REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Daewoo Lanos: wymiana półosi

Robert Kuśpiel
Demontaż półosi w Deawoo Lanosie
Demontaż półosi w Deawoo Lanosie

REKLAMA

REKLAMA

Półosie odpowiedzialne są za przekazywanie napędu z silnika prosto na koła. W poradniku tym pokażemy jak samemu wymontować półoś w Lanosie.

Jak wiadomo w Lanosie i w innych autach występują dwie półosie. Jedna jest krótsza, druga dłuższa. W tym przypadku pierwsza ma 337,5 mm długości a druga 670 mm. Każda z nich ma po dwa przeguby. Dzięki temu możliwe jest przekazywanie napędu na koła przy ich różnym położeniu. Uszkodzenie takiego przegubu może unieruchomić nasz samochód w najmniej oczekiwanym momencie.

REKLAMA

Zobacz też: Daewoo Lanos: wymiana tylnego amortyzatora i sprężyny

REKLAMA

Demontaż półosi w Daewoo Lanosie nie jest skomplikowaną czynnością, nie potrzebujemy do tego dużego doświadczenia. Pierwszy krok jaki musimy wykonać to uniesienie auta. W tym celu możemy wykorzystać tradycyjny lewarek razem z „kobyłkami”. Jednak korzystając z takiego rozwiązania należy bardzo uważać. Luzujemy śruby koła i unosimy naszego Lanosa. Zdejmujemy koło i przechodzimy do wykręcenia nakrętki zabezpieczającej półoś.

W tym celu prosimy drugą osobę o pomoc. Musi ona wcisnąć pedał hamulca, my luzujemy nakrętkę półosi. Pamiętajmy, że jest ona jednorazowego użytku. Nie zalecamy jej wkręcać ponownie. Teraz będziemy musieli odłączyć przegub wahacza od zwrotnicy. Na początku odkręcamy nakrętkę zabezpieczającą. Serwisy do demontażu stosują specjalne ściągacze. Zamiast nich można użyć młotka i poprzez drewniany klocek starać się delikatnie go wybić.

Kolejnym krokiem jest demontaż końcówki drążka kierowniczego. Odkręcamy nakrętkę i wyjmujemy go. Do tego również służy ściągacz. Pozostajemy przy tej samej alternatywie jak wyżej czyli młotek i kawałek drewna. W tym momencie łapiemy za zwrotnicę i odciągamy ją na zewnątrz. Możemy teraz wyjąć półoś z piasty koła. Delikatnie ją podtrzymujemy i wyciągamy drugi koniec z przekładni.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Daewoo Lanos: wymontowanie kolumny przedniego zawieszenia

REKLAMA

Warto pomyśleć o zabezpieczeniu miejsca po półosi. W czasie kiedy będziemy podejmować dalsze działania naprawcze z tego miejsca będzie powoli wyciekał olej. Jeżeli tego nie zrobimy to po przeprowadzonej naprawie należy dokonać kontroli oleju i ewentualnej dolewki.

Przyglądamy się dokładnie w jakim jest stanie. Sprawdzamy wszystkie osłony o uszczelniacze. Pierwszy krok to zamocowanie półosi w przekładni. Teraz wsadzamy jej drugi koniec w otworze piasty koła. Pozostałe elementy montujemy w odwrotnej kolejności. Zwróćmy uwagę, żeby wszystkie mocowania były solidne dokręcone. Pamiętajmy o użyciu nowej nakrętki zabezpieczającej półosi. Dokręcamy ją momentem 180Nm.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Miał więcej szczęścia, niż rozumu. Pijany uderzył w naczepę tira na A2. Cudem przeżył wypadek

Noc, autostrada A2 i pijany kierowca mazdy, który nie zauważył... jadącego tira. Japoński sedan uderzył w naczepę ciężarówki, a w wyniku uderzenia stracił praktycznie całe nadwozie. Kierowca wyszedł ze zdarzenia bez szwanku.

Nawet blisko 9 tys. zł kary dla kierowcy i to już po dwóch tygodniach. Stawki niedługo będą aktualizowane

Za niespełna 2 miesiące w Polsce po raz kolejny wzrosną kary dla kierowców. Mowa oczywiście o karach za brak OC. Od 1 lipca 2024 r. brak ważnej polisy będzie oznaczać nawet 8600 zł opłaty karnej. Tyle że ta kwota to dopiero początek kosztów.

Oto wielkie ułatwienia dla niepełnosprawnych. Nowe przepisy przyjęte

Nadciągają ważne zmiany dla osób korzystających z kart parkingowych. Parlament Europejski uchwalił przepisy o unijnej karcie osoby z niepełnosprawnością oraz europejskiej karcie parkingowej dla osób z niepełnosprawnością. Co to oznacza dla kierowców?

Jak chcemy podróżować? Zmiana myślenia to wynik kwestii środowiskowej i pokoleniowej

W ciągu ostatnich lat sposób postrzegania transportu uległ ewolucji, odzwierciedlając zarówno transformację branży motoryzacyjnej, jak i zmiany wartości społecznych. Co to oznacza w praktyce?

REKLAMA

Omoda w Europie. Polska stanie się ważną bazą dla chińskiej marki

Omoda nie bierze jeńców. Marka należąca do chińskiego giganta Chery Automobile rusza na europejską ekspansję. Ma utworzyć na Starym Kontynencie około siedmiu spółek zależnych. Jedna i dość kluczowa powstanie właśnie w Polsce.

Ubezpieczenie dla rowerzysty. Czy jest obowiązkowe? Jaką polisę wybrać?

Sezon rowerowy w pełni. A to oznacza, że rowerzyści powinni rozpatrzeć dość ważną kwestię. Czy przed ruszeniem w trasę muszą wykupić ubezpieczenie? I o jakiej konkretnie polisie warto pomyśleć?

Polacy rzucili się na samochody. Kupują je na potęgę. Rynek osiągnął wzrost o 18 proc.

Dane GUS nie pozostawiają złudzeń. Sprzedaż samochodów, motocykli oraz części zamiennych była najszybciej rosnącą, zdefiniowaną kategorią produktów w przypadku klienta detalicznego w I kwartale 2024 r.

Samochód z przebitym numerem VIN. Jak kupujący może się zabezpieczyć?

Klonowanie samochodów to proceder polegający na tym, że po kradzieży auto otrzymuje numer VIN z innego, identycznego modelu pojazdu. Jak kupujący powinni się zabezpieczać przed samochodem z taką wadą prawną?

REKLAMA

Ceny paliw na stacjach w maju 2024: po promocji gwałtowne podwyżki, kiedy benzyna po 7 zł za litr

Majówkowe obniżki cen paliw o 30 groszy na litrze to tania przekąska przed drogim – a nawet bardzo drogim – daniem głównym. Eksperci są zgodni, że cena 7 zł za litr benzyny na stacjach paliw w Polsce to kwestia dni. Dlaczego? Czy są szanse, że do wakacji paliwa znów potanieją?

112 km/h na "30". Kierowca stracił prawo jazdy i samochód

Na autostradzie A13 w austriackim Tyrolu kierowca z Polski jechał 112 km/h w strefie ograniczenia prędkości do 30 km/h - podała w niedzielę austriacka agencja APA, powołując się na miejscową policję.

REKLAMA