| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Test Mazda 3 1.6 MZ-CD: oszczędność kosztem dynamiki

Test Mazda 3 1.6 MZ-CD: oszczędność kosztem dynamiki


Mazda 3 ma opinię godnego konkurenta dla najlepszych kompaktowych konstrukcji dostępnych na polskim rynku. Sprawdzamy, jak w codziennej eksploatacji sprawuje się Mazda 3 z dieslem o mocy 115 KM.

Mazda podobnie do innych japońskich producentów samochodów wyrobiła sobie w Polsce opinię solidnej marki. Nic dziwnego, bo producent w swoim portfolio ma wiele doskonałych modeli. Sprawdziliśmy, czy powszechny zachwyt nad Mazdą 3 nie jest opinią nieco na wyrost.

Nadwozie

Mazda 3 z wyglądu przypomina większy model w gamie – Mazdę 6. Młodszym duchem kierowcom w szczególności przypadnie do gustu emanująca dynamiką przednia część nadwozia. Ostry kształt reflektorów ładnie współgra z charakterystycznym agresywnie wyglądającym wlotem powietrza.
Gdy spoglądamy na Mazdę 3 z boku, w oczy „rzucają się” zgrabne proporcje małego sedana.
Jedno jest pewne biorąc pod uwagę konkurencję, Mazda 3 to jedno z najładniejszych aut w swojej klasie, stylizacyjnie ciekawsze od pragmatycznych konkurentów z Niemiec.

Zobacz również: Opinie kierowców o Mazda 3

Wnętrze/wyposażenie

Przedział pasażerski Mazdy 3 ma przeciętną objętość w klasie przy czym z przodu nie będą narzekali na brak przestrzeni nawet wysocy kierowcy. Gorzej z tyłu. Na tylnej kanapie Mazdy 3 wygodnie będą podróżowały osoby co najwyżej o średnim wzroście.

Fotele kierowcy i pasażera są wygodne, ale dłuższe siedzisko znacznie podniosłoby komfort podróżowania. Obszyta przyjemną w dotyku skórą kierownica ma stosunkowo niewielki zakres regulacji poziomej.

Zobacz również: Test Hyundai i30 hatchback: solidny konserwatyzm

Tworzywa sztuczne użyte do wykończenia wnętrza są niezłej jakości, spasowano je z dokładnością.
Na górze środkowej konsoli wygospodarowano miejsce na dwa niewielkie wyświetlacze. Jeden – komputera pokładowego, drugi – zestawu audio.
Nie można nic zarzucić intuicyjności obsługi, czy ergonomii tablicy przyrządów Mazdy 3. Jednak wspomniane wyświetlacze są zbyt małe.
Przedział bagażowy ma objętość 430 l. To sporo, ale nie należy spodziewać się cudów. Lodówki Mazdą 3 sedan raczej nie przewieziemy. Możliwości przewozowe są ograniczone przez właściwości nadwozia typu sedan.

Prezentowana na zdjęciach Mazda 3 sedan z silnikiem wysokoprężnym dostępna jest tylko w jednej odmianie wyposażenia Exclusive. Oznacza to, że w wyposażenie standardowym modelu znalazła się m.in. dwustrefowa automatyczna klimatyzacja, podgrzewane fotele przednie, spryskiwacze reflektorów, radioodtwarzacz CD z sześcioma głośnikami, komputer pokładowy, elektrycznie regulowane szyby i lusterka, kurtyny powietrzne z przodu i z tyłu.

reklama

Polecamy artykuły

Autor:

Źródło:

Własne

Zdjęcia

Fotel kierowcy Mazdy 3 jest wygodny. Fot. Moto.wieszjak.pl
Fotel kierowcy Mazdy 3 jest wygodny. Fot. Moto.wieszjak.pl

Tylna część nadwozia Mazdy 3 przypomina większy model - Mazdę 6. Fot. Moto.wieszjak.pl
Tylna część nadwozia Mazdy 3 przypomina większy model - Mazdę 6. Fot. Moto.wieszjak.pl

Po prawej stronie kierownicy Mazdy 3 umieszczono przyciski steowania komputerem pokładowym. Fot. Moto.wieszjak.pl
Po prawej stronie kierownicy Mazdy 3 umieszczono przyciski steowania komputerem pokładowym. Fot. Moto.wieszjak.pl

Podgrzewane fotele to standardowe wyposażenie już podstawowej wersji Mazday 3. Fot. Moto.wieszjak.pl
Podgrzewane fotele to standardowe wyposażenie już podstawowej wersji Mazday 3. Fot. Moto.wieszjak.pl

Przednia część nadwozia Mazdy 3 ma dość agresywną sytlizację. Fot. Moto.wieszjak.pl
Przednia część nadwozia Mazdy 3 ma dość agresywną sytlizację. Fot. Moto.wieszjak.pl

Przyciski sterowania zestawem audio w Mazdzie 3. Fot. Moto.wieszjak.pl
Przyciski sterowania zestawem audio w Mazdzie 3. Fot. Moto.wieszjak.pl

Tradycyjny układ zestawu wskaźników Mazday 3. Fot. Moto.wieszjak.pl
Tradycyjny układ zestawu wskaźników Mazday 3. Fot. Moto.wieszjak.pl

Obręcze kół ze stopów lekkich to wyposażenie standardowe prezentowanej Mazdy 3. Fot. Moto.wieszjak.pl
Obręcze kół ze stopów lekkich to wyposażenie standardowe prezentowanej Mazdy 3. Fot. Moto.wieszjak.pl

Bagażnik Mazdy 3 ma 430 l objętości. Fot. Moto.wieszjak.pl
Bagażnik Mazdy 3 ma 430 l objętości. Fot. Moto.wieszjak.pl

W trzech pierwszych opcjach wyposażenia Mazdy 3 dostępne są standardowo reflektory soczewkowe. Fot. Moto.wieszjak.pl
W trzech pierwszych opcjach wyposażenia Mazdy 3 dostępne są standardowo reflektory soczewkowe. Fot. Moto.wieszjak.pl

Mazdą 3 podróżuje sie przyjemnie. Fot. Moto.wieszjak.pl
Mazdą 3 podróżuje sie przyjemnie. Fot. Moto.wieszjak.pl

Na tylnej kanapie wysocy pasażerowie mogą narzekać na niewystarczającą ilość miejsca. Fot. Moto.wieszjak.pl
Na tylnej kanapie wysocy pasażerowie mogą narzekać na niewystarczającą ilość miejsca. Fot. Moto.wieszjak.pl

Wysoki tył Mazdy 3 ogranicza pole widzenia, dlatego warto zainwestować w czujniki parkowania. Mazda3 Fot. Moto.wieszjak.pl
Wysoki tył Mazdy 3 ogranicza pole widzenia, dlatego warto zainwestować w czujniki parkowania. Mazda3 Fot. Moto.wieszjak.pl

Uporządkowana tablica przyrządów Mazdy 3. Fot. Moto.wieszjak.pl
Uporządkowana tablica przyrządów Mazdy 3. Fot. Moto.wieszjak.pl

Personel i Zarządzanie 4/201730.03 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Barbara Głowacka

Prawnik, konsultant podatkowy w Instytucie Studiów Podatkowych

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »