| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Test Peugeot 308 CC: francuski kompromis

Test Peugeot 308 CC: francuski kompromis

Peugeot 308 CC to jeden z najelegantszych kompaktowych coupe - kabrioletów na rynku. Sprawdziliśmy, czy turbodoładowany silnik o mocy 200 KM zmienia bulwarowego z natury „Francuza” w iście sportową zabawkę.

Napęd/układ jezdny

Silnik 1.6 THP o mocy 200 KM znany ze sportowego modelu RCZ to bardzo mocne źródło napędu dla 308 CC, ale czy czyni z niego auto sportowe?
Przyjrzyjmy się danym producenta – przyspieszenie od 0 do 100 km/h 7,6 s, prędkość maksymalna – 240 km/h, elastyczność od 80 do 120 km/h na czwartym biegu 5,6 s, słowem przyzwoicie, ale z drugiej strony szału nie ma.
Spory moment obrotowy przekazywany jest na przednią oś co skutkuje mocnym czuciem napędu na kierownicy. Dobrze jeżeli jedziemy po suchej i równej drodze. Wtedy 308 CC mknie jak po szynach. Gorzej sprawa wygląda na mokrym asfalcie i podczas jazdy po koleinach.
Opisywany Peugeot ze względu na spora masę 1537 kg i  - jak to w przypadku aut typu cabrio bywa – średnią sztywność nadwozia, nie zachęca do popuszczania wodzy fantazji na zakrętach. Układ kierowniczy jest doskonały jak na typowego hatchbacka, ale zbyt mało „sportowy” jak na 200-konne coupe. Z drugiej strony duży plus należy przyznać skrzyni biegów – zestopniowaniu, precyzji działania i hamulcom.
Zawieszenie ma charakter bardziej komfortowy niż sportowy, czyli w podsumowaniu rysuje nam się misz-masz.

Zobacz też: Test Alfa Romeo Giulietta QV: w pakiecie oferuje emocje

Peugeot 308 CC jest takim autem… „pomiędzy”. Pomiędzy rasowym coupe, a komfortowym cabrio dla leniwych kierowców. Z jednej strony ma świetną jednostkę napędową, gwarantującą dobrą dynamikę przy umiarkowanym spalaniu, w dodatku nieźle brzmiącą. Ma sportowe nadwozie, sportowe fotele, przyzwoitą skrzynię biegów i dobre hamulce.
Z drugiej strony siedzi się w nim w pozycji typowej dla przeciętnych hatchbacków, ma dość miękko zestrojone zwieszenie, „cywilny” układ kierowniczy i spory bagażnik.

Podsumowanie

Peugeot 308 CC to samochód, który zadowoli większość kierowców. Jest motoryzacyjnym kompromisem. Łączy w sobie dwa nadwozia, jest dynamiczny, ale dość oszczędny, szybki ale komfortowy, jest czteroosobowy, ale ma spory bagażnik. A cena?
Żeby stać się właścicielem 200-konnego 308 CC trzeba wydać minimum 121 000 zł, bo opisywana jednostka napędowa występuje tylko w jednej, najbogatszej specyfikacji. Podstawowa odmiana 308 CC z silnikiem o mocy 120 KM jest dostępna od 92 200 zł, czyli pod względem kosztów 308 CC również prezentuje się nieźle.

Zatem kto będzie rozczarowany? Kierowcy rządni sportowych emocji. Ci owszem, powinni wybrać opisywany 200 – konny silnik, ale opakowany w inny model Peugeot’a – w RCZ.

Zobacz też: Peugeot RCZ: TT po francusku

Dane techniczne:

Peugeot 308 CC 1.6 THP Feline

Typ silnika

benzyna

Pojemność

1 598 mc3

Układ cylindrów/zawory

R4/16

Maksymalna moc

200 KM/5800 obr./min.

Maksymalny moment obrotowy

275 Nm/4500 obr./min.

Napęd

przedni

Skrzynia biegów

man. 6-bieg

Pojemność bagażnika

226 l

Wymiary (dł./szer./wys.)

444/181,7/142,6 cm

Rozstaw osi

260,5 cm

V-max

237 km/h

Przyspieszenie 0-100 km/h

7,6 s.

Zużycie paliwa*

9,3/5,6/7 l/100km

Cena

Od 121 900 zł

*miasto/trasa/cykl mieszany

reklama

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Rozkładanie i składanie dachu w Peugeot 308 CC odbywa się automatycznie (po wciśnięciu przycisku) i trwa ok. 20 s. Fot. Moto.wieszjak.pl
Rozkładanie i składanie dachu w Peugeot 308 CC odbywa się automatycznie (po wciśnięciu przycisku) i trwa ok. 20 s. Fot. Moto.wieszjak.pl

Rozkładanie i składanie dachu w Peugeot 308 CC odbywa się automatycznie (po wciśnięciu przycisku) i trwa ok. 20 s. Fot. Moto.wieszjak.pl
Rozkładanie i składanie dachu w Peugeot 308 CC odbywa się automatycznie (po wciśnięciu przycisku) i trwa ok. 20 s. Fot. Moto.wieszjak.pl

Rozkładanie i składanie dachu w Peugeot 308 CC odbywa się automatycznie (po wciśnięciu przycisku) i trwa ok. 20 s. Fot. Moto.wieszjak.pl
Rozkładanie i składanie dachu w Peugeot 308 CC odbywa się automatycznie (po wciśnięciu przycisku) i trwa ok. 20 s. Fot. Moto.wieszjak.pl

Bagażnik Peugeot'a 308 CC  ma objętość od 226 do 403 l. Fot. Moto.wieszjak.pl
Bagażnik Peugeot'a 308 CC ma objętość od 226 do 403 l. Fot. Moto.wieszjak.pl

Doskonała jednostka napędowa 1.6 THP o mocy 200 KM zapewnia niezłe osiągi i spala średnio 7 l/100 km. Fot. Moto.wieszjak.pl
Doskonała jednostka napędowa 1.6 THP o mocy 200 KM zapewnia niezłe osiągi i spala średnio 7 l/100 km. Fot. Moto.wieszjak.pl

Peugeot 308 CC jak większość kabrioletów "cierpi" na niedostatki w sztywności nadwozia. Fot. Moto.wieszjak.pl
Peugeot 308 CC jak większość kabrioletów "cierpi" na niedostatki w sztywności nadwozia. Fot. Moto.wieszjak.pl

Na tylnej kanapie Peugeot'a 308 CC siedzi się całkiem wygodnie. Fot. Moto.wieszjak.pl
Na tylnej kanapie Peugeot'a 308 CC siedzi się całkiem wygodnie. Fot. Moto.wieszjak.pl

Z tej perspektywy Peugeot 308 CC wygląda na dynamiczne i zgrabne auto. Fot. Moto.wieszjak.pl
Z tej perspektywy Peugeot 308 CC wygląda na dynamiczne i zgrabne auto. Fot. Moto.wieszjak.pl

Atrakcyjne, wygodne fotele Peugeot'a 308 CC. Fot. Moto.wieszjak.pl
Atrakcyjne, wygodne fotele Peugeot'a 308 CC. Fot. Moto.wieszjak.pl

Tablica przyrządów Peugeot'a 308 CC jest świetnie wykończona i atrakcyjna pod względem stylizacyjnym. Fot. Moto.wieszjak.pl
Tablica przyrządów Peugeot'a 308 CC jest świetnie wykończona i atrakcyjna pod względem stylizacyjnym. Fot. Moto.wieszjak.pl

Tylna część nadwozia Peugeot'a 308 CC w wersji z zamkniętym dachem prezentuje się najmniej atrakcyjnie. Fot. Moto.wieszjak.pl
Tylna część nadwozia Peugeot'a 308 CC w wersji z zamkniętym dachem prezentuje się najmniej atrakcyjnie. Fot. Moto.wieszjak.pl

Rozkładanie i składanie dachu w Peugeot 308 CC odbywa się automatycznie (po wciśnięciu przycisku) i trwa ok. 20 s. Fot. Moto.wieszjak.pl
Rozkładanie i składanie dachu w Peugeot 308 CC odbywa się automatycznie (po wciśnięciu przycisku) i trwa ok. 20 s. Fot. Moto.wieszjak.pl

Peugeot 308 CC - klasyczne auto na nadmorskie bulwary. Fot. Moto.wieszjak.pl
Peugeot 308 CC - klasyczne auto na nadmorskie bulwary. Fot. Moto.wieszjak.pl

Rozkładanie i składanie dachu w Peugeot 308 CC odbywa się automatycznie (po wciśnięciu przycisku) i trwa ok. 20 s. Fot. Moto.wieszjak.pl
Rozkładanie i składanie dachu w Peugeot 308 CC odbywa się automatycznie (po wciśnięciu przycisku) i trwa ok. 20 s. Fot. Moto.wieszjak.pl

Rozkładanie i składanie dachu w Peugeot 308 CC odbywa się automatycznie (po wciśnięciu przycisku) i trwa ok. 20 s. Fot. Moto.wieszjak.pl
Rozkładanie i składanie dachu w Peugeot 308 CC odbywa się automatycznie (po wciśnięciu przycisku) i trwa ok. 20 s. Fot. Moto.wieszjak.pl

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Aneta Juszczuk

Coach

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »