| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Naprawa > Napęd > Renault 19: wymiana przegubu napędowego

Renault 19: wymiana przegubu napędowego

Uszkodzony przegub napędowy w Renault 19 to jedna z droższych awarii, jaka może się przytrafić. Cena zakupu części i tak jest wysoka, dlatego warto samemu wymienić przegub. W poradniku tym dowiesz się jak poradzić sobie z wymianą przegubu napędowego w Renault 19.

Najpierw musimy zakupić przegub napędowy do Renault 19 i nową gumę. Najlepiej wybrać części lepszej firmy, mamy wtedy pewność, że dłużej nam posłużą. Zazwyczaj w zestawie z gumą jest już smar grafitowy do przegubów. Jedyne, co musimy dokupić to benzynę ekstrakcyjną do ewentualnego przeczyszczenia przegubu.

Co będzie nam potrzebne?
• Młotek
• Klucz płaski 17
• Śrubokręt
• Szczypce do pierścieni
• Klucz oczkowy 16 i 30

Zobacz również: Jak często wymieniać filtry?

Wymianę zaczynamy od odkręcenia nakrętki na środku piasty koła. Robimy to za pomocą klucza 30. Najlepiej na początku ją poluzować. Teraz możemy przystąpić do ściągnięcia koła. Luzujemy śruby i unosimy auto do góry. Pamiętajmy o podłożeniu klinów pod tylne koła.

Ściągamy koło i odkręcamy do końca wcześniej poluzowaną nakrętkę. Wyjmujemy spod niej podkładkę. Kolejny krok to odkręcenie kolumny McPhersona ze sworznia wahacza. Odkręcamy nakrętkę sworznia kluczem 16.

Jeżeli sworzeń był wymieniany, możliwe, że będzie potrzebny większy klucz z racji innej nakrętki.

Zobacz również: Jak dzielimy spalinowe silniki samochodowe?

Wyjmujemy śrubę i młotkiem uderzamy w miejsce gdzie jest sworzeń. Wyciągamy przegub z piasty i odciągamy kolumnę na bok. W tym modelu przeguby są połączone z półosią, dlatego trzeba demontować wszystko w kolejności.

Od strony skrzyni znajduje się zabierak z 3 łożyskami igiełkowymi, trzeba uważać, żeby ich nie pogubić.

Zdejmujmy pierścień znajdujący się na końcu półosi i wybijamy z niej cały zabierak. Ściągamy gumę zewnętrzną i wewnętrzną i zdejmujemy przegub. Montaż odbywa się w odwrotnej kolejności. Należy pamiętać o zaaplikowaniu smaru i o tym, żeby dobrze zacisnąć wszystkie opaski.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

IMPEL Security Polska

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »