REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Daewoo Lanos: wymontowanie kolumny przedniego zawieszenia

Robert Kuśpiel
Daewoo Lanos wymontowanie kolumny przedniego zawieszenia
Daewoo Lanos wymontowanie kolumny przedniego zawieszenia

REKLAMA

REKLAMA

Wymiana przedniego amortyzatora lub sprężyny w Lanosie wymaga demontażu kolumny przedniego zawieszenia.

Polecamy wykonać taką pracę we własnym zakresie. Koszt wymiany amortyzatora w Lanosie, w warsztacie może osiągać poziom nawet 150 zł (od jednej strony). Przy odrobinie chęci i zapasie czasu możemy na spokojnie wykonać taką wymianę sami. Pamiętajmy, że decydując się na wymianę amortyzatora lub sprężyny robimy to parami. Nie zaleca się wymiany tylko po jednej stronie. Właściwości jezdne naszego auta ulegną znacznemu pogorszeniu.

REKLAMA

Zobacz też: Daewoo Lanos: kontrola układu hamulcowego

REKLAMA

Przechodzimy do wymontowania kolumny. Zaczynamy od wybranej przez nas strony. Całą operację będziemy wykonywać z pozycji tradycyjnego podnośnika z podstawkami. Zalecamy zachować szczególną ostrożność. Na początku zaciągamy hamulec ręczny i dodatkowo podkładamy kliny pod tylne koła. Dodatkowo można pozostawić auto a biegu. Każde dodatkowe zabezpieczenie jest wskazane.

Teraz luzujemy nakrętkę zabezpieczającą półosi i luzujemy śruby koła. Podnosimy samochód i zdejmujemy koło. Kolejnym krokiem jest odkręcenie mocowań zacisku hamulcowego od zwrotnicy. Musimy go podwiesić do nadwozia gdyż jego swobodne zwisanie na przewodzie hamulcowym jest absolutnie zabronione. Jeżeli nasz Lanos jest wyposażony w system ABS to należy odpiąć wtyczkę od czujnika prędkości koła.

Następnie zdejmujemy zawleczkę i odkręcamy nakrętkę mocującą przegub wahacza do zwrotnicy. Do jego kompletnego wyjęcia możemy posłużyć się młotkiem. Uderzamy delikatnie, żeby nie uszkodzić przegubu. Jeżeli mamy dostęp do ściągacza to demontaż będzie znacznie łatwiejszy. W identyczny sposób postępujemy z końcówką drążka kierowniczego, ją również należy odłączyć od kolumny zawieszenia.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Teraz odsuwamy zwrotnicę i wyjmujemy półoś. Podobnie jak w przypadku zacisku hamulcowego niedozwolone jest swobodne zwisanie. Zalecamy podłożyć jakiś przedmiot lub podwiązać ją do nadwozia. Pozostaje nam odkręcenie górnego mocowania. Możemy poprosić o pomoc drugą osobę, która przytrzyma nam kolumnę od dołu a my odkręcimy górne nakrętki. Po wyjęciu z auta możemy przystąpić do wymiany amortyzatora lub sprężyny.

Zobacz też: Daewoo Lanos: wymiana filtra paliwa i powietrza

Będzie nam potrzebny ściągacz do sprężyn. Dostępny za około 30 złotych. Montujemy w nim całą kolumnę i ściskamy. Następnie odkręcamy górne mocowanie amortyzatora i wyjmujemy wszystkie elementy. Jeżeli wymieniamy samą sprężynę to musimy poluzować ściągacz i zamocować w nim nową. W przypadku samego amortyzatora wyjmujemy stary, wkładamy nowy razem z elementami montażowymi i skręcamy go. Pozostaje nam odkręcenie blokady ściągacza w celu uwolnienia sprężyny.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Elektryczny SUV nie kojarzy się z emocjami? Pomyślicie tak tylko dlatego, że jeszcze nigdy nie jeździliście prawie 400-konną Ariyą. Z tym autem niewiele modeli sportowych ma szansę podczas startu spod świateł. A to nie koniec jej zalet.

Wielki potencjał zielonej logistyki, na który długo jeszcze poczekamy [ESG w logistyce 2024-2030]
Będą nowe stawki za badania psychologiczne kierowców

Ministerstwo Zdrowia chce podnieść stawkę za badania psychologiczne kierowców. Aktualna stawka obowiązuje już dekadę. Ile ma wynosić nowa?  

Polski rynek ze wzrostami sprzedaży w 2024 r. Auta osobowe drożeją, a dostawcze... tanieją

Blisko 50 tys. fabrycznie nowych aut osobowych. Na tyle został wyceniony rynek w Polsce w marcu. Lider? Ten jest tylko jeden. Pozycję zachowuje Toyota.

REKLAMA

Polskie Porsche 911. Na świecie jest tylko jeden egzemplarz

Wiedzieliście o tym, że Polacy tworzą unikalne Porsche 911? Zajmuje się tym firma Indecent. Jej nowe auto o oznaczeniu 005 powstało na bazie generacji 991. To jedyny taki egzemplarz na świecie.

Przegląd roweru na wiosnę. Co trzeba sprawdzić i jak przygotować rower do sezonu?

Wiosna to czas, w którym z garaży i piwnic kierowcy wyprowadzają rowery. Przed rozpoczęciem eksploatacji jednośladu warto jednak upewnić się, że jest on gotowy na sezon. Co trzeba sprawdzić w rowerze na wiosnę? Oto opis przeglądu krok po kroku.

Nowa Dacia Spring to elektryk i jedno z najtańszych aut na rynku w Polsce!

Marka zaprezentowała cennik nowej Dacii Spring. Ten startuje od 76 900 zł. Przy tej cenie Spring jest nie tylko najtańszym elektrykiem w Polsce. To także jeden z najtańszych fabrycznie nowych samochodów w kraju.

Nawet 100 tys. zł za każdego pasażera na gapę. Tyle kosztuje przewóz nielegalnych imigrantów do Wielkiej Brytanii

Nawet 50 tys. zł za każdego nielegalnego imigranta. Tyle zapłaci zarówno kierowca, jak i jego pracodawca. Co gorsze, drakońską karę może zapłacić także ten przewoźnik, który przewiezie "pasażera" nieświadomie. Choć jest sposób na zmniejszenie kary.

REKLAMA

Umowa leasingu tylko na piśmie? To już przeszłość. No może prawie... Czy zmieni się też kwestia wykupu auta?

Umowę leasingu musi być spisana na piśmie. Pod rygorem nieważności. Takie przepisy obowiązują od 24 lat. I teraz mogą się zmienić. Pojawił się projekt ustawy, który zezwoli na elektroniczne zawieranie takich umów. To oznacza sporo większą wygodę transakcji.

Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

REKLAMA