| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Test Opel Astra GTC: jak za dawnych lat

Test Opel Astra GTC: jak za dawnych lat

Najnowsze coupe Opla – Astra GTC przywodzi na myśl konstrukcje z lat 90. To wtedy na tzw. fali były niewielkie budżetowe coupe. Czy nowy Opel oprócz wrażeń estetycznych gwarantuje emocje za kierownicą?

Chyba dla żadnego specjalisty od cyferek nie jest niespodzianką, że Astra GTC jest produkowana w Polsce. Za chwilę w fabryce Opla w Gliwicach rozpocznie się produkcja pozostałych odmian nadwoziowych Astry IV. W ciężkich czasach dla przemysłu motoryzacyjnego nikt, kto nie chce zniknąć z rynku nie produkuje drożej produktu, który może wyprodukować taniej. Dlatego produkcja Astry wróciła do fabryki Opla w Polsce i pozostanie tam do momentu, do którego będzie to opłacalne.

Zobacz też: Test Abarth 500 Esseesse: po prostu „wariat”

Nadwozie

Uzbrojone w pazur, trzydrzwiowe nadwozie Astry IV przyciąga wzrok i to mimo nijakiego koloru. Liczne przetłoczenia dodające nadwoziu dynamiki to już znak firmowy najnowszych modeli Opla. Bryła jest zwarta, a wysoko uniesiony tylny zderzak dodaje sylwetce trzydrzwiowej Astry dynamiki.

Prestiżu i drapieżności dodają Oplowi ładnie zaprojektowane lampy, zwłaszcza ksenonowe reflektory adaptacyjne.

Zobacz też: Test Opel Corsa OPC Line: w miejskim kamuflażu

Wnętrze

Żeby wygodnie wsiąść do Astry GTC trzeba mieć sporo miejsca. To typowa bolączka samochodów trzydrzwiowych , których drzwi są dużo dłuższe od odmian 4 i 5-cio drzwiowych.  

Gdy już zajmiemy miejsce za kierownicą zobaczymy, że przednia część kabiny GTC nie różni się niczym od tradycyjnych odmian Astry IV. Trochę szkoda, że projektanci nie nadali wyglądowi kokpitu odrobinę sportowego sznytu.

Nie można za to narzekać na przestrzeń w przedziale pasażerskim. Także na tylnej kanapie miejsca jest sporo, choć lepiej tam podróżować we dwójkę niż w trójkę.

Przedział bagażowy? Tutaj zaskoczenie. Trzydrzwiowa Astra ma bagażnik o pojemności 380 l, czyli większej niż odmiana pięciodrzwiowa. Minusem przedziału bagażowego jest wysoki próg załadunku i (jak na hatchbacka) mały otwór załadunku.

Zobacz też: Mazda MX-5: emocje pod kontrolą

Napęd/układ jezdny

Pod maską opisywanego Opla Astry GTC pracował czterocylindrowy silnik benzynowy o pojemności 1,4 l, rozwijający moc maksymalną 140 KM. Turbodoładowana jednostka napędowa rozwija maksymalny moment obrotowy 200 Nm w przedziale od 1850 do 4900 obr./min.

Według danych producenta ważąca 1362 kg Astra GTC rozpędza się od 0 do 100 km/h w 9,9 s. Nie są to osiągi samochodu sportowego, ale do sprawnego przemieszczania się po mieście i w trasie wystarczające.

Atutami Astry GTC są precyzyjny układ kierowniczy i sprężyste zawieszenie. Samochód nie jest super dynamiczny, ale oferuje kierowcy sporo radości podczas jazdy po krętych drogach. Na górskich serpentynach wychodzi z cienia sportowy sznyt GTC.

reklama

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Opel Astra GTC - wnętrze
Opel Astra GTC - wnętrze

Opel Astra GTC - przód
Opel Astra GTC - przód

Opel Astra GTC - przód
Opel Astra GTC - przód

Opel Astra GTC - bagażnik
Opel Astra GTC - bagażnik

Opel Astra GTC - przód
Opel Astra GTC - przód

Opel Astra GTC - tylna kanapa
Opel Astra GTC - tylna kanapa

Opel Astra GTC - wnętrze
Opel Astra GTC - wnętrze

Opel Astra GTC - przód
Opel Astra GTC - przód

Opel Astra GTC - tablica przyrządów
Opel Astra GTC - tablica przyrządów

Opel Astra GTC - tył
Opel Astra GTC - tył

Opel Astra GTC - tył
Opel Astra GTC - tył

Opel Astra GTC - przód
Opel Astra GTC - przód

Opel Astra GTC - kokpit
Opel Astra GTC - kokpit

Opel Astra GTC - fotel
Opel Astra GTC - fotel

Opel Astra GTC - tył
Opel Astra GTC - tył

Opel Astra GTC - przód
Opel Astra GTC - przód

Opel Astra GTC - fotel
Opel Astra GTC - fotel

Opel Astra GTC - tył
Opel Astra GTC - tył

Opel Astra GTC - przód
Opel Astra GTC - przód

Opel Astra GTC - bagażnik
Opel Astra GTC - bagażnik

Opel Astra GTC - przód
Opel Astra GTC - przód

Opel Astra GTC - "zegary"
Opel Astra GTC - "zegary"

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Kadromierz

Nowoczesne rozwiązanie do organizacji i kontroli czasu pracy personelu dla małych i średnich firm

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »