| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | WIDEOAKADEMIA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Test Nissan Navara: drwal w garniturze

Test Nissan Navara: drwal w garniturze


Są samochody ciężarowe i samochody osobowe. Teoretycznie te dwie kategorie nie spotykają się w jednym nadwoziu. Jednym z wyjątków od reguły okazał się prawdziwy hit sprzedaży - Nissan Navara.

Navarę kupią raczej osoby mające możliwość odzyskania VAT-u. Cena (brutto, bez promocji) wersji podstawowej to 98 500 zł (King Cab) lub 105 500 (Double Cab). Najlepiej wyposażona wersja Platinum z trzylitrowym dieslem kosztować będzie 179 000 zł. Testowana wersja Double Cab Platinum z 2,5-litrowym dieslem i automatyczną skrzynią biegów to wydatek rzędu 149 000, choć oczywiście dojdą do tego jeszcze różnego rodzaju zniżki i promocje.

Niestety popularność Navary w Polsce wynikła bardziej z powodów podatkowych niż z faktycznej jakości auta. Wielu właścicieli Navary narzeka na awaryjność różnych elementów. Problemy sprawiają często elementy układu jezdnego, np. podczas gwałtownego ruszania skrzynia biegów może uderzyć o ramę, co może skończyć się pęknięciem obudowy.

Zobacz też: Yeti Przyjaciel

Nissan Navara nie jest ani autem osobowym, ani terenowym. Stworzona została z myślą o pracy. W USA pickup to auto obrośnięte legendą, podstawowy środek transportu farmerów i małych przedsiębiorców. W Europie pickup to raczej fanaberia i zabawka, choć nie ukrywam, że wyjątkowo atrakcyjna. Pamiętać jednak należy o kilku dość istotnych sprawach.

Po pierwsze, jest to auto ciężarowe z fabryczną homologacją. Rejestrując je na firmę odliczymy pełen VAT (nawet w 2011 i 2012 roku) od zakupu i od paliwa, jednak nie oszukujmy się, nigdy nie będzie to wygodne kombi. To pickup, koń roboczy terenów wiejskich.

Po drugie, przedział załadunkowy pickupa nie jest szczelnym bagażnikiem do trzymania cennych rzeczy. Zabudowę możemy dokupić bez problemu, nie będzie ona jednak ani szczelna, ani zabezpieczona przed ewentualnymi włamywaczami.

Zobacz też: Nissan NV 200 Combi: auto rodzinne?

Po trzecie, układ napędu na cztery koła nie ma centralnego dyferencjału. Uruchomienie układu 4x4 na twardej drodze może skończyć się uszkodzeniem napędu, a naprawy są dość drogie. Na asfalcie jeździmy tylko i wyłącznie w trybie 2WD, czyli z napędzaną tylną osią.

Jeśli jesteśmy w stanie przeboleć też mało wygodny drugi rząd siedzeń (lub możemy w ogóle z niego zrezygnować), brak praktycznego bagażnika na drobiazgi (choć na liście dodatkowych opcji jest tzw. „skrzynia na narzędzia”, ale korzystanie z niej przypomina korzystanie z bakisty na jachcie), warto się nad Navarą zastanowić.

Długość: 5396 mm
Szerokość: 1848 mm
Wysokość: 1913 mm
Rozstaw osi: 3200 mm

Masa: 2000 kg
Dopuszczalna masa całkowita: 2805 kg
Maksymalna ładowność: 805 kg
Masa przyczepy hamowanej: 3000 kg
Masa przyczepy niehamowanej: 750 kg
Maksymalna masa ładunku na bagażniku dachowym: 56 kg

Kąt wejścia: 32
Kąt zejścia: 18
Kąt rampowy: 20

Skrzynia biegów: automatyczna 5-biegowa
Napęd: tylni, 4x4 z dołączaną osią przednią, reduktorem i blokadą tylnego dyferencjału

Typ silnika: turbodiesel
Liczba cylindrów: 4
Pojemność silnika: 2488 ccm
Moc silnika: 190 KM / 4000 obr./min
Maksymalny moment obrotowy: 450 Nm / 2000 obr./min
Prędkość maksymalna: 178 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h: 10,7 s
Zużycie paliwa: 9 l / 100 km
Pojemność zbiornika paliwa: 80 l

Przeczytaj poradnik kupującego: Nissan Navara - jakiego wybrać?

Autor:

Źródło:

Własne

Zdjęcia

Z tego powodu Nissan Navara to bardzo wygodne auto fot. moto.wieszjak.pl
Z tego powodu Nissan Navara to bardzo wygodne auto fot. moto.wieszjak.pl

Wyjątkiem jest tylna kanapa, ciasna i z pionowo ułożonymi oparciam (Nissan Navara) fot. moto.wieszjak.pl
Wyjątkiem jest tylna kanapa, ciasna i z pionowo ułożonymi oparciam (Nissan Navara) fot. moto.wieszjak.pl

Nissan Navara  dźwignia automatycznej skrzyni biegów fot. moto.wieszjak.pl
Nissan Navara dźwignia automatycznej skrzyni biegów fot. moto.wieszjak.pl

Przedział załadunkowy w Nissanie Navarze nie jest szczelny, dlatego nie powinien być traktowany jak bagażnik w kombi  fot. moto.wieszjak.pl
Przedział załadunkowy w Nissanie Navarze nie jest szczelny, dlatego nie powinien być traktowany jak bagażnik w kombi fot. moto.wieszjak.pl

Nissan Navara - schowek na rękawiczki fot. moto.wieszjak.pl
Nissan Navara - schowek na rękawiczki fot. moto.wieszjak.pl

Nissan Navara ma pokaźną pakę z systemem C-Channel fot. moto.wieszjak.pl
Nissan Navara ma pokaźną pakę z systemem C-Channel fot. moto.wieszjak.pl

Wnętrze Nissana Navary pochodzi z Nissana Pathfindera fot. moto.wieszjak.pl
Wnętrze Nissana Navary pochodzi z Nissana Pathfindera fot. moto.wieszjak.pl

Nissan Navara to prawdziwy koń roboczy fot. moto.wieszjak.pl
Nissan Navara to prawdziwy koń roboczy fot. moto.wieszjak.pl

Nissan Navara ma napęd na tylną oś z dołączaną osią przednią fot. moto.wieszjak.pl
Nissan Navara ma napęd na tylną oś z dołączaną osią przednią fot. moto.wieszjak.pl

Wszystkie szyby są sterowane elektrycznie (Nissan Navara) fot. moto.wieszjak.pl
Wszystkie szyby są sterowane elektrycznie (Nissan Navara) fot. moto.wieszjak.pl

Nissan Navara to w połowie Nissan Pathfinder, w połowie pickup fot. moto.wieszjak.pl
Nissan Navara to w połowie Nissan Pathfinder, w połowie pickup fot. moto.wieszjak.pl

Nissan Navara ma również reduktor i blokadę tylnego dyferencjału fot. moto.wieszjak.pl
Nissan Navara ma również reduktor i blokadę tylnego dyferencjału fot. moto.wieszjak.pl

Nissan Navara w wersji Platinum ma w standardzie nawigację satelitarną z wyświetlaczem LCD fot. moto.wieszjak.pl
Nissan Navara w wersji Platinum ma w standardzie nawigację satelitarną z wyświetlaczem LCD fot. moto.wieszjak.pl

Wskaźniki w Nissanie Navara są bardzo proste i czytelne fot. moto.wieszjak.pl
Wskaźniki w Nissanie Navara są bardzo proste i czytelne fot. moto.wieszjak.pl

Nissan Navara - panel sterowania napędem fot. moto.wieszjak.pl
Nissan Navara - panel sterowania napędem fot. moto.wieszjak.pl

Nissan Navara to bardzo długie auto, co odbija się na małym kącie rampowym fot. moto.wieszjak.pl
Nissan Navara to bardzo długie auto, co odbija się na małym kącie rampowym fot. moto.wieszjak.pl

Nissan Navara ma bardzo masywny i charakterystyczny przód fot. moto.wieszjak.pl
Nissan Navara ma bardzo masywny i charakterystyczny przód fot. moto.wieszjak.pl

Nissan Navara dobrze radzi sobie z trudnym terenie fot. moto.wieszjak.pl
Nissan Navara dobrze radzi sobie z trudnym terenie fot. moto.wieszjak.pl

Wersja PREMIUM Kodeks Pracy 2016169.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Maria Sieńko

Nowe Horyzonty®-Szkolenia dla Biznesu

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »