| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Test Volvo S60 D3: kuracja odmładzająca

Test Volvo S60 D3: kuracja odmładzająca


Volvo S60 zadebiutowało na rynku w 2000 roku. Po pięciu latach przeprowadzono modernizację a w ubiegłym roku na rynku pojawiła się druga generacja modelu. Do testów dostaliśmy auto z dwulitrowym silnikiem wysokoprężnym o mocy 163 KM w wersji wyposażeniowej Momentum.

Nie da się ukryć, że na nową generację S60 czekaliśmy zbyt długo. Poprzedni model zdążył się zestarzeć i zaczął coraz wyraźniej odstawać od innych aut z klasy średniej premium. Nowe Volvo ma nadrobić opóźnienie i wyprzeć z pamięci kierowców wspomnienie o konserwatywnym do bólu poprzedniku.

Nadwozie/przestronność

Nowe S60 to kolejny sedan udający coupe. Zapoczątkowana przez Mercedesa CLS moda zatacza coraz szersze kręgi. Dla miłośników aut o sportowej sylwetce takie rozwiązanie to duża zaleta jednak opadająca linia dachu nie pozostaje bez konsekwencji dla pasażerów na tylnej kanapie.
Jeśli chodzi o ocenę wyglądu zewnętrznego – jedno nie ulega wątpliwości – auto nabrało charakteru. Linie nadwozia są atrakcyjne, sylwetka zyskała na dynamice a detale (światła, przetłoczenia, atrapa chłodnicy) dodają Volvo zadziorności. Nowe S60 jest jak wyluzowany, atrakcyjny przedstawiciel wolnego zawodu podczas gdy jego poprzednik przypominał bardziej sztywnego, nudnego „klona” zatrudnionego w wielkim koncernie.

Zobacz również: Opinie kierowców o Volvo S60

Volvo S60 nieznacznie urosło. Druga generacja jest 3 cm dłuższa, 4 cm szersza i aż 5 cm wyższa. O 6 cm zwiększył się też rozstaw osi. Dzięki temu w aucie wygenerowano nieco więcej miejsca na kolana dla pasażerów siedzących z tyłu. Pomimo tego w drugim rzędzie wciąż jest ciasno – przyczyną jest opadający dach zabierający przestrzeń nad głową. Ale żeby przekonać się jak ciasno jest z tyłu trzeba tam najpierw wsiąść. Byłem zaskoczony tym jak bardzo trzeba się natrudzić by zająć miejsce na tylnej kanapie. Tylko dzieci i gimnastyczki artystyczne zrobią to bez problemu. Na szczęście z przodu miejsca jest pod dostatkiem a dzięki szerokiemu zakresowi regulacji kierownicy i fotela można łatwo zająć wygodną pozycję.

Zobacz również: Opel Insignia

Bagażnik Volvo S60 to żart. Z 380 litrami pojemności przegrywa z niemal wszystkimi rywalami w klasie średniej i z wieloma kompaktami. Oceny bagażnika nie poprawia mały otwór załadunkowy wykluczający przewożenie dużych bagaży (nie udało mi się zmieścić zapakowanej w karton kuchenki mikrofalowej) oraz niewygodne otwieranie i zamykanie klapy (trudno się nie ubrudzić). Nie da się ukryć, że bagażnik został potraktowany przez konstruktorów po macoszemu. Duży minus.

Wnętrze/Wyposażenie

Wnętrze Volvo S60 również przeszło dużą metamorfozę (choć nieco mniejszą niż design zewnętrzny). Zwrócona w stronę kierowcy, pływająca centralna konsola to dla Volvo już standard ale wciąż wygląda bardzo dobrze. Nowoczesne zegary również wyglądają świetnie i dobrze współgrają ze sportowym duchem samochodu.

Materiały wykorzystane w aucie są dobrej jakości. Chociaż według mnie jak na klasę premium to trochę za mało. Obok bardzo wysmakowanych i dobrych jakościowo rozwiązań trafiają się elementy odstające od innych (np. twarde plastiki w słabiej wyeksponowanych miejscach, mocno niedoinwestowany schowek po stronie pasażera czy grupa przycisków i pokręteł po lewej stronie kierownicy). To tylko drobne potknięcia ale w tej klasie aut rażą.

Zobacz również: Opel Insignia: jakiego wybrać?

Ergonomia w aucie jest niemal wzorcowa (w końcu to Volvo). Wszystko jest na swoim miejscu, dobrze widoczne i niemal w 100 % intuicyjne. Co ważniejsze, przełączanie poszczególnych funkcji nie wymaga odrywania na dłużej wzroku od drogi. Wpadki oczywiście się zdarzają (np. brak kontrolki świateł mijania czy przycisku pozwalającego na regulację obu stref klimatyzacji jednym pokrętłem) ale są naprawdę drobne i nie wpływają na przyjemność z jazdy. Mnie po raz kolejny w nowych autach drażnił przycisk hamulca "ręcznego" zamiast tradycyjnej dźwigni. Ale to znak czasów – dla większości kierowców nie będzie stanowił problemu.

Fotel kierowcy tradycyjnie dla aut tej marki - bardzo wygodny i łatwy do ustawienia (w testowanej wersji był podgrzewany). Siedzenie w nim to sama przyjemność – jest komfortowy i zapewnia wystarczające trzymanie boczne. Podłokietnik jest również wygodny i naprawdę spełnia swoją funkcję (co nie jest standardem we współczesnych autach – wystarczy wspomnieć podłokietnik w Oplu Insignii).

Widoczność z fotela kierowcy nie jest rewelacyjna. O ile widoczność do tyłu jest dość przyzwoita (przynajmniej dopóki nie pada deszcz), to widoczność do przodu jest mocno ograniczona przez przednie słupki (szczególnie dokuczliwe na zakrętach).

Wyposażenie wersji Momentum jest w zasadzie kompletne. Jedyne opcje jakie można rozważać przy zakupie to skórzana tapicerka i reflektory Bi-ksenonowe ale szczerze powiedziawszy kierowca nie odczuwa ich braku.

Testowany pojazd był wyposażony w pakiet bezpieczeństwa. Elektronika alarmuje nas o przekraczaniu pasów (zapobiega zasypianiu za kierownicę), informuje o autach w martwym polu, przypomina o zachowaniu bezpiecznej odległości a nawet hamuje przed zbyt szybko zbliżającą się przeszkodą. Wszystko to może być przydatne (tym bardziej, że jest efektywne) ale… kosztuje 8 000 złotych. Szczerze mówiąc szybko wyłączyłem większość systemów bezpieczeństwa, bo przy jeździe miejskiej zamiast pomagać rozpraszały.

Dalej: napęd i zawieszenie

reklama

Autor:

Źródło:

Własne

Zdjęcia

Przód Volvo S60 podzielił redakcję – na pewno nie można mu odmówić oryginalności (Volvo S60 D3) Fot. Moto.wieszjak.pl
Przód Volvo S60 podzielił redakcję – na pewno nie można mu odmówić oryginalności (Volvo S60 D3) Fot. Moto.wieszjak.pl

Modna sylwetka w stylu coupe – Volvo korzysta z dobrych wzorców (Volvo S60 D3) Fot. Moto.wieszjak.pl
Modna sylwetka w stylu coupe – Volvo korzysta z dobrych wzorców (Volvo S60 D3) Fot. Moto.wieszjak.pl

Sterowanie radiem w kierownicy jest niedostępne jedynie w najtańszej opcji wyposażeniowej S60 (Volvo S60 D3) Fot. Moto.wieszjak.pl
Sterowanie radiem w kierownicy jest niedostępne jedynie w najtańszej opcji wyposażeniowej S60 (Volvo S60 D3) Fot. Moto.wieszjak.pl

Regulacja ustawień auta w Volvo jest prosta i przejrzysta (Volvo S60 D3) Fot. Moto.wieszjak.pl
Regulacja ustawień auta w Volvo jest prosta i przejrzysta (Volvo S60 D3) Fot. Moto.wieszjak.pl

Wnętrze Volvo – dobra jakość materiałów, atrakcyjny wygląd, świetna ergonomia (Volvo S60 D3) Fot. Moto.wieszjak.pl
Wnętrze Volvo – dobra jakość materiałów, atrakcyjny wygląd, świetna ergonomia (Volvo S60 D3) Fot. Moto.wieszjak.pl

Volvo S60 drugiej generacji zastąpiło wysłużonego poprzednika w 2010 roku. (Volvo S60 D3) Fot. Moto.wieszjak.pl
Volvo S60 drugiej generacji zastąpiło wysłużonego poprzednika w 2010 roku. (Volvo S60 D3) Fot. Moto.wieszjak.pl

Czy z przodu czy z tyłu – nowe S60 wygląda bardzo atrakcyjnie (Volvo S60 D3) Fot. Moto.wieszjak.pl
Czy z przodu czy z tyłu – nowe S60 wygląda bardzo atrakcyjnie (Volvo S60 D3) Fot. Moto.wieszjak.pl

Tempomat w S60 jest dostępny od wersji Kinetic (Volvo S60 D3) Fot. Moto.wieszjak.pl
Tempomat w S60 jest dostępny od wersji Kinetic (Volvo S60 D3) Fot. Moto.wieszjak.pl

Uruchamianie silnika za pomocą przycisku – w lepiej wyposażonych wersjach S60 wystarczy mieć kluczyk w kieszeni (Volvo S60 D3) Fot. Moto.wieszjak.pl
Uruchamianie silnika za pomocą przycisku – w lepiej wyposażonych wersjach S60 wystarczy mieć kluczyk w kieszeni (Volvo S60 D3) Fot. Moto.wieszjak.pl

Silnik wysokoprężny w testowanym Volvo to jeden z najlepiej brzmiących diesli na rynku (Volvo S60 D3) Fot. Moto.wieszjak.pl
Silnik wysokoprężny w testowanym Volvo to jeden z najlepiej brzmiących diesli na rynku (Volvo S60 D3) Fot. Moto.wieszjak.pl

Ciekawie rozwiązane światła dzienne – w S60 znajdziemy więcej takich smaczków (Volvo S60 D3) Fot. Moto.wieszjak.pl
Ciekawie rozwiązane światła dzienne – w S60 znajdziemy więcej takich smaczków (Volvo S60 D3) Fot. Moto.wieszjak.pl

System BLIS – przydatny ale potrafi widzieć duchy (sygnalizuje auta, których nie ma) (Volvo S60 D3) Fot. Moto.wieszjak.pl
System BLIS – przydatny ale potrafi widzieć duchy (sygnalizuje auta, których nie ma) (Volvo S60 D3) Fot. Moto.wieszjak.pl

Najmniejszy bagażnik w klasie to jedna z niewielu wad nowego S60 (Volvo S60 D3) Fot. Moto.wieszjak.pl
Najmniejszy bagażnik w klasie to jedna z niewielu wad nowego S60 (Volvo S60 D3) Fot. Moto.wieszjak.pl

Konsola środkowa w S60 podoba się niemal każdemu a na dodatek jest bardzo przyjemna w obsłudze (Volvo S60 D3) Fot. Moto.wieszjak.pl
Konsola środkowa w S60 podoba się niemal każdemu a na dodatek jest bardzo przyjemna w obsłudze (Volvo S60 D3) Fot. Moto.wieszjak.pl

Ładne, przejrzyste, proste. Co ciekawe – Volvo zrezygnowało z kontrolki świateł mijania (Volvo S60 D3) Fot. Moto.wieszjak.pl
Ładne, przejrzyste, proste. Co ciekawe – Volvo zrezygnowało z kontrolki świateł mijania (Volvo S60 D3) Fot. Moto.wieszjak.pl

Nowy styl Volvo – więcej dynamiki, mniej konserwatyzmu (Volvo S60 D3) Fot. Moto.wieszjak.pl
Nowy styl Volvo – więcej dynamiki, mniej konserwatyzmu (Volvo S60 D3) Fot. Moto.wieszjak.pl

Design tylnych świateł nowego S60 też nie należy do nudnych (Volvo S60 D3) Fot. Moto.wieszjak.pl
Design tylnych świateł nowego S60 też nie należy do nudnych (Volvo S60 D3) Fot. Moto.wieszjak.pl

Doskonałe fotele z przodu – znak firmowy marki Volvo (Volvo S60 D3) Fot. Moto.wieszjak.pl
Doskonałe fotele z przodu – znak firmowy marki Volvo (Volvo S60 D3) Fot. Moto.wieszjak.pl

Bardzo-dobra 6-biegowa skrzynia biegów – dzięki niej jazda nowym Volvo to przyjemność (Volvo S60 D3) Fot. Moto.wieszjak.pl
Bardzo-dobra 6-biegowa skrzynia biegów – dzięki niej jazda nowym Volvo to przyjemność (Volvo S60 D3) Fot. Moto.wieszjak.pl

Z tyłu Volvo S60 zdecydowanie brakuje miejsca (Volvo S60 D3) Fot. Moto.wieszjak.pl
Z tyłu Volvo S60 zdecydowanie brakuje miejsca (Volvo S60 D3) Fot. Moto.wieszjak.pl

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Alchemia-Inwestowania

doradztwo

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »