| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Naprawa > Napęd > Skoda Octavia I: odpowietrzenie sprzęgła

Skoda Octavia I: odpowietrzenie sprzęgła

Jeżeli sprzęgło nie rozłącza się prawidłowo to należy je odpowietrzyć. W poradniku tym pokażemy jak odpowietrzyć urządzenie sterujące sprzęgłem w Skodzie Octavii I.

W przypadku kiedy sprzęgło nie rozłącza się prawidłowo podczas zmiany biegów, to należy odpowietrzyć urządzenie sterujące sprzęgłem. Inne objawy świadczące o takiej konieczności, to brak powrotu pedału sprzęgła po wciśnięciu lub powrót z opóźnieniem. Do obsługi sprzęgła stosowany jest płyn hamulcowy. Jest on bardzo trujący, dlatego powinniśmy uważać podczas pracy.

Nie należy rozlewać go na karoserie samochodu. Doprowadzi to do jej uszkodzenia i znacznie przyspieszy korozję. Pierwszy krok to uniesienie samochodu. Nie ma potrzeby korzystania z platformy warsztatowej. Wystarczy tradycyjny lewarek wraz z podstawkami. Podczas wykonywania tej pracy należy zachować szczególną ostrożność. Następnie demontujemy dolną osłonę silnika.

Zobacz też: Skoda Octavia I: demontaż półosi

Sprawdzamy poziom płynu hamulcowego w zbiorniczku wyrównawczym. Jest on wspólny dla układu hamulcowego i sterowania sprzęgła. Jeżeli występuje taka potrzeba, to uzupełniamy poziom do oznaczenia MAX. Teraz zdejmujemy osłony przeciwpyłowe z zaworu odpowietrzającego na siłowniku sterującym i na zacisku hamulcowym przedniego lewego koła. Sprawdzamy delikatnie, czy jest możliwość obrócenia zaworów odpowietrzających.

Podłączamy giętki przewód do zaworu odpowietrzającego na zacisku hamulcowym i napełniamy (przewód) płynem hamulcowym. W tym celu otwieramy zawór odpowietrzający na zacisku i wciskamy powoli pedał hamulca i przytrzymujemy go w jednym położeniu. Do tej operacji będzie nam potrzebna pomoc drugiej osoby. Zamykamy zawór odpowietrzający i puszczamy pedał hamulca. Otwieramy ponownie zawór i powtarzamy tę czynność do momentu aż wężyk nie będzie całkowicie napełniony. Zatykamy przewód palcem w celu zablokowania wycieku.

Zobacz też: Skoda Octavia I: wymiana intercoolera

Wolną końcówkę przewodu wsuwamy na zawór odpowietrzający siłownika sterującego sprzęgłem i odkręcamy obydwa zawory odpowietrzające. Wciskamy pedał hamulca i zamykamy zawór odpowietrzający na zacisku. Czynność tą powtarzamy do momentu aż przestaną się pokazywać pęcherzyki powietrza w zbiorniczku płynu hamulcowego. Zakręcamy zawory odpowietrzające i zdejmujemy wężyk

Opuszczamy samochód i uzupełniamy poziom płynu do znaku MAX. Wciskamy pedał sprzęgła i sprawdzamy działanie hamulców. Na końcu montujemy dolną osłonę silnika i opuszczamy samochód.

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Prawne ciekawostki

reklama
Praca

Oferty pracy z praca.pl

Ostatnio na forum

Nasze recenzje

Eksperci infor.pl

Roman Przasnyski

Główny analityk Gold Finance.

Zostań ekspertem Infor.pl »