REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Chevrolet Cruze 1.4 T kombi: chce być trendy

Tomasz Korniejew
Chevrolet Cruze kombi
Chevrolet Cruze kombi

REKLAMA

REKLAMA

Pod maskę ciekawie zaprojektowanego Chevroleta Cruze trafił skonstruowany w zgodzie z obecnie panującymi trendami turbodoładowany silnik o pojemności 1,4 l i mocy 140 KM. Czy warto za niego dopłacać?

Po nieśmiałym początku, Chevrolet rozszerzył swoja ofertę na polskim rynku do imponujących rozmiarów. W ofercie marki o amerykańskich korzeniach znajduje się aż 6 modeli samochodów. Biorąc pod uwagę fakt, że taka firma jak Alfa Romeo będąca jedną z kolebek europejskiej motoryzacji ma w ofercie dwa modele można stwierdzić, że Chevrolet dokonał prawdziwej ekspansji ofertowej na polskim rynku.

REKLAMA

W szerokiej ofercie producenta jedną z kluczowych pozycji zajmuje kompaktowy model Cruze, który zadebiutował jako sedan. Niedawno przyszła pora na kolejną wariację nadwoziową (po pięciodrzwiowym hatchbacku) i pojawił się Cruze kombi.

Zobacz też: Test Hyundai i30 1.6 CRDi: Bez kompleksów

Nadwozie

Przy z grubsza niezmienionej w stosunku do sedana i hatchbacka stylizacji przodu, projektantom udało się ładnie wkomponować tylną część kombi. Dzięki lekko opadającej linii dachu i tylnej pokrywy Chevrolet sprawia wrażenie dynamicznego i zgrabnego. Podobnie do innych modeli samochodów, duże znaczenie dla efektu prezencji ma dobranie odpowiednio dużych i odpowiednio ładnie zaprojektowanych obręczy kół.

Wnętrze

Zasiadając za kierownicą Chevroleta Cruze niejeden kierowca poczuje się swojsko. Mimo, że tablica przyrządów ma przy pierwszym kontakcie dość ekstrawagancki wygląd to przełączniki i pokrętła rozplanowano tak, że większość kierowców odnajduje je intuicyjnie.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Fotele kierowcy i pasażera zasiadającego z przodu są bardzo wygodne. Odpowiednio wyprofilowane i sprężyste, co sprzyja pokonywaniu długich dystansów.

Także z tyłu niewiele osób będzie miało powody do narzekań. Na kanapie Cruze’a wygodnie usiądą dwie dorosłe osoby.

Przedział bagażowy Chevroleta kombi ma objętość 500 l przy normalnym położeniu siedzeń, zatem wystarczy do spakowania czteroosobowej rodziny na dłuższe wakacje.

Zobacz też: Test Ford Focus EcoBoost 1,0 125 KM: zaskakująco dynamiczny

Napęd/układ jezdny

Pod maską Chevroleta znalazła się turbodoładowana jednostka benzynowa o pojemności 1,4 l, rozwijająca moc maksymalną 140 KM przy 6000 obr./min. oraz maksymalny moment obrotowy 200 Nm dostępny w przedziale od 1850 do 4900 obr./min.

Według danych producenta silnik rozpędza ważącego 1405 kg Cruze’a kombi od 0 do 100 km/h w 9,5 s.

To w teorii przyzwoity wynik, a jak taki zestaw sprawdza się w praktyce?

Zobacz też: Test Renault Megane Grandtour: bez zaskoczenia

REKLAMA

Cruze w dolnym i średnim przedziale obrotów rozpędza się dynamicznie, a odgłos pracy silnika nie jest wtedy dokuczliwy. Czuć wyraźne ożywienie jednostki napędowej, gdy do pracy włącza się turbina. Szkoda, że dynamika napędu wygasa w górnym zakresie obrotów, wprost proporcjonalnie do zwiększania się odgłosu jego pracy. W rezultacie (zwłaszcza jadąc z kompletem pasażerów), gdy zachodzi potrzeba żwawego przyspieszenia podczas jazdy z wyższą prędkością silnik dostaje zadyszki. W tego typu konstrukcjach jest to zjawisko typowe, lepiej w takich sytuacjach sprawują się zazwyczaj diesle.

Spore różnice może uzyskać jeden kierowca w wynikach spalania. Znowu, typowo dla jednostek turbodoładowanych, gdy obchodzimy się z obrotami silnika ostrożnie, Chevrolet zużywa umiarkowane ilości paliwa. Natomiast pozwalając sobie na wykorzystanie szerszego zakresu pola obrotomierza zużycie paliwa rośnie dynamicznie, nawet do 9 l/100 km w ruchu miejskim. Niestety kierowcy lubiący szybka jazdę w trasie również muszą się przygotować na zwiększone zużycie paliwa. Poruszając się Chevroletem Cruzem z prędkościami około 150 km/h trzeba być przygotowanym na zużycie paliwa oscylującym wokół 8,5-9 l/100 km.

Za to przy prędkościach do 130 km/h zużycie paliwa jest znacznie mniejsze, przy 130 km/h już o 1 l/100 km niższe.

Zawieszenie Chevroleta Cruze kombi jest sprężyste i dobrze współgra z układem kierowniczym. Chevrolet prowadzi się poprawnie, na drodze jest przewidywalny, a jego kierowca czuje się pewnie.

Na przyjemność z prowadzenia ma również wpływ precyzyjnie działająca dźwignia manualnej sześciobiegowej przekładni.

Zobacz też: Test Ford B-Max: dobry dla rodziny?

Podsumowanie

REKLAMA

Chevrolet Cruze kombi dał się poznać, jako ładnie zaprojektowane, przyzwoicie wykonane i komfortowe auto. Zaletą silnika jest odpowiednia dynamika w warunkach miejskich, wadami są brak tej dynamiki przy wyższych prędkościach oraz zwiększone zużycie paliwa.

Zużycie paliwa można ograniczyć stylem jazdy więc bilans wychodzi na plus. A jak ocenimy Cruza zerkając w cennik? Podstawowa odmiana kombi kosztuje 53 tys. zł (z benzynowym silnikiem 1,6 l o mocy 124 KM) i jest wyposażona m.in. w komputer pokładowy i radioodtwarzacz. Z kolei najtańsza odmiana z opisywaną jednostką napędową kosztuje 67 tys. zł (63 tys. zł w promocji). Odmiana e zdjęć (najbogatsza) kosztuje niecałe 75 tys. zł (około 71 tys. zł w promocji). Przyrównując to do konkurencji cena jest rozsądna.

Zobacz też: Test Toyota Prius: Sposób na ekojazdę. Wersja 3.1

Dane techniczne:

Chevrolet Cruze kombi 1.4 T
Typ silnika benzynowy, turbo
Pojemność  1364 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16
Maksymalna moc 140 KM/6000 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 200 Nm/1850-4900 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów man. 6-bieg
Pojemność bagażnika 500 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 467,5/179,7/148,4 cm
Rozstaw osi 268,5 cm
V-max 200 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 9,5 s.
Zużycie paliwa* 7,4/4,7/5,7 l/100 km
Cena od 63 490 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany

Chevrolet Cruze kombi
Chevrolet Cruze kombi
Chevrolet Cruze kombi
Chevrolet Cruze kombi
Chevrolet Cruze kombi
Chevrolet Cruze kombi
Chevrolet Cruze kombi
Chevrolet Cruze kombi
Chevrolet Cruze kombi
Chevrolet Cruze kombi
Chevrolet Cruze kombi
Chevrolet Cruze kombi
Chevrolet Cruze kombi
Chevrolet Cruze kombi
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Majówka może przynieść spadek cen paliw. Za benzynę Pb 95 możemy zapłacić od 6,61 do 6,72 zł za litr, a za Pb98 od 7,28 do 7,39 zł

W nadchodzący majowy weekend, kierowcy mogą spodziewać się korzystniejszych cen paliw. Eksperci portalu e-petrol.pl prognozują spadek kosztów tankowania, a to z powodu promocji oferowanych przez stacje benzynowe.

Minister zapowiadał rejestrację aut przez internet. Kiedy to będzie możliwe? Data jest znana

Rejestracja auta online będzie. To dobra informacja. Gorsza jest taka, że trzeba będzie na nią poczekać. Wstępnie szefostwo CEPiK mówi nawet o terminie 30 miesięcy. Czy taka rejestracja będzie wymagać wizyty w wydziale komunikacji?

Pożar samochodu elektrycznego. Co zrobić? Jak się zachować?

Pożar Luciad Air w Warszawie sprawił, że na tapet powrócił temat pożarów samochodów elektrycznych. Jak w razie pojawienia się ognia powinien zachować się kierujący pojazdem i inni użytkownicy drogi? Jak gasić ogniwa zawarte w baterii?

Jazda na rolkach i wrotkach a przepisy drogowe. Rolkarz to pieszy czy kierujący? Jakie ma obowiązki?

Sezon na rolki i wrotki startuje wraz z pierwszymi objawami wiosny. A to oznacza, że warto przypomnieć zasady poruszania się tymi "środkami transportu". Bo ich również dotyczą przepisy drogowe. Na jakie konkretnie zasady wskazują?

REKLAMA

To już pewne: samochód zarejestrujesz przez Internet, koniec z kolejką w urzędzie po tablice. Znamy termin

Samych tablic rejestracyjnych jeszcze z sieci nie ściągniemy – choć kto wie, może za jakiś czas będzie można je wydrukować techniką 3D albo zmienią się przepisy i auta dopuszczone do ruchu będą inaczej znakowane niż formie tablic – ale wkrótce formalności związane z rejestracją załatwimy sami przez Internet. Teraz to jest możliwe tylko jeśli upoważnimy do tego dealera w salonie – i to nie każdego.

Zguba w Uberze. Co zostawiają pasażerowie? I jak odzyskać pozostawiony przedmiot?

Zguby w Uberze bywają naprawdę nietypowe. Przykład? W 2023 r. w taksówce znaleziona została np. sztuczna szczęka. Całe szczęście przedmioty pozostawione podczas przejazdu łatwo odzyskać. Pomaga w tym aplikacja.

Drogowa kumulacja na Śląsku. Pijany kierowca z potrójnym zakazem prowadzenia i poszukiwany w jednym aucie

Myśleliście, że nic już was nie zdziwi? No to przeczytajcie tę historię. Policjanci z będzińskiej drogówki zatrzymali do kontroli drogowej Opla. Jak się okazało, jego kierowca był pijany. I miał potrójny zakaz prowadzenia. A to dopiero początek czarnej serii.

Jak sprawdzić kontrahenta w branży TSL?

Podstawą każdej współpracy biznesowej jest zaufanie. A nic tak nie wzmaga jego poziomu, jak... kontrola i wcześniejsze sprawdzenie kontrahenta. Jak zweryfikować partnerów z branży TSL? To ważne pytanie, aby nie dać się złapać w oszustwo "na zlecenie transportowe".

REKLAMA

Dłuższa trasa elektrykiem: ładowanie auta przestaje być problemem bo sieć stacji zaczyna się pokrywać z siecią Biedronki

Wkrótce ruszając w dalszą trasę samochodem elektrycznym i szykując plan podróży łatwiej będzie wybrać market Biedronki na trasie na przerwę połączoną z ładowaniem auta niż przeglądać samą sieć dostępnych stacji ładowania. Biedronka we współpracy z firmą Powerdot stara się w szczególności wypełniać nowymi stacjami ładowania wszelkie białe plamy polskiej elektromobilności.

Blisko milion pasażerów. Tylu w 2023 r. przewiozły wąskotorówki. Nie wiedzieliście, że takie pociągi jeszcze jeżdżą?

Koleje wąskotorowe po latach zapomnienia znów stają się popularne w Polsce. W 2023 r. podróżowało nimi ponad 948 tys. osób. To prawie dwukrotnie więcej niż przed 10 laty. A to nie koniec ciekawych statystyk.

REKLAMA