niektóre warianty 4x2 mają ładowność ponad 1 350 kilogramów i prześwit aż 241 milimetrów.

Sprawność terenowa nowego Forda Ranger to zasługa m.in. nowego, kompaktowego przedniego dyferencjału, zmodyfikowanej tylnej osi i niższych przełożeń w skrzyni biegów. Dużą rolę w przypadku jazdy offroadowej odgrywa również sterowana elektronicznie skrzynia rozdzielcza – dostępna zarówno w modelach z ręczną, jak i automatyczną skrzynią biegów – która pozwala kierowcy na dowolne przełączanie napędu pomiędzy trybem 4x2 i drogowym ustawieniem 4x4 za pośrednictwem pokrętła umieszczonego w konsoli centralnej.

Wybrane wersje nowego Forda Ranger zostały wyposażone w najnowocześniejszy układ kontroli trakcji (TCS), który dba o zachowanie stabilności pojazdu poprzez zwiększanie przyczepności przy każdym z napędzanych kół. W przeciwieństwie do mechanizmu różnicowego o ograniczonym poślizgu, TCS ogranicza moment obrotowy silnika do precyzyjnie określonej wartości, którą można przenieść na nawierzchnię przez koła, a także całkowicie wyhamowuje ślizgające się koło, przekazując dostępny moment obrotowy do koła lub kół o największej przyczepności.

Zobacz też: Test Skoda Yeti 1,8 TSI 4x4: energiczne połączenie

Jak jeździ nowy Ford Ranger? 

Zaskakująco cicho i komfortowo. Jadąc nowym Rangerem nie mamy poczucia, że prowadzimy ciężarówkę. Dużo bliżej mu do auta osobowego, niż typowego pickupa. Auto prowadzi się precyzyjnie i stabilnie.

Aby uzyskać dobre własności jezdne w przednim zawieszeniu zastosowano kolumny ze sprężynami śrubowymi. Dzięki temu łatwiej o odpowiednią konfigurację górnych i dolnych wahaczy. Zarówno w wersji z napędem na dwa, jaki i cztery koła, amortyzatory i sprężyny w zawieszeniu zostały zestrojone pod kątem eksploatacji w zróżnicowanych warunkach drogowych przy uwzględnieniu obciążenia pojazdu, środka ciężkości, momentu obrotowego i rozdziału napędu.

Zobacz też: Test Hyundai Elantra: sedan dla oszczędnych

reklama

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Ford Ranger
Ford Ranger

Ford Ranger
Ford Ranger

Ford Ranger
Ford Ranger

Ford Ranger
Ford Ranger

Ford Ranger
Ford Ranger

Ford Ranger
Ford Ranger

Ford Ranger
Ford Ranger

Ford Ranger
Ford Ranger

Ford Ranger
Ford Ranger

Ford Ranger
Ford Ranger

Ford Ranger
Ford Ranger

Ford Ranger
Ford Ranger

Ford Ranger
Ford Ranger

Ford Ranger
Ford Ranger

Ford Ranger
Ford Ranger

Ford Ranger
Ford Ranger

Ford Ranger
Ford Ranger

Ford Ranger
Ford Ranger

Ford Ranger
Ford Ranger

Ford Ranger
Ford Ranger

Ford Ranger
Ford Ranger

Ford Ranger
Ford Ranger

Ford Ranger
Ford Ranger

Ford Ranger
Ford Ranger

Ford Ranger
Ford Ranger

Ford Ranger
Ford Ranger

Ford Ranger
Ford Ranger

Ford Ranger
Ford Ranger

Ford Ranger
Ford Ranger

Ford Ranger
Ford Ranger

Ford Ranger
Ford Ranger

Ford Ranger
Ford Ranger

Ford Ranger
Ford Ranger

Ford Ranger
Ford Ranger

Ford Ranger
Ford Ranger

Ford Ranger
Ford Ranger

Ford Ranger
Ford Ranger

Ford Ranger
Ford Ranger

Ford Ranger
Ford Ranger

Ford Ranger
Ford Ranger

Ford Ranger
Ford Ranger

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

taxonline.pl

Serwis podatkowy PwC

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »