| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Naprawa > Napęd > Volkswagen Passat B5 FL: wycięcie katalizatora. Krok po kroku

Volkswagen Passat B5 FL: wycięcie katalizatora. Krok po kroku

Wycięcie katalizatora w Volkswagenie Passacie B5 wymaga trochę pracy, dlatego "tłumikarze" życzą sobie za tę usługę sporo pieniędzy. Przedstawiamy, jak zrobić to samodzielnie. Pracę przeprowadzimy w Passacie 1.9 TDI o mocy 131KM.

Zanim zaczniemy wycinać katalizator w VW Passacie B5, musimy kupić odpowiednią rurę. W tym celu najlepiej udać się do sklepu, który jest dobrze zaopatrzony w elementy układu wydechowego. Potrzebujemy rury o długości 30cm i średnicy 60mm, mimo, że wydech w Passacie B5 ma średnicę 55mm. Oczywiście potrzebujemy też szlifierki kątowej, spawarki, kompletu kluczy i odrdzewiacza (np. WD-40). Śruby układu wydechowego bywają bardzo mocno skorodowane.

Zobacz również: Czy można samodzielnie sprawdzić stan katalizatora?

Pierwszy krok to wymontowanie obudowy filtra powietrza, robimy to w celu zapewnienia sobie dostępu do 3 śrub znajdujących się przy turbinie. Odkręcamy wspomniane wcześniej śruby i luzujemy opaskę, która łączy dwie części wydechu Passata B5. Umiejscowiona jest prawie po środku auta. Widoczna jest tam też metalowa listwa, najlepiej od razu ją odkręcić. Jednak to wszystko nie wystarczy, żeby wyjąć katalizator z samochodu.

Podczas operacji wycinania katalizatora w Passacie B5 konieczne będzie wykręcenie rury idącej od katalizatora do łączenia z drugą częścią wydechu. Kiedy ją wykręcimy możemy podjąć próbę wyjęcia katalizatora. Jak się da zauważyć dołem jej nie wyjmiemy. Zostaje nam tylko wyciąganie od góry. Tutaj także nie odbędzie się bez wykręcania elementów. Demontujemy tak zwane „kolanko”, znajdujące się pod zaworem EGR. Jest ocynkowane na złoto, więc nie powinniśmy mieć problemów z odnalezieniem.

Zobacz również: Jak wyczyścić zawór EGR?

W tym miejscu musimy podjąć decyzję, czy zostawiamy samą puszkę, czy też montujemy rurę do środka puszki. My wybieramy ten drugi wariant. Najpierw odcinamy szlifierką część z plecionką. Musimy ciąć na takiej wysokości, żeby można było włożyć do środka rurę. Wkładamy do środka rurę 60mm. Najlepiej przed tym uciąć jeden koniec pod kątem ok. 30°, dzięki temu dopasuje się dobrze do ścianki. Pod koniec, kiedy czujemy opór, możemy ją wbić młotkiem.

Następnie, musimy wszystko przyspawać. Drugi koniec rury obcinamy równo z miejscem cięcia katalizatora VW Passata B5. Tę końcówkę również spawamy z katalizatorem. Na koniec możemy dobrze wyrównać spawy, tak żeby część z plecionką była dobrze dopasowana. Spawamy część z plecionką i mamy wszystko gotowe do montażu. Montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności. Jak widać, pozbycie się katalizatora w VW Passacie B5 nie jest trudne, jednak wymaga trochę czasu. Żeby podjąć jakiekolwiek działania musimy potrafić się posługiwać spawarką i szlifierką.

Zobacz też: Volkswagen Passat B5/B5FL: sprawdzenie układu chłodzenia

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Kamil Jarosz

Ekspert z zakresu marketingu i PR

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »