Kategorie

Test Lancia Voyager: Shuttle bus z pierwszej ligi

Tomasz Korniejew
Lancia Voyager Fot. Artur Kapłan
Voyager od lat jest synonimem amerykańskiego vana. To model stworzony do wielogodzinnych podróży. Dziś ten sztandarowy pojazd amerykańskich rodzin trafił pod skrzydła włoskich stylistów. Wyszła z tego Lancia Voyager.

Odkąd koncern Fiat sporo zainwestował w Chryslera, na europejskim rynku zaczęły się pojawiać tak egzotyczne konstrukcje jak Fiat Freemont, Lancia Thema, czy Lancia Voyager.

Szkopuł w tym, że amerykańskie samochody są dla przeciętnego Europejczyka na tyle duże i paliwożerne, że w codziennym użytkowaniu stają się uciążliwe. Z drugiej strony, to właśnie dzięki temu rozmachowi zyskują rzeszę fanów na całym świecie.

O ile w przypadku adaptacji Freemonta, czy Lancii Themy włoscy konstruktorzy mieli dość łatwe zadanie, o tyle w przypadku takiej legendy jak Voyager sprawa była trudniejsza. Bo jak zaadoptować do europejskiej marki legendę amerykańskiej motoryzacji i przy okazji jej nie zepsuć?

Zobacz też: Test Opel Zafira Tourer: Oczko wyżej

Nadwozie

Tylko wprawny obserwator dostrzeże, że spogląda na Lancię a nie na Chryslera. Oba modele są bardzo podobne i można je rozróżnić po logo umieszczonym z przodu.

Ogromne i kanciaste nadwozie Voyagera zwraca uwagę, a zajęcie miejsca w środku ułatwiają szerokie drzwi. Tylne są rozsuwane elektrycznie i można nimi sterować poprzez pilota. To samo dotyczy pokrywy bagażnika.

Wnętrze

Przepastne, wygodne i wykończone z europejską dokładnością. To pierwsze skojarzenia, które się nasuwają po zajęciu miejsca wewnątrz Lancii Voyager.

Siedmioosobowy przedział pasażerski oferuje komfort najwyższej klasy. Obszerne fotele są wygodne i mają szeroki zakres regulacji. Producent nie zrezygnował z praktycznego systemu opatentowanego przez Chryslera Stow ‘n Go, dzięki któremu możemy fotele drugiego i trzeciego rzędu chować w podłodze.

Zobacz też: Test Chevrolet Captiva: Po prostu "Chevy"

Przedział bagażowy Voyagera jest ogromny. Standardowo ma objętość 934 l, a maksymalnie przestrzeń na bagaże można powiększyć do 3912 l.

Główna różnicą między wnętrzem Chryslera, a Lancii jest jakość wykończenia. Kokpit różni się pod względem stylizacji – ten w Lancii jest zaprojektowany z większym polotem ale najbardziej zwracają uwagę lepszej jakości materiały wykończeniowe. Skórzana tapicerka, aluminium i dobrej jakości tworzywa to wizytówka wnętrza Lancii Voyager.

Zobacz też: Test Ford C-Max: Van w rozmiarze mini

Napęd/układ jezdny

Pod maskę widocznej na zdjęciach Lancii  trafił sześciocylindrowy silnik benzynowy o pojemności 3,6 l rozwijający moc maksymalną 283 KM. Z napędem współpracuje sześciobiegowa przekładnia automatyczna.

Reklama

Prowadzący olbrzymią Lancię ma łatwe zadanie. Co prawda duża średnica zawracania (12,6 m) utrudnia parkowanie w mieście, ale podczas manewrów kierowca jest wspomagany szeregiem czujników i obszernymi lusterkami. Regularny kształt nadwozia Voyagera ułatwia wyczucie gabarytów pojazdu, co znacznie ogranicza dyskomfort na ciasnych uliczkach.

Przedział pasażerski Lancii Voyager jest bardzo dobrze wyciszony. Pomruk jednostki napędowej jest ledwie słyszalny, nawet podczas jazdy z wyższymi obrotami. Automatyczna przekładnia zmienia przełożenia delikatnie i bez szarpnięć ale funkcja Kick down działa z lekkim opóźnieniem typowym dla klasycznych automatów.

Zobacz też: Test Mazda5: zoom zoom van

Voyager to samochodów bardzo dynamiczny. Według danych producenta mini van rozpędza się od 0 do 100 km/h w 8,5 s. Jest to wynik, który zadowoli także kierowców ze sportową żyłką.

To jasne, że ten model Lancii nie jest samochodem stworzonym do jazdy w slalomie, ale zawieszenie (zmodyfikowane przez amerykanów pod europejskie gusta) sprawia, że Voyager podczas jazdy po zakrętach zachowuje się przewidywalnie i stabilnie.

Duże koła i ponad trzymetrowy rozstaw osi mają znaczący wpływ na komfort jazdy po nierównościach. Wszelkiego rodzaju niedoskonałości nawierzchni są tłumione miękko, a komfort pasażerów nie jest niczym zakłócany.

Największym minusem układu napędowego Lancii Voyager jest wysokie spalanie. W ruchu miejskim bez trudu można osiągnąć wynik na poziomie 16-17 l/100 km, a jeżdżąc Lancią bardzo dynamicznie z łatwością przekroczymy 20 l/100 km. Sporo.

Zobacz też: Test Fiat Freemont: Przyrodni brat

Podsumowanie

Reklama

Dla kogo jest Lancia Voyager z sześciocylindrowym silnikiem benzynowym kosztująca 165 900 zł i spalająca 16 l/100 km w mieście? Oprócz zamożnych rodzin, które będą wykorzystywały Voyagera tylko podczas wyjazdów mogą być tym modelem zainteresowane firmy.

Benzynowa jednostka napędowa zapewnia odpowiedni prestiż i osiągi, a luksusowe wykończenie wnętrza i komfortowe zawieszenie czynią z Lancii bardzo dobry pojazd do wożenia członków zarządu.

Świetnie też sprawdzi się w roli pojazdu wożącego gości z eleganckiego hotelu na lotnisko.

Dane techniczne:

Lancia Voyager 3,6 AT Gold
Typ silnika benzynowy
Pojemność  3604 cm3
Układ cylindrów/zawory V6/24
Maksymalna moc 283 KM/6600 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 352 Nm/4400 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów aut. 6-bieg
Pojemność bagażnika 934 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 521,8/199,8/181,8 cm
Rozstaw osi 307,8 cm
V-max 209 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 8,5 s.
Zużycie paliwa* 15,8/7,9/10,8 l/100 km
Cena od 165 900 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany

Lancia Voyager Fot. Artur Kapłan
Lancia Voyager Fot. Artur Kapłan
Lancia Voyager Fot. Artur Kapłan
Lancia Voyager Fot. Artur Kapłan
Lancia Voyager Fot. Artur Kapłan
Lancia Voyager Fot. Artur Kapłan
Lancia Voyager Fot. Artur Kapłan
Lancia Voyager Fot. Artur Kapłan
Lancia Voyager Fot. Artur Kapłan
Lancia Voyager Fot. Artur Kapłan
Lancia Voyager Fot. Artur Kapłan
Lancia Voyager Fot. Artur Kapłan
Lancia Voyager Fot. Artur Kapłan
Lancia Voyager Fot. Artur Kapłan
Lancia Voyager Fot. Artur Kapłan
Lancia Voyager Fot. Artur Kapłan
Lancia Voyager Fot. Artur Kapłan
Lancia Voyager Fot. Artur Kapłan
Lancia Voyager Fot. Artur Kapłan
Lancia Voyager Fot. Artur Kapłan
Lancia Voyager Fot. Artur Kapłan
Lancia Voyager Fot. Artur Kapłan
Lancia Voyager Fot. Artur Kapłan
Lancia Voyager Fot. Artur Kapłan
Lancia Voyager Fot. Artur Kapłan
Lancia Voyager Fot. Artur Kapłan
Lancia Voyager Fot. Artur Kapłan
Lancia Voyager Fot. Artur Kapłan
Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    1 sty 2000
    24 cze 2021
    Zakres dat:
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail

    Qashqai zostaje w Wielkiej Brytanii. Sunderland zaczyna produkcję

    Qashqai zostaje w Wielkiej Brytanii. Pomimo brexitu Nissan nie zdecydował się na przeniesienie produkcji z Wysp Brytyjskich.

    Zgoda na nadanie numeru VIN. Kiedy jest wydawana?

    Zgoda na nadanie numeru VIN jest wydawana przez wydział komunikacji w określonych przypadkach. Jakich? O tym opowiemy za chwilę.

    Dopisanie współwłaściciela do dowodu rejestracyjnego

    Dopisanie współwłaściciela do dowodu rejestracyjnego: jak załatwić formalności? Warto dobrze przygotować się do wizyty w wydziale komunikacji.

    Jak zostać instruktorem nauki jazdy?

    Jak zostać instruktorem nauki jazdy? Na drodze do tzw. "L-ki" kierowcy stoi przede wszystkim kurs organizowany głównie w WORD-ach.

    Pozwolenie na kierowanie tramwajem. Co musisz o nim wiedzieć?

    Pozwolenie na kierowanie tramwajem to tak naprawdę prawo jazdy na tramwaj. Jak się je zdobywa i jakie warunki należy spełnić?

    Nowy Peugeot 308 SW - jest po prostu piękny!

    Nowy Peugeot 308 SW został oficjalnie zaprezentowany. Powabne kombi ma 600-litrowy bagażnik i paletę pięciu silników.

    Peugeot 2008 [TEST]: mały, miejski lew dorósł!

    Peugeot 2008 jest miejskim crossoverem. Niech jednak ten tytuł Was nie zmyli. Bo auto jest bardziej dojrzałe, niż mogłoby się wydawać!

    Brak tabliczki znamionowej w przyczepie. No i jest problem...

    Brak tabliczki znamionowej w przyczepie? Kierowcę czeka wizyta w wydziale komunikacji, stacji kontroli pojazdów i znowu wydziale komunikacji.

    Zastaw rejestrowy na samochodzie. Jak sprawdzić auto?

    Zastaw rejestrowy na samochodzie. Jak sprawdzić czy używane auto nie jest obciążone prawami osób trzecich? Są na to tak naprawdę trzy sposoby.

    Zgubiłem numer PKK. Co zrobić w takiej sytuacji?

    Zgubiłem numer PKK. Jak go odzyskać? No i tu pojawia się spory problem, bo kandydata na kierowcę czeka... No właśnie co?

    Sprzedaż części używanych na oku fiskusa. Ruszają kontrole.

    Sprzedaż części używanych na celowniku skarbówki. Powód? Wielu sprzedawców albo nie zarejestrowało nawet firmy, albo zaniża dochody ze sprzedaży.

    Ile elektryk przejedzie na rezerwie?

    Firma Edmunds sprawdziła, jaki dystans może pokonać samochód elektryczny, gdy komputer pokładowy pokazuje, że mają 0 km zasięgu.

    Audi RS e-tron GT: w 3,2 sek. do setki w elektryku! Pierwsza jazda.

    Audi e-tron GT choć jest elektryczny, powstaje w tej samej fabryce co R8. Choć nie emituje spalin, generuje potężną ilość emocji.

    Zastaw rejestrowy na pojeździe. Czym jest i kiedy jest wpisywany?

    Zastaw rejestrowy na pojeździe. Czyli dziś opowiemy o tym, czemu pojawia się taka adnotacja w dokumentach pojazdu i jak się jej pozbyć.

    Nadanie nowego numeru VIN. Na czym polega?

    Nadanie nowego numeru VIN może być konieczne po poważnej modyfikacji pojazdu. jak przeprowadzić procedurę zgodnie z przepisami?

    Wydanie dowodu rejestracyjnego zatrzymanego przez Policje

    Wydanie dowodu rejestracyjnego zatrzymanego przez Policje. Czyli jak odzyskać dokumenty pojazdu po kontroli funkcjonariuszy?

    Status PKK: nieprawidłowe dane. Co to oznacza?

    Status PKK: nieprawidłowe dane. Co oznacza taki komunikat pojawiający się w systemie info-car.pl? Kandydat na kierowcę nie ma się co martwić.

    Mitsubishi L200 po tuningu. Po fabrycznym tuningu!

    Mitsubishi L200 świetnie radzi sobie w terenie. Ma jednak pewną słabość. 150 koni to niezbyt dużo. Na szczęście Japończycy mogą coś na to poradzić.

    Zdjęcie samochodu z rejestracją nie narusza RODO

    Zdjęcie samochodu z rejestracją spokojnie można publikować. Powód? Numer rejestracyjny pojazdu nie stanowi danych osobowych.

    Cupra Ateca [TEST]: w 4,9 sek. do setki w... rodzinnym SUV-ie

    Cupra Ateca choć ma typowo rodzinne ubranie, oferuje kierowcy aż 300 koni. Czy takie połączenie sprawdza się na drodze?

    Jak sprawdzić numer PKK? Kierowcę czeka wizyta w urzędzie...

    Jak sprawdzić numer PKK? Niestety, ale ustawodawca nie przewidział możliwości sprawdzenia online. To oznacza, że kierowca musi zawitać w urzędzie.

    Wniosek o dokonanie adnotacji w dowodzie rejestracyjnym

    Wniosek o dokonanie adnotacji w dowodzie rejestracyjnym: jak wygląda, jakie dokumenty do niego dołączyć i ile kosztuje załatwienie sprawy?

    Ile czasu jest ważny numer PKK?

    Ile czasu jest ważny numer PKK? To pytanie, które mogą zadać kandydaci na kierowców. A więc? Postaramy się odpowiedzieć na nie w naszym materiale.

    Fabryczny gaz nie wbity w dowód. Co to oznacza?

    Fabryczny gaz nie wbity w dowód tworzy poważny problem dla kierowcy. Powód? Samochód nie przejdzie przeglądu technicznego!

    Nowy Lexus NX. Wygląda jak stary, ale jest nowy i ma plug-ina

    Nowy Lexus NX został oficjalnie zaprezentowany. Druga odsłona SUV-a segmentu D zdaniem producenta otrzymała aż 95 proc. nowych komponentów.