| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Test Audi Q5 2.0 TDi 170 KM S-tronic Quattro: Q-przygodzie nad zimowym Bałtykiem

Test Audi Q5 2.0 TDi 170 KM S-tronic Quattro: Q-przygodzie nad zimowym Bałtykiem

W warunkach zimowej aury pokonaliśmy 1600 km najnowszym Audi Q5 z dieslem o mocy 176 KM i napędem na obie osie. Audi przeciskał się przez korki, mknął autostradą, płynął promem i lawirował po wąskich niciach dróg po niemieckiej stronie Pomorza.

Audi Q5 – lifting z zewnątrz

Zaprezentowane w 2008 roku Audi Q5 doczekało się modernizacji. Zmiany stylizacyjne i techniczne są dyskretne, ale nadają modelowi nowe tchnienie.

Trzeba mieć sokole oko, by spoglądając na sylwetkę Audi Q5 z łatwością dostrzec modyfikacje. Tymczasem zmieniono wygląd osłony chłodnicy, wloty powietrza, zmodyfikowano logo. Ponadto zmieniono zderzak oraz wygląd reflektorów przeciwmgłowych. W tylnej części nadwozia zmodyfikowano lampy. Audi Q5 prezentuje się godnie zwłaszcza z opcjonalnymi reflektorami ksenon plus, których klosze skrywają wąski pas diod LED służących jako światła do jazdy dziennej.

Zobacz też: Test Lancia Thema 3,6 V6 Executive: Pięć metrów luksusu

Bryła Q5 nabrała więcej dynamicznego sznytu, zwłaszcza w zestawieniu z atrakcyjnymi obręczami kół ze stopów lekkich.

Q5 sprawia wrażenie samochodu zwartego i przeciwnie do przerośniętego Q7, zgrabnego. Rzeczywiście kompaktowy SUV Audi nie jest przesadnie duży, ma – 462,9 cm długości, 189,8 cm szerokości i 162,7 cm wysokości co nie jest bez znaczenia dla kogoś, kto mieszka pod miastem i musi codziennie przedzierać się do biura w Centrum.

Ciekawi możliwości nowego modelu wybraliśmy się nim na dłuższą przejażdżkę. Trasa wiodła z Warszawy przez Świnoujście, aż na niemiecką wyspę Rugię i z powrotem do Warszawy. To około 1600 km, przez które dobrze poznaliśmy możliwości najnowszego Q5.

Zobacz też: Test BMW 125d: skrojony na miarę

Audi Q5 i miejskie realia

Wyprawę Q-przygodzie rozpoczęliśmy w Warszawie,  mieście ze zbyt rzadką siecią ulic i stosunkowo zbyt dużym przyrostem samochodów, czyli zakorkowanym do granic absurdu.

Kierowca Audi Q5 siedzi wysoko, co przekłada się na dobrą widoczność we wszystkich kierunkach. Szereg systemów m.in. rozbudowana kamera cofania, ogromne lusterka boczne, czy czujniki parkingowe ułatwiają manewry Audi pomiędzy ustawionymi ciasno samochodami. Pomocne jest również adaptacyjne wspomaganie kierownicy, które dostosowuje siłę wspomagania do prędkości, z którą się poruszamy.

Podczas przymusowych postojów docenimy dobrze wyciszone wnętrze samochodu oraz doskonały system audio. Nieocenione podczas jady w korkach są skrzynie automatyczne. W Audi zamontowano 7-mio biegowy S-tronic, z możliwością manualnej zmiany przełożeń. To najbardziej sportowa ze skrzyń dostępnych w Audi.

Zobacz też: Pierwsza jazda Audi Q3: oferta dla wymagających

Pod maską opisywanego egzemplarza Q5 został zainstalowany czterocylindrowy, wysokoprężny silnik o pojemności 2 l rozwijający moc maksymalną 176 KM przy 4200 obr./min. i dysponujący maksymalnym momentem obrotowym 380 Nm w zakresie od 1750 do 2500 obr./min. Parametry niezłe, ale biorąc pod uwagę fakt, że Q5 jest ciężkie (w opisywanej odmianie waży ok. 1900 kg) napęd  można określić jako dostateczny. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 9 s (według danych producenta) to nie jest wynik, którego zazwyczaj oczekuje nabywca SUV-a z klasy Premium i jest to pierwsza rysa na efektownym wizerunku niemieckiego SUV-a.

reklama

Polecamy artykuły

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Audi Q5 w Stralsundzie, godna prezencja przed pięknym żaglowcem
Audi Q5 w Stralsundzie, godna prezencja przed pięknym żaglowcem

Audi Q5 w Stralsundzie, godna prezencja przed pięknym żaglowcem
Audi Q5 w Stralsundzie, godna prezencja przed pięknym żaglowcem

Audi Q5 w Stralsundzie
Audi Q5 w Stralsundzie

Audi Q5 w Stralsundzie, godna prezencja przed pięknym żaglowcem
Audi Q5 w Stralsundzie, godna prezencja przed pięknym żaglowcem

Audi Q5 w Stralsundzie
Audi Q5 w Stralsundzie

Audi Q5 w Stralsundzie
Audi Q5 w Stralsundzie

Audi Q5 w Stralsundzie
Audi Q5 w Stralsundzie

Audi Q5 - tył
Audi Q5 - tył

Audi Q5 w Stralsundzie
Audi Q5 w Stralsundzie

Audi Q5 - tył
Audi Q5 - tył

Audi Q5 - tylna kanapa
Audi Q5 - tylna kanapa

Audi Q5 - bagażnik
Audi Q5 - bagażnik

Audi Q5 - tablica przyrządów
Audi Q5 - tablica przyrządów

Audi Q5 - deska rozdzielcza
Audi Q5 - deska rozdzielcza

Audi Q5 w śniącym zimowym snem Świnoujściu
Audi Q5 w śniącym zimowym snem Świnoujściu

Audi Q5 - zaparkowane na promie podczas przeprawy na wyspę Uznam
Audi Q5 - zaparkowane na promie podczas przeprawy na wyspę Uznam

Audi Q5 - zaparkowane na promie podczas przeprawy na wyspę Uznam
Audi Q5 - zaparkowane na promie podczas przeprawy na wyspę Uznam

Klasyfikacja Środków Trwałych 2016 ze stawkami amortyzacji i powiązaniem z KŚT 201079.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

PB Online

Serwis badań internetowych

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »