| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Naprawa > Napęd > Opel Astra F: wymiana czujnika poziomu paliwa

Opel Astra F: wymiana czujnika poziomu paliwa

Błędne wskazania czujnika poziomu paliwa mogą wprowadzić kierowcę w błąd. Efektem tego może być nieplanowany postój z powodu braku paliwa.

Podczas wykonywania tej pracy poziom paliwa w zbiorniku powinien sięgać co najwyżej do dolnej krawędzi czujnika. W innym przypadku dojdzie do wycieku paliwa podczas wyjmowania czujnika. Całą operację przeprowadzamy w dobrze wentylowanym pomieszczeniu, z dala od źródeł ognia.

Zobacz też: Opel Astra F: wymiana paska rozrządu

Odłączamy przewód masowy od akumulatora i ustawiamy samochód na podstawkach. Podczas wykonywania tej czynności należy zachować szczególną ostrożność. Istnieje duże ryzyko wypadku.

W silniku Diesla należy oznaczyć za pomocą taśmy przewody paliwowe oraz ich króćce. Dzięki temu unikniemy pomyłki podczas montażu. Teraz zakładamy na przewody elastyczne zaciski i luzujemy opaski mocujące po czym ściągamy przewody. Następnie odłączamy od czujnika przewody elektryczne. W modelach z pokrywą ochronną należy ściągnąć pokrywę razem z kostką elektryczną.

Zobacz też: Opel Astra F: wymiana pompy oleju

Oznaczamy położenie czujnika i wykręcamy go za pomocą specjalnych szczypiec. W warsztatach stosowane jest zazwyczaj specjalne, dedykowane narzędzie. Teraz możemy wyjąć czujnik. W silniku benzynowym wyjmujemy delikatnie czujnik i odłączamy przewód powrotny.

Przystępujemy do montażu. Na początku nakładamy cienką warstwę smaru na uszczelkę gumową i wkładamy ją w rowek na kołnierzu czujnika. Podczas montażu należy zwrócić uwagę, żeby uszczelka nie skręciła się. Wkładamy czujnik i dokręcamy. W silniku benzynowym należy podłączyć wcześnie przewód powrotny i zabezpieczyć za pomocą opaski. Zakładamy przewody paliwowe i również zabezpieczamy je opaskami.

W silniku Diesla zwracamy uwagę na to, żeby nie zamienić kolejności przewodów, ssącego i powrotnego. Teraz nasadzamy na czujnik przewody elektryczne oraz pokrywę. Zdejmujemy zaciski zabezpieczające przewody przed wypłynięciem paliwa i napełniamy zbiornik paliwem. Sprawdzamy szczelność całego układu i podłączamy ujemną klemę akumulatora. Wykonujemy to tylko i wyłącznie przy wyłączonym zapłonie.

Zobacz też: Jak trwałe jest paliwo?

Po przeprowadzonej wymianie zalecamy zatankować samochód „do pełna” w celu sprawdzenia działania czujnika. Zalecamy obserwować czy wraz ze zużyciem paliwa zmienia się położenie wskaźnika na zegarach.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Michał Jarski

Dyrektor Regionalny ds. Sprzedaży w Trend Micro

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »